Στο Γκραν Πρι της Ιαπωνίας την περασμένη Κυριακή, εφαρμόστηκαν τρεις διαφορετικές στρατηγικές από τους πέντε πρώτους του αγώνα. Μια αλλαγή για όλους σχεδόν τους οδηγούς κατά τη διάρκεια της πιο ζεστής μέρας του Σαββατοκύριακου. Όμως η Pirelli παραμένει στη Suzuka με τη Renault για δύο μέρες δοκιμών εξέλιξης με πρωτότυπα ελαστικά του 2019.
Ο Lewis Hamilton ήταν επικεφαλής στο 1-2 της Mercedes. Σταμάτησε μόνο μια φορά χωρίς να χάσει την πρωτοπορία. Αμφότερες οι Mercedes ακολούθησαν την ίδια στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας. Πίσω τους όμως είδαμε μερικές διαφορετικές στρατηγικές, μιας αλλαγής, ανάμεσα στους πέντε πρώτους.
Εξαίρεση αποτέλεσε ο οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo, ο οποίος τερμάτισε 4ος ακολουθώντας την ίδια στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας με τους δυο πρώτους. Μάλιστα είχε εκκινήσει από την 15η θέση λόγω ενός προβλήματος στις κατατακτήριες δοκιμές.
Ένας ακόμη οδηγός που έδειξε να έχει γρήγορο ρυθμό ήταν ο Sebastian Vettel με τη Ferrari. Τερμάτισε 6ος ακολουθώντας στρατηγική πολύ μαλακής/μαλακής γόμας παρότι έπεσε τελευταίος μετά από ένα αγωνιστικό συμβάν.
Στη Suzuka τόσο οι θερμοκρασίες όσο και τα ενεργειακά φορτία βρίσκονταν σε υψηλά επίπεδα. Ο καιρός ήταν ευμετάβλητος τις προηγούμενες μέρες και αυτό δημιούργησε έναν αριθμό ερωτηματικών πριν την εκκίνηση του αγώνα, όσον αφορά στην ενδεδειγμένη στρατηγική. Παραταύτα η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών έκαναν μια αλλαγή: Σ’ αυτό συνετέλεσε και η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα. Η Pirelli παραμένει τώρα στη Suzuka για ένα διήμερο δοκιμών εξέλιξης με τη Renault. Θα αξιολογήσουν πρωτότυπα ελαστικά του 2019 την Τρίτη και την Τετάρτη.
Mario Isola – Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου Pirelli
“Με τις θερμοκρασίες να είναι πολύ πιο ψηλές απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες, ξέραμε πως θα δημιουργηθούν μερικές ακόμη προκλήσεις, σ’ αυτή την ιδιαίτερα απαιτητική πίστα. Πράγματι συνέβη αυτό, ειδικά προς το τέλος του αγώνα, όμως δεν επηρεάστηκε καθόλου η δράση. Αντίθετα είχαμε μερικές εντυπωσιακές προσπάθειες για ανάκτηση θέσεων. Χάρη στην παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή, οι περισσότεροι οδηγοί μπόρεσαν να ολοκληρώσουν τον αγώνα, με μια αλλαγή ελαστικών. Επίσης είδαμε να χρησιμοποιούνται και οι τρεις γόμες για μεγάλες αποστάσεις. Αρκετοί επέλεξαν να τερματίσουν στον αγώνα με τη μέση γόμα – ίδιας σκληρότητας με την περσινή μαλακή – παρότι το συγκεκριμένο ελαστικό δεν χρησιμοποιήθηκε πολύ στις ελεύθερες δοκιμές, και δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου σε τόσο ζεστές συνθήκες.”
Οι καλύτεροι χρόνοι ανά γόμα
Μέση Γόμα
Hamilton 1m32.785s
Bottas 1m33.110s
Ricciardo 1m33.187s
Μαλακή Γόμα
Vettel 1.32.318s
Verstappen 1m33.367s
Hamilton 1.34.013s
Πολύ Μαλακή Γόμα
Stroll 1m33.354s
Sirotkin 1m33.958s
Verstappen 1.35.093s
Μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα
Μέση γόμα Ericsson 47 γύροι
Μαλακή γόμα Sainz, Verstappen 32 γύροι
Πολή μαλακή γόμα Gasly 29 γύροι