Test Drive

Μια τίμια, προσιτή και ολοκληρωμένη πρόταση

Η δεύτερη γενιά του C-SUV της Dacia δείχνει και είναι μια πολύ "τίμια" και ολοκληρωμένη πρόταση και μάλιστα ιδιαίτερα προσιτή. "Προσπερνώντας" την δικίνητη έκδοση,  δοκιμάζουμε το τετρακίνητο μοντέλο με τον ντίζελ κινητήρα της Renault, τεχνολογίας dCi 1,5 λίτρων και 110 ίππων. Το σύστημα 4x4 έχει την δυνατότητα κλειδώματος, ενώ μπορεί και συνδυάζει  και πλούσιο εξοπλισμό σε προσιτή τιμή.

Dacia Duster 4X4_  03

Το νέο Duster είναι σε θέση να προφέρει σε οδηγό και επιβάτες μια άνετη και ασφαλή οδική συμπεριφορά.  Η ανάρτησή του με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, στην έκδοση 4x4,  έχει μαλακή ρύθμιση η οποία δεν τρομάζει. Αν ο οδηγός του κινηθεί γρήγορα, το αμάξωμα μπορεί να παίρνει κάποιες κλίσεις, δίχως όμως να επηρεάζει την ασφαλή του συμπεριφορά στο δρόμο. Βέβαια, σε εκτός δρόμου διαδρομές εμπνέει ασφάλεια, προσφέρει σιγουριά και αποδεικνύεται εξαιρετικά αποτελεσματικό. Μπορεί και "καταπίνει" κυριολεκτικά κάθε ανωμαλία του εδάφους. Σε αυτό συντελούν και οι διαστάσεις των τροχών του που είναι 215/65 R16 και αποτελούν ιδανικό συνδυασμό.

Dacia Duster 4X4_  04

Αξιόπιστη πρόταση

Από τα πρώτα, κιόλας, μέτρα της κάθε διαδρομής, αντιλαμβάνεται ο οδηγός του ότι υπάρχει ιδιαίτερα κοντή κλιμάκωση στο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων. Έχει κοντύτερη κλιμάκωση από το αντίστοιχο εμπροσθιοκίνητο μοντέλο. Και αυτή η επιλογή το καθιστά ιδανικό για τις διαδρομές εκτός δρόμου. Πρακτικά όμως στον αυτοκινητόδρομο μπορεί ο οδηγός και επιλέγει μια σχέση πάνω και το τετρακίνητο μοντέλο κινείται και σβέλτα και οικονομικά.

Πολύτιμος σύμμαχος στην εξίσωση αυτή είναι η παραγόμενη ροπή του κινητήρα η οποία φτάνει τα 260 Nm ξεκινώντας από τις 1.750 σ.α.λ. και λιγότερο οι 110 ίπποι του.

Από πλευράς επιδόσεων του κινητήρα τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 12,4 δευτ., με την τελική να φτάνει στα 169 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση καυσίμου εύκολα φτάνει κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. δίχως κόπο και σημαντικές παραχωρήσεις. Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση είναι 4,7 λιτ./100 χλμ.

Dacia Duster 4X4_  05

Με εκτός δρόμου χαρακτηριστικά

Το Dacia Duster έχει απόσταση από το έδαφος 210 χιλ. που μπορεί να χαρακτηριστεί μεγάλη, ενώ οι γωνίες προσέγγισης είναι 30ο, ράμπας 21ο και διαφυγής 33o.  Πρόκειται για πολύ καλά τεχνικά χαρακτηριστικά ειδικά για όσους έχουν δουλειές και χόμπι εκτός δρόμου.

Μέσω του περιστροφικού διακόπτη στη βάση της  κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τρία προγράμματα λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης:  2WD,

AUTO,LOCK, όπου στο πρόγραμμα αυτό η μετάδοση κίνησης εμπρός-πίσω κλειδώνει κατά 50/50. 

Dacia Duster 4X4_  07 

Στην περίπτωση αυτή η πολύ κοντή 1η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξαιρετικά  αποτελεσματική. Μπορεί και προσφέρει υπέροχες  δυνατότητες για περιπλάνηση και "παιχνίδια" στο χώμα. Σε κατηφορικές διαδρομές με μεγάλη κλίση, το Hill Descent Control κάνει σπουδαία δουλειά, αφού μπορεί και κρατά σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε πολύ απότομες κατηφόρες. Να τονίσουμε ένα ακόμη πολύ καλό του σημείο για κίνηση εκτός δρόμου. Πρόκειται για την  κανονικών διαστάσεων ρεζέρβα του η οποία θα προσφέρει ουσιαστική λύση σε κάποια απομακρυσμένη διαδρομή.

Ναι ! Πρόκειται για ένα πολύ καλό 4Χ4 όχημα το οποίο δεν θα απογοητεύσει τον οδηγό του, όσο έμπειρος κι αν είναι στον τομέα αυτό.

Dacia Duster 4X4_  08

Value for money

Εξοπλίζεται στην έκδοση Sportive με ESC, cruise control, 6 αερόσακους, αυτόματα φώτα, κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo, ράγες οροφής,  πλαστικά προστατευτικά στις πόρτες και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Και όλα αυτά στην τιμή των 17.350 € η οποία συνδυάζεται και από εγγύηση πέντε ετών.

Πολύ πρακτική είναι η οθόνη αφής 7 ιντσών  του συστήματος MediaNav Evolution η οποία προσφέρει και ενημέρωση και ψυχαγωγία και πλοήγηση και συνδεσιμότητα, μέσα από ένα απλό κι εύκολο μενού.

Dacia Duster 4X4_  09

Και ευρύχωρο

Τέλος, οι χώροι του είναι πολύ ικανοποιητικοί και πρακτικοί. Τα πίσω καθίσματα είναι ευρύχωρα, με τον χώρο αποσκευών του να έχει χωρητικότητα 467 λίτρα στην τετρακίνητη έκδοση και να είναι ιδιαίτερα εκμεταλλεύσιμος. Αυτός μπορεί να φτάσει έως τα 1.614 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.

 

  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0
  • Σχόλια: 0

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok