Test Drive

Οδηγούμε Citroen C4 Cactus 1,2 PureTech 110

Μοναδικά εμπνευσμένο

Citroen C4 Cactus 1,2Ανατρεπτικό από τη σύλληψη της ιδέας, εκπροσωπεί πολλές και βασικές ιδέες και αξίες της σύγχρονης αυτοκίνησης. Ξεκίνησε σαν concept και ολοκληρώθηκε στη γραμμή παραγωγής με το σκεπτικό να ξεχωρίζει και να προσφέρει τα βασικά χωρίς όμως να υστερεί. Ήδη με πολλές παγκόσμιες σχεδιαστικές διακρίσεις, το Cactus είναι αντισυμβατικό από την εμφάνιση ακόμη.

Και να μη θεωρήσει κανείς ότι στοχεύει σε λίγους κι επιλεγμένους πελάτες. Αντίθετα, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό project για την ίδια την εταιρεία, η οποία θα το υποστηρίξει με εντυπωσιακό τρόπο κατά τα επόμενα χρόνια. Το μυστικό της Citroen είναι ότι δεν ξόδεψε "ένα σκασμό" χρήματα για την εξέλιξή του. Επέλεξε ότι πιο σημαντικό, πιο αξιόπιστο και ασφαλές, προκειμένου να το "στήσει" πάνω στην πλατφόρμα PF1, την "μικρή", μια ξεχωριστή οδηγική πρόταση.

Δεν πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο. Αντίθετα διαθέτει χώρους και ανέσεις που εντυπωσιάζουν.

ΣχεδιαστικΗ μοναδικΟτητα

Με συνολικό μήκος 4.157 χιλ. πλάτος 1.729 χιλ. και ύψος 1.480 χιλ. και χώρο αποσκευών 348 λίτρων, έχει βάρος 1.110 κιλά. Δείχνει ότι θα μπορούσε να είναι τετρακίνητο, αλλά δεν είναι. Αν και ογκώδες στο εμπρός του τμήμα, δεν είναι ψηλό. Εκεί όμως που πραγματικά κάνει την επανάστασή του είναι τα Airbumps, οι πλαστικές εξωτερικές επενδύσεις με φυσαλίδες αέρα, οι οποίες παρέχουν προστασία στις πόρτες από τα καθημερινά μικροχτυπήματα. Το γεγονός αυτό σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι. Χρήση πλαστικού γίνεται ακόμη, στα φτερά και την πόρτα του χώρου αποσκευών, παραπέμποντας σε concept car. Καινοτομία συναντάμε και στα εμπρός φωτιστικά του σώματα, τα οποία είναι μοναδικά. Ταξινομημένα σε τρεις σειρές, με τους προβολείς στο μέσον, εντυπωσιάζουν και χαρακτηρίζονται μοναδικά σήμερα στον ανταγωνισμό. Όσο για τις πανέμορφες μπάρες οροφής, συμπληρώνουν αριστοτεχνικά την μοναδικότητα της πρότασης.

ΕσωτερικΗ καινοτομΙα

Citroen C4 Cactus 1,2Ξεπερνώντας τη μοναδικότητα του εξωτερικού σχεδιασμού, το εσωτερικό προκαλεί την δεύτερη ευχάριστη εντύπωση. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι πλουσιοπάροχοι για 5 επιβάτες, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 348 λίτρων κλέβει τις εντυπώσεις.

Με μια προσεκτικότερη ματιά στο χώρου του συνοδηγού διαπιστώνουμε ότι υπάρχει ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος, ο οποίος δεν εμπεριέχει αερόσακο συνοδηγού!

Που είναι? Εδώ συναντάμε άλλη μια καινοτομία. Προκειμένου να εξοικονομηθεί εντυπωσιακός χώρος, ο μετωπικός αερόσακος "φυτεύτηκε" στην οροφή, αποκαλούμενος από τη Citroen Airbag in Roof.

ΣπονδΗ στην απλΟτητα

Citroen C4 Cactus 1,2Θα τολμούσαμε να χαρακτηρίσουμε το εσωτερικό του "Σπαρτιάτικο design", παραπέμποντας ευθέως στην μοναδική απλότητα που το χαρακτηρίζει. Και δεν εννοούμε το απλό που θυσιάζεται στο βωμό της οικονομίας, αλλά το εξαιρετικά προσεγμένο λιτό και απέριττο, σπουδή στην καινοτόμα εσωτερική του σχεδιαστική φιλοσοφία. Οι δύο οθόνες LCD που ελέγχουν όλες του τις λειτουργίες, είναι λεπτές και προσεγμένες, επιτρέποντας την πολύ καλή ορατότητα. Η καλή θέση οδήγησης θα βολέψει εύκολα κάθε σωματότυπο, αλλά η ρύθμιση του τιμονιού είναι μόνον καθ΄ ύψος. Όλα τα καθίσματα είναι και φαρδιά και βολικά, όπως και τα πίσω, προσφέροντας επαρκέστατους χώρους για 3 ενήλικες. Άλλη μια καινοτομία συναντάμε και στο άνοιγμα των πίσω παραθύρων. Δεν υπάρχει ηλεκτρικός ή χειροκίνητος μηχανισμός, αλλά αυτά ανοίγουν προς τα έξω με ένα μάνταλο, ακολουθώντας την πρακτική ότι ελάχιστες φορές ανοίγουμε τα πίσω παράθυρα και πάντα τα έχουμε "κλειδωμένα" όταν μεταφέρουμε παιδιά. Συνεπώς η λύση αυτή εξοικονομεί και χρήματα, αλλά και βάρος. Όσο για τα υλικά κατασκευής και την συναρμογή του δεν έχουμε παρατηρήσεις.

Με κινητΗρα τοΥρμπο βενζΙνης

Citroen C4 Cactus 1,2Οδηγώντας τον "μικρό" τούρμπο 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, άμεσου ψεκασμού, διαπιστώνουμε ότι είναι σαφώς πιο γρήγορος από την έκδοση 1,6 ντίζελ. Ιδιαίτερα "ζωντανός" και ροπάτος ο κινητήρας αυτός είναι από τους καλύτερους που "γευτήκαμε" τελευταία. Σίγουρα για τις επιδόσεις του βοηθάει σημαντικά το χαμηλό βάρος.

Πάντως ο 1.199 κ. εκ. κινητήρας σε συνάρτηση με τον επιλογέα ταχυτήτων με τις μακριές σχέσεις, είναι δυνατός στο μεσαίο φάσμα στροφών προσφέροντας ροπή 20,9 χλγμ/ 1.500 σ.α.λ. . Η έλλειψη στροφομέτρου δημιουργεί μια ασαφή εικόνα στον οδηγό, αλλά η ηλεκτρονική ένδειξη αλλαγής σχέσεων στο κεντρικό πίνακα βοηθάει σημαντικά. Με ισχύ 110 ίππων / 5.500 σ.α.λ. επιταχύνει από 0-100 σε 9, 3 δευτ. φτάνοντας στην τελική των 188 χλμ/ώρα, με μέση κατανάλωση κοντά στα 7 λιτ/100 χλμ. Με σχετικά προσεκτική οδήγηση η κατανάλωση πέφτει στα 6 λίτρα και κάτι.

Στο δρΟμο

Citroen C4 Cactus 1,2Τη γαλλική λειτουργία της ανάρτησης "εισπράττει" άμεσα ο οδηγός, προσφέροντας ξεκούραστο και ασφαλές ταξίδι. Ο θόρυβος του 3κύλινδρου κινητήρα δεν ενοχλεί, ενώ η προβλεψιμότητα επιτρέπει στον οδηγό να κινείται σταθερά.

Με πολύ αποτελεσματικά φρένα και πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, αυξάνει την αυτοπεθήση του οδηγού του. Βέβαια, δεν προσφέρεται για σπορ συμπεριφορές, αλλά σίγουρα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σβέλτο, οικονομικό, άνετο και εξαιρετικά καινοτόμο που ξεχωρίζει στο δρόμο.

 

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok