Test Drive

Στιβαρό, με ποιότητα κύλισης μεγαλύτερης κατηγορίας 

Από τα πρώτα, κιόλας χλμ. καταλαβαίνει κανείς ότι, το νέο 208 είναι ένα εξαιρετικά  αξιόλογο αυτοκίνητο της μικρής, Β, κατηγορίας. Οι δημιουργοί του τα κατάφεραν πολύ καλά, δίνοντας ένα σπουδαίο αποτέλεσμα. Άλλωστε, η κατηγορία Β των οχημάτων εντυπωσιάζει όλο και περισσότερο με τις υπέροχες προτάσεις των κατασκευαστών.

Τώρα, η Peugeot με το 208, έρχεται να ταρακουνήσει την κατηγορία, όχι μόνο με τη σχεδίαση, όχι μόνο με τα εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά, όχι μόνο με την ποιότητα, αλλά και με τους τρεις εναλλακτικούς τρόπους κίνησης, ηλεκτρικό, βενζίνη και ντίζελ. Στο διάβα του, το νέο γαλλικό μοντέλο θα συναντήσει τους κύριους ανταγωνιστές του, το νέο Renault Clio, το επίσης νέο Opel Corsa, αλλά και τα αξιόμαχα Ford Fiesta,Citroen C3 και Seat Ibiza.

Το νέο 208 αντανακλά μια νεανική εικόνα και αναδίδει όλη την ενέργεια και τον αυθορμητισμό που συνθέτουν τις αξίες της μάρκας: υψηλές προσδοκίες, στυλ και συναίσθημα. Το νέο γαλλικό δημιούργημα "πατάει" πάνω στην τελευταίας γενιάς πλατφόρμα του ομίλου PSA, που φέρει την ονομασία CMP (Common Modular Platform), με άμεσο αποτέλεσμα να προσφέρει ένα ευκολοδήγητο, ευχάριστο, φινετσάτο και νεανικό αποτέλεσμα.

Αποκλειστικά σχεδιασμένη για τα μοντέλα των κατηγοριών B και C, η νέα αυτή πλατφόρμα συμπληρώνει την υπάρχουσα EMP2 (Efficient Modular Platform). Η πλατφόρμα CMP μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα με τις διαστάσεις και τις παραλλαγές των κινητήρων. Με δυνατότητα να δέχεται όλους τους τύπους κινητήρων, παρέχει στους πελάτες την ευκαιρία να επιλέξουν : κινητήρα εσωτερικής καύσεως (βενζίνη / diesel) ή ηλεκτροκινητήρα.

Peugeot 208_03

Το νέο 208 εφοδιάζεται με πλήρη γκάμα προηγμένων κινητήρων βενζίνης που συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6.d και κινητήρων diesel που συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές euro 6.d-temp. Οι κινητήρες PureTech 100hp και 130hp είναι οι μοναδικοί στην κατηγιρία του 208 που διατίθενται και με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 (Efficient Automatic Transmission) των 8 σχέσεων.

3-κύλινδροι κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1.2λ.:

PureTech 75 S&S με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων

PureTech 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

PureTech 100 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (EAT8)

PureTech 130 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (EAT8)

4-κύλινδρος κινητήρας Diesel χωρητικότητας 1.5λ.:

BlueHDi 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Εμείς είχαμε την αυκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Peugeot 208 Peugeot 208 στην έκδοση 1.2 PureTech 100.

Peugeot 208_04

 Το εσωτερικό του είναι τόσο ξεχωριστό και όμορφο που προσφέρει ένα απόλυτα εκφραστικό design με τέλειες αναλογίες και βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής αναβάθμισης της εταιρείας.

Μεγαλύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο από το απερχόμενο 208, παρουσιάζει ένα εντελώς ξεχωριστό αμάξωμα με ξεκάθαρη αύρα αισθησιασμού που αντανακλάται από τα έντονα τονισμένα φτερά και τις καμπύλες του αμαξώματος - μια διακριτική ισορροπία μεταξύ ακμών και καμπυλών.

Ξεχωρίζει από το τραβηγμένο προς τα πίσω παρμπρίζ που αφήνει χώρο για το μακρύτερο και σμιλευμένο καπό. Για να τονιστεί ακόμα περισσότερο η σπορ εμφάνιση, οι άκρες των φώτων με τη μεγάλη κλίση εναρμονίζονται οπτικά με τη γραμμή του πίσω φτερού. Οι εκδόσεις GT Line και GT διαθέτουν μαύρο γυαλιστερό επενδύσεις στα φρύδια των φτερών.

Το εμπρός μέρος συνδυάζει αρμονικά την αισθητική της χαρακτηριστικής εισαγωγής αέρα όλων των Peugeot με τη γνωστή πλέον φωτεινή ταυτότητα της PEUGEOT : τα Full LED φωτιστικά σώματα τις 3 χαρακτηριστικές ‘νυχιές’ (ανάλογα με την έκδοση). Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει σχεδιαστεί σαν ενιαίο τμήμα που περικλείει την τέλεια ενσωματωμένη μάσκα με το εμβληματικό λιοντάρι της PEUGEOT στο κέντρο της. Στο χείλος του καπό υπάρχει το λογότυπο του 208.

Peugeot 208_05

Το νέο 208 εφοδιάζεται με το νέας γενιάς, μοναδικό PEUGEOT i-Cockpit, που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του DNA της PEUGEOT, και έχουν ήδη εκτιμήσει πάνω από 5 εκατομμύρια οδηγοί. Το PEUGEOT i-Cockpit του νέου 208 προσφέρει την ίδια εργονομική δομή 3 επιπέδων, όπως και τα άλλα μοντέλα της γκάμας. Είναι δε διαθέσιμο σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού: Like, Active, Allure, GT Line και GT.

Με το σύστημα Drive Assist, το νέο 208 δείχνει το δρόμο προς την ημι-αυτόνομη οδήγηση χάρη στα τελευταίας γενιάς, κορυφαία για την κατηγορία, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης :

Ενεργό Cruise Control με λειτουργία Stop & Go σε συνδυασμό με κιβώτιο EAT8 το οποίο ενημερώνει και ρυθμίζει την απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Σε μποτιλιάρισμα, το αυτοκίνητο ξεκινά αυτόματα όταν η στάση διαρκεί πάνω από 3 δευτερόλεπτα. Διαφορετικά, με ένα απλό άγγιγμα στο γκάζι ή στο λεβιέ που βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού, το σύστημα ενεργοποιείται και πάλι. Το σύστημα λειτουργεί από 0 χιλιόμετρα. Με χειροκίνητο κιβώτιο η λειτουργία ενεργοποιείται από τα 30 χλμ/ώ. Μετά από επιβράδυνση που κατεβάζει την ταχύτητα κάτω από τα 30χλμ, το cruise control μπαίνει σε λειτουργία standby και ο οδηγός πρέπει να πάρει τον έλεγχο πατώντας το συμπλέκτη και το φρένο μέχρι να σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο.

Peugeot 208_06

Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης θέσης στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane positioning assist), όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη θέση του στη λωρίδα κυκλοφορίας (συνδεδεμένο με το ACC Stop & Go).

Πλήρης υποβοήθηση στάθμευσης (Full Park Assist) με πλευρικούς αισθητήρες (με το κιβώτιο EAT8 AGB). Το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα το χειρισμό του τιμονιού, του γκαζιού και των φρένων κατά την είσοδο ή έξοδο από μία θέση παρκινγκ.

Τελευταίας γενιάς σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης (Αctive Safety Brake)  για τον εντοπισμό πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα, ενεργό με ταχύτητες από 5 έως και 140χλμ/ώ. Προειδοποιεί τον οδηγό για τον κίνδυνο επικείμενης σύγκρουσης (Forward collision warning).

Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (ή του δρόμου) (Active Lane keeping assist) που διορθώνει την πορεία με ταχύτητα κίνησης πάνω από τα 65χλμ/ώ.

Peugeot 208_07

Σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής του οδηγού (Driver attention alert), που αναγνωρίζει τα σημάδια απόσπασης της προσοχής του οδηγού κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών, με ταχύτητα πάνω από 65χλμ/ώ. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό με μικρές δονήσεις στο τιμόνι.

Αυτόματο σβήσιμο των προβολέων.

Αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας προβολεών (High Beam Assist).

Αναγνώριση ορίων ταχύτητας και σύσταση για την τήρησή τους.

Eκτεταμένη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης (Stop, απαγορευτικό).

Ενεργό σύστημα παρακολούθησης τυφλών γωνιών (με διόρθωση πορείας). Ενεργοποιείται πάνω από τα 12χλμ/ώ.

Ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Peugeot 208_08

Τα smartphones αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και για αυτό η νέα λειτουργία της PEUGEOT είναι συμβατή με τα πρωτόκολλα σύνδεσης MirrorLink, Apple CarPlay και Android Auto. Ένα σημείο επαγωγικής φόρτισης υπάρχει στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα και διαθέτει μέχρι και τέσσερις θύρες USB (συμπεριλαμβανόμενης και μίας τύπου C).

Οδηγώντας το διαπιστώνουμε ότι συμπεριφέρεται σαν ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το πλαίσιο με την ονομασία CMP (Common Modular Platform) είναι ιδιαίτερα στιβαρό, προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας στους επιβάτες. Η ρύθμιση της ανάρτησης σαφώς εντυπωσιάζει.  Με πολύ καλά επίπεδα άνεσης, η σχετικά "σφιχτή" του ανάρτηση δεν πρόκειται ποτέ να ξαφνιάσει, δίνοντας την αίσθηση μιας περισσότερο σπορτίφ οδήγησης. Η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει. Το τιμόνι του είναι ακριβές και ελαφρύ, διευκολύνοντας τον οδηγό του. Το δε 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι σαφές και πολύ εύχρηστο σε κάθε είδους μετακίνηση. Δείχνει και είναι πολύ "δεμένο" σε κάθε δρόμο, ιδιαίτερα στις εγκάρσιες λακκούβες των ελληνικών δρόμων. Και βέβαια η εσωτερική του σχεδίαση έχει μια οδηγοκεντρική προσέγγιση.

Peugeot 208_09

Σταθερό και ιδιαίτερα ήσυχο στο δρόμο, ο θόρυβος είναι εξαιρετικά περιορισμένος, ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες.  Και η μέση κατανάλωση για ένα αυτοκίνητο που το παραλάβαμε με σχεδόν μηδενικά χλμ. κυμάνθηκε κοντά στα 7 λιτ/100 χλμ. Μάλιστα με ένα ρεζερβουάρ όχι μόνο κάλυψε την απόσταση  Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αλλά μας "έδειξε" στον τερματισμό, επιπλέον, άλλα 100 χλμ.

Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα πλαστικά και τα υλικά να έχουν πολύ καλή ποιότητα και στο φινίρισμα και στα τελειώματα. Οι χώροι του μπορεί να μην είναι κορυφαίοι, αλλά καλύπτουν άνετα κάθε ανάγκη μεταφοράς. Και βέβαια, η ακαταμάχητη σχεδίασή του το καθιστά ελκυστικότατο ιδιαίτερα  για το νεανικό του κοινό.

Peugeot 208_10

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός 1.199 κ.εκ.

Τρικύλινδρος κινητήρας

Ισχύς 75KW/102ps/5.500σ.α.λ.

Ροπή 205Nm (20,9kgm) / 1.750σ.α.λ.

Τροφοδοσία - Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό

0-100 χλμ/ώρα 9,9 δευτ.

Τελική  ταχύτητα 188 χλμ/ώρα

Μέση κατανάλωση 7,0 λιτ/100χλμ.

Εκπομπές CO2 97 γρμ/χλμ

Κίνηση εμπρός

Κιβώτιο μηχανικό 6 σχέσων

Ανάρτηση εμπρός γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και πίσω ημιάκαμπτος άξονας.

Φρένα εμπρός και πίσω αεριζόμενοι δίσκοι.

Χώρος αποσκευών 311 έως και 1.106 λιτ.

Βάρος 1.090 κιλά

Τιμή έκδοσης δοκιμής από 16.200€

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok