spot_img
HomeΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑTEST DRIVEΟδηγούμε Peugeot  3008 - 1,5 BlueHDi 131 PS

Οδηγούμε Peugeot  3008 – 1,5 BlueHDi 131 PS

Διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να υπερκαλύψει τους πλέον απαιτητικούς οδηγούς που αναζητούν νέες και διαφορετικές εμπειρίες. Χάρη στην πρωτοποριακή και εξελιγμένη εκδοχή του Peugeot i-Cockpit και  την ξεχωριστή  σχεδίαση, παραμένει ένα εμβληματικό μοντέλο στην κατηγορία των μεσαίων SUV.

Εξακολουθεί να 3008 εντυπωσιάζει. Το φουτουριστικό ταμπλό αιχμαλωτίζει τα βλέμματα με την πρώτη ματιά, το οποίο επαναπροσδιορίζει το πώς πρέπει να σχεδιάζονται τα κόκπιτ των αυτοκινήτων. Η στεφάνη του τιμονιού είναι ακόμη πιο κόμπακτ σε μέγεθος και έχει επανασχεδιασθεί διαθέτοντας δύο «κοφτά» πιασίματα για καλύτερη λαβή, για μέγιστη ορατότητα και περισσότερο ελεύθερο χώρο  πάνω από τα πόδια.

Δόθηκε μεγάλη βαρύτητα στην παραμικρή λεπτομέρεια κατά την επιλογή των υλικών – πλήρη επένδυση με δέρμα από το επίπεδο 2, λεπτομέρειες με χρώμιο, επενδύσεις σε gloss black – ώστε να διασφαλιστεί το υψηλότερο επίπεδο ποιότητας και εμφάνισης.

Peugeot 3008_01

Ξεχωριστό εσωτερικά

Η μεγάλη οθόνη αφής 8”  στο κέντρο του ταμπλό παραπέμπει σε tablet και συνδυάζεται με χωρητική τεχνολογία για βέλτιστο χειρισμό και μεγαλύτερη ακρίβεια.

Πλαισιώνεται από έξι διακόπτες «αεροπορικού» τύπου για απευθείας και εύκολη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του ηχοσύστηματος, του κλιματισμού, της πλοήγησης, της παραμετροποίησης του αυτοκινήτου, του τηλεφώνου και των διαφόρων σχετικών εφαρμογών.

Ο υπερυψωμένος πίνακας οργάνων με την υψηλής ποιότητας γραφικών οθόνη 12,3” έχει την δυνατότητα πλήρους διαρρύθμισης και εξατομίκευσης. Οι πέντε διαφορετικές θεματικές ενότητες – κάθε μία επιλέγεται από ένα διακόπτη στο τιμόνι – επιτρέπουν στον οδηγό να «προσωποποιήσει» το περιβάλλον του πίνακα οργάνων.

Μέσω αυτού ο οδηγός μπορεί να προβάλει επιλεγμένες πληροφορίες, όπως: αναπαραγωγή των οδηγιών πλοήγησης, βελτίωση οδηγικού στιλ, παράμετροι και δεδομένα κινητήρα, υπολογιστή ταξιδιού, πληροφορίες διαδρομής κ.α. Και βέβαια τα πλεονεκτήματα συνεχίζονται μεταβάλλοντας την ένταση του εσωτερικού φωτισμού, όπως και τα χρώματα στις οθόνες, με ατμοσφαιρικές μουσικές ρυθμίσεις και τα προγράμματα, με τα καθίσματα να μπορούν να συνδυαστούν με λειτουργία μασάζ πολλαπλών σημείων και με έναν αρωματικός διαχύτη να κάνει την διαμονή πιο ευχάριστη.

Η οδηγική απόλαυση ενισχύεται από δύο θεματικές επιλογές: την «Boost», για δυναμική και σπορ οδήγηση, και την «Relax» για πιο χαλαρή και ήρεμη οδηγική εμπειρία. Και οι δύο επιλογές έχουν πλήρη εξατομικευμένη ρύθμιση, έτσι ώστε οι επιβάτες να νιώθουν πιο άνετα και πιο ευχάριστα.

Peugeot 3008_04

Δυναμικό εξωτερικά

Εξωτερικά οι επιφάνειες στο πάνω μέρος και προς τα άκρα έχουν δύο νεύρα που ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, όπως και τα προστατευτικά στα τόξα των τροχών. Επιπλέον, η gloss οροφή «Black Diamond», διαθέσιμη από το επίπεδο 2, που τονίζεται με στάνταρ ανοξείδωτες χαλύβδινες ράγες περιμετρικά,  αποτελεί ένα βασικό σχεδιαστικό συστατικό . Με ένα σοφιστικέ τρόπο συνδυάζονται μοντέρνα στοιχεία με φουτουριστικό προσανατολισμό δίχως υπερβολή.

Peugeot 3008_05

Προικισμένο τεχνολογικά

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα μπορεί κανείς να αντιληφθεί τα υπέροχα οδηγικά χαρακτηριστικά του. Κινείται σα μαγικό χαλί, χάρη στην ακρίβεια του τιμονιού, την κορυφαία ποιότητα κύλισης, την αίσθηση της ευελιξίας και της ασφάλειας. Όλα είναι ρυθμισμένα έτσι όπως θα έπρεπε να είναι. Είναι αδύνατον να μην εντυπωσιαστεί ο οδηγός του.

Είναι βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα EMP2, επιτυγχάνοντας  την χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα θεσπίζοντας νέα στάνταρ στην κατηγορία C SUV. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη ιδανικά, παραπέμποντας στην αξεπέραστη  γαλλική χολή.

Και με αυτή τη βάση δεδομένων έχει μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες, ειδικά χάρη στο «Grip Control 2ης γενιάς. Πρόκειται για ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το οποίο:

Βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω 5 προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) που επιλέγονται από το χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα.

Peugeot 3008_06

Διαθέτει το σύστημα Hill Assist Descent Control (HADC), υποβοήθησης κατάβασης που εξασφαλίζει πλήρως ασφαλή  έλεγχο στις απότομες πλαγιές. Η καινοτομία στο σύστημα είναι πως διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου έως 3 χλμ./ώρα. Η λειτουργία αυτή επιλέγεται από έναν ειδικό διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Το Grip Control είναι στάνταρ από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Active) για την ελληνική αγορά. Στο νέο 3008 περιλαμβάνονται τα συστήματα ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) που ελαχιστοποιούν κάθε κίνδυνο στον δρόμο μέσω προηγμένων χαρακτηριστικών:

Αυτόνομη Πέδηση (Active Safety Brake) και προειδοποίηση αποφυγής σύγκρουσης (Distance Alert).

Σύστημα ειδοποίησης εκτροπής λωρίδας (Active lane departure warning).

Σύστημα «επαγρύπνησης» οδηγού (Driver attention warning).

Αυτόματη ρύθμιση της δέσμης των προβολέων.

Αναγνώριση ορίων κυκλοφορίας και υπόδειξη ταχύτητας.

Προσαρμοζόμενος ρυθμιστής ταχύτητας (Active Cruise Control) με λειτουργία Stop (διαθέσιμος μόνο στις αυτόματες εκδόσεις εκτός από 1.2 PureTech 130 S&S EAT6).

Σύστημα ανίχνευσης νεκρού σημείου στους εξωτερικούς καθρέπτες.

Vision Park (για περιμετρικό έλεγχο 360°) και το τελευταίας γενιάς σύστημα Park Assist.

Peugeot 3008_07

Διασυνδεδεμένο

Στο νέο 3008 η διασύνδεση του οδηγού με το αυτοκίνητο βρίσκεται ψηλά, αφού ο πρώτος έχει να κάνει πολύ λιγότερα πράγματα ώστε να νιώθει ήρεμα πίσω από το τιμόνι, χάρη σε τεχνολογίες όπως το Mirror Screen, η επαγωγική φόρτιση Smartphone (για εξοπλισμό συμβατό με τις προδιαγραφές Qi) και η 3D πλοήγηση.

Είναι συμβατό με το πρωτόκολλο επικοινωνίας MirrorLink (για Android smartphones), Android Auto και Apple Carplay (συμβατότητα από iPhone 5 και πάνω).

Peugeot 3008_08

Κορυφαίος κινητήρας ντίζελ

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την δεύτερη γενιά του 3008, στην οποία η γαλλική εταιρεία τοποθέτησε έναν νέο κινητήρα ντίζελ 1,5 λιτ. ο οποίος άλλαξε ολοκληρωτικά την εικόνα του μοντέλου. Αν και μικρότερος από τον απερχόμενο 1,6 λιτ. αποδίδει τώρα 131 ίππους / 3.750 σ.α.λ. με ροπή 30,6 κιλά / 1.750 σ.α.λ. Λειτουργεί γραμμικά και ξεκούραστα, με την ηχομόνωση να λειτουργεί αποτελεσματικά.  Η έκδοση την οποία δοκιμάσαμε ήταν εφοδιασμένη με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ είναι διαθέσιμο και 8άρι αυτόματο.

Peugeot 3008_09

Εκείνο που εξακολουθεί και εντυπωσιάζει στο γαλλικό μοντέλο είναι η εξαιρετική οδική του συμπεριφορά. Παραπέμπει σε “μαγικό χαλί”, αφού ξεπερνά με ιδιαίτερη ευκολία κάθε ανωμαλία του εδάφους. Επιλέγοντας ο οδηγός του να κινηθεί σβέλτα, το χειροκίνητο κιβώτιο τον βοηθά ιδιαίτερα, παίζοντας κυριολεκτικά στο δρόμο. Με μέση κατανάλωση που κυμάνθηκε στα 7,1 λιτ/100 χλμ. δείχνει να μην “φοβάται” τις εντολές του οδηγού του, σε οποιοδήποτε είδους οδόστρωμα.

Η ανάρτησή του πάντως κάνει σπουδαία δουλειά. Το σαφές του τιμόνι στρίβει με άνεση, δίχως να παρουσιάζονται μεγάλες κλίσεις, παρά το ύψος του από το έδαφος. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω και τα γόνατα εμπρός εντυπωσιάζουν σε κάθε είδους δρόμο. Και φυσικά το Advance Grip Control, το σύστημα ελέγχου που διαθέτει, φροντίζει για κάθε αναπάντεχη δυσκολία του δρόμου.  

Peugeot 3008_10

Πριν το αποφασίσετε, προτείνουμε ανεπιφύλακτα ένα test drive, προκειμένου να εισπράξετε αυτή την εξαιρετική αίσθηση που προσφέρει στο δρόμο, έστω και αν δεν είστε αποφασισμένοι να επενδύσετε κάτι παραπάνω από 30.000€ αναλόγως της πετρελαιοκίνητης έκδοσης.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO