spot_img
HomeΝΕΑΑΓΩΝΕΣF1 USA Grand Prix 2019

F1 USA Grand Prix 2019

Ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas κέρδισε το Αμερικάνικο Grand Prix με στρατηγική δυο αλλαγών. Ο έτερος οδηγός της ομάδας, Lewis Hamilton κατέκτησε τον έκτο του παγκόσμιο τίτλο, τερματίζοντας δεύτερος με στρατηγική μιας αλλαγής. Υπήρξε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών σε όλες τις θέσεις της κατάταξης, πράγμα σύνηθες για το Circuit of the Americas. Η μάχη τακτικής ανάμεσα στους τρεις πρώτους ήταν έντονη και κορυφώθηκε στους τελευταίους γύρους.

F1 GP USA_03

Τα σημεία κλειδιά του αγώνα

Ο Βοttas εκκίνησε από την πρώτη θέση αλλά βρέθηκε πίσω από τον άλλο οδηγό της Mercedes όταν έκανε τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών. Ο Φινλανδός εκμεταλλεύτηκε το πλεονέκτημα των πιο φρέσκων ελαστικών για ν’ ανακτήσει την πρώτη θέση λίγο πριν το φινάλε του αγώνα.

 

Ο Hamilton ήταν στην εκκίνηση, ένας από τους πέντε οδηγούς, της πρώτης δεκάδας, που ξεκίνησε με τη μέση γόμα. Τη χρησιμοποίησε για περισσότερους γύρους από τους αντιπάλους του, προτού αλλάξει σε σκληρή, όντας σε στρατηγική μιας αλλαγής. Αυτό απαιτούσε τέλεια διαχείριση των ελαστικών.

 

Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen εγκλωβίστηκε σε μάχη τακτικής με τον Bottas στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Εφάρμοσε στρατηγική δυο αλλαγών: Μέση, σκληρή, μέση γόμα. Δεν μπόρεσε όμως να περάσει το Χάμιλτον στο τέλος και τερμάτισε 3ος.

 

Ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc τερμάτισε 4ος με μια εναλλακτική στρατηγική δυο αλλαγών όπου χρησιμοποίησε και τις τρεις διαθέσιμες γόμες. Έβαλε τη μαλακή στο τελευταίο μέρος και πήρε τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου αγώνα.

 

Πίσω του ο οδηγός της Red Bull, Alex Albon τερμάτισε 5ος παρότι είχε πέσει τελευταίος στην αρχή, μετά από επαφή στην εκκίνηση. Πραγματοποίησε 3 αλλαγές ως το τέλος: Ήταν ο μοναδικός οδηγός που το έκανε αυτό.

 

Συνολικά είδαμε πέντε διαφορετικές στρατηγικές από τους πρώτους έξι οδηγούς στον τερματισμό: Αυτό δεικνύει την πολυπλοκότητα στην επιλογή τακτικής για το Αμερικάνικου Grand Prix.

 

Οι καιρικές συνθήκες την ώρα του αγώνα δεν διέφεραν απ’ αυτές του Σαββάτου, αυτό επηρέασε τα ελαστικά, ευνοώντας τη χρήση των πιο σκληρών γομών. 

F1 GP USA_04

Πως απέδωσε η κάθε γόμα

ΣΚΛΗΡΗ C2: Αποδείχτηκε κλειδί για τον αγώνα, χρησιμοποιήθηκε απ’ όλους τους οδηγούς εκτός από τον Alex Albon, της Red Bull. Ο Hamilton συμπλήρωσε 32 γύρους στο φινάλε μ’ αυτή τη γόμα προσπαθώντας να κερδίσει τον αγώνα με τακτική μιας αλλαγής.

  

MEΣΗ C3: Μόνο 4 οδηγοί δεν χρησιμοποίησαν αυτή τη γόμα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Μ’ αυτή ξεκίνησαν οι πέντε πρώτοι στην εκκίνηση.

 

ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε από κάποιους οδηγούς στο τέλος του αγώνα για γρήγορο ρυθμό υπό χαμηλό φορτίο καυσίμου. Ανάμεσά τους ο Leclerc που τερμάτισε 4ος πετυχαίνοντας και τον ταχύτερο γύρο αγώνα.

Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου  

“Ειδικά οι τελευταίοι γύροι είχαν πολύ μεγάλη ένταση καθώς όλοι περιμέναμε να δούμε αν ο Lewis Hamilton  θα καταφέρει να κερδίσει τον αγώνα, με μια αλλαγή ελαστικών, κόντρα σε οδηγούς που βρίσκονταν πίσω του με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά. Δεν κατάφερε τελικά να κερδίσει αλλά ήταν μια εντυπωσιακή μάχη όπου η στρατηγική έπαιξε τον πρώτο ρόλο. Πολλά συγχαρητήρια στο Lewis άξιζε τον 6ο παγκόσμιο τίτλο μετά από τέτοιο συναρπαστικό Grand Prix. Φυσικά, συγχαρητήρια και στο Valtteri για την νίκη του, που ήρθε ως αποτέλεσμα τελείως διαφορετικής στρατηγικής. Καθότι οι συνθήκες ήταν πιο ζεστές, σε σχέση με το κρύο ξεκίνημα το τριημέρου, η διαφορά ανάμεσα στην τακτική ενός ή δυο αλλαγών ήταν μικρή αφού ευνοούνταν η χρήση πιο σκληρών γομών: Παραταύτα οι δυο από τους τρεις πρώτους ακολούθησαν τακτική δυο αλλαγών. Συνολικά είχαμε ευρεία ποικιλία στρατηγικών σε όλες τις θέσεις της κατάταξης με έντονο συναγωνισμό από την αρχή ως το τέλος, αυτό ακριβώς θέλουμε να βλέπουμε.”

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO