spot_img
HomeΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑTEST DRIVEΟδηγούμε Skoda Scala 1,6 TDI 116ps

Οδηγούμε Skoda Scala 1,6 TDI 116ps

Για μια ακόμη φορά θα το γράψουμε: ξεχάστε όσα ξέρατε για τη Skoda! Αυτή τη φορά οδηγώντας την έκδοση diesel 1,6 TDI 116ps. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της μάρκας που βασίζεται στο πλαίσιο MQB-A0 του ομίλου Volkswagen. To συγκεκριμένο μοντέλο παρουσιάζει ακόμη ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μας τους Έλληνες, αφού η εσωτερική σχεδίαση του οφείλεται στον “δικό” μας Δημήτρη Δαρκούδη. Ο Interior design project leader είναι ο υπεύθυνος για τη νέα εσωτερική σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας η οποία έκανε την αρχή από το συγκεκριμένο μοντέλο για να περάσει άμεσα σε όλα τα επόμενα μοντέλα Skoda.

Scoda Scala_03

Το SCALA έχει μήκος 4.362 χλστ. και πλάτος 1.793 χλστ., ύψος 1.471 χλστ. και μεταξόνιο  2.649 χιλ.  Παράλληλα με τους μεγάλους χώρους το SCALA διαθέτει επίσης και εξαιρετική αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) από 0,29.

Εξωτερικά, οι προβολείς του SCALA είναι στενοί και κωνικοί και σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή κάθετη μάσκα, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος της και τις κάθετες εισαγωγές διαμορφώνουν το εμπρός του τμήμα. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED καθώς και τα δυναμικά πίσω φλας συμβάλλουν με τη σειρά τους στην εντυπωσιακή εμφάνιση, όπως και οι αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου (έως και 18 ιντσών) που συνδυάζονται με τα δώδεκα διαθέσιμα χρώματα του αμαξώματος.

Scoda Scala_04

Εσωτερικά, συνδυάζει την εργονομία και το εμπνευσμένο design με μεγάλους χώρους, πολλές θέσεις αποθήκευσης, το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας (467 l), που αν αναδιπλωθούν τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.410 λιτ. και μια σειρά από έξυπνα στοιχεία Simply Clever. Το μεταξόνιο των 2.649 χιλιοστών εξασφαλίζει άνετο χώρο 73 χλστ. για τα πόδια όσων κάθονται πίσω, ενώ το εσωτερικό ύψος των 982 χλστ. στο πίσω κάθισμα δημιουργεί καινούργια στάνταρ στην κατηγορία.

Στο νέας σχεδίασης ταμπλό η χαρακτηριστική γραμμή που περικλείει την οθόνη των έως και 9,2 ιντσών, που είναι τοποθετημένη ψηλά, εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού και που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται. Την ίδια στιγμή αποτελεί μια εργονομική βάση για το χέρι που χειρίζεται την οθόνη αφής.  Οι εμπρός πόρτες διαθέτουν υψηλής ποιότητας και μαλακής υφής επενδύσεις, ενώ τα ζεστά χρώματα, τα ιδιαίτερα διακοσμητικά, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και οι ραφές που δημιουργούν αντιθέσεις στα καθίσματα (πλέον διαθέσιμες προαιρετικά και με τις πολύ όμορφες επενδύσεις από Suedia) δημιουργούν μια ιδιαίτερα ευχάριστη ατμόσφαιρα. Τα θερμαινόμενα παρμπρίζ και τιμόνι που διατίθενται προαιρετικά εξασφαλίζουν επιπλέον άνεση.

Scoda Scala_05

Το προαιρετικό Sport Chassis Control του SCALA είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο σε SKODA, η σπορ ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 15 mm σε σχέση με τη στάνταρ, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί σε Normal η Sport μέσω του Driving Mode Select.

Τρεις κινητήρες βενζίνης TSI με χωρητικότητα 1,0 ή 1,5 λίτρου και ένας TDI 1,6 λίτρου παρέχουν αποδόσεις από 95 έως 150 PS (70 έως 110 kW) ενώ ένας 1.0 G-TEC με απόδοση 90 PS (66 Kw), ο οποίος έχει σχεδιαστεί να καταναλώνει το φιλικό προς το περιβάλλον φυσικό αέριο (CNG) τον οποίο θα έχουμε στη χώρα μας λίγο πριν την πρωτοχρονιά. Όλοι συνδυάζονται είτε με χειροκίνητα κιβώτια (5 ή 6 σχέσεων) είτε με αυτόματο DSG με 7 σχέσεις.

Τα συστήματα Swing, Bolero και Amundsen της τρίτης γενιάς infotainment χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε μοντέλα του ομίλου Volkswagen και έχουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες -η τελευταία είναι από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας- και μπορούν να συνδυαστούν προαιρετικά με το SKODA Sound System με τα δέκα ηχεία.

Scoda Scala_06

Το νέο SCALA σε πέντε υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις κινητήρων άμεσου ψεκασμού που πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 6d-TEMP. Συγκεκριμένα υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε τρείς κινητήρες βενζίνης με χωρητικότητα 1,0 ή 1,5 λίτρου και έναν πετρελαίου 1,6 λίτρου, καθώς και ο 1.0 G-TEC που λειτουργεί με φυσικό αέριο (CNG) και θα είναι διαθέσιμος το τελευταίο τρίμηνο του 2019. Επιπρόσθετα του βασικού πλαισίου, η SKODA διαθέτει το SCALA και με το πακέτο Rough-Road, το οποίο προσφέρει αυξημένη απόσταση αμαξώματος από το έδαφος, καθώς και το Sport Chassis Control (Σπορ Έλεγχος Πλαισίου) που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει δύο διαφορετικές ρυθμίσεις πλαισίου μέσω ενός διακόπτη.

Ο κινητήρας της δοκιμής μας, ο πετρελαιοκίνητος 1,6 TDI διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο 7άρι κιβώτιο DSG. Αποδίδει ισχύ 85kw – 115 ίππων, η μέγιστη ροπή φτάνει στα 250 Nm, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200χλμ/ώρα, επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 10,3 δευτ., με τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση να βρίσκεται στα 4,1 λιτ/100 χλμ. και με εκπομπές CO2 τα 108 γρμ/χλμ.

Scoda Scala_07

Η υπέροχη οδική συμπεριφορά του ξεκινά πρώτα από το πλαίσιο του ομίλου MQB-A0. Πρόκειται για ένα τέλεια ζυγισμένο πλαίσιο, το οποίο κυριολεκτικά κολακεύει τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Σταθερό, “ευθύβολο”, αθόρυβο και άνετο, θα εντυπωσιάσει τον οδηγό του. Στρίβει εξαιρετικά, πατάει πολύ καλά στο δρόμο, χάρη στην πολύ καλή του ανάρτηση, ενώ το τιμόνι μεταφέρει κάθε πληροφορία από το δρόμο, δίχως να ξαφνιάζει τον οδηγό. Τα αποτελεσματικά φρένα ολοκληρώνουν την πολύ καλή του εικόνα, όπου πραγματικά πολύ δύσκολα θα του βρεις κάποιο ψεγάδι. 

Scoda Scala_08

Η SKODA είναι ευρέως γνωστή για τις έξυπνες Simply Clever λύσεις. Το SCALA ακολουθεί αυτή την λογική και προσφέρει πολλά και έξυπνα χαρακτηριστικά που κάνουν την καθημερινότητα πολύ πιο εύκολη. Πέρα από τις κλασικές λύσεις με το πιαστράκι κάρτας στην κολόνα του οδηγού και τη θήκη ομπρέλας (συμπεριλαμβανομένης αυτής) στην πόρτα του οδηγού, υπάρχουν επιπλέον έξυπνα χαρακτηριστικά όπως είναι η ξύστρα πάγου στο κάλυμμα πλήρωσης καυσίμου μαζί με έναν μετρητή βάθους πέλματος του ελαστικού, ενώ το ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο του υγρού πλύσης παρμπρίζ διευκολύνει την πλήρη πλήρωσή του. 

Scoda Scala_09

Το SKODA SCALA προσφέρεται και στις πιο πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις AMBITION και STYLE. Χαρακτηριστικά, η AMBITION διαθέτει εκτός άλλων, επιπλέον της ACTIVE, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια ηχοσυστήματος & ανοικτής συνομιλίας τηλεφώνου, ζάντες αλουμινίου 16” και προβολείς ομίχλης ενώ στην κορυφαία από επίπεδο εξοπλισμού έκδοση STYLE, περιλαμβάνονται επιπλέον των προηγουμένων πίσω φώτα “Top LED” με δυναμικά φλας, το πακέτο “Image” το οποίο περιλαμβάνει το επιμηκυμένο πίσω τζάμι με αεροτομή και μαύρους εξωτερικούς καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου 17”, sport δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια ηχοσυστήματος & ανοικτής συνομιλίας τηλεφώνου, κεντρικό κλείδωμα θυρών με σύστημα κλειδώματος/ξεκλειδώματος και εκκίνησης χωρίς το κλειδί (ΚESSY), “CLIMATRONIC” – ηλεκτρονικά ελεγχόμενος 2-ζωνικός κλιματισμός με αισθητήρα υγρασίας, αισθητήρα βροχής & λειτουργίας φώτων, σκούρα πίσω τζάμια (SUNSET) και πολλά άλλα.

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Scala για την  Ambition κοστίζει 21.480€ και η έκδοση Style 21.970€. Ωστόσο υπάρχουν και οι βενζινοκίνητες εκδόσεις οι οποίες ξεκινούν από 14.880€.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO