spot_img
HomeΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑTEST DRIVEH αδιαμφισβήτητη  διαχρονικότητα του επιτυχημένου

H αδιαμφισβήτητη  διαχρονικότητα του επιτυχημένου

H αδιαμφισβήτητη  διαχρονικότητα του επιτυχημένου

Οδηγούμε το best-seller  της Nissan, το Qashqai με τον νέο κινητήρα 1,3 βενζίνης  τούρμπο, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους. Τώρα το ιαπωνικό SUV Crossover Qashqai αποκτά νέα χαρίσματα, εν γίνεται ακόμη πιο ανταγωνιστικό.

Το Qashqai συνεχίζει και γράφει τη δική του, άκρως επιτυχημένη εμπορική του πορεία. Ο  νέος κινητήρας βενζίνης 1.3 τούρμπο, με ισχύ 140 ίππων (είναι διαθέσιμος και με 160 ίππους). Πληροί δε το τελευταίο πρότυπο ρύπων EURO 6d-TEMP και η έκδοση  με τους 140 ίππους κοστίζει 20.490€.

Υπάρχουν τρεις εκδόσεις του νέου κινητήρα 1.3 λίτρων : 140PS και 160PS με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς και 160PS με κιβώτιο DCT επτά σχέσεων. Οι τιμές της ροπής είναι 240 Nm για την πρώτη έκδοση, 260 Nm για τη δεύτερη και αντίστοιχα 270 Nm για το DCT. Όλες οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες  και ανταποκρίνονται στο νέο πρότυπο εκπομπών Euro 6d-Temp.

Qashqai 1,3_03

Παράλληλα με τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και τις χαμηλότερες εκπομπές CO2, ο νέος κινητήρας προσφέρει μια πιο ομαλή απόκριση σε χαμηλές στροφές, πιο έντονη επιτάχυνση και πιο γρήγορους / ασφαλέστερους χειρισμούς  κατά την προσπέραση.

Η βελτιωμένη απόδοση έρχεται χάρη σε μια θεμελιώδη αναδιαμόρφωση στον σχεδιασμό του κινητήρα,  σε σύγκριση με τα προηγούμενα βενζινοκίνητα  μηχανικά σύνολα. Έχει προστεθεί ένα  φίλτρο σωματιδίων βενζίνης, ενώ  στις βελτιώσεις  περιλαμβάνεται το σύστημα ψεκασμού καυσίμου, ο σχεδιασμός του θαλάμου καύσης, η μειωμένη τριβή και η βελτιστοποίηση του υπερσυμπιεστή. Προσφέρει επίσης μια πιο αθόρυβη εμπειρία στους επιβαίνοντες,  λόγω της υψηλότερης ροπής στρέψης σε χαμηλές στροφές.

Αξιοσημείωτο είναι και το διάστημα τακτικής συντήρησης του κινητήρα, όπου η αλλαγή λιπαντικών έχει επεκταθεί από τα 20.000 χλμ στα 30.000 χλμ.

Σε σύγκριση με τον απερχόμενο κινητήρα 1,2 λίτρων και 115 PS,  το νέο μηχανικό σύνολο των 1,3 λίτρων και 140PS, διαθέτει  επιπλέον 25PS και  ροπή 50Nm. Στο QASHQAI με τις ζάντες  των 17 ιντσών, οι εκπομπές CO2 είναι 121 g/km (NEDC-BT), που είναι χαμηλότερες κατά 8 g/km (NEDC).

Qashqai 1,3_04

Τεχνολογία του νέου κινητήρα

Κυλινδροκεφαλή

  • • Η συμπαγής μορφή του νέου κινητήρα προσφέρει περισσότερο χώρο κάτω από το καπό, καθώς και μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος.
  • • Διαθέτει μια νέα κυλινδροκεφαλή τριγωνικού σχήματος. Τα μπεκ ψεκασμού είναι τοποθετημένα κεντρικά για καλύτερη καύση.
  • • Η πολλαπλή εξαγωγής είναι εν μέρει ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή για αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση της θερμικής ενέργειας των καυσαερίων, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και στα υψηλά φορτία.
  • • Έχει προστεθεί ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Το εν λόγω φίλτρο καταστρέφει τα σωματίδια που εμπεριέχονται στα καυσαέρια, παγιδεύοντάς τα σε μια μικροπορώδη δομή “κηρήθρας” που “αναγεννιέται” αυτόματα σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Qashqai 1,3_05

Επίστρωση χιτωνίων κυλίνδρων Plasma

  • • Για πρώτη φορά σε κινητήρα ευρείας παραγωγής της Nissan, εφαρμόζεται η τεχνολογία επίστρωσης κυλίνδρων Plasma.
  • • Mια λεπτή μεμβράνη πολύ σκληρού χάλυβα ψεκάζεται στα τοιχώματα των κυλίνδρων, για να βελτιωθεί η απαγωγή θερμότητας από τους θαλάμους καύσης.
  • • Εκτός από την σημαντική εξοικονόμηση βάρους, η τεχνική αυτή μειώνει σημαντικά τις ανεξέλεγκτες προαναφλέξεις, κάνοντας εφικτή την αύξηση του λόγου συμπίεσης για μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση.
  • • Λόγω της επίστρωσης plasma, έχει μειωθεί κατά 1% η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.
Qashqai 1,3_06

Υπερσυμπιεστής (Turbo)

  • • Το σύστημα υπερτροφοδότησης του αέρα διαθέτει πλέον ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα (η λεγόμενη “e-waste gate”). Αυτή αντικαθιστά τις πνευματικές βαλβίδες των παλαιότερων κινητήρων.
  • • Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση του turbo, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.
  • • Αυτή η “e-waste gate” επιτρέπει τη βέλτιστη χαρτογράφηση του κινητήρα χωρίς να επηρεάζεται η οδήγηση.

Σύστημα ψεκασμού

  • • Τα μπεκ ψεκασμού διαθέτουν έξι οπές για καλύτερη διασπορά καυσίμου.
  • • Η τροφοδοσία τους γίνεται από σύστημα common-rail σε υψηλή πίεση 250 bar. Μια σημαντική βελτίωση συγκριτικά με τα 200 bar του κινητήρα 1,2 λίτρων.
Qashqai 1,3_07

Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων με ζύγωθρα

  • • Ο έλεγχος των βαλβίδων γίνεται με ζύγωθρα (κοκοράκια) και υδραυλικά ωστήρια, αντί μηχανικών.
  • • Το κύριο πλεονέκτημα είναι η μείωση της εσωτερικής τριβής και η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.
  • • Ο κινητήρας είναι πιο αποδοτικός χάρη στον διπλό ανεξάρτητο χρονισμό εκκεντροφόρων, τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή.
Qashqai 1,3_08

Στο δρόμο

Η συμπεριφορά του στο δρόμο εντυπωσιάζει, αφού ανεβάζει πρόθυμα στροφές, με το 6τάχυτο κιβώτιο να βοηθά το κινητήριο σύνολο, ενώ έχει και σωστή κλιμάκωση. Και όλα αυτά δίχως να επιβαρύνεται η κατανάλωση. Επιταχύνει από 0-100 χλμ. σε 10,5 δευτ. Η μέση κατανάλωση σε μικτές διαδρομές κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,2 λιτ/100 χλμ.

Εξαιρετικά σταθερό στο δρόμο, η λειτουργία της ανάρτησης λειτουργεί υποδειγματικά σε κάθε είδους οδόστρωμα, δίχως να παρουσιάζονται ιδιαίτερες κλίσεις στις στροφές. Η ποιότητα κύλισης που προσφέρει εντυπωσιάζει σε κάθε περίπτωση τον οδηγό του, ο οποίος “εισπράττει” της ευκολία οδήγησης τόσο στον ανοιχτό δρόμο, όσο και στο αστικό περιβάλλον. Η περιμετρική ορατότητα που προσφέρει, αυξάνει την αυτοπεποίθηση  στους στενούς δρόμους της πόλης, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για τις ασφαλείς μετακινήσεις.

Qashqai 1,3_09

Το σαφές και άμεσο τιμόνι αποτελεί ένα ακόμη πολύτιμο στοιχείο, όπως και η πολύ καλή ηχομόνωση που διαθέτει. Με την προσθήκη του νέου κινητήρα, έχει προσδώσει έναν άλλο “αέρα” στο best-seller crossover/SUV. Με πολύ καλή απόδοση, με καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, με ευκολία οδήγησης και με οικονομία καυσίμου, το Nissan Qashqai παραμένει ένα από τα καλύτερα οχήματα της κατηγορίας του στην Ευρωπαϊκή αγορά.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO