spot_img
HomeΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑTEST DRIVEΟδηγούμε τη νέα BMW M5 με M xDrive

Οδηγούμε τη νέα BMW M5 με M xDrive

BMW M5 wit X Drive 11Ένα απόλυτο μηχάνημα οδήγησης, τη νέα BMW M5 της 6ης γενιάς, είχαμε την τύχη να την χαρούμε πραγματικά στην πίστα των Σερρών, σε μια μοναδική εκδήλωση BMW M Drive Tour η οποία διοργανώθηκε με τεράστια επιτυχία από την BMW Ελλάς. Μαζί με την νέα Μ5, την αδρεναλίνη μας ανέβασαν, ακόμη, τα Μ2 και Μ4, μοναδικά “κομμάτια” αυτοκίνησης, για τα οποία θα αναφερθούμε σε άλλα μας ρεπορτάζ.

Τι είναι η νέα Μ5
BMW M5 wit X Drive 10Η 6η γενιά της Μ5 εφοδιάζεται με σύστημα M xDrive – μία τεχνολογία τετρακίνησης που κάνει ακόμα πιο δυναμική την οδηγική εμπειρία. Εκτός από αισθητά αυξημένες επιδόσεις, η νέα BMW M5 προσφέρει μεγαλύτερη καθημερινή πρακτικότητα και απίστευτη σταθερότητα. Το μοντέλο αυτό συνεχίζει επάξια την απόλυτα επιτυχημένη φιλοσοφία του αυτοκινήτου που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1984 με το λανσάρισμα της πρώτης BMW M5.

BMW M5 wit X Drive 12Ντεμπούτο με σύστημα μετάδοσης M xDrive
Όπως εξηγεί ο Frank van Meel, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW M GmbH «Το βασικό συστατικό στοιχείο του M xDrive είναι ένας κεντρικός εγκέφαλος με αποκλειστικό λογισμικό Μ για ενιαίο έλεγχο διαμηκών και πλευρικών δυνάμεων. Η νέα τεχνολογία μετάδοσης – που κάνει ντεμπούτο στη νέα BMW M5 – συνδυάζει όλη την ευελιξία και ακρίβεια της στάνταρ πίσω κίνησης με τη σταθερότητα και ελκυστική πρόσφυση του συστήματος τετρακίνησης. Σαν αποτέλεσμα, ο οδηγός της νέας BMW M5 μπορεί να απολαμβάνει ένα μίγμα σπορτίφ στυλ και απόλυτης ακρίβειας στην πίστα, στον ανοιχτό δρόμο και σε ποικίλες καιρικές συνθήκες».

BMW M5 wit X Drive 13Με απολαυστική αίσθηση
Το σύστημα M xDrive επιτρέπει την απολαυστική αίσθηση της πίσω κίνησης, βάζοντας στο παιχνίδι τους εμπρός τροχούς μόνον όταν οι πίσω δεν μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ στο δρόμο και απαιτείται πρόσθετη ελκτική πρόσφυση. Ακόμα και σε εξαιρετικά σπορ στυλ οδήγησης σε συνδυασμό με την ‘ατελείωτη’ ισχύ, η νέα BMW M5 με M xDrive συμπεριφέρεται προβλέψιμα και ελέγχεται εύκολα από τον οδηγό, προσφέροντάς του μία ακόμα πιο πλούσια εμπειρία υψηλών επιδόσεων.

BMW M5 wit X Drive 16Με πέντε διαφορετικές διατάξεις
Ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικές διατάξεις με βάση τους συνδυασμούς των DSC modes (DSC on, MDM, DSC off) και των M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD). Τα χαρακτηριστικά του συστήματος κίνησης προσαρμόζονται τόσο στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού όσο και στη φύση του ταξιδιού. Όσοι επιθυμούν μία ‘καθαρόαιμη’ σπορ αίσθηση μπορούν να επιλέξουν κλασική πίσω κίνηση απενεργοποιώντας πλήρως το σύστημα τετρακίνησης.

BMW M5 wit X Drive 20Με λογισμικό Μ στον κεντρικό εγκέφαλο
Τώρα, το νέο σύστημα κίνησης προσφέρει κορυφαία δυναμική συμπεριφορά σε συνδυασμό με απεριόριστη καθημερινή πρακτικότητα. Αυτό επιτυγχάνεται με ένα νέο κεντρικό εγκέφαλο με αποκλειστικό λογισμικό για μοντέλο Μ για ενιαίο έλεγχο διαμηκών και πλευρών δυνάμεων. Οι βέλτιστες επιδόσεις είναι εξασφαλισμένες σε όλες τις διατάξεις. Με την προσθήκη του M xDrive, οι μηχανικοί κατάφεραν να συνδυάσουν τις κλασικές αρετές της στάνταρ πίσω κίνησης με τα οφέλη του σπορ συστήματος BMW xDrive. Όλα αυτά συνθέτουν μία δυναμική εμπειρία που αφήνει άναυδους ακόμα και έμπειρους οδηγούς.

BMW M5 wit X Drive 22Με 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic & Drivelogic
Στο 6ης γενιάς μοντέλο Μ5 η μετάδοση της κινητήριας ισχύος γίνεται αποκλειστικά από ένα εξαιρετικά αποδοτικό οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic. Χάρη στους ακαριαίους χρόνους αλλαγών και τη βέλτιστη κλιμάκωση σχέσεων το κιβώτιο συνεργάζεται με το νέο σύστημα M xDrive και τον βελτιωμένο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V8, δημιουργώντας ένα άριστα ενορχηστρωμένο σύνολο.

BMW M5 wit X Drive 23Επιπλέον, το κιβώτιο προσφέρει εντυπωσιακά ομαλή εκκίνηση, κάνει τους ελιγμούς ευκολότερους και διαθέτει ευρεία κλιμάκωση που κρατά την κατανάλωση χαμηλά. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει από τρία προγράμματα και να αλλάζει σχέσεις μηχανικά, από τα χειριστήρια στο τιμόνι, κάνοντας ακόμα και σπορ πολλαπλά κατεβάσματα. Το 8τάχυτο M Steptronic αποτελεί τμήμα ενός νέου, βελτιωμένου συνολικού πακέτου που μετατρέπει τη BMW M5 σε sedan υψηλών επιδόσεων, το οποίο προσφέρει γνήσια καθημερινή πρακτικότητα και καταλύει την ασυμβατότητα μεταξύ σπορ οδήγησης και άνεσης.

BMW M5 wit X Drive 25Με V 8 turbo και 600 ίππους
Η τελευταία έκδοση του V8 κινητήρα 4,4 λίτρων με τεχνολογία M TwinPower Turbo κρύβεται στα “σωθικά” της νέας Μ5. Ο βελτιωμένος υψηλόστροφος κινητήρας ξεπερνά τον προκάτοχό του σε επίπεδο ισχύος και ροπής. Με συνολική χωρητικότητα 4.395 κ. εκ. ο απίστευτος αυτός κινητήρας αποδίδει ισχύ 441KW/600hp μεταξύ 5.600 – 6.700 σ.α.λ. Εκείνο το οποίο εντυπωσιάζει ακόμη περισσότερο είναι η θηριώδης ροπή του η οποία φτάνει στα 750Nm από 1.800 – 5.600 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα φτάνει στα 250 χλμ/ώρα (με περιοριστή) και τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε μόλις 3,4 δευτ.

BMW M5 wit X Drive 19Με χαρακτηριστική ήχο Μ
Άξιο προσοχής είναι ότι ανάμεσα στις βελτιώσεις που εφάρμοσαν οι μηχανικοί είναι υψηλότερη πίεση ψεκασμού, νέοι υπερσυμπιεστές, ισχυρότερα συστήματα λίπανσης και ψύξης και ένα τροποποιημένο, ελαφρύτερο σύστημα εξαγωγής που παράγει ακόμα πιο ξεκάθαρα το χαρακτηριστικό ήχο Μ. Με τέτοιο εξοπλισμό, ο V8 προσφέρει ακόμα πιο δυναμικές επιδόσεις. Ωστόσο, ο συνδυασμός κινητήρα, M xDrive και 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic είναι αυτός που ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα της, πολύ περισσότερο από την αναβάθμιση των τεχνικών προδιαγραφών του κινητήρα. Είναι κάτι που κυριολεκτικά απογειώνει τη δυναμική εμπειρία, και το οποίο δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί με μία απλή αύξηση ισχύος.

BMW M5 wit X Drive 21Με σετάρισμα M στο Hardware & software
Από το σύστημα BMW xDrive και το Ενεργό Διαφορικό Μ προέρχονται τα τμήματα του M xDrive, ενώ το λογισμικό ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς, ειδικά εξελιγμένο για μοντέλο Μ, διασφαλίζει καινοτόμες λειτουργίες. Τώρα το σύστημα μετάδοσης έχει γίνει πιο ανθεκτικό ώστε να ανταποκρίνεται στην αυξημένη ροπή, τη μετάδοση περισσότερης ισχύος στους πίσω τροχούς, αλλά και στο πρόγραμμα αποκλειστικής πίσω κίνησης. Ενώ το κιβώτιο τετρακίνησης κατανέμει ομαλά αλλά μεταβλητά την κινητήρια ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών (ανάλογα με τις απαιτήσεις), το Active M Differential είναι υπεύθυνο για την κατανομή ισχύος μεταξύ των πίσω τροχών.

BMW M5 wit X Drive 15Αυτό το ενεργό στοιχείο ελέγχου αποτελεί τμήμα της λειτουργικότητας του M xDrive και έχει δυνατότητα εμπλοκής από 0-100%, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Έτσι εξασφαλίζεται βελτιωμένη ελκτική πρόσφυση, ευελιξία και ευστάθεια σε εξαιρετικά σπορ στυλ οδήγησης ή σε οδοστρώματα με διαφορετικούς συντελεστές τριβής – δηλαδή ακριβώς όταν είναι απαραίτητο. Επειδή το M xDrive περιλαμβάνει ειδική λειτουργία ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς, οι παρεμβάσεις σταθεροποίησης από το σύστημα DSC χρειάζονται μόνο σε οριακές καταστάσεις. Έτσι, τα τεράστια αποθέματα ισχύος του κινητήρα μπορούν να μετατρέπονται σε ελκτική ισχύ με σχεδόν μηδενικές απώλειες. Η BMW M5 κινείται με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και κατευθυντική συνέπεια, ανταποκρίνεται με ευαισθησία και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού και στη συνέχεια απαιτεί λιγότερες διορθώσεις στο τιμόνι όταν οδηγείται στο όριο.

BMW M5 wit X Drive 24Με επιλογές 4 WD, 4 WD Sport ή 2 WD
Κάθε φορά που ξεκινά ο κινητήρας, η BMW M5 ενεργοποιεί στάνταρ το 4WD mode με το DSC on. Ακόμα και σε αυτή τη βασική διάταξη, που αρχικά επιτρέπει έναν ορισμένο βαθμό ολίσθησης των πίσω τροχών με σκοπό τη διάσημη ευελιξία Μ, το M xDrive προσφέρει χειροπιαστά οφέλη σε περιπτώσεις όπως επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών.

Όσοι αναζητούν ακόμα περισσότερο για σπορ δράση, μπορούν να αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες επιδόσεων του αυτοκινήτου επιλέγοντας μία BMW M5 wit X Drive 14δεύτερη διάταξη: το M Dynamic Mode (MDM) με το 4WD Sport mode του συστήματος M xDrive έχει διαμορφωθεί για σούπερ σπορ και δυναμική συμπεριφορά. Σαν αποτέλεσμα, η νέα BMW M5 γίνεται πολύ πιο ευέλικτη συγκριτικά με τη στάνταρ διάταξη και μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Ταυτόχρονα, το MDM επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη ολίσθηση των τροχών, δίνοντας τη δυνατότητα στον ενθουσιώδη οδηγό να βιώσει στο έπακρο ελεγχόμενα ντριφταρίσματα και την εκπληκτική ευελιξία της. Το ξεκίνημα της υπερστροφής φτάνει έγκαιρα στον εγκέφαλο του συστήματος, ενώ η γραμμική αύξηση της γωνίας πλαγιολίσθησης είναι ελεγχόμενη, κυρίως επειδή το MDM βοηθά στην ευστάθεια σε οριακές συνθήκες οδήγησης.

BMW M5 wit X Drive 13Με επιλογή 4WD mode
Με το DSC απενεργοποιημένο, υπάρχει δυνατότητα επιλογής από τρία mode (4WD, 4WD Sport και 2WD). Σε 4WD mode, το M xDrive έχει ουδέτερο σετάρισμα που του χαρίζει βέλτιστη ικανότητα ελέγχου και εξαιρετική ελκτική πρόσφυση, κάτι ιδιαίτερα ωφέλιμο σε μέτρια ή κακά οδοστρώματα. Ταυτόχρονα, το 4WD mode επιτρέπει στον οδηγό να εξερευνά τις δυνατότητες δυναμικών επιδόσεων της νέας BMW M5 με το DSC απενεργοποιημένο.

Με επιλογή 4WD Sport mode
Η επιλογή του 4WD Sport mode μεταβάλει τη διάταξη της M xDrive για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και σπορ στυλ οδήγησης. Το μίγμα απόλυτης ακρίβειας, οδηγικής άνεσης και εκπληκτικής ελκτικής πρόσφυσης είναι το μυστικό για απόλυτη οδηγική απόλαυση. Το σετάρισμα του 4WD Sport mode BMW M5 wit X Drive 17έχει βελτιωθεί με την υποστήριξη εξαιρετικά έμπειρων ειδικών με σκοπό τη χρήση σε στεγνή πίστα.

Με επιλογή 2WD mode
Με το 2WD mode ενεργοποιημένο, η νέα BMW M5 προσφέρει στον ενθουσιώδη οδηγό την εμπειρία ενός sedan υψηλών επιδόσεων με πίσω κίνηση μόνο, μέσα από μία ‘καθαρόαιμη’ οδηγικής απόλαυσης που συναρπάζει με το δικό της μοναδικό τρόπο. Πίσω από το συνδυασμό απίστευτα ευέλικτης συμπεριφοράς, εκπληκτικής αίσθησης και εξαιρετικού ελέγχου κρύβεται το Active M Differential.

Με cockpit μαχητικού
Ο πιλότος της νέας Μ5 έχει στη διάθεσή του ένα οδηγοκεντρικό cockpit με ακόμα πιο σαφή διάταξη στο χαμηλωμένο ταμπλό οργάνων με την ανεξάρτητη οθόνη Control Display. Ο πίνακας οργάνων Μ BMW M5 wit X Drive 27με δύο κλασικά στρογγυλά όργανα και κόκκινες βελόνες φιλοξενεί ένα πρόσθετο ψηφιακό ταχύμετρο στην αριστερή πλευρά, ενώ το στροφόμετρο δεξιά περιλαμβάνει μεταβλητό πεδίο προειδοποίησης στροφών (‘κόκκινο’) και σπορ ενδείξεις αλλαγής σχέσης όταν είναι ενεργοποιημένο το Head-Up Display. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχουν ενδείξεις για την επιλογή σχέσης, το πρόγραμμα αλλαγών Drivelogic, το M xDrive mode και το σετάρισμα M1/M2, καθώς και οι τρέχουσες ρυθμίσεις μετάδοσης και ανάρτησης. Όταν το Head-Up Display είναι ενεργοποιημένο, βασικές πληροφορίες προβάλλονται στο παρμπρίζ, δηλαδή στο άμεσο πεδίο ορατότητας του οδηγού. Τα ειδικά γραφικά της έκδοσης Μ έχουν ανανεωθεί, ενώ μπορούν να προβάλλονται πληροφορίες πλοήγησης, εάν το επιθυμεί ο οδηγός. Η επιφάνεια προβολής του Head-Up Display στη νέα BMW M5 έχει αυξηθεί σε μέγεθος κατά περίπου 70%.

BMW M5 wit X Drive 28Με διακόπτη προγραμμάτων αλλαγών Drivelogic
Πάνω από τον ανασχεδιασμένο επιλογέα σχέσεων υπάρχει ο τριθέσιος διακόπτης για την επιλογή των προγραμμάτων αλλαγών Drivelogic. Το μπουτόν P κάτω από αυτό για το ‘κλείδωμα παρκαρίσματος’ βρίσκεται επίσης σε θέση εύκολης πρόσβασης. Σε κλασικό στυλ Μ, οι σχέσεις του νέου οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic αλλάζουν από τον επιλογέα ή από τα χειριστήρια του τιμονιού, ενώ οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν το αυτοματοποιημένο D mode. Στο μηχανικό S mode, το M Steptronic επιτρέπει πολλαπλά κατεβάσματα, κάτι που μειώνει δραστικά τους χρόνους αλλαγών σε σπορ ελιγμούς όπως το δυνατό φρενάρισμα στις στροφές.

Με μπουτόν M Drive
Το σπορ τιμόνι M περιλαμβάνει δύο ατομικά διαμορφούμενα μπουτόν M Drive (M1, M2) που BMW M5 wit X Drive 18επιτρέπουν την ανάκτηση ενός αποθηκευμένου σεταρίσματος. Τα μπουτόν είναι ανασχεδιασμένα και τοποθετημένα σε εμφανές σημείο. Ο οδηγός μπορεί να έχει ευκολότερη και πιο άμεση πρόσβαση. Εκτός από το M xDrive mode και το πρόγραμμα αλλαγών Drivelogic, η χαρτογράφηση κινητήρα και ανάρτησης, τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης Servotronic και οι ενδείξεις στο Head-Up Display μπορούν να απομνημονευτούν. Οι επιθυμητές ρυθμίσεις αποθηκεύονται μέσω του μενού iDrive. Ένα εικονίδιο στον πίνακα οργάνων δηλώνει στον οδηγό πότε ενεργοποιείται ένα αποθηκευμένο σετάρισμα M1/M2.

Ένα σύντομο πάτημα του μπουτόν DSC στην κεντρική κονσόλα ενεργοποιεί το M Dynamic και ένα παρατεταμένο αντίστοιχα το DSC off. Όταν το DSC off mode ενεργοποιείται, το μενού ρυθμίσεων M xDrive εμφανίζεται στο Control Display. Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα επιλογής 4WD, 4WD Sport ή 2WD mode από το iDrive Controller ή με τη λειτουργία αφής της οθόνης. Το τρέχον mode προβάλλεται στο πίνακα οργάνων, ενώ μπορεί να αποθηκευτεί σαν σετάρισμα M Drive.

BMW M5 wit X Drive 29Με μοναδικές εμπειρίες
Είχαμε τη μοναδική χαρά να το οδηγήσουμε για αρκετούς γύρους στην πίστα των Σερρών. Όλη αυτή η μοναδικά εξελιγμένη τεχνολογία για τη νέα Μ5, μπορεί και ξεδιπλώνεται με εξαιρετικά απλό κι εύκολο τρόπο στα χέρια του οδηγού. Στην αρχή φοβάσαι την τεράστια ισχύ και ροπή του. Αργότερα, το ίδιο το αυτοκίνητο σε κάνει να χαλαρώνεις και να αισθάνεσαι σα στο σπίτι σου. Κι εσύ να μην πολυπροσέξεις σε κάποια κλειστή στροφή, το ίδιο το αυτοκίνητο θα σε προστατέψει και θα σε φυλάξει.

BMW M5 wit X Drive 26Πως άραγε να σχολιάσουμε ένα τέτοιο δημιούργημα τέχνης? Μας ξεπερνά κατά πολύ στα τεχνικά του και οδηγικά του χαρακτηριστικά. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να θαυμάζουμε όλες αυτές τις υπέροχες τεχνολογίες οι οποίες εξελίσσονται και βρίσκονται δίπλα στον οδηγό για να τον υπηρετούν. Σ΄ ευχαριστούμε Μ5 για τις μοναδικές οδηγικές εμπειρίες που μας άφησες να “γευτούμε”.

Η εκπληκτική BMW M5, αυτό το μοναδικό τεχνολογικό εργαστήρι, κοστίζει 174.900€ στην ελληνική αγορά. Για όσους τα έχουν, αξίζει τα λεφτά του και με το παραπάνω. Να το χαίρονται πραγματικά!

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO