spot_img
HomeΝΕΑΑΓΩΝΕΣF1 GP Ρωσίας - Τι θα συμβεί

F1 GP Ρωσίας – Τι θα συμβεί

Λίγο πριν την εκκίνηση του 16ου GP της Φόρμουλα1 για τη χρονιά και το ενδιαφέρον του ανταγωνισμού βρίσκεται στο ζενίθ. Επόμενος αγώνας στο Σότσι της Ρωσίας.

Η εξαιρετικά μαλακή γόμα (hypersoft) – το ταχύτερο και πιο μαλακό ελαστικά στη γκάμα Pirelli Formula 1 – που συντελεί στην κατάρριψη των ρεκόρ σε κάθε πίστα που χρησιμοποιείται, πάει τώρα στη Ρωσία σε συνδυασμό με την πάρα πολύ μαλακή (ultrasoft) και την μαλακή (soft) γόμα. Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό γομών που χρησιμοποιήθηκε και στη Σιγκαπούρη με ένα «κενό» ανάμεσα στις γόμες, καθότι λείπει η πολύ μαλακή (supersoft). Αυτό και πάλι θα διευρύνει τις επιλογές στρατηγικής καθώς η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις επιλεχθείσες γόμες είναι μεγάλη αλλά ίση. Παραταύτα καθώς η Ρωσία είναι εντελώς διαφορετική διαδρομή από τη Σιγκαπούρη πιθανόν θα ανακαλύψουμε πολλές ακόμη άγνωστες παραμέτρους αυτό το Σαββατοκύριακο.

F1 GP Russia_ 05

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Η πίστα του Σότσι έγινε γνωστή το 2014 για την πολύ λεία και γλιστερή επιφάνεια. Από τότε όμως η άσφαλτος ωρίμασε παρότι όχι όσο αναμένονταν λόγω των ακραίων θερμοκρασιακών διακυμάνσεων χειμώνα/καλοκαίρι στο Σότσι.

Ο αγώνας επέστρεψε σε φθινοπωρινή ημερομηνία όπως ήταν ως το 2016.

Η φθορά και η πτώση στην απόδοση είναι χαμηλές όμως η εξαιρετικά μαλακή γόμα είναι δυο επίπεδα πιο μαλακή από την περσινή πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasof).

Πέρυσι ο νικητής Valtteri Bottas, με Mercedes ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής: Πήρε την 1η νίκη της καριέρας του στη F1 αλλάζοντας από πάρα πολύ μαλακή σε πολύ μαλακή γόμα στον 27ο γύρο.

Η πιο απαιτητική για τα ελαστικά, στροφή, είναι η Νο 3: Παρατεταμένη αριστερή με πολλές κορυφές.

Το εμπρός δεξιά ελαστικά καταπονείται περισσότερο στο γύρο των 5.848m που απαιτεί καλή ελκτική πρόσφυση και σταθερότητα στο φρενάρισμα.

 F1 GP Russia_ 02

Mario Isola – Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου Pirelli  

“Διατηρώντας ένα κενό ανάμεσα στις επιλεγείσες γόμες και κάνοντας την ίδια επιλογή με τη Σιγκαπούρη ελπίζουμε να δούμε αντίστοιχη ποικιλία στρατηγικών με τον προηγούμενο αγώνα. Όμως το περιεχόμενο στο Σότσι είναι τελείως διαφορετικό. Είναι μια πίστα χαμηλής τριβής με λεία επιφάνεια που παρουσιάζει μικρή φθορά και θερμική καταπόνηση. Θεωρητικά είναι το ιδανικό πεδίο δράσης της εξαιρετικά μαλακής γόμας. Παραταύτα και καθότι το συγκεκριμένο ελαστικό δεν έχει αγωνιστεί ξανά στην Ρωσία οι ομάδες πρέπει να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά του όσο πιο γρήγορα μπορούν στις ελεύθερες δοκιμές ώστε να βρουν την στρατηγική του αγώνα. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως η ροζ εξαιρετικά μαλακή γόμα θα αποδώσει σ’ αυτή την πίστα ειδικά στην απαιτητική στροφή 3.”

Τι είναι νέο;     

Η Formula 2 και GP3 ολοκληρώνονται με αυτό τον αγώνα στις παρυφές της Ευρώπης, αφότου έλειψαν στη Σιγκαπούρη.

Ο Ρώσος οδηγός Alexey Lukyanuk πήρε τον τίτλο European Rally Champion στο Ράλι της Πολωνίας το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Για 4η συνεχή χρονιά η Pirelli πήρε αυτό τον Ευρωπαϊκό τίτλο.

Η Pirelli την προηγούμενη βδομάδα ολοκλήρωσε ακόμη ένα πρόγραμμα εξέλιξης ελαστικών 2019 με τη Mercedes και τη Ferrari στο Paul Ricard. Tο επόμενο τεστ θα πραγματοποιηθεί αμέσως μετά το Ιαπωνικό Grand Prix με τη Renault στη Susuka για δυο μέρες.

F1 GP Russia_ 07 F1 GP Russia_ 08

Το πρόγραμμα για την ολοκλήρωση της χρονιάς

30 Σεπτεμβρίου: Ρωσία – Σότσι (16ος γύρος)
7 Οκτωβρίου: Ιαπωνία – Σουζούκα (17ος γύρος)
21 Οκτωβρίου: ΗΠΑ – Ώστιν (18ος γύρος)
28 Οκτωβρίου: Μεξικό – Μέξικο Σίτι (19ος γύρος)
11 Νοεμβρίου: Βραζιλία – Ιντερλάγκος (20ος γύρος)
25 Νοεμβρίου: Άμπου Ντάμπι – Γιας Μαρίνα (21ος γύρος)

Βαθμολογία οδηγών (οι πρώτοι 6)

1.L.Hamilton Mercedes       281p

2.S.Vettel       Ferrari            241

3.K.Raikkonen         Ferrari 174

4.V.Bottas      171     Mercedes

5.M.Verstappen        Rad Bull        148

6.D.Ricciardo            Red Bull        126

Βαθμολογία ομάδων

1.Mercedes   452p

2.Ferrari         415

3.Red Bull     274

4.Renault Sport        91

5.Hass            76

6.McLaren     58

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO