Με τη θερμοκρασία να αγγίζει τους 58 βαθμούς Κελσίου, το Αυστριακό Grand Prix ήταν ακόμη πιο ζεστό απ’ ότι το Γαλλικό πριν μια βδομάδα. Παρά τις πολύ απαιτητικές συνθήκες, ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen πήρε μια θεαματική δεύτερη συνεχόμενη νίκη στο Αυστριακό Grand Prix μολονότι εκκίνησε άσχημα από την δεύτερη θέση. Χρησιμοποίησε στρατηγική μέσης-σκληρής γόμας.
Τα σημεία κλειδιά
Ο οδηγός της Ferrari Charles Leclerc – που εκκίνησε από την pole και ήταν επικεφαλής στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα – τερμάτισε δεύτερος ακολουθώντας στρατηγική από μαλακή σε σκληρή γόμα. Ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas συμπλήρωσε το βάθρο ακολουθώντας την ίδια στρατηγική με το Verstappen, εκκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε μετά τη σκληρή.
Μόνο 3 από τους 10 πρώτους στις κατατακτήριες δοκιμές εκκίνησαν με τη μέση γόμα αλλά αυτό ήταν το πιο δημοφιλές ελαστικό στην εκκίνηση. Όλοι οι οδηγοί πλην αυτών των επτά εκκίνησαν με την κίτρινη γόμα.
Τρεις ομάδες υιοθέτησαν και τις δυο στρατηγικές οι Red Bull, Haas και McLaren είχαν ένα μονοθέσιο με μαλακή γόμα και ένα με μέση γόμα.
Η μάχη στρατηγικής ανάμεσα στη Ferrari και στη Mercedes είχε ενδιαφέρον καθώς οι μεν εκκινούσαν με τη μαλακή γόμα, οι δε με τη μέση. Επηρεάστηκε πάντως από καθυστερήσεις στα pit stop.
Σε συνέχεια ποινών στη σειρά εκκίνησης αρκετοί οδηγοί αξιοποίησαν τη στρατηγική τους για να κερδίσουν θέσεις. Ο οδηγός της McLaren, Carlos Sainz εκκίνησε 19ος και τερμάτισε 8ος αξιοποιώντας στρατηγική μέσης/σκληρής γόμας με μεγάλο πρώτο μέρος.
Μετά τον αγώνα οι Verstappen, Leclerc κλήθηκαν από τους αγωνοδίκες προτού επικυρωθούν τα τελικά αποτελέσματα, χωρίς ποινή.
Πως απέδωσε η κάθε γόμα
ΣΚΛΗΡΗ C2: Χρησιμοποιήθηκε σχεδόν απ’ όλους τους οδηγούς στο δεύτερο μέρος και αντιστάθηκε στις υψηλές θερμοκρασίες της Αυστρίας πολύ αποτελεσματικά δίνοντας τη δυνατότητα να πραγματοποιηθεί μια αλλαγή.
MEΣΗ C3: Ο οδηγός της McLaren, Lando Norris ήταν ο μόνος που χρησιμοποίησε τη μέση γόμα στο δεύτερο μέρος με στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας για να τερματίσει τελικά 6ος.
ΜΑΛΑΚΗ C5: Ο Vettel ήταν ο μόνος από τους πρωτοπόρους που τερμάτισε με τη μαλακή γόμα πραγματοποιώντας δυο αλλαγές, την τελευταία 21 γύρους πριν το τέλος.
Mario Isola επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου
“Σήμερα είχαμε έναν συγκλονιστικό αγώνα ως τον τερματισμό με μια φανταστική μάχη ανάμεσa σε δυο από τους πιο συναρπαστικούς και ταλαντούχους νεαρούς οδηγούς που διαθέτει το άθλημα. Συγχαρητήρια τόσο στον Max όσο και στον Charles ήταν δυο σπουδαίοι οδηγοί στον αγώνα. Από την πλευρά των ελαστικών είμαστε ευχαριστημένοι από την απόδοση και των τριών γομών κάθε μια έπαιξε σπουδαίο ρόλο στον αγώνα παρότι σημειώθηκαν οι υψηλότερες θερμοκρασίες που έχουμε δει φέτος. Παραταύτα σχεδόν όλοι οι οδηγοί έκαναν μόνο μια αλλαγή, ενώ ο Lando Norris που τερμάτισε 6ος δεν χρησιμοποίησε καν την πιο σκληρή γόμα. Θα παραμείνουμε στο Σπήλμπεργκ για δυο μέρες δοκιμών με ελαστικά του 2020 με την Alfa Romeo που επίσης είδε και τα δυο της μονοθέσια να βαθμολογούνται στον αγώνα. ”
Καλύτερος χρόνος ανά γόμα
Verstappen |
Norris |
Vettel |
Leclerc |
Hamilton |
Ricciardo 1m08.019s |
Hamilton |
Verstappen |
Magnussen |
Μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα
ΓΟΜΑ |
ΟΔΗΓΟΣ |
ΓΥΡΟΙ |
ΣΚΛΗΡΗ C2 |
Bottas |
50 |
MEΣΗ C3 |
Ricciardo |
46 |
ΜΑΛΑΚΗ C4 |
Gasly, Norris |
25 |
Περίληψη ΠΙΤ ΣΤΟΠ
No |
Οδηγός |
Εκκίνηση |
PIT 1 |
PIT 2 |
33 |
VER |
C3u |
C2n (31) |
|
16 |
LEC |
C4u |
C2u (22) |
|
77 |
BOT |
C3u |
C2n (21 |
|
5 |
VET |
C4u |
C2n (21) |
C4n (50) |
44 |
HAM |
C3u |
C2n (30) |
|
4 |
NOR |
C4u |
C2n (19) |
|
10 |
GAS |
C4u |
C2n (25) |
|
55 |
SAI |
C3n |
C2n (41) |
|
7 |
RAI |
C4u |
C2n (23) |
|
99 |
GIO |
C4u |
C2n (24) |
|
11 |
PER |
C3n |
C2n (28) |
|
3 |
RIC |
C3n |
C4n (46) |
|
27 |
HUL |
C3n |
C2n (26) |
|
18 |
STR |
C3n |
C2n (25) |
|
23 |
ALB |
C3n |
C2n (35) |
|
8 |
GRO |
C3n |
C2n (34) |
|
26 |
KVY |
C3n |
C2n (32) |
|
63 |
RUS |
C3n |
C2n (27) |
|
20 |
MAG |
C4u |
C2n (11) |
C4u (62) |
88 |
KUB |
C3n |
C2n (19) |
C3 = Σκληρή C2 | C3 = Mέση C3 | C4 = Μαλακή C4 | n = νέα | u = πατημένη