spot_img
HomeAUTOΕΙΔΗΣΕΙΣΝέο Ford Focus RS

Νέο Ford Focus RS

Ford Focus RSΤο νέο Ford Focus RS λανσάρει το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης All Whee lDrive της Ford Performance, προηγμένες τεχνολογίες για σπορ επιδόσεις ενώ είναι το πρώτο Ford RS που εφοδιάζεται με επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes)  – μεταξύ των οποίων το Drift Mode που επιτρέπει την ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση ισχύος (πρωτιά στη βιομηχανία) – και έλεγχο εκκίνησης Launch Control.

Με μία ειδικά σχεδιασμένη έκδοση του νέου κινητήρα 2.3 LEco Boost της Ford απόδοσης 350 ίππων, το νέο RS είναι το ταχύτερο όλων των εποχών, επιταχύνοντας από 0-100 km/h σε 4,7 δεύτερα μέχρι την τελική ταχύτητα των 266 km/h. Είναι το πρώτο μοντέλο RS που θα πωλείται σε Β. Αμερική και Κίνα. Η μαζική παραγωγή του ξεκίνησε για συνολικά 42 παγκόσμιες αγορές στις 14 Ιανουαρίου στο εργοστάσιο της Ford στο Saarlouis (Γερμανία).

Οι Ευρωπαίοι πελάτες έχουν ήδη κάνει πάνω από 3.100 παραγγελίες, ενώ άλλοι 250.000 έχουν διαμορφώσει ένα Focus RS μέσα από την σχετική εφαρμογή (configurator) στην ιστοσελίδα της Ford.

Το σύστημα τετρακίνησης AWD της Ford Performance με Δυναμικό Σύστημα Ανακατανομής της Ροπής (Dynamic Torque Vectoring αυτό ανεβάζει τον πήχη στους τομείς οδικής συμπεριφοράς και οδηγικής απόλαυσης, συνδυάζοντας εξαιρετική ελκτική πρόσφυση και κράτημα με απαράμιλλη ευελιξία και ταχύτητα στις στροφές.

Βασίζεται σε δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, εκατέρωθεν του πίσω διαφορικού. Αυτοί διαχειρίζονται την κατανομή ροπής εμπρός / πίσω και παράλληλα ελέγχουν την κατανομή ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών (torque vectoring), γεγονός που επηρεάζει θεαματικά την οδική συμπεριφορά και στην ευστάθεια του οχήματος στις στροφές.

Η μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού μεταβάλει συνεχώς την κατανομή ροπής εμπρός – πίσω και μεταξύ των πίσω τροχών σύμφωνα με τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες, λαμβάνοντας  δεδομένα από πολλαπλούς αισθητήρες 100 φορές το δευτερόλεπτο. Η κατανομή ροπής στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει το 70%, ενώ μέχρι και το 100% αυτής μπορεί να κατανεμηθεί σε κάθε τροχό, ανάλογα με την περίσταση. Η μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού μπορεί να μεταβάλλει την κατανομή ροπής σε μόλις 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου (0,06 δευτ.)

Ford Focus RSΣε μία στροφή, η  μονάδα ελέγχου του πίσω διαφορικού κατανέμει προληπτικά τη ροπή στον εξωτερικό πίσω τροχό βάσει δεδομένων όπως η γωνία του τιμονιού, η πλευρική επιτάχυνση, το ποσοστό περιστροφής αμαξώματος ως προς τον κατακόρυφο άξονα (yawrate) και η ταχύτητα του οχήματος. Αυτή η μεταφορά ροπής ωθεί το αυτοκίνητο προς το εσωτερικό της στροφής, επιτυγχάνοντας βελτιωμένη κατευθυντικότητα και ευστάθεια, εξαλείφοντας την υποστροφή.

Τα σύστημα τετρακίνησης AWD έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Fordώστε να προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση – με πλευρική επιτάχυνση πάνω από 1g –κορυφαίο στρίψιμο αλλά και επιτάχυνση κατά την έξοδο από μία στροφή. Με ουδέτερη συμπεριφορά στο όριο, και ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος στην πίστα με το DriftMode, το νέο FordFocusRSπροσφέρει την υπέρτατη οδηγική εμπειρία.

Το πλαίσιο του νέου Ford Focus RS διαθέτει σπορ ανάρτηση με σκληρότερα ελατήρια – κατά 33% μπροστά και 38% πίσω –πιο αποδοτικές αντιστρεπτικές δοκούς από του FocusST, και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ δυο προγραμμάτων, που προσφέρουν 40% σκληρότερη ρύθμιση, ιδανική για οδήγηση στην πίστα.

Κινητhρας Eco Boost

 

Ford Focus RSΟ κινητήρας 2.3 LEco Boost του νέου Ford Focus RS μοιράζεται τη ίδια βασική δομή με τον αλουμινένιο τετρακύλινδρο που διατίθεται στη νέα Ford Mustang.

Ο κινητήρας αυτός έχει αναβαθμιστεί ειδικά για το FocusRSώστε να προσφέρει 10% περισσότερη ισχύ φτάνοντας τους 350 ίππους. Η μέγιστη ροπή των 440 Nm παράγεται μεταξύ 2.000 και 4.500 rpm, ενώ μπορεί να φτάσει τα 470 Nm για 15 δευτ. μέσω υπερπλήρωσης (overboost) σε φάση μέγιστης επιτάχυνσης.

Η επιτάχυνση εν κινήσει είναι καλύτερη από του προηγούμενου FocusRS, με το 50-100 km/h και 4η σχέση να επιτυγχάνεται σε 5,0δευτ., 0,4δευτ. πιο γρήγορα.

 

Το εξaρι χειροκiνητο

κιβώτιο του Focus RS έχει βελτιστοποιηθεί για τους λάτρεις της σπορ οδήγησης με ένα πιο κοντό επιλογέα σχέσεων και ανανεωμένο μηχανισμό με σκοπό τις ταχύτερες και πιο ακριβείς αλλαγές.

Με στάνταρ λειτουργία Auto-Start-Stop, το νέο μοντέλο πετυχαίνει εκπομπές CO2 175 g/km, μείωση 22% συγκριτικά με το προηγούμενο.

 

 

 

 

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO