spot_img
HomeMOTOΑΓΩΝΕΣΠανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross Σέρρες

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross Σέρρες

Το Σαββατοκύριακο 17 και 18 Φεβρουαρίου στις Σέρρες άνοιξε η αυλαία των ελληνικών αγώνων μοτοσυκλέτας, με τον πρώτο αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Motocross.
MXPA180218MX2 219Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross διοργανώθηκε από την πολύ έμπειρη Λέσχη Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας Σερρών.
Το αυτοκινητοδρόμιο Σερρών ήταν ο χώρος που φιλοξένησε τον αγώνα και οι αγωνιστικές ομάδες που συμμετείχαν, είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τις μοναδικές εγκαταστάσεις και υποδομές του αυτοκινητοδρομίου.
Οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές για αγώνα. O συννεφιασμένος ουρανός δεν έφερε βροχή και η θερμοκρασία ήταν πολύ καλή για τα δεδομένα της εποχής.
Pad 28Ο αριθμός των θεατών ήταν ικανοποιητικός αλλά μικρότερος από τον μέσο όρο που έχουμε συνηθίσει σε αντίστοιχους αγώνες. Βλέπετε ο καλός καιρός σε συνδυασμό με την αργία της καθαράς δευτέρας που ακολουθούσε, λειτούργησε μάλλον αρνητικά….
Το πρόβλημα που προηγήθηκε από αλλαγές κανονισμών της τελευταίας στιγμής, δημιούργησε μια σύγχυση που κράτησε μακριά τουλάχιστον είκοσι αναβάτες. Παρ’ όλα αυτά ο αριθμός των αγωνιζομένων που συμμετείχαν στον πρώτο αγώνα της χρονιάς άγγιξε τους 100. Οι 85 ήταν έλληνες και οι 15 ξένοι.
Τους περισσότερους αθλητές συγκέντρωσε η κατηγορία ΜΧ2, και στην πρώτη αναμέτρηση της, η μπάρα εκκίνησης γέμισε με 35 μοτοσυκλέτες.

MXPA180218MX2 016ΜΧ2
Όλοι ανυπομονούσαν να δουν την πρώτη εκκίνηση της ημέρας, και απ’ ότι φαίνεται ακόμη και οι ίδιοι οι οργανωτές που την έδωσαν επιταχύνοντας κάπως την διαδικασία. Αυτό οδήγησε σε άμεση διακοπή του αγώνα για επανάληψη της εκκίνησης, αλλά δεν ήταν αρκετό για να χαλάσει την διάθεση των αθλητών και την εικόνα της άψογης κατά άλλα διοργάνωσης του αγώνα.
Στην δεύτερη εκκίνηση που έγινε κανονικότατα, ο συνωστισμός στην πρώτη στροφή οδήγησε σε πτώσεις που καθυστέρησαν αρκετούς αναβάτες, χωρίς όμως να υπάρξουν τραυματισμοί.

MXPA180218MX2 102Από τη αρχή του σκέλους είδαμε τον Ivanov με ΚΤΜ και τον αριθμό 97, να ξεχωρίζει. Κάτι που δεν ήταν έκπληξη, αφού ο Mickey είναι ένας αναβάτης από την Βουλγαρία που επέστρεψε στις ελληνικές πίστες ,με τον αέρα την εμπειρία που απέκτησε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Από πολύ κοντά ακολουθούσε τον IVANOV αρχικά ο νεαρός Νίκος Λυρίου (161) επίσης με ΚΤΜ, λίγο πιο πίσω ο Αλέξης Γεωργαντάς (21) με Husqvarna και ο Σωτήρης Παπάς (89) που βρέθηκε να οδηγεί για τέσσερεις γύρους μαζί με τους πρωτοπόρους.

MXPA180218MX2 084Από εκεί και πίσω γινόταν συνωστισμός με πολλές κόντρες και συνεχείς ανακατατάξεις. Η πίστα ήταν γεμάτη και όπου και αν κοιτούσες υπήρχε δράση και θέαμα. Οι εκατοντάδες θεατές που επέλεξαν το Motocross αντί για κάποια από τις αμέτρητες καρναβαλικές εκδηλώσεις εκείνης της ημέρας, ένοιωσαν δικαιωμένοι από την επιλογή τους, και ήταν ακόμη νωρίς…
Λίγους γύρους αργότερα ο Ivanov άνοιξε την διαφορά του από τους υπόλοιπους, όπως ήταν φυσιολογικό για έναν διεθνή αναβάτη που έχει καταφέρει να κάνει το motocross επάγγελμα, και να ζει από αυτό. Αντιθέτως,οι δικοί μας αθλητές αγωνίζονται καθαρά από αγάπη για το Σπορ και με πολλές στερήσεις καταφέρνουν να εξασφαλίσουν χρόνο και χρήματα για προπονήσεις και αγώνες.

MXPA180218MX2 126Ο Νίκος Λυρίου επέλεξε πολύ ώριμα για την ηλικία του και δεν πίεσε τον εαυτό του να ακολουθήσει τον Βούλγαρο αναβάτη, γνωρίζοντας ότι στην βαθμολογία του αγώνα μετράνε μόνο οι ελληνικές συμμετοχές. Οδήγησε ταχύτατα και με σταθερό ρυθμό σε όλο το σκέλος με μοναδικό μέλημα να κρατηθεί στην δεύτερη θέση.
Ο Γεωργαντάς με την σειρά του οδήγησε εντυπωσιακά όλο το σκέλος, με σχεδόν σταθερή απόσταση λίγων δευτερολέπτων από τον Λυρίου, και χωρίς να απειληθεί από κανέναν άλλον. Οι πραγματικές μάχες δόθηκαν όμως πίσω από την πρώτη τριάδα, και σχεδόν για όλες τις θέσεις της τελικής κατάταξης.

MXPA180218MX2 025Την ώρα που συνέχιζε να οδηγεί πολύ θεαματικά στην πρώτη θέση ο εκτός βαθμολογικού συναγωνισμού Mickey Ivanov, βλέπαμε παράλληλα και τους πιο πίσω αναβάτες με ενδιαφέρουσες μονομαχίες όπως αυτή του Γιώργου Θεοδωρίδη (144) με τον Nikolai Malinov,(64) και του Άγγελου Βογιατζή (111) αρχικά με τον Παναγιώτη Παπίλα (22) και αργότερα με τον Ανδρέα Καρασάβα (212).
Πολύ γρήγορος αλλά όχι προσεκτικός υπήρξε ο Κώστας Μπετίνης,(120) ενώ εντυπωσιακή πρώτη εμφάνιση στην κατηγορία έκανε ο περσινός πρωταθλητής ΜΧ 85, Αντώνης Σάγμαλης. Επίσης αξιοπρόσεκτη ήταν η επίδοση του νεαρού Φραγκίσκου Ζούνη (37). Τον είδαμε για πρώτη φορά με Husqvarna, και κατάφερε να αναρριχηθεί στην πρώτη εξάδα, παρά την MXPA180218MX2 206πτώση που τον καθυστέρησε στην εκκίνηση.

Η καρό σημαία ανέδειξε φυσικά νικητή τον Ivanov, δεύτερο τον Λυρίου, τρίτο τον Γεωργαντά , τέταρτο τον Σάγμαλη, πέμπτο Παπίλα και έκτο τον Ζούνη.
Στην εκκίνηση του δεύτερου σκέλους της ΜΧ 2 δεν υπήρξε ευτυχώς κανένα απρόοπτο. Στις τρεις πρώτες θέσεις είδαμε τους ίδιους πρωταγωνιστές και το ίδιο σενάριο να εξελίσσετε σε όλο τον αγώνα.

MXPA180218MX2 244Επίσης ΣΤΗΝ υποκατηγορία υπάρχει η MX2T για νέους αναβάτες έως 18 ετών με δίχρονα 125άρια που βαθμολογούνται ξεχωριστά αν και αγωνίζονται με τους υπόλοιπους της ΜΧ2 πρέπει να πούμε ότι μοιράστηκαν από μία νίκη και μία δεύτερη θέση ο Σάγμαλης και ο Malinov.
Και στο δεύτερο σκέλος ο IVANOV προσέφερε στους θεατές ένα show αγωνιστικής οδήγησης κατακτώντας μία ακόμη νίκη. Τους βαθμούς της πρώτης θέσης όμως απέσπασε και τις δύο φορές ο πρώτος έλληνας, που δεν ήταν άλλος από τον Νίκο Λυρίου. Δέυτερος έλληνας στο β’ σκέλος ήταν ο Γεωργαντάς και τρίτος ο Ζούνης.

Αποτελέσματα ΜΧ2

Εδώ θα δείτε τις φωτογραφίες της ΜΧ2

MXPA180218MX65 017MX65
Στο πρώτο σκέλος της κατηγορίας που έγινε το Σάββατο, την πρώτη θέση την κατέκτησε ο νεαρός MIRASLAV DIMITROV (7) από την Βουλγαρία. Ταχύτερος έλληνας στο πρώτο σκέλος ήταν ο Δημήτρης Γανωτής (141)ενώ στην επόμενη θέση τερμάτισε ο Σωτήρης Φωτάκης (94). Και οι τρεις οδηγούσαν ΚΤΜ.
Στο δεύτερο σκέλος που παρακολουθήσαμε την Κυριακή, ο Dimitrov δεν ξεκίνησε καλά και είδαμε να οδηγεί τον αγώνα ο ταχύτατος και πολύ σταθερός Δημήτρης Γανωτής, ενώ ο MXPA180218MX65 086Σωτήρης Φωτάκης είχε γίνει η σκιά του. Με τον ίδιο ρυθμό και πολύ κοντά στους δύο πρώτους οδηγούσε ο Μιχάλης Σακελαρίου (34) ενώ ακολουθούσαν οι DIMITROV, Καλογιαννίδης, Θεοδωρίδης, Tsankov, Παπαδάκης, Παπαδόπουλος και Χατζάκης.
Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα συνέχισε να προηγείται ο Γανωτής. Αλλά αυτό που δεν πρέπει τελικά να ξεχνάει κανείς, είναι ότι ένας αγώνας τελειώνει όταν πέσει η καρό σημαία. Και εκείνη ακριβώς την στιγμή πέρασε μπροστά ο Φωτάκης, κερδίζοντας την νίκη και το προβάδισμα στην βαθμολογία. Πίσω από τα δύο ΚΤΜ τερμάτισε με Husqvarna ο Μιχάλης Σακελαρίου.

Αποτελέσματα ΜΧ 65

Εδώ θα δείτε τις φωτογραφίες της ΜΧ65

MXPA180218MX65 144ΜΧ 85
Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς έφερε και νέο πρωταγωνιστή στην κατηγορία. Ο Μάριος Κανάκης (49) ήταν ο περσινός πρωταθλητής στην ΜΧ65 και ήρθε να διεκδικήσει τον τίτλο στα 85άρια. Και στα δύο σκέλη της κατηγορίας ξεχώρισε από την αρχή και έδειξε τις προθέσεις του αλλά και το οδηγικό του επίπεδο.

Βασικός αντίπαλος του υπήρξε ο Γιώργος Μαυράκης (32) που ακολούθησε και τις δύο φορές τον ρυθμό του Κανάκη χωρίς όμως να τον MXPA180218MX65 099πλησιάσει απειλητικά καμία στιγμή. Για την τρίτη θέση βρέθηκε να παλεύει με τον Βούλγαρο BORISLAV VICTOR o Νίκος Κοσιάβελος, ενώ ακολουθούσαν οι Κανελόπουλος, Παυλόπουλος, η Μανδάνη η Δέσποινα, ο Γαλίπης, ο Βαγγελάκης και ο Δανογλίδης.

Από μία φορά στην τρίτη και μία φορά στην τέταρτη θέση τερμάτισαν οι Borislav και Κανελόπουλος, και τις δύο φορές δεύτερος ήταν ο Μαυράκης, ενώ τις νίκες μονοπώλησε ο Κανάκης. Και οι τέσσερεις αναβάτες που ανέβηκαν στο βάθρο των νικητών, οδηγούσαν ΚΤΜ.

Αποτελέσματα ΜΧ 85

Εδώ θα δείτε τις φωτογραφίες της ΜΧ85

OPENMXPA180218Open 010
Στην κατηγορία Open δήλωσαν συμμετοχή 23 αθλητές και ήταν η δεύτερη σε αριθμό συμμετοχών μετά από την ΜΧ2. Σε θέαμα και σασπένς οι αγώνες της κατηγορίας ήταν εφάμιλλοι με την κορυφαία ΜΧ1.

Ο μεγάλος πρωταγωνιστής που έκλεψε την παράσταση δεν ήταν άλλος από τον Καβαλιώτη Βασίλη Πακαταρίδη (72). Ο περσινός πρωταθλητής κατάφερε στο πρώτο σκελος να φθάσει στην νίκη μετά από πτώση στην εκκίνηση που τον έριξε στην 18η θέση. Δεν είναι καθόλου εύκολο να προσπεράσεις 18 αναβάτες και μάλιστα όταν ανάμεσα τους MXPA180218Open 030είναι βαριά ονόματα με εμπειρία όπως ο Σταμάτης Δημολιάνης, ο Δημήτρης Βασιλειάδης, ο Σάββας Σάββας, ή ο Βαγγέλης Μπαλατσός και ο Άγγελος Συμμεωνίδης. Ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Πακαταρίδη όμως και στα δύο σκέλη υπήρξε ο Βούλγαρος Martin Todorov (6).

Όπως το Σάββατο, έτσι και την Κυριακή, ο Πακαταρίδης δεν αρκέστηκε στους βαθμούς της πρώτης θέσης. Ήξερε ότι ο Βούλγαρος αναβάτης δεν βαθμολογείται στο ελληνικό πρωτάθλημα, αλλά ήθελε και την νίκη. Έτσι και το Σάββατο και την Κυριακή τα έδωσε όλα για να κερδίσει. Ειδικά την Κυριακή οι δύο αναβάτες MXPA180218Open 208μονομαχούσαν σε όλη την διάρκεια του αγώνα.

O Πακαταρίδης ήθελε τόσο πολύ να κερδίσει το χειροκρότημα και να κάνει τον γύρο της πίστας με την καρό σημαία, που τα κατάφερε και τις δύο φορές με το σπαθί του. Η μάλλον με την ψυχή του…. Και τις δύο φορές ο Todorov τερμάτισε δεύτερος, ο Βασιλειάδης (66) τρίτος και Δημολιάνης (5)τέταρτος, κερδίζοντας όμως τους βαθμούς της τρίτης θέσης. Βαμμένο πορτοκαλί ήταν Και σε αυτή την κατηγορία το βάθρο, αφού οι τέσσερεις πρώτοι οδηγούσαν ΚΤΜ.

Αποτελέσματα ΜΧ Open

Εδώ θα δείτε τις φωτογραφίες της Open

MXPA180218MX1 025MX1
Η ΜΧ1 είναι η κορυφαία κατηγορία του Motocross και ειδικά αυτή τη χρονιά θα έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Στις Σέρρες όλοι περίμεναν με αγωνία να παρακολουθήσουν την πρώτη αναμέτρηση του Κουζή (338) με τον Τουρατζίδη(100). Όταν δόθηκε η πρώτη εκκίνηση της κατηγορίας, οι δύο ταχύτεροι έλληνες αναβάτες βρέθηκαν να μπαίνουν μαζί στην πρώτη στροφή ανεβάζοντας το ενδιαφέρον των θεατών στα ύψη.

MXPA180218MX1 126Μπροστά πέρασε ο πολυπρωταθλητής ΜΧ1 Παναγιώτης Κουζής με HONDA, ενώ ο Γιάννης Τουρατζίδης με YAMAHA έδειξε ότι θα ακολουθήσει κυνηγώντας την νίκη. Πολύ κοντά στους δύο πρώτους βρισκόταν ο Δημήτρης Κοντολέτας (92) επίσης με YAMAHA και πιο πίσω έδιναν μάχες οι Τσαρνάς (91), Ηλιόπουλος (199), Κώττης και ο σκοπιανός Iliovski.
Όλοι είχαν στραμμένα τα βλέμματα στους δύο πρώτους. Ήταν όπως είπαμε η πρώτη τους αναμέτρηση και είχε τεράστιο ενδιαφέρον. Ο Τουρατζίδης μετά από τρία πρωταθλήματα στην ΜΧ 2 αποφάσισε να ανέβει στην μεγάλη κατηγορία, ελπίζοντας να σπάσει την πολυετή MXPA180218MX1 051μονοκρατορία του θρυλικού πια Κουζή.

Τα κοινά που έχουν οι δύο αναβάτες περιορίζονται στο ότι οδηγούν ιαπωνικές μοτοσυκλέτες, ότι είναι πρωταθλητές και πολύ γρήγοροι. Ο Παναγιώτης Κουζής κουβαλάει 15 πρωταθλήματα και τεράστια πείρα, πλησιάζει τα 30 είναι πολύ ψηλός ζει στην Αθήνα και οδηγεί HONDA. Ο Γιάννης Τουρατζίδης έχει λιγότερου τίτλους αλλά και μικρότερη ηλικία, είναι πιο μικροσωμος, ζει στην Θεσσαλονίκη και δεν έχει οδηγήσει τίποτα άλλο εκτός από Yamaha. Όλοι έχουν κάποιο λόγο να υποστηρίζουν τον ένα ή τον άλλο.

MXPA180218MX1 249Φθάνοντας στον έκτο γύρο ο Τουρατζίδης πέρασε μπροστά, ενθουσιάζοντας το εκδηλωτικό κοινό της Β. Ελλάδας που παρακολουθούσε, αλλά ο Κουζής δεν έκατσε για πολύ στην δεύτερη θέση. Ακολούθησαν άλλοι έξη γύροι που ο Κουζής κρατούσε πίσω του τον νέο του αντίπαλο συνειδητοποιόντας πλέον ότι μάλλον ήταν πιο δυνατός από ότι φανταζόταν.
Στον δωδέκατο γύρο του αγώνα τελικά ο Τουρατζίδης πέρασε και πάλι μπροστά αλλά αυτή τη φορά άρχισε να δημιουργεί και μια απόσταση ασφαλείας. Ο έμπειρος Κουζής κατάλαβε πως δεν ωφελεί να πιέσει περισσότερο και αρκέστηκε στο να διατηρήσει την δεύτερη θέση μέχρι τον τερματισμό του αγώνα. Τρίτος με σχετική άνεση τερμάτισε ο Κοντολέτας και τέταρτος MXPA180218MX1 181ο Τσαρνάς.

Στο δεύτερο σκέλος το σενάριο άλλαξε. Η κακή εκκίνηση του Γιάννη Τουρατζίδη τον έριξε αρκετά πίσω. Ο Κουζής που είχε μπει αποφασισμένος να δώσει τον καλύτερο του εαυτό, δεν ένοιωθε αυτή τη φορά την ανάσα κάποιου στην πλάτη του και οδηγούσε χωρίς άγχος. Στην δεύτερη θέση βρισκόταν αυτή τη φορά ο Κοντολέτας και ο Τουρατζίδης χρειάστηκε δύο ολόκληρους γύρους για να μπορέσει να τον πλησιάσει. Στους επόμενους τρεις γύρους αγωνιζόταν να περάσει μπροστά, μέχρι που μια πτώση τον έριξε τελικά πολύ πίσω.

MXPA180218MX1 295Ο αναβάτης από την Θεσσαλονίκη, χρειάστηκε να οδηγήσει στο όριο και να μονομαχήσει με πολύ καλούς αθλητές όπως ο Κυριάκος Κώττης και ο Ανάργυρος Τσαρνάς για να φθάσει ξανά στην τρίτη θέση, πίσω από τον Δημήτρη Κοντολέτα.
Φθάνοντας στο τέλος του δεύτερου σκέλους, οι τρεις πρώτοι ήταν και πάλι οι ίδιοι, αλλά τερμάτισαν με διαφορετική σειρά. Πρώτος ο Κουζής, δεύτερος Κοντολέτας και τρίτος ο Τουρατζίδης. Μόνο ο Τσαρνάς ήταν και τις δύο φορές, στην τέταρτη θέση. Μία Πέμπτη και μία έκτη θέση κατέκτησε Κόττης, μία πέμπτη ο Ηλιόπουλος και μία έκτη ο Ilioski.

Αποτελέσματα ΜΧ1

Εδώ θα δείτε τις φωτογραφίες της ΜΧ1

Εδώ θα δείτε τις φωτογραφίες από τα Paddocks

Εδώ θα δείτε τις φωτογραφίες από τις Απονομές

 

RELATED ARTICLES
spot_img
spot_img
spot_img

ΝΕΑ MOTO