Συναρπαστικό προβλέπεται φέτος το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1. Είχαμε χρόνια να παρακολουθήσουμε τέτοιο πρωτάθλημα. Τη φετινή χρονιά βλέπουμε τρεις ομάδες να είναι πανέτοιμες να “χτυπήσουν” οπουδήποτε, προδιαγράφοντας άκρως ενδιαφέρον το μέλλον του θεσμού.
Ο Daniel Riccardo κέρδισε για λογαριασμό της Red Bull, ακολουθώντας στρατηγική δύο αλλαγών. Πραγματοποίησε τη δεύτερη αλλαγή υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και η συνταγή πέτυχε. Μάλιστα και τις δύο φορές πουχρειάστηκε να μπουν και τα δύο αυτοκίνητα της ομάδας στα πιτς, αυτό πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα και με μεγάλη επιτυχία (το ένα αμέσως μετά το άλλο), δείχνοντας και τον ύψιστο βαθμό ετοιμότητας της όλης ομάδας.
Παράλληλα, ευρεία ποικιλία στρατηγικών ανάμεσα στους ανταγωνιστές χρησιμοποιήθηκαν από πολλούς οδηγούς και με τις τρεις γόμες. Όμως, επηρέασαν τη γενικότερη στρατηγική του αγώνα η παρατεταμένη παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας και η θερμοκρασία του οδοστρώματος η οποία ήταν 20 βαθμούς υψηλότερη από αυτή των προηγουμένων ημερών.
Κερδίζοντας το πλεονέκτημα του safety car
Ο οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo κέρδισε στο Κινέζικο Grand Prix εκκινώντας από την 6η θέση με την πάρα πολύ μαλακή γόμα, αφού πραγματοποίησε δυο αλλαγές ελαστικών. Το δεύτερο πιτ στοπ του, έγινε ενόσω βρίσκονταν στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Έτσι ο Ricciardo βρέθηκε στην επανεκκίνηση μ’ ένα φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας που του έδωσε πλεονέκτημα έναντι όσων ήταν σε στρατηγική μιας αλλαγής. Ο άλλος οδηγός της Red Bull, Max Verstappen υιοθέτησε μια παρόμοια στρατηγική, τα δυο μονοθέσια μπήκαν ταυτόχρονα στα πιτ.
Η άλλη στρατηγική
Ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas τερμάτισε 2ος υιοθετώντας μια τελείως διαφορετική στρατηγική. Ακολούθησε παρόμοια τακτική με τον άλλο οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton και τους δυο οδηγούς της Ferrari: Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έκανε μόνο μια αλλαγή βάζοντας τη μέση γόμα. Παρότι υπήρξε μεγάλη ποικιλία τακτικών και πολλοί οδηγοί χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες, οι πρωτοπόροι έδωσαν μια αμφίρροπη μάχη ως το τέλος. Η διαχείριση των ελαστικών έπαιξε κομβικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα.
Η βαθμολογία των 10 πρώτων πιλότων:
1. Σεμπάστιαν Φέτελ (Ferrari) 54
2. Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) 45
3. Βάλτερι Μπότας (Mercedes) 40
4. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Red Bull) 37
5. Κίμι Ραϊκόνεν (Ferrari) 30
6. Φερνάντο Αλόνσο (McLaren) 22
7. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Renault) 22
8. Μαξ Φερστάπεν (Red Bull) 18
9. Πιέρ Γκασλί (Toro Rosso) 12
10. Κέβιν Μάγκνουσεν (Haas) 11
Η βαθμολογία των κατασκευαστών:
1. Mercedes 85
2. Ferrari 84
3. Red Bull 55
4. McLaren 28
5. Renault 25
6. Toro Rosso 12
7. Haas 11
8. Sauber 2
9. Force India 1
10. Williams 0
Mario Isola– Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου Pirelli
“Μετά το Μπαχρέιν απολαύσαμε έναν ακόμη αγώνα όπου υπήρχαν διαφορετικές σκέψεις όσον αφορά στην στρατηγική ελαστικών ανάμεσα σ’ αυτούς που έδωσαν μάχη για τις πρώτες θέσεις. Αυτό οδήγησε σ’ ένα πολύ συναρπαστικό αποτέλεσμα, με πολλές διαφορετικές τακτικές. Η θερμοκρασία στην πίστα ήταν 20 βαθμούς υψηλότερη απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες, αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι ομάδες ν’ αντιμετωπίσουν μερικές άγνωστες παραμέτρους στον αγώνα καθότι δεν είχαν δοκιμάσει τα ελαστικά πρωτύτερα σε τέτοια θερμοκρασία. Ένας ακόμη παράγοντας που επηρέασε την τακτική αλλαγής ελαστικών και έκρινε τελικά τη νίκη στον αγώνα, ήταν η παρατεταμένη παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτή επέτρεψε στις δυο Red Bull να αλλάξουν ελαστικά σ’ ένα χρονικό σημείο που τους έδωσε πλεονέκτημα. Επιπλέον όσοι δεν άλλαξαν ελαστικά βοηθήθηκαν από τη μείωση της φθοράς και της πτώσης στην απόδοση, χάρη στο μειωμένο ρυθμό πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Συνολικά 6 οδηγοί, συμπεριλαμβανομένου και του νικητή, χρησιμοποίησαν και τις τρεις διαθέσιμες γόμες.”
ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Raikkonen 1m36.456s |
Ricciardo 1m35.785s |
Grosjean 1m37.410s |
Hamilton 1m36.878s |
Verstappen 1m36.206s |
Ocon 1m37.985s |
Bottas 1m36.987s |
Hulkenberg 1m36.881s |
Gasly 1m38.367s |
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΟΜΑ |
ΟΔΗΓΟΣ |
ΓΥΡΟΙ |
MEΣΗ |
Hamilton |
38 |
ΜΑΛΑΚΗ |
Ericsson, Alonso |
29 |
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ |
Gasly, Ocon |
25 |
Ο μετρητής της αλήθειας
Ο Daniel Ricciardo κέρδισε στον αγώνα κάνοντας δυο πιτ στοπ. Εκκίνησε με την πάρα πολύ μαλακή γόμα, έβαλε τη μέση γόμα στον 17ο γύρο και μετά την μαλακή υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 31ο γύρο. Ήταν ο ένας από τους επτά οδηγούς που εκκίνησαν στον αγώνα με την πάρα πολύ μαλακή γόμα.
No |
Οδηγός |
Εκκίνηση |
Pit 1 |
Pit 2 |
3 |
RIC |
USu |
Mn (17) |
Sn (31) |
77 |
BOT |
Su |
Mn (19) |
|
7 |
RAI |
Su |
Mn (27) |
|
44 |
HAM |
Su |
Mn (18) |
|
33 |
VER |
USu |
Mn (17) |
Sn (31) |
27 |
HUL |
USu |
Mn (13) |
Sn (31) |
14 |
ALO |
Sn |
Mn (29) |
|
5 |
VET |
Su |
Mn (20) |
|
55 |
SAI |
USu |
Mn (12) |
Sn (31) |
20 |
MAG |
Su |
Mn (24) |
|
31 |
OCO |
Sn |
Sn (11) |
USn (31) |
11 |
PER |
USu |
Sn (12) |
Sn (32) |
2 |
VAN |
Sn |
Mn (22) |
|
18 |
STR |
Sn |
Mn (23) |
|
35 |
SIR |
Sn |
Mn (28) |
Su (33) |
9 |
ERI |
Sn |
Mn (29) |
|
8 |
GRO |
USu |
Mn (16) |
USu (46) |
10 |
GAS |
Mn |
Sn (20) |
USn (31) |
16 |
LEC |
Sn |
Mn (21) |
|
28 |
HAR |
USn |
Mn (10) |
Sn (30) |
US= Πάρα πολύ μαλακή S= Μαλακή M= Mέση n= νέα u= πατημένη