spot_img

Ford cobots

Τα πράγματα έχουν ξεφύγει…Η υψηλές τεχνολογίες κυριολεκτικά “τρέχουν”. Και για του λόγου το αληθές, τώρα, τα συνεργατικά ρομπότ (cobots) βάζουν μαζί με τους μηχανικούς στη γραμμή παραγωγής τις τελικές πινελιές στα Ford Fiesta.

Τα cobots, τα οποία χρησιμοποιούνταν μέχρι τώρα για το γυάλισμα high-end ηχοσυστημάτων, υιοθετούνται για πρώτη φορά σε μοντέλο της εταιρείας για το φινίρισμα του συνόλου των εξωτερικών επιφανειών του αμαξώματος του Ford Fiesta

Ford cobots_03

Μετά την καθιέρωση της διαδικασίας στην Κολωνία, η Ford εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο εφαρμογής της στις εγκαταστάσεις της στη Βαλένθια της Ισπανίας και στη μονάδα στην Κραϊόβα της Ρουμανίας. Και η Ford λανσάρει για πρώτη φορά μία ομάδα συνεργατικών ρομπότ (cobots) που μαζί με τους μηχανικούς του εργοστασίου της στην Κολωνία, πετυχαίνουν το τέλειο φινίρισμα για κάθε Ford Fiesta.

Τα έξι cobots εκτελούν μία σειρά από τέλεια συγχρονισμένες κινήσεις σε μορφή χορογραφίας για το βάψιμο ολόκληρης της επιφάνειας του αμαξώματος σε μόλις 35 δευτερόλεπτα. Η μέθοδος αυτή δεν στοχεύει στην παραγκώνιση των εργαζομένων, αλλά στην καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου τους και στην ενασχόλησή τους με πιο περίπλοκα καθήκοντα, αποτρέποντας παράλληλα την κόπωση που σχετίζεται με την εκτέλεση επαναλαμβανόμενων εργασιών.

Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:

https://youtu.be/EdlUAJzGOA0

«Τα cobots αντιλαμβάνονται πότε πρέπει να ασκείται μεγαλύτερη δύναμη, όπως κι εμείς, και μπορούν να φτάνουν πιο εύκολα σε δυσπρόσιτα σημεία, όπως το κέντρο της οροφής» δήλωσε ο Dennis Kuhn, senior manufacturing engineer του Βαφείου, Ford Ευρώπης.

Κάθε cobot είναι ένα UR10, το παγκοσμίως δημοφιλέστερο cobot της Universal Robots, που επίσης χρησιμοποιείται στη βιομηχανία ηχοσυστημάτων για γυάλισμα ηχείων και subwoofer υψηλής απόδοσης. Στο βαφείο της Ford, υπάρχει ένα μαλακό εύκαμπτο στρώμα – προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης – μεταξύ του ρομποτικού βραχίονα και του γυαλόχαρτου που επιτρέπει στο cobot να εργάζεται με την ίδια ακρίβεια και επιδεξιότητα ενός ανθρώπινου χεριού.

Ford cobots_04

Στο στάδιο της παραγωγής, κάθε Ford Fiesta εμβαπτίζεται σε μία ειδική «μπανιέρα» περνώντας από μία διαδικασία που του διασφαλίζει πάνω από δέκα χρόνια προστασίας από φαινόμενα διάβρωσης. Στη συνέχεια, μικρές κηλίδες, μη ορατές με γυμνό μάτι αλλά αντιληπτές με την αφή, είναι πιθανόν να παραμείνουν στην επιφάνεια επηρεάζοντας την ποιότητα του τελικού φινιρίσματος του οχήματος. Τα έξι ρομπότ εξομαλύνουν αυτά τα σημάδια και αφαιρούν τα υπολείμματα σκόνης με τη μέθοδο της αναρρόφησης. Οι τελικοί έλεγχοι ολοκληρώνονται από δύο εργαζόμενους πριν το αμάξωμα προχωρήσει για αστάρωμα.

Στην παραγωγή ηχείων και εξοπλισμού ηχοσυστημάτων που φέρουν πιο επίπεδες επιφάνειες, ένα cobot είναι αρκετό. Η εισαγωγή της εν λόγω τεχνολογίας σε μία κινούμενη γραμμή παραγωγής και σε οχήματα με πολλαπλές καμπύλες απαιτούσε μια νέα προσέγγιση.

Ford cobots_05

«Χρειάστηκαν αρκετές εβδομάδες για την εγκατάσταση των cobots και τον προγραμματισμό τους ώστε να κινούνται αρμονικά για την εξομάλυνση των μοναδικών επιφανειών ενός Ford Fiesta, μία εργασία που ήταν ακόμα πιο δύσκολη επειδή το όχημα κινείται ασταμάτητα» δήλωσε ο Detlev Dahl, CEO, Dahl Automation. «Αλλά εκεί φάνηκε η αξία της προσαρμοστικότητας των cobots και της τεράστιας εμπειρίας που διαθέτουμε ως πρωτοπόροι, πιστοποιημένοι χρήστες των Universal Robots. Έχοντας κατακτήσει την απόλυτη ακρίβεια κινήσεων, δεν κάνουν ποτέ λάθη.» 

Ford cobots_06

Η Ford εξετάζει τη χρήση των cobots και σε άλλες εγκαταστάσεις της στη Βαλένθια (Ισπανία) και στην Κραϊόβα (Ρουμανία). Η εταιρεία ήδη χρησιμοποιεί άλλα cobots που υποστηρίζουν το προσωπικό στη γραμμή παραγωγής σε περίπλοκες διαδικασίες συναρμολόγησης, όπως στην τοποθέτηση αμορτισέρ στα αυτοκίνητα καθώς και μπουζί στους κινητήρες ενώ έχει λανσάρει και ένα αυτόνομο ρομπότ με την ονομασία “survival”.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO