Test Drive

Εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης και σημαντικά φθηνότερος 

Πως θα  "καθόταν στα αυτιά σας" ότι μπορείτε να μετακινηθείτε για 100 χλμ. με μόλις 3 ευρώ!

Αν βρίσκεται το σενάριο ενδιαφέρον, τότε συνεχίστε την ανάγνωση της δικής μας δοκιμής.

Με τεράστια εμπειρία στο φυσικό αέριο, η Fiat δραστηριοποιείται εμπορικά με το CNG από το 1997, όταν παρουσίασε για πρώτη φορά το Fiat Marea. H εμπλοκή αυτή συνεχίστηκε ένα χρόνο μετά με το Multipla και το 2006 με το Panda. Σπουδαία επιλογή από τον ιταλικό όμιλο, ο οποίος τέσσερα χρόνια αργότερα τοποθέτησε στον  τούρμπο κινητήρα του Doblo σαν καύσιμο το  CNG.

Είναι γεγονός ότι, η Fiat  επικεντρώθηκε πολύ νωρίς στο φυσικό αέριο, γνωρίζοντας ότι πρόκειται για τον πιο οικολογικό και οικονομικό τρόπο μετακίνησης σε κάθε διαδρομή, εντός κι εκτός πόλης. Όπως και να το δει κανείς, το φυσικό αέριο είναι ο "αυτοκράτορας" των καυσίμων. Δεν είμαστε υπερβολικοί διότι το CNG όπως είναι η ονομασία του, είναι 40% φθηνότερο από το υγραέριο, δίχως να παρουσιάζει τα γνωστά προβλήματα που παρουσίασαν οι κινητήρες των υγραερίων, είναι 30% φθηνότερο από το ντίζελ και 60% φθηνότερο από τη βενζίνη.

Panda CNG_03

 Ήταν σπουδαία πρόκληση και εμπειρία για μας να οδηγήσουμε το λιλιπούτειο Panda με φυσικό αέριο. Ένα αυτοκίνητα της κατηγορίας Α, με βαρύ όνομα, αφού έχει σημειώσει πολύ μεγάλες εμπορικές επιτυχίες σε πολλές χώρες. Η έκδοσή μας με τον υπετροφοδοτούμενο 0,9 κινητήρα των 80 ίππων μας έπεισε ότι η συγκεκριμένη μικρή κατηγορία με το συγκεκριμένο καύσιμο έχει σπουδαίο μέλλον. Και όταν αναφερόμαστε στο φυσικό αέριο,  να αναφέρουμε ότι τα αυτοκίνητα αυτά είναι διπλού καυσίμου. Έχουν, δηλαδή, δεξαμενή και για φυσικό αέριο, αλλά και ένα μικρό ρεζερβουάρ για βενζίνη. Έτσι εξασφαλίζεται ότι ο οδηγός του αν δεν βρει αέριο δε θα μείνει στο δρόμο και από την άλλη αυξάνει σημαντικά την αυτονομία του αυτοκινήτου.

Panda CNG_04

 Πρακτικά, το  "μικρούλη" Fiat Panda CNG είναι εξαιρετικά οικονομικό, αφού ο συνδυασμός των δύο ρεζερβουάρ καυσίμων μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει, μάλιστα, τα 1.000 χλμ. Όχι δεν κάναμε λάθος! Και μάλιστα θα κινηθείτε οικολογικά, προστατεύοντας το περιβάλλον. Με σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως ο πολύ καλός TwinAir κινητήρας του, η άνεση που προσφέρει για την κατηγορία του, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που διαθέτει, τα καλά του και ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά, η εξαιρετική ευελιξία στους δρόμους της πόλης, όλα αυτά το κάνουν μια πραγματικά σημαντική πρόταση μετακίνησης. Αν σε αυτό το "πακέτο" προσθέσουμε τα χαμηλά του τέλη κυκλοφορίας, τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και την τιμή αγοράς, τότε ξανασκεφτείτε το. Η τιμή του Fiat Panda CNG ξεκινά από τα 11.990 ευρώ.

Panda CNG_05

 Πως λειτουργεί ο κινητήρας του και πως γίνεται η εναλλαγή των καυσίμων? Εδώ υπάρχει πολύ ενδιαφέρον. Επαναλαμβάνουμε ότι το Panda κινείται και με βενζίνη και με φυσικό αέριο. Κάτω από το καπό του υπάρχει ένας 2κύλινδρος κινητήρας 875 κ. εκ. ο οποίος αποδίδει ισχύ 80 ίππους με φυσικό αέριο και 85 όταν κινείται με βενζίνη. Η ροπή φτάνει τα 140Nm με αέριο και 145Nm με καύσιμο τη βενζίνη. Μόλις ο οδηγός βάλει προς τον κινητήρα ενεργοποιείται η τροφοδοσία του από το ρεζερβουάρ της βενζίνης. Και όταν φτάσει ο κινητήρας σε σωστή θερμοκρασία (απαιτούνται 1 με 2 λεπτά), τότε εντελώς αυτόματα περνά στο φυσικό αέριο. Αν ο οδηγός του θέλει κάτι διαφορετικό, τότε ο διακόπτης που υπάρχει προσφέρει επιλογή στον οδηγό. Αν ξεμείνει το ρεζερβουάρ από φυσικό αέριο, τότε αυτόματα η τροφοδοσία του γίνεται με βενζίνη.

Panda CNG_06

Συνεπώς το Fiat Panda CNG έχει δύο ρεζερβουάρ. Και τα δύο ρεζερβουάρ προστατεύονται από κάτω για κτυπήματα, μιας και το ρεζερβουάρ CΝG αποθηκεύει αέριο υπό πίεση 200 bar. Το ρεζερβουάρ του φυσικού αερίου χωράει 12 κιλά, τα οποία αναλογούν σε 72 λίτρα κλασικού καυσίμου. Με την τιμή του να βρίσκεται στα 0,9 ευρώ περίπου, σε 2,5 λεπτά της ώρας γίνεται ο ανεφοδιασμός σας με ασφάλεια και οικονομικά, αφού θα πληρώστε λιγότερα από 11 ευρώ. Όσο για το δεύτερο ρεζερβουάρ της βενζίνης αυτό έχει χωρητικότητα 35 λίτρων, καθόλου ευκαταφρόνητη ποσότητα.

Panda CNG_07

Στα δικά μας χέρια η δεξαμενή με το φυσικό αέριο μας κράτησε για 265 χλμ. πριν η τροφοδοσία καυσίμου περάσει στη βενζίνη. Πρακτικά συνεπώς με δύο ρεζερβουάρ γεμάτα η αυτονομία του αυτοκινήτου ξεπερνά άνετα τα 750 χλμ.

Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό, ότι η τοποθέτηση του δεύτερου ρεζερβουάρ στο Panda CNG έχει επιφέρει μείωση στο χώρο αποσκευών κατά 25 λίτρα και ο ωφέλιμος χώρος τώρα φτάνει στα 200 λίτρα.

Panda CNG_08

Το Fiat Panda 0,9 Twin Air CNG είναι μια πολύ καλή πρόταση εναλλακτικής οδήγησης, η οποία συναντά και την οικονομία και την οικολογία. Με σπουδαία τεχνικά χαρακτηριστικά και πολύ καλή τιμή κτήσης, το ιταλικό λιλιπούτειο μοντέλο μπορεί να καλύψει τέλεια τις αστικές και όχι μόνο ανάγκες μετακίνησης.

 

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok