Αλλού τα κακαρίσματα και αλλού γεννάν οι κότες…
Προσφιλής λαϊκή παροιμία στη χώρα μας, αλλά έξω γίνεται ο χαμός και η χώρα μας “πετάει αετό”…
Οργασμός δημιουργίας και επενδύσεων στον ραγδαία καλπάζοντα χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων. Τώρα η Skoda κατασκευάζει 7.000 σημεία ηλεκτρονικής φόρτισης στην τσέχικη βάση της, με επενδύσεις περίπου 32 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2025. Περισσότερα από 300 σημεία φόρτισης λειτουργούν ήδη.
Το “τσουνάμι” έρχεται αλλά την Ελλάδα δεν την καταδέχεται…
Τώρα, το Mladá Boleslav, το στρατηγείο της Skoda στην Τσεχία ετοιμάζεται γα γίνει Smart City, σε σε συνεργασία με τον φορέα παροχής ενέργειας Skoenergo. Άμεσοι στόχοι των δύο εταιρειών είναι η εκκίνηση της ηλεκτροκίνησης των Skoda Superb με plug-in hybrid drive και του ηλεκτρικού Citigo τα οποία αναμένεται να παραχθούν μέσα στη χρονιά που ήδη διανύουμε.
Η Skoda Auto προετοιμάζεται με εντατικούς ρυθμούς για το άμεσο μέλλον και τις απαιτήσεις της ηλεκτροκινητικότητας. Ήδητο 2018, ο Τσέχος κατασκευαστής αυτοκινήτων επένδυσε 3,4 εκατομμύρια ευρώ στην επέκταση της εσωτερικής ηλεκτρικής του υποδομής στην έδρα της εταιρείας στο Mladá Boleslav. Πάνω από 300 σημεία φόρτισης χρησιμοποιούνται ήδη στη λειτουργία δοκιμής. Μέχρι το 2025, η Skoda θα παράσχει περίπου 32 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή εσωτερικής υποδομής χρέωσης με περίπου 7.000 σημεία χρέωσης στα τρία τσεχικά εργοστάσια στα Mladá Boleslav, Kvasiny και Vrchlabí. Οι σταθμοί φόρτισης θα είναι διαθέσιμοι κυρίως από τους υπαλλήλους της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Bernhard Maier τόνισε: “Το μέλλον της εταιρείας είναι ηλεκτρικό. Μέχρι το τέλος του 2022, θα έχουμε ξεκινήσει περισσότερα από δέκα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Ξεκινάμε το 2019 με το Superb plug-in υβριδική μονάδα και το ηλεκτρικό Citigo. Ταυτόχρονα, η Skoda επενδύει σε υποδομές: τα επόμενα χρόνια θα δημιουργήσουμε έως και 7.000 σημεία φόρτισης στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου και στους χώρους στάθμευσης των εργαζομένων ».
Ο Michael Oeljeklaus, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Skoda για την παραγωγή και την εφοδιαστική διαδικασία, προσθέτει: “Οι προετοιμασίες σε όλη την παραγωγή βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Έχουμε ήδη εκπαιδεύσει περισσότερους από 11.000 υπαλλήλους στον τομέα της ηλεκτρονικής κινητικότητας. Επενδύουμε επίσης στην υποδομή των εγκαταστάσεων μας και της γύρω περιοχής. “
Τα τμήματα Τεχνικής Ανάπτυξης, Διασφάλισης Ποιότητας, Πωλήσεων και Παραγωγής δοκιμάζουν ήδη την υποδομή χρέωσης στο εργοστάσιο του Mlada Boleslav. Ο κατασκευαστής επένδυσε συνολικά περίπου 3,4 εκατομμύρια ευρώ στην επέκταση της υποδομής φόρτισης στο εργοστάσιο πέρυσι: 1,65 εκατομμύρια ευρώ επενδύθηκαν στον εκσυγχρονισμό και επέκταση του ηλεκτρικού δικτύου. Η Skoda Auto δαπάνησε άλλα 1,75 εκατομμύρια ευρώ για την εγκατάσταση περισσότερων από 300 σημείων φόρτισης, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 220 εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και περισσότερους από 80 σύγχρονους σταθμούς φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC).
Τώρα σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των θέσεων χρέωσης σε περίπου 7.000 μέχρι το 2025 και να επενδύσει περίπου 32 εκατομμύρια ευρώ σε αυτόν τον τομέα. Εκτός από τα περισσότερα από 3.600 σημεία φόρτισης στα εργοστάσια, θα εγκατασταθούν στους χώρους τους περίπου 3.100 σταθμοί φόρτισης και θα τεθούν στη διάθεση όλων των εργαζομένων της εταιρείας. Σε συνεργασία με τον προμηθευτή ενέργειας της εταιρείας Skoenergo για πάνω από 20 χρόνια – και την τοπική αρχή, ο κατασκευαστής σκοπεύει να μετατρέψει τον Mladá Boleslav σε έξυπνη πόλη.
Τα πρώτα μοντέλα Skoda με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης θα τα δούμε μέσα στη χρονιά. Αυτή τη χρονιά η Skoda ξεκινά τα πρώτα μοντέλα με ηλεκτρική κίνηση. Το πρώτο μοντέλο που θα κυκλοφορήσει θα είναι η ηλεκτρική έκδοση του Skoda Citigo , ακολουθούμενη από το Skoda Superb με plug-in hybrid drive. Το 2020 θα κυκλοφορήσει η έκδοση παραγωγής της μελέτης Skoda Vision iV που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Τα επόμενα τέσσερα χρόνια, η εταιρεία θα επενδύσει δύο δισεκατομμύρια ευρώ στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και νέων υπηρεσιών κινητικότητας στο πλαίσιο της στρατηγικής 2025, καθιστώντας το πιο ολοκληρωμένο επενδυτικό πρόγραμμα στην ιστορία της Skoda.