spot_img
HomeΝΕΑΑΓΩΝΕΣFormula 1 - Suzuka 2019

Formula 1 – Suzuka 2019

Η Suzuka είναι μια από τις πιο δημοφιλείς πίστες στο πρόγραμμα, χάρη στις πασίγνωστες στροφές της. Μερικές από αυτές είναι ακραίες και γι’ αυτό προκαλούν ισχυρά συναισθήματα τόσο στους οδηγούς όσο και στους φιλάθλους. Για να αντιμετωπίσει αυτά τα απίστευτα φορτία η Pirelli, επέλεξε το πιο σκληρό συνδυασμό γομών στη γκάμα της: C1 ως λευκή σκληρή γόμα, C2 ως κίτρινη μέση γόμα και C3 ως κόκκινη μαλακή.

F1GP Japan_03

Τα χαρακτηριστικά της Ιαπωνικής πίστας

Οι γόμες που επιλέγηκαν για το φετινό αγώνα είναι ένα επίπεδο πιο σκληρές από τις περσινές: Μέση, μαλακή, πολύ μαλακή. Αυτό θα δώσει στους οδηγούς τη δυνατότητα να πιέσουν οριακά σε κάθε μέρος αγώνα, αντί να διαχειρίζονται το ρυθμό τους, ώστε να πραγματοποιήσουν μόνο μια αλλαγή.

Τα πλευρικά και όχι τόσο τα διαμήκη φορτία, είναι το κύριο χαρακτηριστικό της Suzuka. Οφείλονται σε παρατεταμένες γρήγορες στροφές όπως η 130R και η Spoon. Η πίστα έχει μια συνεχή ροή και πρέπει να βρεις το ρυθμό: Για παράδειγμα οι απαιτήσεις σε φρενάρισμα είναι σχετικά χαμηλές.

Η άσφαλτος στη Suzuka είναι σκληρή και τραχιά, όσο σε καμία άλλη σχεδόν πίστα. Αυτό αυξάνει τη φθορά και την πτώση απόδοσης των ελαστικών.

Πέρυσι κέρδισε στον αγώνα ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton με μια αλλαγή ελαστικών από μαλακή σε μέση γόμα. Την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο έτερος οδηγός της ομάδας Valtteri Bottas που τερμάτισε δεύτερος. Ο τρίτος Max Verstappen έκανε επίσης μια αλλαγή από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα.

Η Suzuka είναι ευρέως γνωστή για το ευμετάβλητο του καιρού. Αυτή την περίοδο του χρόνου, είναι πιθανοί οι τυφώνες. Η νυχτερινή βροχή πολλές φορές ξεπλένει την πίστα από τη γόμα που έχει στρωθεί: Πέρυσι είδαμε να βελτιώνεται το κράτημα, κατά πολύ.

Συμπτωματικά η Suzuka είναι πολύ κοντά σε μήκος γύρου και χρόνο με το Sochi παρότι η φύση και ο χαρακτήρας των δυο διαδρομών είναι πολύ διαφορετικά.

F1GP Japan_04

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

“Η Ιαπωνία είναι πάντα ένας από τους πιο συναρπαστικούς και απρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς. Η Suzuka είναι πίστα της παλιάς σχολής και ανταμείβει τη γενναιότητα και την προσήλωση. Επειδή οι απαιτήσεις των στροφών είναι υπολογίσιμες για τα ελαστικά, επιλέξαμε το πιο σκληρό συνδυασμό της γκάμας μας. Αυτό θα βοηθήσει τους οδηγούς να πιέσουν στο όριο ακόμη και με στρατηγική μιας αλλαγής. Τακτική μιας αλλαγής επιδιώκουν σχεδόν πάντα οι ομάδες και αυτό επέλεξαν οι περισσότεροι οδηγοί στη Suzuka πέρυσι. Το 2017 είδαμε νέο ρεκόρ πίστας στις κατατακτήριες δοκιμές. Με τις δυνατότητες που έχουν τα φετινά μονοθέσια στην διέλευση των στροφών, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν το ρεκόρ αυτό, θα καταρριφθεί το Σαββατοκύριακο. Η Suzuka είναι επίσης γνωστή για τον ευμετάβλητο καιρό, δε θα μας εκπλήξει αν εμφανιστούν τα βρόχινα ελαστικά σ’ αυτή τη διάσημη απαιτητική διαδρομή”.

F1GP Japan_05

 Άλλα νέα της Pirelli

Η Pirelli ολοκληρώνει αυτή τη βδομάδα με δυο μέρες δοκιμών στη Βαρκελώνη, την αξιολόγηση των slick ελαστικών Formula 1 για το 2020. Συμμετέχουν τρεις ομάδες: Mercedes με οδηγό τον Esteban Ocon, Ferrari με οδηγό τον Sebastian Vettel και  Red Bull με οδηγό τον Alex Albon.

Η Pirelli κέρδισε στην κατηγορία WRC2 στο Wales Rally της Μεγ. Βρετανίας με τον παγκόσμιο πρωταθλητή Ράλι του 2003, Peter Solberg. Ο Solberg αγωνίστηκε για τελευταία φορά έχοντας πλάι του τον παλιό του συνοδηγό Phil Mills, μ’ ένα Volkswagen Polo R5. Είχαμε και νέο πρωταθλητή στην κατηγορία Junior WRC με ελαστικά Pirelli στην Ουαλία: Jan Solans από την Ισπανία με συνοδηγό τον Mauro Barreiro.

Η Pirelli επισκέφτηκε τη Suzuka και στα τέλη Αυγούστου για το 10ωρο αγώνα αντοχής «Suzuka 10 Hours» που κέρδισε η Audi. Συμμετείχε στον αγώνα και ο Mika Hakkinen, νικητής F1 στη Suzuka με McLaren το 1998 και το 1999. Ο Φινλανδός μοιράστηκε μια McLaren GT3 με δυο Ιάπωνες οδηγούς. Τερμάτισαν στην 22η θέση.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO