Αγώνες Auto

Ένας απίθανος κόσμος αριθμών

“Ολοκληρώθηκε μια χρονιά γεμάτη ρεκόρ, ας δούμε μερικούς αριθμούς ρεκόρ. Η Formula 1 υιοθέτησε καινοτόμες τεχνικές αλλαγές φέτος. Αυτές είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία των ταχύτερων μονοθεσίων F1 in numbers 10στην ιστορία του αθλήματος. Οπότε η δική μας αποστολή ήταν να φτιάξουμε τα ταχύτερα ελαστικά που έχουν γίνει ποτέ. Φτιάξαμε ελαστικά 25% φαρδύτερα από τα περσινά ώστε να μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν στα υψηλότερα ενεργειακά φορτία και στις αυξημένες ταχύτητες διέλευσης από τις στροφές. Παράλληλα τα φετινά ελαστικά επέτρεπαν στους οδηγούς να πιέζουν σκληρά από την αρχή ως το τέλος της χρήσης τους.

Εξελίξαμε αυτά τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του F1 in numbers 112016 μολονότι ακόμη δεν είχαμε δει πως θα είναι τα μονοθέσια του 2017 μέχρι τις δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη πριν την έναρξη του πρωταθλήματος. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς η pole position ήταν κατά μέσο όρο 2.450 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη από το 2016. Επίσης οι φετινοί ταχύτεροι γύροι αγώνα ήταν κατά μέσο όσο 2.968 δευτερόλεπτα ταχύτεροι από τους αντίστοιχους περσινούς. Παρότι οι καταπονήσεις ήταν μερικές φορές μέχρι και 35-40% παραπάνω από το 2016 στις ταχύτερες καμπές, τα ελαστικά του 2017 πέτυχαν τους στόχους που είχαμε θέσει στο ξεκίνημα.

F1 in numbers 12Κορυφαίο επίπεδο αξιοπιστίας και σταθερότητας. Τώρα ανυπομονούμε για τη νέα σεζόν όπου λανσάρουμε ένα ακόμη ταχύτερο ελαστικό (εξαιρετικά μαλακή γόμα, hypersoft).Συνολικά όλες οι γόμες είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές. Αυτό συνεισφέρει στην αύξηση της ταχύτητας και στη βελτίωση του θεάματος στο μέλλον».

Μario Isola, Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου

Ελαστικά
Συνολικός αριθμός που διατέθηκαν το 2017: 38.788
Από αυτά τα 33.520 διατέθηκαν σε αγώνες και τα 5.268 σε δοκιμές.
Από τα 38.788 ελαστικά, τα 25.572 ήταν σλικ και τα 13.016 βρόχινα ή ενδιάμεσα.

F1 in numbers 13Ο συνολικός αριθμός ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών Σαββατοκύριακων: 12.920, από αυτά τα 11.532 ήταν σλικ και τα 1.388 ήταν βρόχινα ή ενδιάμεσα.

Συνολικός αριθμός ελαστικών που ανακτήθηκαν μετά τη χρήση: Όλα
Μέγιστος αριθμός χιλιομέτρων ανά γόμα και ανά οδηγό (χωρίς δοκιμές εξέλιξης):
Σκληρή: 74 km (Esteban Ocon, Force India)
Mέση: 587 km (Lance Stroll, Williams)
Μαλακή: 4,696 km (Lewis Hamilton, Mercedes)
Πολύ μαλακή: 6,261 km (Sergio Perez, Force India)
Πάρα πολύ μαλακή: 4,674 km (Stoffel Vandoorne, McLaren)
Ενδιάμεσα: 433 km (Lance Stroll, Williams)
Βρόχινα: 242 km (Felipe Massa, Williams)

Πιτ στοπ
Συνολικός αριθμός πιτ στοπ: 533 (από αυτά 6 ήταν για ποινές διέλευσης και ένα ποινή στάσης 10 sec)
Αυτό μας δίνει ως μέσο όρο 26.7 πιτ στοπ ανά αγώνα και 1.5 πιτ στοπ ανά οδηγό σε κάθε αγώνα.
Τα περισσότερα πιτ στοπ έγιναν: 41 στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν
Τα λιγότερα πιτ στοπ έγιναν: 18 στο Αυστριακό Grand Prix.

ΠροσπεράσματαF1 in numbers 14
Συνολικά ήταν: 435 (*), κατά μέσο όρο 21.8 ανά αγώνα.
Περισσότερα προσπεράσματα σε αγώνα: 42 στο Αζερμπαϊτζάν
Περισσότερα προσπεράσματα σε αγώνα υπό βροχή: 31 στην Κίνα
Λιγότερα προσπεράσματα σε αγώνα: 1 στη Ρωσία
Οδηγός που προσπέρασε περισσότερες φορές: Daniel Ricciardo, 43
Οδηγός με τα περισσότερα προσπεράσματα σε έναν αγώνα: Daniel Ricciardo, 13 (Bρετανικό Grand Prix)
F1 in numbers 15Οδηγοί που δέχτηκαν λιγότερα προσπεράσματα: Max Verstappen και Lewis Hamilton, 2 φορές (**).
Ο οδηγός που κέρδισε περισσότερες θέσεις στον πρώτο γύρο: Lance Stroll, κέρδισε συνολικά 36 θέσεις στους πρώτους γύρους των αγώνων.
Η ομάδα που πραγματοποίησε τα περισσότερα προσπεράσματα: Red Bull, 65 – από αυτά πραγματοποίησε 43 ο Daniel Ricciardo, και 22 ο Max Verstappen.
Οι ομάδες που δέχτηκαν τα λιγότερα προσπεράσματα: 11, Red Bull (9 Daniel Ricciardo, 2 Max Verstappen) και Ferrari (8 Kimi Raikkonen, 3 Sebastian Vettel).

(*) Λογίζεται προσπέρασμα: Όταν επιτυγχάνεται σε κανονικό γύρο πλην του πρώτου και διατηρείται ως την ολοκλήρωση του γύρου. Δεν προσμετρούνται αλλαγές που συμβαίνουν λόγω μηχανικών προβλημάτων ή ντουμπλαρισμάτων.
(**) Καταμετρούνται μόνο όσοι οδηγοί συμμετείχαν σε όλους τους αγώνες.

Αγώνες και πίστες
Μεγαλύτερος χρονικά αγώνας: Aζερμπαϊτζάν, 2 ώρες, 3 λεπτά και 55.753 δευτερόλεπτα
F1 in numbers 16Μικρότερος χρονικά αγώνας: Mόντσα, 1 ώρα, 15 λεπτά και 32.312 δευτερόλεπτα.
Ταχύτερος γύρος της χρονιάς: Mόντσα, μέση ωριαία ταχύτητα νικητή, (Lewis Hamilton) 243.626 kph
Υψηλότερη ταχύτητα που επετεύχθη με ελαστικό Pirelli P Zero Formula 1 κατά τη διάρκεια Grand Prix: 362.4 kph από το Sebastian Vettel στο Μεξικό.
Περισσότεροι ταχύτεροι γύροι: Lewis Hamilton, 18 (7 σε αγώνα και 11 σε κατατακτήριες δοκιμές).
Περισσότεροι γύροι επικεφαλής αγώνα: 527, Lewis Hamilton.

Η PIRELLI ΣΤΗ FORMULA 1 (ΑΠΟ ΤΟ 1950)F1 in numbers 17
Αγώνες: 340
Νίκες: 181
Pole positions: 184
Βάθρα: 550
Ταχύτεροι γύροι: 188
Τίτλοι οδηγών: 12
Tίτλοι κατασκευαστών: 7

Άλλοι ενδιαφέροντες αριθμοί
Οδηγοί που έχουν οδηγήσει μονοθέσιο F1 με ελαστικά Pirelli από το 2010: 112 (περιλαμβάνονται δοκιμαστές και τρίτοι οδηγοί).
Συνολικά χιλιόμετρα με όλες τις γόμες φέτος: 329.170 km

F1 in numbers 18Ανά γόμα:
Σκληρή 1,549 km
Mέση 20,259 km
Μαλακή 94,893 km
Πολύ μαλακή 118,729 km
Πάρα πολύ μαλακή 83,465 km
Ενδιάμεσα 7,089 km
Βρόχινα 3,186 km
Απόσταση που καλύφθηκε στους αγώνες του 2017: 102.856 km
Απόσταση που καλύφθηκε σε δοκιμές εξέλιξης: 14.285 km
Αριθμός ταχύτερων γύρων (σε κατατακτήριες F1 in numbers 19δοκιμές και αγώνες) από τον παγκόσμιο πρωταθλητή το 2017: 18 (7 σε αγώνες 11 σε κατατακτήριες δοκιμές)
Χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα νικητή σε στεγνό αγώνα: 148.176 kph (Daniel Ricciardo, Grand Prix Αζερμπαϊτζάν)
Χαμηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Κυριακή): 14° στην Κίνα
Χαμηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 14° στην Κίνα.
Υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε F1 in numbers 20αγώνα (Κυριακή): 55° στην Ουγγαρία.
Υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο):56° στο Μπαχρέιν.
Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Κυριακή): 13° στην Κίνα.
Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 13° στην Κίνα.
Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Κυριακή): 33° στην Ουγγαρία.
Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 43° στο Μπαχρέιν.

Δοκιμές ελαστικών 2017
Πίστες (8): Άμπου Ντάμπι, Βαρκελώνη, Βουδαπέστη, Μανί Κουρ, Μεξικό, Πωλ Ρικάρντ, Σακχίρ, Σίλβερστον.
Πρωτότυπα ελαστικά που δοκιμάστηκαν: F1 in numbers 22198 (147 σλικ, 18 ενδιάμεσα, 33 βρόχινα).
Ομάδες και διανυθέντα χιλιόμετρα δοκιμών με ελαστικά του 2017:
Red Bull: 2,637.74 km
McLaren: 2,350.11
Mercedes: 1,974.69
Ferrari: 1,546.12
Renault: 1,210.30
Toro Rosso: 1,200.99
Haas: 995.58
Sauber: 942.58
Williams: 936.67
Force India: 490.66

Οι καλεσμένοι της PirelliF1 in numbers 23
Μέλη ομάδας Pirelli που ταξιδεύουν σε κάθε αγώνα: 60 (κατά μέσο όρο)
Διαφορετικές εθνικότητες στην ομάδα της Pirelli Formula 1: 10
Διαφορετικές γλώσσες που μιλούν τα μέλη της ομάδας: 10
Δελτία Τύπου από την ομάδα Pirelli Formula 1: 210
Γραφήματα: 167
F1 Tweets που στάλθηκαν από το λογαριασμό @PirelliSport διαμέσου του Twitter: περίπου 2.400
Σημειωματάρια Pirelli που μοιράστηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς: περίπου 3.000
Καλεσμένοι: 6.350
Καπέλα Pirelli που πουλήθηκαν:13.580

Η φιλοξενία της Pirelli το 2017
Γεύματα στο χώρο φιλοξενίας της Pirelli (των δοκιμών συμπεριλαμβανομένων): 15.900
Λίτρα νερού που καταναλώθηκαν: 14.400F1 in numbers 24
Μακαρόνια που μαγειρεύτηκαν από τον σεφ της Pirelli: 870 kg
Ρύζι που ετοιμάστηκε: 320 kg
Παρμεζάνα που χρησιμοποιήθηκε: 120 kg
Κιλά προσούτο που φαγώθηκαν: 80
Πίτσες που ετοιμάστηκαν από το σεφ της Pirelli: 400
Αριθμός διαφορετικών γλυκών που φτιάχτηκαν: 55
Παγωτά που καταναλώθηκαν: 7.600
Καφέδες που σερβιρίστηκαν: περίπου 30.200
Λίτρα ελαιόλαδου: 520

Ταχύτητες διέλευσης από τις στροφές

Βαρκελώνη στροφή 3 212 kph 248 kph
Βαρκελώνη στροφή 9 215 kph 245 kph
Σίλβερστον Κοπς 260 kph 290 kph
Σπα Φρανκοσαμπ, Πουχόν 253 kph 289 kph

Σύγκριση ταχύτερων γύρων κατατακτήριων δοκιμών

GRAND PRIX

2016

2017

GAP

GAP/KM

Aυστραλία

HAMILTON

1:23.837 SSN

HAMILTON

1:22.188 USN

-1.649s

-0.311

Μπαχρέιν

HAMILTON

1:29.493 SSN

BOTTAS

1:28.769 SSN

-0.724s

-0.134

Κίνα

ROSBERG

1:35.402 SSN

HAMILTON

1:31.678 SSN

-3.724s

-0.683

Ρωσία

ROSBERG

1:35.337 SSN

VETTEL

1:33.194 USN

-2.143s

-0.366

Ισπανία

HAMILTON

1:22.000 SN

HAMILTON

1:19.149 SN

-2.851s

-0.612

Mονακό

RICCIARDO

1:13.622 USN

RAIKKONEN

1:12.178 USN

-1.444s

-0.433

Καναδάς

HAMILTON

1:12.812 USN

HAMILTON

1:11.459 USN

-1.353s

-0.310

Aζερμπαϊτζάν*

ROSBERG

1:42.520 SSN

HAMILTON

1:40.593 SSN

-1.927s

-0.321

Aυστρία

HAMILTON

1:06.228 USN

BOTTAS

1:04.251 USN

-1.977s

-0.458

Βρετανία

HAMILTON

1:29.243 SN

HAMILTON

1:26.600 SSN

-2.643s

-0.449

Ουγγαρία

ROSBERG

1:19.965 SSN

VETTEL

1:16.276 SSN

-3.689s

-0.831

Bέλγιο

ROSBERG

1:46.744 SSN

HAMILTON

1:42:553 USN

-4.191s

-0.598

Iταλία

HAMILTON

1:21.135 SSN

HAMILTON

1:34.660 W**

**

**

Σιγκαπούρη

ROSBERG

1:42.584 USN

VETTEL

1:39.491 USN

-3.093s

-0.611

Mαλαισία

HAMILTON

1:32.850 SN

HAMILTON

1:30.076 SSN

-2.774s

-0.500

Ιαπωνία

ROSBERG

1:30.647 SN

HAMILTON

1:27.319 SSN

-3.328s

-0.573

ΗΠΑ

HAMILTON

1:34.999 SSN

HAMILTON

1:33.108 USN

-1.891s

-0.343

Mεξικό

HAMILTON

1:18.704 SSN

VETTEL

1:16.488 USN

-2.216s

-0.515

Βραζιλία

HAMILTON

1:10.736 SN

BOTTAS

1:08.322 SSN

-2.414s

-0.560

Άμπου Ντάμπι

HAMILTON

1:38.755 USN

BOTTAS

1:36.231 USN

-2.524s

-0.454

Μέσος όρος GP

 

-2.450s

-0.477

(*) Eυρωπαϊκό Grand Prix το 2016
(**) 2017 Iταλικό Grand Prix – Οι κατατακτήριες δοκιμές έγιναν υπό βροχή

Σύγκριση ταχύτερων γύρων αγώνα

GRAND PRIX

2016

2017

GAP

GAP/KM

Aυστραλία

RICCIARDO

1:28.997 SS

RAIKKONEN

1:26.538 S

-2.459s

-0.464

Μπαχρέιν

ROSBERG

1:34.482 S

HAMILTON

1:32.798 S

-1.684s

-0.311

Κίνα

HULKENBERG

1:39.824 SS

HAMILTON

1:35.378 S

-4.446s

-0.816

Ρωσία

ROSBERG

1:39.094 S

RAIKKONEN

1:36.844 SS

-2.250s

-0.385

Ισπανία

KVYAT

1:26.948 S

HAMILTON

1:23.593 S

-3.355s

-0.721

Mονακό

HAMILTON

1:17.939 US

PEREZ

1:14.820 US

-3.119s

-0.935

Καναδάς

ROSBERG

1:15.599 S

HAMILTON

1:14.551 SS

-1.048s

-0.240

Aζερμπαϊτζάν*

ROSBERG

1:46.485 S

VETTEL

1:43.441 SS

-3.044s

-0.507

Aυστρία

HAMILTON

1:08.411 S

HAMILTON

1:07.411 US

-1.000s

-0.232

Βρετανία

ROSBERG

1:35.548 M

HAMILTON

1:30.621 S

-4.927s

-0.836

Ουγγαρία

RAIKKONEN

1:23.086 SS

ALONSO

1:20.182 S

-2.904s

-0.654

Bέλγιο

HAMILTON

1:51.583 M

VETTEL

1:46.577 US

-5.006s

-0.715

Iταλία

ALONSO

1:25.340 SS

RICCIARDO

1:23.361 SS

-1.979s

-0.342

Σιγκαπούρη

RICCIARDO

1:47.187 SS

HAMILTON

1:45.008 US

-2.179s

-0.430

Mαλαισία

ROSBERG

1:36.424 S

VETTEL

1:34.080 SS

-2.344s

-0.423

Ιαπωνία

VETTEL

1:35.118 S

BOTTAS

1:33.144 SS

-1.974s

-0.340

ΗΠΑ

VETTEL

1:39.877 SS

VETTEL

1:37.766 SS

-2.111s

-0.383

Mεξικό

RICCIARDO

1:21.134 S

VETTEL

1:18.785 US

-2.349s

-0.546

Βραζιλία

VERSTAPPEN

1:25.305 W

VERSTAPPEN

1:11.044 SS

**

**

Άμπου Ντάμπι

VETTEL

1:43.729 SS

BOTTAS

1:40.650 SS

-3.079s

-0.554

Μέσος όρος GP

 

-2.698s

-0.518

(*) Eυρωπαϊκό Grand Prix το 2016
(**) Αγώνας υπό βροχή το 2016

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok