spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑTechno Classica

Techno Classica

Το θρυλικο Opel GT ετοιμαζεται να γοητευσει και παλι το κοινό

Το θρυλικό Opel GT ετοιμάζεται να γοητεύσει και πάλι το κοινό, αυτή τη φορά στην Techno Classica στο Έσσεν (6-10 Απριλίου). Δίπλα στο πρώτο σπορ μοντέλο GT του τέλους της δεκαετίας του ’60 και του ’70, το φουτουριστικό GT Concept – πρωταγωνιστής του φετινού Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης – θα γιορτάσει το Γερμανικό ντεμπούτο του.

 Opel-GTΗ ιστορία του θρυλικού μοντέλου ξεκινά το 1965 όταν η σχεδιαστική μελέτη Experimental GT έγινε ο διάττοντας αστέρας στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τη χρονιά εκείνη. Το όραμα για ένα αεροδυναμικό, ασυμβίβαστο, αλλά προσιτό σπορ αυτοκίνητο έτυχε τόσο θερμής υποδοχής. Τρία χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε στην αγορά.  

Την εποχή εκείνη, το Kadettθα έτρεχε σε αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην κατηγορία τουρισμού και η κοινότητα των βελτιωτών (tuners) ήταν πρόθυμη να κάνει παρεμβάσεις στο νέο σπορ αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από προσιτά εξαρτήματα μαζικής παραγωγής. Στην TechnoClassica, μαζί με ένα κλασικό, κατακόκκινο GT παραγωγής, η Opel θα παρουσιάσει τρεις τροποποιημένες εκδόσεις που υπογράφουν οι βελτιωτές Conrero, Gerentκαι Irmscher.

Opel-GTΣτο αποκορύφωμά του, το Gerent GT προδιαγραφών “Group 4 AppendixJ” κυνηγούσε συχνά τις νίκες στην κατηγορία των 2.000 κ. εκ., ενώ το αυτοκίνητο της Ιταλικής αγωνιστικής ομάδας Conrero ήταν ο ήρωας του 1971 TargaFlorio, όπου τερμάτισε στην ένατη θέση γενικής κατάταξης. Χάρη στην επινοητικότητα και αγωνιστική τεχνογνωσία της Conrero Squadra Corse, το GT όχι μόνο κέρδισε το σεβασμό των δίλιτρων ανταγωνιστών του – κυρίως Porsche 911 και 914/6 – αλλά κατάφερε και να τους κατατροπώσει. Το GT του Irmscherείναι μία άψογη ανακατασκευή.

 

Opel-GTΗ οικογένεια GT στον εκθεσιακό χώρο του Έσσεν ολοκληρώνεται με το Opel GT Concept. Το GT Concept δεν έχει καν λαβές θυρών ή εξωτερικούς καθρέπτες και κανένα περιττό διακοσμητικό στοιχείο. Είναι ένα δυναμικό ‘εργαλείο’ όπως υποδηλώνουν και οι κλασικές, σπορ αναλογίες του, με μακρύ καπό, πολύ κοντούς προβόλους και μία τολμηρή κόκκινη γραμμή – στοιχείο ταυτότητας – που διαιρεί το αμάξωμα οριζόντια. Η απουσία πορτμπαγκάζ, η πρωτότυπη και πρωτοποριακή σχεδίαση των θυρών, η κεντρική διπλή εξάτμιση, ο σχεδιασμός του τιμονιού και ασφαλώς το όνομα, όλα παραπέμπουν στο πρώτο GT. Ωστόσο, εκτός από τα εντυπωσιακά κόκκινα ελαστικά που κοσμούσαν την επίσης πρωτοποριακή μοτοσικλέτα Motoclub 500 Opel του 1928, το GT Concept δεν μιμείται τον πρόγονό του. Το αντίθετο, χωρίς ίχνος νοσταλγίας ή δείγμα ρετρό σχεδίασης, το GT Concept ερμηνεύει εκ νέου το καινοτόμο, τολμηρό και συναρπαστικό πνεύμα του πρώτου μοντέλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στη θρυλική ιστορία των μοντέλων GT.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO