Πάνω από 350.000 χιλιόμετρα με εργοστασιακή μπαταρία 

Εξοικονόμησε  21.060 λίτρα καυσίμου και 18 αλλαγές λαδιού, φίλτρων, τακάκια φρένων, ιμάντων κ.α. και το πιο βασικό δεν εξέπεμψε 51 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Αυτή είναι η εμπειρία από την χρήση του πρώτου ταξί Nissan LEAF,  στην Ισπανία και είναι κάτι παραπάνω από αισιόδοξη. Η ιστορία ενός ταξί Nissan LEAF, πρώτης γενιάς, που διένυσε πάνω από 350.000 χιλιόμετρα με την εργοστασιακή μπαταρία είναι γεγονός.

Ο  Mendiluce ξεκίνησε πίσω από το τιμόνι του ταξί Nissan LEAF,  τον Οκτώβριο του 2011. Τo μοντέλο της πρώτης γενιάς του LEAF,  κατασκευάστηκε στην  Oppama της Ιαπωνίας και είναι εφοδιασμένο με μπαταρία λιθίου 24 kWh.   Ο Mendiluce  αντικατέστησε την μπαταρία του αυτοκινήτου μετά από 354.000 χιλιόμετρα, χωρίς να καταναλώσει ούτε μια σταγόνα ορυκτού καυσίμου.

nissan-electric-taxi_03

Η εμπειρία του έχει διαδοθεί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδήσεων στην Ισπανία, καθώς ο στόχος του είναι να πείσει το κοινό για τα οφέλη της κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε “ Διένυσα  270.000 χιλιόμετρα, εξοικονομώντας 21.060 λίτρα καυσίμου, 18 αλλαγές λαδιού, φίλτρων, τακάκια φρένων, ιμάντων κ.α., από επισκέψεις στο συνεργείο. Το γεγονός ότι δεν εκπέμπω αέρια θερμοκηπίου και συμβάλλω στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα ... αξία ανεκτίμητη."

Σύμφωνα με υπολογισμούς που παρείχε η Nissan, ένα όχημα ICE (με κινητήρα εσωτερικής καύσης)  θα είχε εκπέμψει  51 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Το συγκεκριμένο LEAF,  πραγματοποιούσε κατά μέσο όρο 150 χιλιόμετρα την ημέρα, φτάνοντας κάποιες μέρες  τα 200-280 χιλιόμετρα. Ο οδηγός / ιδιοκτήτης του επωφελούνταν κατά τη διάρκεια των γευμάτων / διαλλειμάτων ανάπαυσης,  για να επαναφορτίσει το όχημα.  Όπως ανέφερε “είναι καθαρά θέμα οργάνωσης.  Δεν μπορούσα να κάνω μακρινές αποστάσεις, αλλά για το 90%  της καθημερινότητας μου δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Η φόρτιση στο σπίτι έφτανε τις  3 ώρες και  σε σημείο γρήγορης επαναφόρτισης τα 45 λεπτά.”

nissan-electric-taxi_04

Ως o πρώτος Ισπανός αυτοκινητιστής  που “συμβίωσε” επαγγελματικά με ένα ηλεκτρικό όχημα,  αυτό δεν το έκανε σε μια μεγάλη πόλη.  Δεν ήταν στη Μαδρίτη ή στη Βαρκελώνη, αλλά στο Βαγιαδολίδ, την ιδιαίτερη πατρίδα του.  Το Βαγιαδολίδ διαθέτει  34 σημεία δημόσιας φόρτισης.

Ο στόχος του Mendiluce ήταν να φτάσει τα  500.000 χιλιόμετρα με αυτό το αυτοκίνητο, αλλά ένα ατύχημα οδήγησε το όχημά του σε ολική καταστροφή.

Παρά τη θλίψη για την απώλεια του αγαπημένου του LEAF, o Mendiluce θεωρεί ότι το Nissan LEAF χρησιμεύει ως παράδειγμα  για να αναδειχθούν τα οφέλη από την καθημερινή χρήση του,  καθώς και η ανθεκτικότητά του  για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.

nissan-electric-taxi_05

Ήδη στην Μαδρίτη κυκλοφορούν πάνω από 100 Nissan LEAF ως ταξί, καθώς από το 2016, η τοπική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί με κίνητρα και κονδύλια για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στις αστικές μετακινήσεις.

Ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί και σε άλλες Ευρωπαϊκές μητροπόλεις, με την ευχή και μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, να ακολουθήσουν τον “δρόμο” της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων.

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok