spot_img

YAMAHA NIKEN 900

YAMAHA NIKEN 900 10Η YAMAHA δημιούργησε μία εντελώς νέα πρόταση στον χώρο της μοτοσυκλέτας που μάλλον θα εξελιχθεί σε ένα νέο αυτόνομο επαναστατικό brand. Εδώ δεν θα διαβάσετε βαθειά τεχνική ανάλυση του πολυσυζητημένου τρίτροχου, ούτε την ιστορία και την εξέλιξη των συστημάτων τέτοιου είδους. Θα πάμε κατευθείαν στην ουσία. Δηλαδή: Πως νοιώθεις οδηγώντας ένα NIKEN? Πόση σχέση έχει με τα τρίτροχα σκούτερ? Αξίζει τα λεφτά του? Και τελικά σε ποιους απευθύνεται?

YAMAHA NIKEN 900 12Το NIKEN (Νάικεν) το είδαμε πρώτα στις διεθνείς μοτοσυκλέτας του 2017. Μας εντυπωσίασε γιατί ήταν κάτι πολύ διαφορετικό από όσα έχουμε συνηθίσει. Αν και πρόκειται για το ΜΤ – 09 με ένα διαφορετικό μπροστινό σύστημα, δεν φαινόταν να έχει μεγάλη συγγένεια με τις μοτοσυκλέτες που ξέρουμε. Στα δικά μου μάτια έδειχνε πολύ ογκώδες, αρκετά βαρύ, μάλλον άσχημο, σίγουρα εκκεντρικό! Δεν περνούσε σε καμία περίπτωση απαρατήρητο, αλλά δεν με έκανε να ανυπομονώ να το οδηγήσω. Και όμως υπήρξαν αρκετοί που ενθουσιάστηκαν. Αυτό μου προκάλεσε YAMAHA NIKEN 900 11έκπληξη και άρχισα να παρακολουθώ την πορεία του, μέχρι που ήρθε η ώρα να το οδηγήσω. Και ομολογώ ότι η επαφή μαζί του, ανέτρεψε όλα όσα σκεφτόμουν.

Ευτυχώς η ΥΑΜΑΗΑ που πιστεύει πολύ στο NIKEN, αποφάσισε να επενδύσει σε αυτό και να δώσει την ευκαιρία σε όσους γίνεται περισσότερους, να νιώσουν την εμπειρία οδήγησης της ανατρεπτικά ενδιαφέρουσας τρίτροχης μοτοσυκλέτας που δημιούργησε. Μια νταλίκα φορτωμένη με 17 NIKEN ξεκίνησε με αφετηρία την Ελλάδα, για το ΝΙΚΕΝ YAMAHA NIKEN 900 18EUROPE TOUR. Μια σειρά από οργανωμένα test ride δηλαδή σε 16 μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, που θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο.

Μετά από την πρεμιέρα της Αθήνας, το θηριώδες συρόμενο βρέθηκε στην Θεσσαλονίκη μαζί με την καλά οργανωμένη ομάδα της ελληνικής αντιπροσωπείας που φρόντισε για την άψογη οργάνωση της παρουσίασης. Μετά από την θεωρητική παρουσίαση ήρθε η στιγμή της πραγματικής εμπειρίας.

YAMAHA NIKEN 900 19ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ!
Μόλις πλησιάσεις κοντά του, τρομάζεις από τον όγκο που έχει και νοιώθεις ότι θα είναι κάτι δύσκολο ή έστω πολύ διαφορετικό στην οδήγηση. Περιμένεις να έχει πολύ βαριά αίσθηση και να μην θυμίζει καθόλου μια κανονική μοτοσυκλέτα. Είναι όμως εντυπωσιακό χωρίς καμία αμφιβολία. Μόλις καθίσεις στην σέλα του σου φαίνεται ακόμη πιο τεράστιο το μπροστινό μέρος και ετοιμάζεσαι να «παλέψεις» μαζί του. Πατάς την μίζα, βάζεις ταχύτητα, ξεκινάς και γίνεται το θαύμα. Αυτό το διαστημικής εμφάνισης όχημα συμπεριφέρεται σαν YAMAHA NIKEN 900 22κανονική μοτοσυκλέτα! Δεν σε προβληματίζει καθόλου. Σαν να το οδηγούσες και την προηγούμενη ημέρα.

Εν κινήσει το μπροστινό σύστημα είναι απολαυστικό και πολύ αποτελεσματικό, αφού καταπίνει τα πάντα χωρίς να περνάει στο τιμόνι απολύτως τίποτα. Σε βαθμό να σε προβληματίζει αρχικά το ότι δεν έχεις αίσθηση του δρόμου. Σύντομα όμως καταλαβαίνεις ότι δεν χρειάζεται να έχεις αίσθηση. Αφήνεις όλη τη δουλειά στο υπερεξελιγμένο μπροστινό σύστημα που καταπίνει τα πάντα. Ο ένας τροχός μπορεί να πέσει σε YAMAHA NIKEN 900 23λακούβα και ό άλλος να περνάει από επάνω από προεξοχή της ασφάλτου. Ο ένας τροχός μπορεί να πατάει σε νερά και ο άλλος σε στεγνό. Μπορεί να στρίβεις και ο ένας τροχός να ανέβει στο πεζοδρόμιο. Δεν σε απασχολεί τίποτα. Μπορείς να στρίψεις με κλίση 45ο χωρίς να πέσεις, απλά δεν το τολμάς και δοκιμάζεις σταδιακά τα όρια του.

Δεν έχει όμως καμία σχέση ως αίσθηση με τα τρίτροχα σκούτερ που έχουν προηγηθεί. Εδώ έχουμε μια διαφορετική εφαρμογή με (σχετικά) μεγάλους τροχούς YAMAHA NIKEN 900 25έναν πραγματικά δυνατό κινητήρα και όλα όσα έχει μια κανονική μοτοσυκλέτα όπως το MT-09 Tracer. Δεν λείπει φυσικά το κιβώτιο ταχυτήτων, οπότε δεν απευθύνεται σε χρήστες αυτοκινήτου ή σκούτερ που δεν θέλουν συμπλέκτη και ταχύτητες.

Στον δρόμο σου δίνει πραγματικά μία πρωτόγνωρη αίσθηση ασφάλειας που δεν είναι απλά αίσθηση, αλλά πραγματική ασφάλεια. Πριν ξεκινήσουμε την βόλτα με τα NIKEN οι άνθρωποι της ΥΑΜΑΗΑ μας είπαν να μην φοβηθούμε να πλαγιάσουμε στις στροφές γιατί είναι YAMAHA NIKEN 900 27απόλυτα ασφαλές. Είχαν και δίκιο και άδικο. Πρώτα από όλα πιστεύω ότι δεν απευθύνεται καθόλου στον εντελώς αρχάριο. Είναι μία μεγάλη, βαριά και δυνατή μοτοσυκλέτα που θα την φοβηθεί ο αρχάριος και ειδικά αυτός που δεν είναι εξοικειωμένος με τον συμπλέκτη και τις ταχύτητες. Επίσης δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάτι που δεν πέφτει αν εσύ κάνεις βλακεία ή αν ξεπεράσεις τα όρια των νόμων της φυσικής.

Από την άλλη, ένας έμπειρος μοτοσυκλετιστής δεν είναι εύκολο στην πρώτη επαφή του να ξεκλειδώσει τα YAMAHA NIKEN 900 29δεδομένα που υπάρχουν στο μυαλό του και να δει τα πραγματικά όρια ενός εντελώς νέου πράγματος που ξεφεύγει από όσα έχουμε συνηθίσει. Χρειάζεται χρόνος για να φτάσεις στο κοντά στο όριο και να δεις τις πραγματικές δυνατότητες. Μία βόλτα 40 – 50 χιλιομέτρων δεν φτάνει, αλλά βλέπεις ότι έχει περιθώρια πολύ πιο επάνω από αυτό που θα τολμήσεις. Καταλαβαίνεις ότι ένας μέσος οδηγός θα τολμήσει πολύ σύντομα να στρίβει με απίστευτες κλίσεις χάρη στην σιγουριά και την ασφάλεια που θα του προσφέρει το μπροστινό σύστημα του NIKEN.

YAMAHA NIKEN 900 28Μειονεκτήματα δεν έχει το NIKEN?
Φυσικά και έχει. Δεν γίνεται να κερδίσεις κάτι χωρίς να χάσεις κάτι άλλο. Αυτό που αξίζει να τονίσουμε είναι ότι η YAMAHA έχει κάνει μία τεράστια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του κόστους. Αν σκεφτούμε το κόστος εξέλιξης και κατασκευής του μπροστινού συστήματος, τα 15900€ είναι μια πολύ λογική αν όχι μια πολύ χαμηλή τιμή.

Εκεί που δεν μπορούσαν να γίνουν εκπτώσεις ήταν στο βάρος. Φυσικά όλη αυτή η πολύπλοκη κατασκευή YAMAHA NIKEN 900 26μπροστά δεν γινόταν να μην προσθέσει 50 κιλά. Το καλό είναι ότι το βάρος αυτό δεν γίνεται καθόλου αισθητό από αυτόν που οδηγεί το Niken. Η αντικατάσταση του στρόφαλου με έναν βαρύτερο, αντιμετωπίζει σε ικανοποιητικό βαθμό τον τρόπο που επηρεάζεται η απόδοση του κινητήρα από το βάρος των 263 κιλών. Εκεί που ανεβαίνει ο λογαριασμός, είναι στην κατανάλωση καυσίμου που δεν γινόταν να μην αυξηθεί. Από την μία το βάρος και από την άλλη η μεγάλη μπροστινή επιφάνειας της μοτοσυκλέτας που επηρεάζει την αεροδυναμική, ανεβάζουν την YAMAHA NIKEN 900 30κατανάλωση αρκετά. Όλα τα θετικά όμως έχουν ένα κόστος.

Ένα πράγμα που θα πρέπει να κάνει κάποιος που θα αποκτήσει το NIKEN, είναι να αλλάξει την διακοσμητική ζελατίνα του φέρινγκ με μία πιο μεγάλη που θα προστατεύει πραγματικά από τον αέρα. Ίσως είναι μια εσκεμμένη «παράλειψη» της YAMAHA για να μην επιβαρύνει περισσότερο την αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας. Αυτοί που θα αποκτήσουν όμως ένα NIKEN δεν θα ενδιαφέρονται πλέον για τους ψυχρούς YAMAHA NIKEN 900 37αριθμούς των τεχνικών αναλύσεων και θα θελήσουν να κάνουν πιο απολαυστική την εμπειρία της καθημερινής οδήγησης. Επίσης θεωρώ πρόσθετο μπελά ότι θα πρέπει να δίνεται προσοχή να έχουν την ίδια πίεση αέρα οι δύο μπροστινοί τροχοί, ενώ θα μπορούσε να έχει λυθεί απλά το θέμα με δύο σένσορες που θα έδιναν την κατάλληλη προειδοποίηση αν μειωθεί η πίεση σε κάποιο από τα δύο ελαστικά. Δεν είναι τραγικό, αλλά υπάρχουν αρκετοί που βαριούνται την διαδικασία μέτρησης αέρα στο βενζινάδικο και το κάνουν μόνο όταν είναι εμφανες με το μάτι ότι έχει κάτσει το λάστιχο. Στο NIKEN αυτό δεν επιτρέπεται.

YAMAHA NIKEN 900 13Σε ποιους απευθύνεται?
Η YAMAHA πιστεύει σε όλους. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν απευθύνεται στους εντελώς αρχάριους ή τους αναβάτες που έχουν οδηγήσει μόνο scooter. Απευθύνεται σίγουρα σε όλους όσους θέλουν μία μοτοσυκλέτα που θα τους προσφέρει στιγμές απολαυστικής οδήγησης με την μέγιστη ασφάλεια. Απευθύνεται σε όλους τους λάτρεις νέων τεχνολογιών και εκεί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να προσελκύσει αρκετούς νέους. Απευθύνεται κυρίως σε όσους θέλουν να ξεχωρίζουν, γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να εYAMAHA NIKEN 900 15μφανιστείς οδηγώντας NIKEN και να περάσεις απαρατήρητος. Απευθύνεται επίσης σε παλιούς εραστές της μοτοσυκλέτας που ψάχνουν νέες οδηγικές εμπειρίες για να διασκεδάσουν χωρίς κινδύνους. Υπάρχουν και κάποιοι που ίσως θέλουν να πείσουν την σύντροφο τους, να ταξιδέψει επιτέλους μαζί τους χωρίς να νοιώθει φόβο.

ΤΕΛΙΚΑ?
Όποιος οδηγήσει το NIKEN θα εντυπωσιασθεί χωρίς καμία αμφιβολία. Η YAMAHA κατάφερε να δημιουργήσει YAMAHA NIKEN 900 17κάτι εντελώς νέο και ενδιαφέρον στον ευρύτερο χώρο της μοτοσυκλέτας που ίσως καταφέρει να τραβήξει την προσοχή ενός κοινού που δεν συγκινείται από τις κανονικές μοτοσυκλέτες. Το σημαντικό είναι ότι αυτό το επαναστατικό τρίτροχο εκτός του ότι είναι ασφαλές είναι και διασκεδαστικό, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται σε πολύ λογική τιμή. Ναι έχει τον γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα με τα 115 άλογα, έχει ρυθμιζόμενο Traction Control και Quick Shiifter, έχει ένα απλούστατο στη χρήση Cruise control και πολλά άλλα. Άαα! Κάνει πάντες και σούζες για τους πιο θερμόαιμους και YAMAHA NIKEN 900 38ανατρέπει κάθε επιφύλαξη των σκληροπυρηνικών μοτοσυκλετιστών. Παραφράζοντας γνωστή ρύση θα πω ότι « Είναι αμετάπειστος παραδοσιακός μοτοσυκλετιστής, αυτός που δοκίμασε το ΝΙΚΕΝ και δεν του άρεσε! »

Στην επίσημη παρουσίαση του NIKEN στην Θεσσαλονίκη, ήταν και αρκετοί φίλοι μου με μεγάλη μοτοσυκλετιστική εμπειρία. Ακόμη και οι πιο επιφυλακτικοί, έφυγαν εντυπωσιασμένοι από την οδηγική συμπεριφορά του NIKEN. Και αυτό λέει κάτι…….

YAMAHA NIKEN 900 Τεχνικές προδιαγραφές

RELATED ARTICLES
spot_img
spot_img
spot_img

ΝΕΑ MOTO