fbpx

Εκδηλώσεις Auto

Epic Drive του Mazda CX-30 με i-Activ AWD

Οργώνει το ανατολικό Kazakhstan για πάνω από 800 χιλιόμετρα

Πρόκειται για μια πραγματική περιπέτεια. Τη χρονιά του εορτασμού των 100ών της γενεθλίων,  η Mazda διοργάνωσε μία ακόμα οδηγική περιπέτεια.  Το Mazda CX-30 με το all-wheel drive σύστημα i-Activ δοκιμάστηκε για πάνω από 800χλμ. διασχίζοντας το ανατολικό Καζακστάν μέχρι τα σύνορα με την Κίνα, σε μία διαδρομή που περιλάμβανε και κομμάτια από το θρυλικό ‘δρόμο του μεταξιού’, εξερευνώντας την άγρια ομορφιά των απομακρυσμένων περιοχών της κεντρικής Ασίας.

Η τελευταία αυτή περιπέτεια της Mazda, που έλαβε χώρα φέτος πριν να επιβληθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί λόγω Covid-19, αποτελεί συνέχεια της αντίστοιχης εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε το 2018 στη Σιβηρία.

Σε αυτή την εκδήλωση η Mazda έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που διέσχισε τη λίμνη Βαϊκάλη της Σιβηρίας με αυτοκίνητα κανονικής παραγωγής, τα οποία πολλές φορές οδηγούνταν σε απάτητες παγωμένες εκτάσεις, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά τις εκπληκτικές ικανότητες του συστήματος 4κίνησης i-Activ του CX-5.

CX-30_Kaz_03

Ανέκαθεν το πάθος της Mazda να χρησιμοποιεί την οδήγηση ως πρόκληση οδηγού και μηχανής, παραμένει άσβεστο από το 1936 όπου μία ομάδα πρωτοπόρων αποφάσισε να αποδείξει την αντοχή του πρώτου οχήματος της εταιρείας – ένα τρίκυκλο ανοιχτό φορτηγάκι που λεγόταν Mazda Go. Σε ένα μοναδικό τόλμημα που φανέρωνε την επιθυμία της Mazda να αποδείξει την αξιοπιστία των προϊόντων της, πέντε μοντέλα Mazda-Go (type KC και DC) ξεκίνησαν από το νοτιότερο άκρο του κυρίως νησιωτικού συμπλέγματος της Ιαπωνίας και διασχίζοντας πάνω από 2.700 χιλιόμετρα σε σκονισμένα, λασπωμένα και κακοτράχαλα μονοπάτια, μέχρι να φτάσουν τελικά στο Τόκιο μετά από 25 ημέρες.

Απολαύστε το Epic Drive στο ανατολικό Kazakhstan :

Η δημοσιότητα που πήρε το γεγονός, εκτόξευσε τις πωλήσεις και ανύψωσε την εικόνα της μάρκας, κάτι για το οποίο η Mazda θα έβαζε σαν στόχο να επαναλάβει αργότερα υποβάλλοντας τα αυτοκίνητά της σε ακόμα πιο ηρωικές δοκιμασίες οδήγησης.

Το 1977 για να προωθήσει την πρώτη γενιά του Mazda 323, ένα ζευγάρι 323 hatchbacks πραγματοποίησε ένα ταξίδι 15.000 χιλιομέτρων ξεκινώντας από το εργοστάσιο της Χιροσίμα και τερματίζοντας τελικά στην Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης, όπου έγινε και η Πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου.

Με τον ψυχρό πόλεμο να βρίσκεται στο αποκορύφωμά του, τα δύο 323 διέσχισαν όλη τη Σοβιετική Ένωση, αντιμετωπίζοντας πρωτόγονες συνθήκες και σκληρές διαδρομές αποδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο την μοναδική αξιοπιστία του μοντέλου ακόμα και πριν αυτό ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα.

CX-30_Kaz_04

Η διάσημη περιπέτεια του 1977 έμελλε να έχει και συνέχεια καθώς έξι αυτοκίνητα Mazda (626, 323 και E2200 vans) ξεκίνησαν το 1990 από τη Χιροσίμα για ένα ταξίδι μέχρι τα κεντρικά της εταιρείας στο Λεβερκούζεν, αυτή τη φορά διασχίζοντας την υπό διάλυση Σοβιετική ένωση.  Το 2013, ήταν η σειρά των δημοσιογράφων να πάρουν το τιμόνι μερικών τρίτης γενιάς Mazda3 και να επαναλάβουν το ταξίδι από το εργοστάσιο μέχρι την Έκθεση της Φρανκφούρτης, οδηγώντας μέσα από τη Ρωσία, τη Λευκορωσία και την Πολωνία.

CX-30_Kaz_05

Αντλώντας έμπνευση μέσα από αυτά τα περιπετειώδη ταξίδια και τις δημόσιες δοκιμασίες των αυτοκινήτων, οι εκδηλώσεις με την ονομασία Mazda Epic Drive, δίνουν την ευκαιρία στους δημοσιογράφους να νοιώσουν την εμπειρία της περιπέτειας, διασχίζοντας δρόμους μέσα από φανταστικά τοπία, και της περιπέτειας στο τιμόνι ενός Mazda. Είτε διασχίζοντας την Ισλανδία με ένα MX-5, ή απολαμβάνοντας τους φιδωτούς δρόμους και την ηφαιστειακή ομορφιά των Αζορών σε ένα Mazda2, ή εξερευνώντας τα θαύματα της ακραίας μηχανικής στην κατασκευή των δρόμων μέσω των σηράγγων, των γεφυρών και των ορεινών περασμάτων στη Νορβηγία - το σύγχρονο Mazda Epic Drive προσφέρει στα μέσα ενημέρωσης απίστευτα ταξίδια, εστιάζοντας ταυτόχρονα στη σχέση της αυτοκινητιστικής τεχνολογίας και του οδηγού, για την οποία η Mazda έχει γίνει γνωστή. 

CX-30_Kaz_06

Όπως και η διάσχιση της λίμνης Βαϊκάλης το 2018 με CX-5, το Epic Drive Mazda CX-30 του 2020 στο Καζακστάν επέτρεψε την τέλεια επίδειξη του συστήματος τετρακίνησης i-Activ της Mazda. Διαθέτοντας τη νέα γενιά Skyactiv-Vehicle Architecture της Mazda, η εξελιγμένη γενιά του συστήματος i-Activ AWD του CX-30, λειτουργεί σε συνεργασία με το G-Vectoring Control (GVC) για τον έλεγχο της κατανομής ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών, παρέχοντας μια ακόμα πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

CX-30_Kaz_07

Χάρη στο πρόσφατα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου και τις νέες τεχνολογίες περιορισμού των τριβών, το σύστημα i-Activ AWD της Mazda προσφέρει μια εκλεπτυσμένη και σταθερή οδήγηση σε οποιαδήποτε οδηγική κατάσταση, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει πραγματική οικονομία καυσίμου, σχεδόν ισοδύναμη με ένα όχημα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

CX-30_Kaz_08

Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης της Mazda έχει εμπλουτιστεί με τη λειτουργία «ανίχνευσης κατακόρυφου φορτίου» και στους τέσσερεις τροχούς, και λειτουργεί σε συνδυασμό με το GVC (G-Vectoring Control) για τον έλεγχο της κατανομής της ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών, ενισχύοντας το βαθμό πρόσφυσης ανεξάρτητα από τον τρόπο και τις συνθήκες οδήγησης. Μειώνει επίσης σημαντικά τις μηχανικές απώλειες και συμβάλλει στη βελτίωση της κατανάλωσης.

CX-30_Kaz_09

Οι νέες τεχνολογίες μείωσης τριβής περιλαμβάνουν ένα ελαστικό αποσβεστήρα μέσα στον κινητήρα, μειώνοντας έτσι σημαντικά τις διακυμάνσεις της ροπής που στέλνεται στο πίσω διαφορικό και μια νέα ρύθμιση που εφαρμόζει μια μικρή διαφορά στην αναλογία επιβράδυνσης μεταξύ της ισχύος του εμπρός και του πίσω διαφορικού. Ρυθμίζοντας γρήγορα την κατανομή ροπής μόνο όταν είναι απαραίτητο, το σύστημα εξασφαλίζει άμεση απόκριση και βελτιωμένη οικονομία, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

CX-30_Kaz_10

Το πίσω διαφορικό ελαχιστοποιεί τις μηχανικές απώλειες υιοθετώντας ρουλεμάν με λιπαντικό χαμηλού ιξώδους, με μία διάταξη που αποθηκεύει το λιπαντικό στο πάνω μέρος και παρέχει μόνο την απαραίτητη ποσότητα λαδιού, όπου και όταν απαιτείται. Ενεργώντας σε συνδυασμό, αυτά τα συστήματα αυξάνουν την ακρίβεια της μονάδας ελέγχου της 4κίνησης (AWD) περιορίζοντας σημαντικά τις συνολικές μηχανικές απώλειες.

CX-30_Kaz_11

Στην αρχή της στροφής, το σύστημα AWD θα διατηρήσει την υπάρχουσα κατανομή ροπής εμπρός/πίσω για να δώσει προτεραιότητα στην καλύτερη απόκριση μέσω του ελέγχου ροπής της μονάδας GVC. Μετά την είσοδο στη στροφή, το σύστημα AWD αυξάνει σταδιακά το ποσοστό της ροπής που αποστέλλεται στους πίσω τροχούς ώστε να εξασφαλιστεί  ουδέτερη συμπεριφορά και σταθερότητα μέσα στη στροφή.

CX-30_Kaz_12

Η συνεργασία με το GVC βελτιώνει επίσης σημαντικά την απόκριση των πίσω τροχών και τη γραμμικότητα σε σχέση με τις εντολές του οδηγού στο γκάζι. Κατά την επιτάχυνση, η ροπή κατανέμεται περισσότερο στους πίσω τροχούς, και κατά την επιβράδυνση περισσότερο στους εμπρός, μεγιστοποιώντας το επίπεδο πρόσφυσης και των τεσσάρων ελαστικών. Βελτιώνει επίσης τη δυνατότητα ελέγχου, οπότε το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται καλύτερα στις εντολές του οδηγού στο τιμόνι.

CX-30_Kaz_13

Πρόκειται για ένα σύστημα τετρακίνησης που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει πραγματική ευελιξία. Η άνω των 800 χιλιομέτρων διαδρομή Epic Drive προσέφερε έναν πραγματικό συνδυασμό συνθηκών οδήγησης υποβάλλοντας το CX-30 και το συγκεκριμένο σύστημα σε κάθε είδος δοκιμασία - από δρόμους πόλης και μοντέρνους αυτοκινητόδρομους, μέχρι δρόμους με αλλεπάλληλες στροφές και off-road χωματόδρομους.

CX-30_Kaz_14

Ξεκινώντας από το Αλμάτι - τη μεγαλύτερη πόλη του Καζακστάν που βρίσκεται σε ένα οροπέδιο στη σκιά της οροσειράς Trans lli Alatau στο Νότιο Καζακστάν κοντά στα σύνορα με το Κιργιζιστάν - τα CX-30 άφησαν την καρδιά της μοντέρνας πόλης περνώντας από δύσκολους δρόμους έξω από τα όρια της πόλης και στον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Α3 που κατευθύνεται προς το Εθνικό Πάρκο Aityn Emel. Στη συνέχεια τα CX-30 κατευθύνθηκαν μακριά από την άσφαλτο, σε χωματόδρομους σε μία απαιτητική διαδρομή προς το διάσημο Singing Dune. Αν και δεν πρόκειται για ένα καθαρόαιμο SUV εκτός δρόμου, το σύστημα AWD του CX-30 εξασφάλισε εξαιρετική πρόσφυση στα γλιστερά μονοπάτια του εθνικού πάρκου του Kazak.

CX-30_Kaz_15

Από το εκπληκτικό 150m Singing Dune - που ονομάστηκε λόγω του τρόπου με τον οποίο οι άνεμοι και η άμμος δημιουργούν μια σχεδόν τρομακτική χορογραφία - ο δρόμος κατευθύνεται πίσω από τις πεδιάδες της ερήμου με τις καμήλες, προς την πόλη Zharkent, η οποία βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τα κινεζικά σύνορα στο νοτιοανατολικό άκρο αυτής της απέραντης χώρας. Τη δεύτερη ημέρα, η διαδρομή Epic Drive του Καζακστάν βρήκε τα αυτοκίνητα νότια προς το φαράγγι Charyn και σε ακόμα πιο δύσκολους χωματόδρομους μέσα από μια σειρά απίστευτων φαραγγιών που μοιάζουν αρκετά με τις άγριες περιοχές της Νεβάδα, αλλά βρίσκονται στην καρδιά της απομακρυσμένης κεντρικής Ασίας. Μετά από αυτό, η διαδρομή κατευθύνθηκε δυτικά πίσω προς το Αλμάτι, παρακάμπτοντας την τεράστια τεχνητή λίμνη του Kapshagay.

CX-30_Kaz_16

Τα Mazda CX-30 ολοκλήρωσαν με ευκολία το Epic Drive του Καζακστάν, αποδεικνύοντας την προσαρμοστικότητα του πρόσφατου SUV της Mazda και τις δυνατότητες του συστήματος i-Activ AWD.

Σε όλη τη γκάμα των SUV Mazda CX-30 και Mazda CX-5 και του Mazda3 hatchback, το σύστημα i-Activ 4WD προσφέρει την ασφάλεια και τη σιγουριά της τετρακίνησης όταν το απαιτούν οι συνθήκες, μαζί με την οικονομία στην κατανάλωση και την απολαυστική οδήγηση.

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.