Αγώνες Auto

Αυθεντικοί, ακραίοι, απρόβλεπτοι, σκληροί και θεαματικοί

 

Το Isle of Man TT και οι 24ωροι αγώνες Le Mans και Nürburgring πραγματοποιούνται σε διαδοχικές εβδομάδες μέσα στον Ιούνιο. Τρεις εκδηλώσεις που χρησιμοποιούν δημόσιους δρόμους και προκαλούν τα  ανθρώπινα και τα τεχνικά όρια. Τρία γεγονότα που ενθαρρύνουν τον ανοιχτό ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών ελαστικών για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Μια σημαντική πρόκληση για τα logistics και το τεχνικό τμήμα της Dunlop. Η τριλογία της Dunlop για τον Ιούνιο θα είναι σκληρή και θεαματική.

Dunlop race_ 03

Οι ρομαντικοί λάτρεις του Motorsport συχνά αναπολούν τις μέρες, κατά τις οποίες κατηγορίες, όπως η Formula 1, ήταν «αγνές», λιγότερο συντηρητικές και πιο απρόβλεπτες. Η αυστηρότερη ρύθμιση και οι κανόνες συμμόρφωσης έχουν παρεισφρήσει στο σύγχρονο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά γεγονότα στο ημερολόγιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που είναι πιο ακραία και φέτος, τρεις από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις πραγματοποιούνται μέσα σε τρεις εβδομάδες, η μια από την άλλη. Οι δύο 24ωροι μαραθώνιοι στο Le Mans και το Nürburgring, καθώς και η αυθεντική πρόκληση του Isle of Man TT, κάνουν τον Ιούνιο τον μήνα των πραγματικών αγώνων για τους πραγματικούς οδηγούς. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός, ότι για ένα brand που δημιουργήθηκε πριν από περισσότερα από 130 χρόνια, με μοναδικό σκοπό να κερδίζει, η Dunlop παραμένει στον πυρήνα των τριών αυτών μεγάλων αγώνων.

Dunlop race_ 04

Το Isle of Man TT και οι 24ωροι αγώνες Le Mans και Nürburgring πραγματοποιούνται σε διαδοχικές εβδομάδες. Τρεις εκδηλώσεις που χρησιμοποιούν δημόσιους δρόμους και προκαλούν τα  ανθρώπινα και τα τεχνικά όρια. Τρία γεγονότα που ενθαρρύνουν τον ανοιχτό ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών ελαστικών για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Μια σημαντική πρόκληση για τα logistics και το τεχνικό τμήμα της Dunlop.

 

Dunlop race_ 05

Σε μόλις τρεις εβδομάδες, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, η Dunlop αναμένεται να προμηθεύσει και να εξυπηρετήσει περισσότερα από 5.000 ελαστικά σε ομάδες. Και οι τρεις αυτές εκδηλώσεις, χαρακτηρίζονται από ελεύθερο ανταγωνισμό μεταξύ των  κατασκευαστών ελαστικών. Πρακτικά, αυτό σημαίνει, ότι οι ομάδες, οι οδηγοί και οι αναβάτες έχουν οι ίδιοι επιλέξει να χρησιμοποιήσουν τη Dunlop, και αυτή η επιλογή δεν τους επιβλήθηκε από κάποιον κανονισμό. Αυτό το πνεύμα ανταγωνισμού, οδηγεί την Dunlop στο να αναπτύσσει ελαστικά, που μπορούν να πιεστούν περισσότερο, πιο σκληρά και με μεγαλύτερη ταχύτητα, από ό,τι την προηγούμενη χρονιά.

Dunlop race_ 06

Isle of Man TT

To Ιsle of Man έχει αλλάξει ελάχιστα από την αρχική μορφή του, πριν από περισσότερο από έναν αιώνα. Πουθενά αλλού δεν δοκιμάζονται με τον ίδιο τρόπο οι αντοχές των ανθρώπων, των μηχανών και των ελαστικών.

Το νησί, που βρίσκεται στη θάλασσα της Ιρλανδίας, είναι υπερήφανο για την ανεξαρτησία του, που σημαίνει ότι μπορεί να κυβερνά για πολύ σημαντικά θέματα - όπως το να μην υπάρχουν όρια ταχύτητας στους δημόσιους αγροτικούς δρόμους. Αυτό σημαίνει, ότι ο γύρος των 37 μιλίων / 59 χλμ. περιλαμβάνει μια μοναδική βόλτα μέσα από γραφικά, μικρά χωριά, δίπλα σε ποταμούς και στη συνέχεια ανεβαίνει απότομα στην ορεινή περιοχή, γύρω από το όρος Snaefell. Το TT περιλαμβάνει κάθε είδους γωνία, αλλά σε γενικές γραμμές η πορεία είναι εξαιρετικά γρήγορη, με το ρεκόρ καλύτερου χρόνου να ανήκει από πέρυσι στον Peter Hickman, με ελαστικά Dunlop, με πάνω 216 χλμ./ώρα. Οι αναβάτες οδηγούν στο μεγαλύτερο μέρος του γύρου με το γκάζι τελείως ανοικτό στην τέταρτη, πέμπτη και έκτη ταχύτητα, περνώντας μέσα από το «μάτι της βελόνας» ανάμεσα σε εξαιρετικά γρήγορα εναλλασσόμενες στροφές με δέντρα, φράκτες και στύλους από προβολείς, που βρίσκονται κατά μήκος της πίστας.

Dunlop race_ 07

Η επιλογή ελαστικών είναι κρίσιμη στο TT. Οι υπερβολικά υψηλές μέσες ταχύτητες και μερικά άλματα πραγματοποιούνται σε πάνω από 240χλμ./ώρα, δημιουργώντας τεράστιες πιέσεις τόσο στις ενώσεις όσο και στις κατασκευές. Η Dunlop είναι η πιο επιτυχημένη μάρκα ελαστικών στην ιστορία του TT, έχοντας κερδίσει τους τελευταίους 13 αγώνες στο Senior TT. Όμως η φύση του ανοιχτού ανταγωνισμού των ελαστικών σημαίνει, ότι νέα τεχνολογία θα παρουσιάζεται κάθε χρόνο. Αυτή τη χρονιά η Dunlop έχει επικεντρωθεί σε μια ένωση που θερμαίνεται πιο γρήγορα, κάτι απαραίτητο για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης του αναβάτη, πριν εκείνος αναπτύξει ταχύτητα στο ύψος του Bray Hill, μετά τη γραμμή εκκίνησης.

Dunlop race_ 08

Η εβδομάδα του αγώνα, η οποία προηγείται από αρκετές ημέρες δοκιμών, αρχίζει και τελειώνει με αγώνες για εξαιρετικά αναβαθμισμένα Superbikes 1000cc, που παράγουν πάνω από 200 ίππους και πιάνουν 320 χλμ./ώρα στα ταχύτερα τμήματα της πίστας. Οι περισσότεροι αναβάτες ανταγωνίζονται επίσης στις άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες, για τα Supersport 600cc και τα Superstock 1000cc.

Τα ελαστικά της Dunlop έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλους εκτός από δύο από τους αγώνες TT, από το ξεκίνημά τους το 1907. Μόνο τα τελευταία 15 χρόνια, οι αναβάτες έχουν επιλέξει την Dunlop, για να διεκδικήσουν περισσότερες από 60 νίκες και 150 θέσεις στο βάθρο, στις κατηγορίες Superbike, Supersport, Superstock και στους αγώνες ηλεκτροκίνητων οχημάτων TT Zero.

Dunlop race_ 09

24ωρος αγώνας στο Le Mans

Η Dunlop έχει μια απαράμιλλη ιστορία στο Le Mans. Από την πρώτη νίκη της μάρκας ελαστικών το 1924, τα αυτοκίνητα με ελαστικά Dunlop έχουν βρεθεί στην κορυφή του βάθρου 34 φορές - περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία παραγωγής ελαστικών.

Από τις νίκες της Bentley την δεκαετία του 1920, την εποχή της Jaguar D-Type της δεκαετίας του '50 και τις επικές μονομαχίες, Porsche εναντίον Ferrari της δεκαετίας του '60, η Dunlop αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Le Mans. Στη δεκαετία του ‘80, τα ένδοξα χρόνια της σειράς Porsche 956/962 και Jaguar XJR, έφεραν συνολικά ακόμα περισσότερες νίκες για τη Dunlop.

Dunlop race_ 10

 

Τα τελευταία χρόνια, η Dunlop έχει επικεντρωθεί στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία LMP2, καθώς η ισότητα των αυτοκινήτων σημαίνει, ότι η απόδοση των ελαστικών αποτελεί πραγματικό σημείο αναφοράς.

Η κατηγορία LMP2 έχει το μεγαλύτερο ποσοστό, από το σύνολο των 62 οχημάτων του Le Mans, με 20 αυτοκίνητα να βρίσκονται στον κατάλογο εισόδου για τον φετινό αγώνα στις 15 με 16 Ιουνίου. Από αυτά, η μισή κατηγορία επέλεξε Dunlop. Τρεις προδιαγραφές slick ελαστικών και δύο υγρών καιρικών συνθηκών επιτρέπονται από τους κανονισμούς, οι οποίοι πρέπει να ανταποκρίνονται στις ανάγκες όλων των ομάδων της Dunlop. Οι ίδιες προδιαγραφές των ελαστικών που χρησιμοποιούνται στον 24ωρο αγώνα του Le Mans, πρέπει να εφαρμόζονται σε όλες τις πίστες του παγκόσμιου πρωταθλήματος αντοχής FIA και του ευρωπαϊκού Le Mans, αντιμετωπίζοντας θερμοκρασίες πίστας μικρότερες από 10C (όπως στο Spa αυτό το έτος) και πάνω από 40C.

Dunlop race_ 11

24ωρος αγώνας του Nürburgring

Πάρα πολύ επικίνδυνο και πολύ γρήγορο για τη Formula 1. Αυτό είναι που είπαν οι οδηγοί για το Nürburgring Nordschleife το 1976. Ωστόσο, περισσότερο από 40 χρόνια αργότερα, χρησιμοποιείται ακόμα, για αναμφισβήτητα τον πιο σκληρό μαραθώνιο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Μεγάλη, οριακή, γρήγορη και επικίνδυνη, η διαδρομή μήκους 25 χλμ. αποτελεί την τελευταία αυθεντική πίστα που εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα, να διεξάγει με κύρος, αγώνες αυτοκινήτου.

Dunlop race_ 12

Η πίστα είναι πολύ παλαιάς κοπής, πολύ απαιτητική. Υπάρχουν λίγες εκδηλώσεις με τόσους διαφορετικούς κατασκευαστές ελαστικών να αντιπροσωπεύονται στον αγώνα, οπότε η Dunlop ανταγωνίζεται εναντίον σχεδόν όλων των πιθανών ανταγωνιστών της βιομηχανίας.

Για τους οδηγούς, το Nordschleife παρέχει συνεχή πίεση. Η αλλαγή λωρίδων με τα διαθέσιμα επίπεδα πρόσφυσης και η συμφόρηση των οχημάτων στην πίστα, ειδικά με τις διαφορετικές ταχύτητες μεταξύ των κατηγοριών, σημαίνει ότι υπάρχουν δυσκολίες με τις στροφές της πίστας, τις αλλαγές των ανυψώσεων και τις μεταβολές της επιφάνειας. Το τεράστιο grid διαιρείται σε πολλαπλές κατηγορίες, με τα αυτοκίνητα που προηγούνται να προέρχονται από τους πρωταγωνιστές του GT3. Τα κανονικά GT και τα αυτοκίνητα Touring φιλοξενούνται επίσης, με τις περισσότερες από αυτές τις ομάδες να συμμετέχουν τακτικά στη σειρά αγώνων αντοχής VLN, που διεξάγεται στην πίστα Eifel καθ 'όλη τη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς.

Dunlop race_ 13

Ιστορικά, ο αγώνας ήταν ένα πεδίο επιτυχιών για τη Dunlop, σημειώνοντας συνολικά 18 νίκες. Η Dunlop θριάμβευσε στους τέσσερις πρώτους συνεχόμενους, με τον Hans Stuck (1970), τον Helmut Kelleners (1972) και τον Niki Lauda (1973) μεταξύ των νικητών οδηγών. Πράγματι, κανένας άλλος κατασκευαστής ελαστικών δεν «έβλεπε» το πρώτο σκαλί του βάθρου, κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας. Η πιο πρόσφατη νίκη της Dunlop ήταν το 2017, όταν ο Connor De Phillippi, ο Kelvin van der Linde, ο Markus Winkelhock και ο Christopher Mies άρπαξαν τη νίκη με μόλις δύο γύρους να απομένουν.

 

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok