spot_img
HomeΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑTEST DRIVEAlfa Romeo Stelvio Q4 2,0 diesel 210ps

Alfa Romeo Stelvio Q4 2,0 diesel 210ps

 

Με μακρόχρονη παράδοση στα σπορ αυτοκίνητα, τους αγώνες και τον απαράμιλλο σχεδιασμό κι αισθητική, στην Alfa Romeo, τη Μιλανέζα Κυρία, απαιτείται παγκόσμιος σεβασμός. 

Οδυσσέα Ελύτη

Από τη συλλογή Τα ρω του έρωτα (1972) 

H Alfa Romeo 

Θαύμασα τον Παρθενώνα
και στην κάθε του κολόνα
βρήκα τον χρυσό κανόνα
 

Όμως σήμερα το λέω
βρίσκω το καλό κι ωραίο
σε μια σπορ Alfa Romeo
 

Καλοκαίρια και χειμώνες
να ‘ναι γύρω μου ελαιώνες
πίσω μου όλ’ οι αιώνες
 

Κι όπου μπρος μου ο δρόμος βγάζει
και σε πειρασμό με βάζει
δώσ’ του να πατάω το γκάζι
 

Με τη δύναμη του λιόντα
και με του πουλιού τα φόντα
πιάνω τα εκατόν ογδόντα
 

Γεια σας θάλασσες και όρη
γεια σας κι έχω βάλει πλώρη
για της Αστραπής την Κόρη.

 

 πηγή: Οδυσσέας Ελύτης, Ποίηση, Ίκαρος, Αθήνα 2002, σ. 292-293

 

Stelvio 2,2 d_ 04

Είχαμε την τύχη να ζήσουμε για λίγα 24ωρα με το πρώτο SUV της μάρκας, προκειμένου να αποκομίσουμε τη δική μας εμπειρία σε έναν εντελώς νέο χώρο για τη Μιλανέζα κυρία. Μετά τη  Giulia η μάρκα στράφηκε στη δημιουργία του δικού της SUV, μιας και η αγορά κινείται τα τελευταία χρόνια σε αυτόν τον αστερισμό.

Το όνομά της προήλθε από ένα από τα πλέον διάσημα ορεινά περάσματα των Άλπεων. Έχει μήκος 4.687 χιλ. , πλάτος 1.903 χιλ. , ύψος 1.671 χιλ.  και μεταξόνιο 2.818 χιλ. Το εμπρός μετατρόχιο έχει μήκος 1.613 χιλ. και το πίσω 1.653 χιλ. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 525 λίτρα. Είναι “κτισμένη” πάνω στην πλατφόρμα Giorgio ( της Giulia) κι εξελιγμένη αρχικά για τις εκδόσεις Quadrifoglio. Πέραν του χάλυβα, στη Stelvio έχει χρησιμοποιηθεί ανθρακόνημα στον άξονα μετάδοσης και αλουμίνιο στην ανάρτηση, τις πόρτες, τα φτερά και το καπό. Με αυτό τον συνδυασμό το βάρος της φτάνει τα 1.740 κιλά.

Με φινέτσα και ταμπεραμέντο

Το συγκεκριμένοι μοντέλο δημιουργήθηκε για τις σπορ οικογενειακές ανάγκες όσων αναζητούν το κάτι παραπάνω και το κάτι διαφορετικό στην οδήγηση. Σχεδιαστικά έλκει, αφού η ιταλική φινέτσα βρίσκεται διάχυτη παντού απ΄ άκρη σ΄ άκρη.

Εσωτερικά η εικόνα είναι μίνιμαλ, με περισσότερο οικογενειακή προσέγγιση και λιγότερο οδηγοκεντρική. Αρέσει με την πρώτη ματιά, ενώ τα υλικά πείθουν ότι πρόκειται για ένα ξεχωριστό και ποιοτικό αυτοκίνητο πολυτελείας. Όσο για τη θέση οδήγησης παραμένει Alfa, δηλαδή βολεύει και ταιριάζει με το “καλημέρα” τον σωματότυπο κάθε οδηγού. Με τέλεια περιμετρική ορατότητα ο οδηγός γίνεται ένα με το αυτοκίνητο και τα χειριστήρια.

Stelvio 2,2 d_ 06

Κινητήρας διαμάντι
Οι εκδόσεις diesel της Alfa Romeo Stelvio φιλοξενούν αλουμινένιο 2,2 4κύλινδρο κινητήρα με ισχύ 150, 180 ή 210 ίππων. Με στάνταρ τετρακίνηση και 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε ισχύ 210 ίππων, με ροπή 47,0 kgm από τις 1.750 στροφές. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του, στο προφίλ DNA, τρεις επιλογές, τρία ξεχωριστά προγράμματα: το πρώτο είναι το οικονομικό Advanced Efficiency, το δεύτερο είναι το βασικό Natural και το τρίτο είναι το σπορ Dynamic με το οποίο ο οδηγός του μπορεί κυριολεκτικά να παίξει.

Υπέροχα σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα τιμόνι, φρένα και αναρτήσεις,

ο οδηγός του “εσπράτει” άμεσα με το τι ακριβώς έχει να κάνει. Αν και έχει 20 εκατ. απόσταση από το έδαφος, “διψάει” για στροφές.  Παραμένει κολλημένη στο δρόμο, δεν τρομάζει, σαγηνεύει και διεγείρει. Με τιμόνι “ξυράφι” εμπνέει σιγουριά και αυτοπεποίθηση.

Άμεση τετρακίνηση
Την είχαμε στα χέρια μας με χιόνια και θερμοκρασίες πολύ κάτω του μηδενός. Διαπιστώσαμε ότι ακόμη και σε συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες και απαιτητικές, η τετρακίνηση πρόσφερε σπουδαία υπηρεσία. Υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση βρίσκεται σταθερά πίσω. Αν όμως προκύψουν ανάγκες, τότε ροπή έως και 50% μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός
transfer case κι ένός πολύδισκου συμπλέκτης. Και αυτό μπορεί να συμβεί το πολύ σε 120 ms. Ακαριαίος χρόνος πρακτικά για τον οδηγό του.

Δεν νομίζουμε ότι θα έπρεπε να δώσουμε περισσότερα στοιχεία για την υπέροχη Ιταλίδα. Προσπαθούμε απλά να μεταφέρουμε το τι “εισπράξαμε” εμείς κατά την ολιγοήμερη επαφή  μαζί της. Πιστεύουμε ότι όποιος είναι αποφασισμένος να την επιλέξει επενδύοντας από 57.000€ και πάνω, αναλόγως της έκδοσης, θα το ψάξει πολύ ή δεν θα το πολυψάξει καθόλου.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO