Αμιγώς ιαπωνικό και με προτερήματα

Το νέο Mitsubishi Eclipse Cross είναι διαθέσιμο στην χώρα μας σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Inform, Invite Plus και Intense Plus. Τα δύο πρώτα επίπεδα αφορούν την προσθιοκίνητη έκδοση, ενώ το τρίτο αποκλειστικά την τετρακίνητη. Η τιμή του ξεκινάει από τα 24.900€ για την πρώτη έκδοση, από  27.500€ για την έκδοση Invite Plus και για την τετρακίνητη έκδοση Intense Plus από  35.900€.

Mitsubishi Eclipse Cross_03

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο και ικανό SUV με ξεχωριστή και αθλητική σχεδίαση.  Η Mitsubishi τοποθετεί το Eclipse Cross στην κατηγορία των Compact Coupe SUV, έχοντας απέναντί του τα Toyota C-HR, Range Rover Evoque, Nissan Qashqai & Renault Kajar. To νέο μοντέλο το οποίο κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, "πατάει" σε μια διαφοροποιημένη πλατφόρμα του Outlander. To συνολικό του μήκος φτάνει τα 4.405 χιλ. το πλάτος τα 1.805 χιλ, το ύψος τα 1.685 χιλ.  και το μεταξόνιο στα 2.670 χιλ. Ο χώρος  αποσκευών είναι 341-448 λίτρα και το βάρος φτάνει τα 1.520 κιλά.

Έχοντας αντλήσει το σχεδιασμό του από έναν αθλητή που ετοιμάζεται να εκκινήσει από βατήρα, έχει έντονα κεκλιμένη οροφή, μυώδη σχεδίαση όπου όλα καταλήγουν στο πίσω παρμπρίζ το οποίο χωρίζεται σε δύο τμήματα. Η αισθητική του με την πρώτη ματιά αρέσει ή δημιουργεί ερωτηματικά, αλλά παρ'  όλα αυτά δείχνει επιθετικό και ξεχωριστό.

Mitsubishi Eclipse Cross_04

Ιδιαίτερα προσεγμένο στο εσωτερικό του, ακολουθεί τη φιλοσοφία την οποία θα ακολουθεί στο εξής κάθε επόμενο μοντέλο της εταιρείας. Είναι εργονομικό, ποιοτικό, ενώ μια οθόνη 7 ιντσών λειτουργεί με την αφή. Η θέση του οδηγού παρέχει πλήρη περιμετρική ορατότητα, με το μεταξόνιο των 2.670 χιλ. να δημιουργεί αυξημένους εσωτερικούς χώρους. Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί κατά 20 εκατοστά, γεγονός που λειτουργεί προς όφελος του χώρου αποσκευών που φτάνει στα 448 λίτρα.

Mitsubishi Eclipse Cross_05



Κινητήρας βενζίνης 1,5

Ο νέος τούρμπο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας με κωδικό 4Β40 και με άμεσο ψεκασμό, έχει χωρητικότητα 1.500 κ. εκ.  και μεταβλητό χρονισμό MIVEC στην εισαγωγή και την εξαγωγή, ο οποίος αποδίδει ισχύ 163 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 25,5 kgm από 1.800-4.500 σ.α.λ. Η προσθιοκίνητη έκδοση συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο ταχυτήτων ή και με ένα 8άρι κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).

Πιο αναλυτικά ο 1.499 κ. εκ. 4κύλινδροςκαι 16βάλβιδος  κινητήρας βενζίνης επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 9,8 δευτ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 200 χλμ/ώρα.  Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση  φτάνει τα 7,9 λιτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 τα 159 γρμ/χλμ.

Mitsubishi Eclipse Cross_06

 

Υπάρχει και  ντίζελ 2,2

Η τετρακίνητη έκδοση η οποία θα παρουσιαστεί σε ένα περίπου χρόνο θα διατίθεται αποκλειστικά με κινητήρα 2.2 Diesel και θα συνδυάζεται με ένα νέο 8-τάχυτο κιβώτιο με πιο ευρεία κλιμάκωση πυκνά κατανεμημένων σχέσεων, το οποίο χαρίζει καλύτερες επιδόσεις, μεγαλύτερη οικονομία και πιο αθόρυβη λειτουργία. Επιπλέον, η χρήση μιας ηλεκτρομαγνητικής αντλίας λαδιού, διασφαλίζει την απαραίτητη πίεση λαδιού για το συμπλέκτη ακόμα και όταν ο κινητήρας δεν λειτουργεί. Αυτό προσφέρει μία ανεπαίσθητη επανεκκίνηση του κινητήρα, υποστηρίζοντας τη λειτουργία Auto Stop & Go, που συνεισφέρει στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου. Για καλύτερη οδική συμπεριφορά, αυτό το υγρόψυκτο A/T διαθέτει επίσης έλεγχο Ανάβασης και Κατάβασης, έλεγχο Διακοπής Γκαζιού και Έλεγχο Γρήγορου Kick-down.

Mitsubishi Eclipse Cross_07

Εξελιγμένη τετρακίνηση

Η τετρακίνητη έκδοση εφοδιάζεται με το σύστημα S-AWC, το οποίο ενσωματώνει το Active Yaw Control (AYC). Αυτό ενεργοποιείται με το πάτημα του πεντάλ των φρένων και χάρη σ’ αυτή τη λειτουργία, το S-AWC αντιλαμβάνεται τις εντολές του οδηγού και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το σύστημα λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες πληροφορίες, δηλαδή της περιστροφής του τιμονιού, της γωνιακής ταχύτητας εκτροπής (yaw rate), της ροπής του κινητήρα, της ισχύος πέδησης και της ταχύτητας των τροχών.

Με βάσει τις πληροφορίες αυτές το σύστημα ελέγχου Yaw Control, μαζί με διάφορα άλλα συστήματα συντελούν έτσι ώστε το αυτοκίνητο να κινείται με απόλυτη ασφάλεια, με το S-AWC να βελτιώνει την ιδανική γραμμή μέσα στις στροφές ή σε αλλαγές λωρίδας, σε δρόμο με χαμηλή πρόσφυση κ.λ.π. Υπό κανονικές συνθήκες η στάνταρ κατονομή ροπής εμπρός/πίσω είναι μοιρασμένη κατά 80/20%. Μπορεί όμως να διαφοροποιείται άμεσα και συνεχώς έως και 55/45% εμπρός-πίσω στο Auto mode.

Mitsubishi Eclipse Cross_09

Τρία προγράμματα οδήγησης

To S-AWC διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Auto,  Snow & Gravel. Μπορούν να επιλέγονται μέσω επιλογέα στην κεντρική κονσόλα. Το Auto mode υπό κανονικές συνθήκες ενεργεί προκειμένου να διαχειριστεί τη ροπή στοχεύοντας στην οικονομία καυσίμου. Το Snow mode είναι σχεδιασμένο για χιονισμένους δρόμους και πάγο. Τέλος, το Gravel mode λειτουργεί  δύσκολα και λασπώδη εδάφη.

Πρόγραμμα S-AWC: κατανομή ροπής εμπρός / πίσω

Auto    Από 80/20% έως 55/45%

Snow  Από 80/20% έως 45/55%

Gravel            Από 70/30% έως 40/60%

Mitsubishi Eclipse Cross_09

Στο δρόμο

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που το οδηγεί κανείς, διαπιστώνει ότι το πλαίσιο είναι πολύ καλά στημένο και "πατάει" πολύ καλά στο δρόμο. Η ανάρτηση του συντελεί καταλυτικά στο γεγονός αυτό η οποία αποτελείται από γόνατα  MacPherson εμπρός και με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης συνδυάζεται πολύ καλά με το καλό του τιμόνι. Τα αποτελεσματικά του φρένα δεν θα τρομάξουν κανένα και με την περιμετρική ορατότητα να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση.

Mitsubishi Eclipse Cross_10

Ο κινητήρας του δεν παράγει ενοχλητικούς θορύβους, αλλά οι 163 του ίπποι δεν "εισπράττονται" άμεσα από τον οδηγό του. Σαφώς και δεν είναι αργό, αλλά ο κατασκευαστής του σίγουρα έχει προσανατολισμένο αυτό το νέο κινητήρα στην οικονομία και στην υψηλή αξιοπιστία.