Αγώνες Motocross

Η απογοήτευση των ρομαντικών φίλων του σπορ

3ος γύρος Χαλκίδα 30-31 Μαρτίου

Έμεινα άφωνος καθώς μου μετέφεραν τα όσα διαδραματιζόταν εκείνο το Σαββατοκύριακο στην Χαλκίδα. Δεν ήξερα τι να πω και τι στάση να κρατήσω απέναντι σε όλη αυτή την σκόνη που σηκώθηκε. Αποφάσισα να παραμείνω ψύχραιμος, να διασταυρώσω τις επόμενες ημέρες τα όσα άκουσα και να παρακολουθήσω τις εξελίξεις. Περίμενα αρκετά πριν αποφασίσω να γράψω για το θέμα.

H ΜΧ1  έδειχνε ότι θα είναι φέτος μια συναρπαστική κατηγορία για την οποία θα καμαρώνουμε όλοι εμείς που αγαπάμε το θεαματικό αυτό σπορ. Με τόσους πραγματικά γρήγορους αναβάτες περιμέναμε θέαμα, συναγωνισμό και άνοδο του επιπέδου. Πραγματικά οι μάχες για μια θέση στο βάθρο ήταν εντυπωσιακές σε όλους τους αγώνες. Αυτό που δεν κατάλαβαν όμως κάποιοι, είναι το πιο σοβαρό. Αν είσαι γρήγορος και ξέρεις να κατακτάς νίκες, είσαι ένας πολύ καλός αθλητής. Αν ξέρεις και να χάνεις, τότε ΜΌΝΟ είσαι πραγματικά μεγάλος αθλητής! Στην Χαλκίδα δυστυχώς είχαμε τρία περιστατικά που πλήγωσαν το άθλημα. Και η γνώμη είναι πως δεν φταίνε τόσο οι αναβάτες….

ΜΧΠΑ300319ΜΧ1083

Θέλω να δω την συμπεριφορά του Νίκου Λυρίου με όλα τα ελαφρυντικά που μπορώ να του δώσω. Είναι νέος, το αίμα του βράζει, έχει την στόφα πρωταθλητή και έχει πάθος για την νίκη. Τα καταλαβαίνω όλα. Χάρηκα με την επιστολή του που ζητούσε συγνώμη. Δεν δικαιολογώ όμως την συμπεριφορά του, την ώρα που βγήκε εκτός πίστας. Θα μπορούσε να τραυματίσει ανθρώπους που δεν έφταιγαν. Από την δική του πλευρά, ο Λυρίου λέει ότι ο Γιάννης Τουρατζίδης ευθύνεται για την πτώση του μέσα στην πίστα.  Ακόμη και αν δεχτούμε ότι δεν ήταν μια αναπόφευκτη επαφή στα πλαίσια του αγώνα, λύση δεν είναι η αυτοδικία. Υπάρχουν άλλες διαδικασίες. Όλοι μας βέβαια κάνουμε λάθη, αλλά πρέπει να είμαστε έτοιμοι να τα πληρώσουμε. Και ο Λυρίου το δικό του λάθος το πλήρωσε. Και δεν εννοώ την ποινή που του επέβαλαν στον αγώνα, αλλά την αποπομπή του από την ομάδα της ΚΤΜ που δεν του επέτρεψε να συμμετέχει στους αγώνες της Κυριακής. Ένα το κρατούμενο.

Ο Παναγιώτης Κουζής είναι αναμφισβήτητα ένας από τους σημαντικότερους έλληνες αναβάτες motocross. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τα 16 πρωταθλήματα που έχει κατακτήσει. Όμως πρέπει να συμπεριφέρεται με την ανωτερότητα που αρμόζει στους τίτλους που κουβαλάει. Δεν μπορώ να φανταστώ τι είναι αυτό που μπορεί να τον πείραξε τόσο, ώστε να απευθύνει υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς προς τους βορειοελλαδίτες…. Δεν νομίζω ότι έχει κάτι περισσότερο να αποδείξει. Αδυναμία δεν είναι να σε περάσει κάποιος στον αγώνα, αλλά η δική σου άρνηση να το αποδεχτείς. Όσοι αγαπάμε το Motocross θέλουμε τους ήρωες μας να στέκονται ψηλά. Να τους θαυμάζουμε και να είμαστε υπερήφανοι που το άθλημα αυτό δεν έχει σχέση με το ποδόσφαιρο. Ή μήπως θέλουμε να έχει?

Όσο για το μπέρδεμα με τα κύπελλα, μικρό το κακό. Απλά ήρθε να προστεθεί σε όλο το υπόλοιπο θέμα. Γιατί όταν το ποτήρι ξεχειλίζει ακόμη και η σταγόνα αποτελεί πρόβλημα.

MXPA300319MX2021

Τι σκέφτομαι μετά από όλα αυτά? Ότι θα προτιμούσα να είμαι 4ος  ή 15ος σε ένα υποδειγματικό πρωτάθλημα, παρά να είμαι 1ος σε ένα άρρωστο σπορ. Σκεφτείτε το σας παρακαλώ.  Δεν πιστεύω όμως ότι φταίει (πολύ) κανένας από τους εμπλεκόμενους αγωνιζόμενους.  Αν ο καθένας από αυτούς ένοιωθε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αδικηθεί, τότε δεν θα υπερέβαλε μαχόμενος για τα δικαιώματα του. Και αν ήθελε να τα διεκδικήσει θα απευθυνόταν στην αρχή του σπορ. Αν ήξερε ο καθένας ότι υπάρχει μία αυστηρή επιτήρηση που διασφαλίζει την τήρηση των κανόνων, τότε κανείς δεν θα τολμούσε να παρεκτραπεί. Δυστυχώς όμως υπάρχει μία γενική χαλαρότητα και μία αντιμετώπιση των αγώνων μοτοσυκλέτας ως ερασιτεχνικές δραστηριότητες. Το να χαϊδεύεις τα παιδιά σου δεν είναι κακό, μέχρι αυτά να αρχίσουν να βγάζουν ο ένας τα μάτια του άλλου. Η ομοσπονδία θα πρέπει να πάρει πιο σοβαρά τον ρόλο της, γιατί έχει πολλές ευθύνες. Δεν μπορούμε να κατηγορούμε τους άλλους ότι δεν παίρνουν στα σοβαρά αυτά που κάνουμε, αν εμείς οι ίδιοι δεν τα αντιμετωπίζουμε με την ανάλογη σοβαρότητα. Επίσης ο περίγυρος των αθλητών πρέπει να λειτουργεί με ψυχραιμία συγκρατώντας τον δικό τους άνθρωπο που εκνευρίστηκε, αντί να ρίχνει λάδι στην φωτιά.

MXPA300319021

Τα συγχαρητήρια μας στην ΚΤΜ SEE που έβαλε την εικόνα του σπορ πιο ψηλά από μία ακόμη αγωνιστική διάκριση. Περιφρουρώντας και το δικό της προφίλ, επέβαλε μια τιμωρία πιο αυστηρή από των διοργανωτών. Η αντίδραση της ήταν άμεση (για κάποιους υπερβολική) αλλά έδειξε ότι την ενδιαφέρει περισσότερο το κύρος των αγώνων και δεν την σκέφτηκε ότι θα χάσει έναν αναβάτη που μπορεί να διεκδικήσει το πρωτάθλημα. Απέδειξε για μία ακόμη φορά ότι σέβεται στηρίζοντας τους αγώνες και δεν εκεί απλά για να εξασφαλίζει διακρίσεις και να πουλάει μοτοσυκλέτες. Κάποιοι είπαν ότι υποκατέστησε στην συγκεκριμένη περίπτωση την ομοσπονδία. Ίσως θα μπορούσε να συγχωρήσει το λάθος του νεαρού αναβάτη, ξεκαθάρισε όμως τι θέλει από όσους συνεργάζονται μαζί της.

MXPA300319021

Τελευταίο άφησα το πιο σοβαρό. Είναι πέρα από κάθε λογική στα πλαίσια μίας ανούσιας ομαδοποίησης, να χωριστούμε σε βόρειους και νότιους κατεβάζοντας ακόμη περισσότερο το επίπεδο. Άκουσα ηλιθιότητες από κάποιους ότι θα πάνε στον επόμενο αγώνα για να ζητήσουν δικαίωση. Ούτε να το σκέφτονται! Όσοι αγαπάτε αυτό το άθλημα σοβαρευτείτε. Και αν υπάρχουν θερμοκέφαλοι δίπλα σας, μην τους επιτρέψετε να αποτελειώσουν ότι έχει μείνει όρθιο. Δείξτε ότι αγαπάτε αυτό το άθλημα και να πάτε στον επόμενο αγώνα για να το υποστηρίξετε. Να υποστηρίξετε και τους αθλητές που προτιμάτε. Με το χειροκρότημα σας. Τίποτα περισσότερο.

MXPA300319OPEN054

Για τον αγώνα δεν θα πω πολλά. Χάρηκα βλέποντας την λέσχη της Χαλκίδας να διατηρεί το μεράκι και την σοβαρότητα της στον τομέα της διοργάνωσης. Θα χαιρόμουν  ακόμη περισσότερο αν έλλειπαν κάποιοι τραυματισμοί.

MX1

Χάρηκα που επανήλθε δυναμικά ο Δημήτρης Κοντολέτας (YAMAHA  #92) που κατέκτησε την νίκη της MX1. Καμάρωσα τον Γιάννη Τουρατζίδη (YAMAHA #100) με την μαχητικότητα του που κατέκτησε την τρίτη θέση μετά από τα γεγονότα, τις δύο πτώσεις και τον τραυματισμό.  Χαίρομαι και κάθε φορά που βλέπω τον 2ο  του αγώνα, Παναγιώτη Κουζή (HONDA #338) να παραμένει ένας κορυφαίος οδηγός διεκδικώντας νίκες. Η επίδοση του στο δεύτερο σκέλος έλεγε πολλά. Δεν χρειαζόταν να πει τίποτα όταν βγήκε από την πίστα. Ο νεαρός Τσαρνάς (HUSQVARNA #91) που ήταν τελικά τέταρτος, φαίνεται ότι έχει πολλά ακόμη να δείξει. Δεν χρειάζεται να βιάζεται. Έχει καιρό να κατακτήσει πολλά κύπελλα. Όσο για τον Ηλιόπουλο (KTM #69), είναι μία σταθερή αξία που εκπροσωπεί επάξια τo Αίγιο και αγωνίζεται με σεμνότητα και πολύ αγάπη για αυτό που κάνει.

ΜΧ2

Ο Αλέξανδρος Γεωργαντάς (HUSQVARNA #21)  ο Ανδρέας Ανδρέου (YAMAHA #101)  και ο Παναγιώτης Παπίλας (HONDA #22) δημιούργησαν μία πολύ δυναμική τριάδα στην ΜΧ2 που δεν άφησε πολλά περιθώρια στους υπόλοιπους να διεκδικήσουν μία θέση στο βάθρο.  Ο Γεωργαντάς κατέκτησε την πρώτη του νίκη για φέτος, ο Παπίλας παρά το ότι υπηρετεί την θητεία του κατάφερε να κατακτήσει την δεύτερη θέση ενώ ο Ανδρέου ήταν τελικά τρίτος παραμένοντας με αξιώσεις στο παιχνίδι του τίτλου. Ο Δημήτρης Μπάκας (YAMAHA #255)   και ο Δημήτρης Τουρατζίδης (YAMAHA #200) συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα τόσο ανταγωνιστική κατηγορίας, με τον Δημήτρη Σάγμαλη (YAMAHA #192) να παραμένει ψηλά στην κατάταξη κερδίζοντας μία ακόμη νίκη στην ΜΧ2Τ.

OPEN

Παρέμεινε αήττητος ο Βασίλης  Πακαταρίδης (KTM #72) αλλά τον πλησίασαν πολύ αυτή τη φορά ο μαχητικός Σταμάτης Δημολιάνης (HUSQVARNA #5) , και ο Μανώλης Σκύβαλος (HONDA #120). Ο μεγαλόσωμος κρητικός μονομάχησε δυναμικά με τον Δημολιάνη στο πρώτο σκέλος ανεβάζοντας το ενδιαφέρον της κατηγορίας, τελικά όμως αρκέστηκε στην τρίτη θέση. Τέταρτος και στα δύο σκέλη άρα και στην τελική κατάταξη ήταν ο Βασίλης Μπαμπάς (YAMAHA #253).

ΜΧ85

Ο Καμαρινός Παυλόπουλος (KTM #84) και ο Νίκος Κοσιάβελος (KTM #93) μονομάχησαν σκληρά στις δύο αναμετρήσεις της κατηγορίας, κατακτώντας από μία νίκη και μία δεύτερη θέση. Η καλύτερη επίδοση του Κοσιάβελου στο δεύτερο σκέλος του χάρισε τελικά την πρώτη θέση στο βάθρο της Χαλκίδας, με δεύτερο τον Παυλόπουλο και τρίτο τον Κανελλόπουλο (YAMAHA #19)   .

ΜΧ65

Εδώ τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα. Νικητής ήταν ο Σωτήρης Φωτάκης (YAMAHA #94) με δεύτερο τον Κωνσταντίνο Μερκούρη (KTM #111) και τρίτο τον Χρήστο Ταμβάκο (KTM #66).

Φωτογραφίες Αγώνα

MX1

MX2

OPEN

MX85

MX65

Αποτελέσματα

 

 

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok