spot_img
HomeΝΕΑΑΓΩΝΕΣFormula 1 - Ρωσικό GP: από τη σκοπιά των ελαστικών

Formula 1 – Ρωσικό GP: από τη σκοπιά των ελαστικών

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε στο Ρώσικο Grand Prix εκκινώντας από τη 2η θέση, με μια αλλαγή ελαστικών. Άλλαξε από μέση σε μαλακή γόμα υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο έτερος οδηγός της ομάδας, Valtteri Bottas υιοθέτησε πανομοιότυπη στρατηγική και τερμάτισε 2ος. Πίσω τους είδαμε πολλές διαφορές τακτικές κατά τη διάρκεια του αγώνα των 53 γύρων, όπου εμφανίστηκε δυο φορές το αυτοκίνητο ασφαλείας: Μια στην εκκίνηση και μια στα μισά του αγώνα.

Τα σημεία κλειδιά του αγώνα

Η Mercedes ήταν η μόνη ομάδα στη πρώτη δεκάδα της εκκίνησης που χρησιμοποίησε τη μέση γόμα στο ξεκίνημα. Η Ferrari υιοθέτησε διαφορετική στρατηγική εκκινώντας με τη μαλακή γόμα.

Αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes έκαναν περισσότερους γύρους από τη Ferrari, στο πρώτο μέρος. Πραγματοποίησαν το μοναδικό τους pit stop, διαδοχικά, βάζοντας τη μαλακή γόμα, υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Charles Leclerc βρέθηκε πίσω από τις δυο Mercedes μετά τα pit stop τους. Στη Ferrari αποφάσισαν να του αλλάξουν στρατηγική, του έκαναν δεύτερο pit stop βάζοντάς του ξανά τη μαλακή γόμα υπό καθεστώς κανονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, μόλις δυο γύρους μετά το pit stop των Mercedes.

Ο οδηγός που κέρδισε περισσότερες θέσεις ήταν ο Alex Albon της Red Bull. Εκκίνησε από τα pit και έκανε μια μόνο αλλαγή από μέση σε μαλακή γόμα, για να τερματίσει τελικά 5ος.

Στην εκκίνηση υπήρχε μια ισορροπημένη μίξη στη χρήση μέσης και μαλακής γόμας. Μόνο ο οδηγός της Toro Rosso, Daniil Kvyat εκκίνησε από το τέλος της κατάταξης, στον αγώνα της πατρίδας του, με τη σκληρή γόμα.

Μολονότι η εκτίμηση ήταν πως η μια αλλαγή θα είναι η ταχύτερη στρατηγική, τέσσερις από τους πρώτους 15 στον τερματισμό πραγματοποίησαν 2 αλλαγές: Σ’ αυτούς συμπεριλαμβάνεται και ο Leclerc που ανέβηκε στο βάθρο.

Καθοριστικό ρόλο σ’ αυτή την εικόνα έπαιξε, το αυτοκίνητο ασφαλείας.

F1 Russia GP_03

Πως απέδωσε η κάθε γόμα ελαστικού

ΣΚΛΗΡΗ C2: Εκτιμήθηκε πως θα ήταν μια επιλογή εργασίας για το δεύτερο μέρος του αγώνα. Τελικά την χρησιμοποίησαν μόνο τρεις οδηγοί καθώς η μέση και η μαλακή γόμα είχαν καλή αντοχή.

MEΣΗ C3: Αποτέλεσε κλειδί για τη νίκη του Hamilton. Η πτώση απόδοσης ήταν χαμηλή και οι οδηγοί που την χρησιμοποίησαν στην εκκίνηση μπόρεσαν να μεγιστοποιήσουν το πρώτο μέρος, έχοντας ανοικτές όλες τις επιλογές τους.

ΜΑΛΑΚΗ C4: Επίσης κάποιοι την χρησιμοποίησαν για πολλούς γύρους, όπως ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen. Ο Ολλανδός μετά από ένα μεγάλο πρώτο μέρος ανέβηκε από 9ος που εκκινούσε, στην 4η θέση όπου και τερμάτισε. Ο Hamilton χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για να πετύχει τον ταχύτερο γύρο στο τέλος του αγώνα.

F1 Russia GP_04

Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου  

“Η τακτική αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα στον αγώνα καθώς οι Mercedes και Ferrari επέλεξαν αντίθετες στρατηγικές με αποτέλεσμα ένα συναρπαστικό φινάλε, καθώς ο Charles Leclerc προσπαθούσε να περάσει τους αντιπάλους του. Η μέση γόμα που επελέγη από τη Mercedes τους έδωσε πλεονέκτημα όσον αφορά στην ευελιξία. Αποτέλεσε έκπληξη η διάρκεια ζωής της μαλακής γόμας. Αυτή απέδωσε καλύτερα στις σημερινές ζεστές συνθήκες και παρουσίασε μικρή παραμόρφωση παρά της υψηλές θερμοκρασίες.

Οι δυο εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας, ήταν κλειδί για την εξέλιξη του grand prix καθώς ελαχιστοποιήθηκε η φθορά και η πτώση απόδοσης σε κρίσιμα σημεία του αγώνα. Αυτό έδωσε την ευκαιρία να πραγματοποιηθούν πιτ στοπ την κατάλληλη στιγμή ώστε να ελαχιστοποιηθεί η απώλεια χρόνου. Φέραμε στη Ρωσία πιο σκληρές γόμες από πέρυσι: Αυτό επέτρεψε στους οδηγούς αντί να διαχειρίζονται το ρυθμό τους, να πιέσουν σκληρά από την αρχή ως το τέλος κάθε τμήματος αγώνα.”

 

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO