Test Drive

Οδηγούμε SsanYong Tivoli 1,6 diesel 4X2

Ξeρει να σε κερδiζει

SsanYong TivoliΣτοχεύει σε έναν ιδιαίτερα δύσκολο και σκληρό ανταγωνισμό, στην απαιτητική κατηγορία των μικρών compact SUV-Crossover. Με ένα νέο diesel κινητήρα 1,6 λίτρων ισχύος 115 ίππων, με εκδόσεις 4Χ2 και 4Χ4 και κατανάλωση από 4,2 λτ./100 χλμ. ρίχνεται στη μάχη της αγοράς.

Το συνολικού μήκους 4,2 μέτρων SUV διαθέτει σύγχρονη σχεδίαση, με ιδιαίτερα δυναμικό εμπρός προφυλακτήρα, με φωτιστικά σώματα LED τα οποία τραβάνε με μιας τη ματιά, με "σηκωμένους" πλαϊνούς ώμους και με μια συνολική δυναμική αισθητική. όπου υπάρχει και διχρωμία στο χρώμα, τότε το αποτέλεσμα γίνεται ακόμη πιο ελκυστικό.

Μια ανάλογη εικόνα επικρατεί και στο εσωτερικό του, με τη σχεδίαση να είναι μοντέρνα, η ποιότητα των υλικών εξαιρετική, όπως και η εργονομία του, ενώ υπάρχουν και αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι. Από πλευράς χώρων θα βολευτούν πολύ άνετα 4 και 5 ενήλικες επιβάτες, με την οροφή να μην "πνίγει" τους πίσω επιβάτες. Όσο για τον χώρο αποσκευών φτάνει τα 423 λίτρα για τις εμπροσθιοκίνητες εκδόσεις.

Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν το αποτέλεσμα της αίσθησης που "εισπράττει" ο οδηγός και οι επιβάτες. Συνολικό μήκος 4.202 χιλ. πλάτος 1.798 χιλ. ύψος 1.600 χιλ με τις ράγιες οροφής, μεταξόνιο 2.600 χιλ. Το βάρος του φτάνει τα 1.355 κιλά στην ντίζελ έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο και η δυνατότητα ρυμούλκησης τα 1.500 κιλά με φρένα και τα 500 χωρίς φρένα.

SsanYong TivoliΟ νέος 4κύλινδρος 1.597 κ. εκ. diesel eXDI κινητήρας SsangYong διαθέτει turbo E-VGT 5ης γενιάς. Με 3ετή εξέλιξη προσφέρει πολιτισμένη λειτουργία, με μειωμένους κραδασμούς και θορύβους. Αποδίδει ισχύ 115 ίππων από 3.400 έως 4.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 300 Nm από τις 1.500 έως 2.500 σ.α.λ. Η τελική του φτάνει τα 175 χλμ/ώρα. Διατίθεται δε είτε με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, (αυτοκίνητο δοκιμής μας) είτε με αυτόματο 6 σχέσεων. Η εργοστασιακή του κατανάλωση στο συνδυασμένο κύκλο είναι 4,2 λτ./100 χλμ. για τις εμπροσθιοκίνητες εκδόσεις και με στάνταρ το σύστημα start/stop. Κατά τη δική μας δοκιμή η μέση κατανάλωση έφτασε τα 6,3 λιτ/100 χλμ.

Στο δρόμο ο κινητήρας μας παραμένει ορεξάτος, εκμεταλλευόμενος όλη τη διαθέσιμη ροπή του, παρουσιάζεται ιδιαίτερα ελαστικός, ενώ ο παραγόμενος θόρυβος είναι χαμηλός. Η λειτουργία της ανάρτησης εξασφαλίζει μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης, δεν ξαφνιάζει και δεν τρομάζει τον οδηγό του.
Οι αντιδράσεις του αμαξώματος εν γένει, αυξάνουν ακόμη περισσότερο την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Φαίνεται ότι τελικά ο συνδυασμός ανάρτησης και πλαισίου να λειτουργούν εξαιρετικά, ακόμη κι αν ο οδηγός του το πιέσει πέρα από το κανονικό.

Κλείνοντας, θα παραμείνουμε στην πολύ καλή οδηγική του αίσθηση, στον ροπάτο του κινητήρα, στην ευκολία οδήγησης και στην ποιότητα κατασκευής του. Θα προτιμούσαμε όμως να διαθέτει ελαστικά υψηλότερου προφίλ και μια καλύτερη αίσθηση του τιμονιού.

Οδηγούμε το Ssangyong Tivoli στο σπήλαιο Πετραλώνων

Ανακαλyπτοντας τον αρχaνθρωπο

Σε μια απόσταση περί των 35 χλμ. από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, ο ανήσυχος ταξιδιώτης μπορεί να ανακαλύψει μια υπέροχη διαδρομή κι έναν καταπληκτικό προορισμό. Και η διαδρομή δεν χρειάζεται να είναι η "ορθόδοξη" ακολουθώντας την κλασική διαδρομή προς Χαλκιδική. Προτείνουμε τη διαδρομή από Θεσσαλονίκη προς Σουρωτή, Αγ. Αντώνιο, Μονοπήγαδο, Κρήνη, τον παλιό, δηλαδή, δρόμο της Χαλκιδικής, την "άγονη γραμμή" και θα ανακαλύψτε απίστευτες ομορφιές. Πέραν της "ζωντανής", οδηγικά, διαδρομής ο ταξιδιώτης συναντά τρεις υπέροχες λιμνούλες, τρία ξεχωριστά φράγματα, αυτά του Αγ. Αντωνίου, του Μονοπήγαδου και της Κρήνης.

SsanYong TivoliΣτο σπήλαιο των Πετραλώνειων αρχανθρώπων
Το καταστόλιστο με σταλαγμίτες και σταλακτίτες αυτό σπήλαιο, σχηματίστηκε σε υψόμετρο περίπου 300 μέτρα από το επίπεδο της θάλασσας, σύμφωνα με το petralona-cave.gr. Εντοπίστηκε το 1959 από τον κάτοικο Πετραλώνων Φίλιππο Χατζαρίδη, από μια ωοειδή σχισμή διάκλασης (μήκους ~0,7 μ) στο ασβεστολιθικό βουνό Κάλαυρος (ύψους 700 μ.), που δημιουργήθηκε την Ιουρασική εποχή (~150 εκ. έτη) σε υποθαλάσσια ιζήματα, τα οποία αναδύθηκαν σε διάφορες φάσεις στις επόμενες περιόδους.

Πιθανότατα κατά το Μειο-Πλειόκαινο, πριν από περίπου 5 εκ. χρόνια, σχηματίστηκαν οι βασικότερες στοές του Σπηλαίου. Αυτό, γίνεται παγκόσμια γνωστό το 1960 όταν, από έναν συγχωριανό του Χατζαρίδη, τον Χρήστο Σαρρηγιαννίδη και άλλα πέντε άτομα (εκ των οποίων τρεις επιστήμονες), βρέθηκε το περίφημο απολιθωμένο κρανίο του ανθρώπου των Πετραλώνων.

SsanYong TivoliΟι συστηματικές ανασκαφές του Σπηλαίου ξεκίνησαν το 1965 από τον ιδρυτή της Ανθρωπολογικής Εταιρείας Ελλάδος, καθηγητή ανθρωπολόγο Δρα Άρη Ν. Πουλιανό. Οι έρευνές του απέδειξαν ότι οι Πετραλώνειοι Αρχάνθρωποι (δηλ. αρχαϊκοί Homo sapiens) είναι 700.000 περίπου ετών, γεγονός που τους καθιστά τους αρχαιότερους ευρωπαιοειδείς. Ανάμεσα στα απολιθώματα των εξαφανισμένων ζώων συγκαταλέγονται λιοντάρια, ύαινες, αρκούδες, πάνθηρες, ελέφαντες, ρινόκεροι, μεγάκεροι, βίσωνες και διάφορα είδη ελαφιών και ιπποειδών, όπως επίσης 25 είδη πουλιών, 16 είδη τρωκτικών και 17 είδη νυχτερίδων. Τα υλικά που χρονολογήθηκαν είναι οστά, άργιλος, σταλαγμίτες και ίχνη φωτιάς (στάχτες, καμένα οστά) - τα αρχαιότερα που άναψε ποτέ ανθρώπινο χέρι πάνω στη Γη (~ 800.000 ετών).

Χιλιάδες απολιθώματα και άλλα ευρήματα βρίσκονται στο Ανθρωπολογικό Μουσείο, που χτίστηκε δίπλα στο Σπήλαιο, πολλά από τα οποία μπορείτε να επισκεφτείτε εδώ σε ξεχωριστή εικονική περιήγηση. Αξίζει πραγματικά μια επίσκεψη στο χώρο που ταξιδεύει τον περιηγητή χιλιάδες χρόνια πίσω.
Για πληροφορίες σχετικά με το σπήλαιο το οποίο λειτουργεί καθημερινά από τις 8 το πρωί έως τις 8 το απόγευμα στο τηλ. 2373 073365

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok