spot_img
HomeAUTOΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑAudi e-tron Sportback κουπέ SUV

Audi e-tron Sportback κουπέ SUV

Audi e-tron Sportback  κουπέ SUV

Electric has gone Audi

Η Audi παραμένει σταθερή στη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση παρουσιάζοντας το δεύτερο μοντέλο στη σειρά  μοντέλων e-tron. Το Audi e-tron Sportback είναι ένα δυναμικό SUV coupé που προσφέρει ισχύ που στιγμιαία φτάνει τα 300 kW (402 PS), με αυτονομία έως και 446 χιλιόμετρα (στον κύκλο WLTP) από μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας.

Η παραγωγή του Audi e-tron Sportback, στο ουδέτερων εκπομπών CO2 εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, όπου κατασκευάζεται και το Audi e-tron, έχει ήδη ξεκινήσει. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται σύντομα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, με την τιμή του μοντέλου στη Γερμανία να ξεκινά από 71.350 ευρώ. Το μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στο 2020.

AUDI E-TRON SPORTBACK_03

Το Audi e-tron Sportback συνδυάζει τις αρετές ενός ευρύχωρου SUV με την κομψότητα ενός τετράθυρου κουπέ και το μοντέρνο χαρακτήρα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Έχει μήκος 4.901 χιλιοστά, πλάτος 1.935 χιλιοστά και ύψος 1.616 χιλιοστά. Η οροφή του εκτείνεται επίπεδη πάνω από το μυώδες σώμα, με απότομη κλίση προς τα πίσω, σε τυπικό κουπέ στυλ. Το κάτω άκρο του τρίτου πλευρικού παραθύρου ανεβαίνει προς το πίσω μέρος –  ένα τυπικό χαρακτηριστικό Sportback.

Το Audi e-tron Sportback σε συνδυασμό με τους εξωτερικούς καθρέφτες S line και τους εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες επιτυγχάνει εξαιρετική τιμή συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,25 – ακόμα καλύτερη από το αδερφό μοντέλο Audi e-tron, χάρη στο coupé σχήμα του αμαξώματος και το μικρότερο στροβιλισμό του αέρα στο πίσω μέρος, κάτι που τελικά ωφελεί και την κατανάλωση. Στον κύκλο WLTP, το SUV coupé έχει μια  αυτονομία μέχρι 446 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας. Περίπου 10 χιλιόμετρα από το αυξημένο εύρος σε σύγκριση με το e-tron μπορεί να αποδοθεί στο πιο αεροδυναμικό σχήμα.

AUDI E-TRON SPORTBACK_04

Ηλεκτροκινητήρες, ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης, ανάρτηση

Στο Audi e-tron Sportback 55 quattro κάθε άξονας είναι εφοδιασμένος με έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται με τριφασικό ρεύμα από τα ηλεκτρονικά ισχύος. Με ισχύ από 265 kW και 561 Nm ροπής, το Audi e-tron Sportback 55 quattro επιταχύνει 0 – 100 χλμ./ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Με μετατόπιση του επιλογέα από τη θέση D στη θέση S και με πλήρη πίεση του πεντάλ γκαζιού, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία boost. Εδώ, παράγεται ισχύς 300 kW και ροπή 664 Nm για οκτώ δευτερόλεπτα. Αυτό επιτρέπει στο SUV coupé να επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα. Πλανητικά κιβώτια ταχυτήτων δύο σταδίων, με μία σχέση, μεταφέρουν τη ροπή από τους ηλεκτροκινητήρες στους άξονες. Ένας διακόπτης, τον οποίο ο οδηγός μπορεί να λειτουργήσει με τον αντίχειρα και το δείκτη, χρησιμοποιείται για την επιλογή των  ταχυτήτων. Είναι ενσωματωμένος σε έναν κομψό μοχλό που βρίσκεται χαμηλά, πάνω από την κεντρική σήραγγα η οποία χρησιμεύει και ως υποβραχιόνιο.

AUDI E-TRON SPORTBACK_05

Με υλοποίηση πέντε συνδέσμων, προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης, η ανάρτηση συνδυάζει τις τελευταίες τεχνολογίες, οι οποίες εξασφαλίζουν ευέλικτο και ακριβή χειρισμό και υψηλό βαθμό άνεσης. Τα στάνταρ ελαστικά μεγέθους 255/55 R19 ξεχωρίζουν με την πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης. Προαιρετικά, τα ελαστικά μέχρι 22 ιντσών θα είναι επίσης διαθέσιμα από τα μέσα του 2020 – ένα μέγεθος μεγαλύτερο από το e-tron.

AUDI E-TRON SPORTBACK_06

95 kWh ενέργειας

Το σύστημα μπαταριών του Audi e-tron Sportback 55 quattro αποθηκεύει 95 kWh ενέργειας (86,5 kWh ωφέλιμη) και λειτουργεί με ονομαστική τάση 396 Volt. Είναι τοποθετημένο ως ένα ευρύ επίπεδο μπλοκ κάτω από το θάλαμο επιβατών, βιδωμένο σε 35 σημεία. Το σύστημα συσσωρευτών είναι εξαιρετικά άκαμπτο και ανθεκτικό σε συγκρούσεις, χάρη σε ένα συμπαγές προστατευτικό αλουμινένιο πλαίσιο που συγκρατεί τις 36 κυψέλες. Αυτές είναι διατεταγμένες σε δύο επίπεδα, ένα μακρύ κατώτερο «πάτωμα» με 31 κυψέλες και ένα πιο κοντό επάνω πάτωμα με τις υπόλοιπες πέντε. Κάθε κυψέλη περιέχει δώδεκα στοιχεία. Το σύστημα ψύξης βρίσκεται κάτω από το μπλοκ κυψελών.

Κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης μέχρι 0,3 g – που ισχύει για πάνω από το 90% των περιπτώσεων στην καθημερινή οδήγηση – η μπαταρία υψηλής τάσης φορτίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες, κυρίως από τον οπίσθιο, οι οποίοι δρουν ως γεννήτριες σε αυτές τις περιπτώσεις.

AUDI E-TRON SPORTBACK_07

Όταν φρενάρει από 100 χλμ./ώρα, το Audi e-tron Sportback μπορεί να ανακτήσει το μέγιστο των 300 Nm και 220 kW. Όπως και με το αδελφό μοντέλο του, αυτό αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 70% της ισχύος του και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής. Συνολικά, το SUV coupé επιτυγχάνει μέχρι και το 30% της αυτονομίας του μέσω της ανάκτησης.

Τα φρένα, των οποίων η καινοτόμος ηλεκτροϋδραυλική ενεργοποίηση επιτρέπει να ανταποκρίνονται με εξαιρετική ταχύτητα, μπαίνουν στο παιχνίδι μόνο σε δυνάμεις επιβράδυνσης μεγαλύτερες από 0,3 g. Ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, το σύστημα ελέγχου αποφασίζει ξεχωριστά για κάθε άξονα αν το coupé SUV φρενάρει χρησιμοποιώντας μόνο τους ηλεκτρικούς κινητήρες, μόνο τα φρένα των τροχών ή ένα συνδυασμό και των δύο. Η μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικού και υδραυλικού φρεναρίσματος είναι ομαλή και ομοιογενής, οπότε ο οδηγός δεν το παρατηρεί καν. Οι δυνάμεις πέδησης παραμένουν σταθερές.

AUDI E-TRON SPORTBACK_08

Έκδοση με ισχύ 230 kW

Η Audi θα προσφέρει το πλήρως ηλεκτρικό SUV coupé και με μια δεύτερη έκδοση κινητήρα. Το e-tron Sportback 50 quattro παράγει ισχύ 230 kW (308 PS) και ροπή 540 Nm. Η μπαταρία καταλαμβάνει το ένα από τα δύο πατώματα και οι 27 κυψέλες του αποτελούνται από δώδεκα πρισματικά στοιχεία.

Το σύστημα, το οποίο ζυγίζει περίπου 120 κιλά λιγότερο από την μπαταρία του Sportback 55 quattro, παρέχει 71 kWh ενέργειας (64,7 kWh ωφέλιμη). Αυτό επιτρέπει στο SUV coupé να καλύψει έως και 347 χιλιόμετρα με πλήρη φόρτιση στον κύκλο WLTP. Το Audi e-tron Sportback 50 quattro επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

AUDI E-TRON SPORTBACK_09

Φόρτιση στο 80% σε μόλις 30 λεπτά

Στις διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, το Audi e-tron Sportback 55 quattro μπορεί να φορτίζει με συνεχές ρεύμα (DC) σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης έως και 150 kW. Σε λιγότερο από μισή ώρα, η μπαταρία φτάνει το 80% της χωρητικότητάς της – επαρκής για το επόμενο σκέλος της διαδρομής μεγάλων αποστάσεων. Το Audi e-tron Sportback 50 quattro μπορεί να φορτίσει με φορτιστές έως και 120 kW και ταυτόχρονα επιτυγχάνει ταυτόσημη ποσοστιαία φόρτιση.

Η φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να πραγματοποιηθεί χρησιμοποιώντας ένα τυπικό καλώδιο mode-3. Έως και 11 kW ισχύ είναι διαθέσιμη, που μπορεί να αυξηθεί σε 22 kW με μια προαιρετική δεύτερη ενσωματωμένη συσκευή φόρτισης που θα είναι διαθέσιμη αργότερα μέσα στο έτος.

Η Audi προσφέρει επίσης μια σειρά λύσεων για τη φόρτιση στο γκαράζ, στο σπίτι ή το γραφείο, ανάλογα με την χωρητικότητα του τροφοδοτικού.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO