spot_img
HomeΝΕΑΑΓΩΝΕΣF1 EMIRATES GRAND PRIX ΓΑΛΛΙΑΣ 2021

F1 EMIRATES GRAND PRIX ΓΑΛΛΙΑΣ 2021

F1 EMIRATES GRAND PRIX ΓΑΛΛΙΑΣ 2021

Οι λόγοι επιλογής των ελαστικών

Το Γαλλικό Grand Prix στο Paul Ricard επιστρέφει μετά από απουσία ενός έτους λόγω πανδημίας. Θα χρησιμοποιηθούν οι μεσαίες γόμες της γκάμας Formula 1: C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτή είναι ίδια επιλογή με το 2019, που έγινε τελευταία φορά ο αγώνας εκεί.

Τα ελαστικά από το μέσο της γκάμας ταιριάζουν καλά στα ποικίλα χαρακτηριστικά της πίστας. Όλες οι στροφές είχαν στρωθεί με νέα άσφαλτο πριν τον αγώνα του 2019 οπότε τώρα υπάρχει ομαλή επιφάνεια.

Η φθορά των ελαστικών στο Paul Ricard είναι γενικά χαμηλή: Παραταύτα ειδικά η στροφή 13 είναι ιδιαίτερα απαιτητική όσον αφορά στη μεταφορά ενεργειακών φορτίων διαμέσου των ελαστικών. Πρόκειται για τη στροφή Signes στην οποία καταλήγει η ευθεία Mistral.

F1 GP France_03

Χαρακτηριστικά της πίστας

Στο τρίτο μέρος της πίστας Paul Ricard ασκούνται περισσότερο πλευρικά φορτία και δεν έχει τόσες απαιτήσεις σε ελκτική πρόσφυση και φρενάρισμα. Το υπόλοιπο κομμάτι του γύρου είναι ισορροπημένο γι’ αυτό και προτιμάτε για δοκιμές η συγκεκριμένη πίστα.

Προτού η πίστα επιστρέψει στο πρόγραμμα της F1 το 2018 μετά από απουσία ετών, προστέθηκε ένα σικέιν στη διάσημη ευθεία Mistral ώστε να περιοριστούν οι υψηλές τελικές ταχύτητες. Έτσι τώρα μιλάμε για δυο ξεχωριστές ευθείες με ένα σικέιν στη μέση.

Η στρατηγική του νικητή το 2019 ήταν μιας αλλαγής, από μέση σε σκληρή γόμα. Αυτή ακολούθησαν όσοι ανέβηκαν στο βάθρο. Οι περισσότεροι οδηγοί (πλην επτά) εκκίνησαν τον αγώνα με τη μέση γόμα.

Μπορεί να έχει πολύ ζέστη στο Paul Ricard αυτή την εποχή: Την τελευταία φορά οι θερμοκρασίες οδοστρώματος ξεπερνούσαν τους 50 βαθμούς Κελσίου.

FORMULA 3: Τι περιμένουμε

Στη Γαλλία θα διεξαχθεί ο δεύτερος γύρος της Formula 3. H σεζόν ξεκίνησε τον προηγούμενο μήνα στην Ισπανία και έχει υιοθετηθεί διαμόρφωση 3 αγώνων κάθε Σαββατοκύριακο: Όπως στη Formula 2. Για κάθε γύρο της Formula 3 είναι διαθέσιμος μόνο ένας τύπος ελαστικού, για το Paul Ricard, το P Zero λευκό σκληρό ελαστικό. Ίδια επιλογή είχε γίνει και στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος στη Βαρκελώνη. Το 2019 γι’ αυτή την πίστα είχε επιλεγεί η μέση γόμα. Κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του τέσσερα νέα σετ σλικ ελαστικών συν ένα σετ που έχει κρατήσει από τη Βαρκελώνη για χρήση στις ελεύθερες δοκιμές.

F1 GP France_04

Οι λόγοι αστοχίας των ελαστικών στο Μπακού

Η Pirelli, σε συνεργασία με τη FIA, ολοκλήρωσε την ανάλυση στα πίσω αριστερά ελαστικά τα οποία αστόχησαν επηρεάζοντας τον αγώνα των Lance Stroll, Max Verstappen κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Grand Prix στο Αζερμπαϊτζάν.

Η ίδια ανάλυση έγινε και σε ελαστικά άλλων μονοθεσίων που συμμετείχαν στον αγώνα και είχαν ίδιο ή μεγαλύτερο αριθμό γύρων απ’ αυτά που αστόχησαν. Η διαδικασία κατέδειξε ότι δεν υπήρχε πρόβλημα παραγωγής ή ποιότητας σε κάποιο από τα ελαστικά. Δεν υπήρχαν σημάδια κόπωσης ή παραμόρφωσης λόγω θερμικής καταπόνησης. Τα αίτια που οδήγησαν σε αστοχία τα δυο πίσω αριστερά ελαστικά των Aston Martin, Red Bull έχουν αποσαφηνιστεί πλήρως. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις υπήρχε επικυκλικό κόψιμο, στο εσωτερικό πλαϊνό του ελαστικού, που μπορεί να οφείλεται στις συνθήκες χρήσης του σε συνδυασμό με τις αρχικές παραμέτρους εκκίνησης (ελάχιστη πίεση, μέγιστη θερμοκρασία στις κουβέρτες) που είχαν υιοθετηθεί.

F1 GP France_05

Με βάση τα αποτελέσματα αυτής της ανάλυσης η Pirelli έστειλε σχετική αναφορά στη FIA και στις ομάδες. Η FIA και η Pirelli συμφώνησαν στην υιοθέτηση νέων πρωτοκόλλων που περιλαμβάνουν μια νέα αναβαθμισμένη οδηγία – ήδη κοινοποιήθηκε – σύμφωνα με την οποία θα παρακολουθούνται οι συνθήκες λειτουργίας των ελαστικών κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ενώ εξετάζονται και άλλες ενδεδειγμένες ενέργειες.

 

 

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO