Test Drive

Οδηγούμε Mercedes-Benz GLA 180 CDI

ΑριστοκρατικΟ crossover

Mercedes GLA 180Η οικογένεια crossover συνεχίζει να διευρύνεται με ραγδαίους ρυθμούς, αφού πλέον κάθε κατασκευαστής εντάσσει τουλάχιστον ένα μοντέλο του σ΄ αυτή.

Μια τέτοια περίπτωση είναι και η GLA, μια ξεχωριστή πρόταση  crossover αριστοκρατικής καταγωγής, η οποία υιοθετεί  ένα υπέροχο "κουπέ" σπορ αμάξωμα, προερχόμενη από την AClass.

Οδηγούμε την GLA 180 CDI για περισσότερα από 800 χλμ. στην πόλη του μεταξιού, στο Σουφλί και η Γερμανίδας καλλονή μας ξεδιπλώνει τις υπέροχες αρετές της.  Το υπερυψωμένο hatch, έτσι μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε, διαθέτει μια έντονη σπορ αισθητική, δεν παραπέμπει σε SUV ούτε και κατά την οδήγηση.

Με πολύ καλή οδική συμπεριφορά αφού διατηρεί την αίσθηση των τετρακίνητων εκδόσεων, παρέχει πληρέστερη ορατότητα αφού βρίσκεται ψηλότερα μέσα από το ανατομικό κάθισμα του οδηγού που πολύ εύκολα θα βολέψει σε κάθε σωματότυπο.  

Το εσωτερικΟ της

Mercedes GLA 180Το εσωτερικό της είναι λογικό να παραπέμπει στην AClass, με την εργονομία να κυριαρχεί, την ποιότητα να ξεχωρίζει και με την "tablet" οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Ο εξοπλισμός της GLA 180 "δεν έχει όρια", αφού διαθέτει σχεδόν τα πάντα και βέβαια αν ο ιδιοκτήτης της αποφασίσει να την φορτώσει με επιπλέον συστήματα ασφάλειας και άνεσης μπορεί να το κάνει μέχρι εκεί που φτάσει η τσέπη του.

Επαρκέστατοι οι χώροι για 4 ενήλικες επιβάτες, ένας τρίτος πίσω μπορεί να "στριμώξει" λίγο τους δύο άλλους στο κεφάλι εξ αιτίας της καμπυλότητας της οροφής.

Αυτό, βέβαια, μπορεί να συμβεί σε ψηλόσωμα άτομα. Στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι, αφού το αυτόματο κιβώτιο με τα paddles και το joystick εξασφαλίζουν επιπλέον άνεση. Όσο για το χώρο αποσκευών είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος φτάνοντας τα 421 λίτρα.

κινητηρα ντιζελ της Renault

Mercedes GLA 180Με κίνηση στους εμπρός τροχούς, η "μικρή" MercedesGLA 180 CDI φιλοξενεί τον 1,5 λιτ. κινητήρα ντίζελ της Renault, μια λύση η οποία έχει αποδειχθεί "χρυσή" τόσο από πλευράς εμπορικής επιτυχίας, όσο και από πλευράς επιδόσεων, οικονομίας και αξιοπιστίας.  Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 109 ίππους / 4.000 σ.α.λ., με ροπή 260Nm / 1.750 - 2.500 σ.α.λ. και επιταχύνει από 0-100 σε 11,9 δευτ. Συνεργάζεται δε άριστα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT των 7 σχέσεων, επικουρούμενη από την πολύ καλή ροπή του.

Στο δρόμο παρουσιάζεται γρήγορη, με το στιβαρό της πλαίσιο να λειτουργεί άψογα, η κατευθυντικότητα να είναι πολύ καλή, τα φρένα εξαιρετικά αποτελεσματικά, όπως και γενικότερα η οδική της συμπεριφορά. Σημαντικές παρατηρήσεις δεν υπάρχουν στην λειτουργία της ανάρτησης, πέρα από κάποιες ξαφνικές εγκάρσιες ανωμαλίες του επαρχιακού δικτύου του Έβρου.

Στον ανοιχτό δρόμο, γρήγορη και σταθερή, οικονομική και στιβαρή αυξάνει κατακόρυφα την εμπιστοσύνη στον οδηγό της. Η μέση κατανάλωση βρίσκεται κοντά στα 5,5  λίτρα/100 χλμ. με τα περισσότερα να έχουν διανυθεί στην Εγνατία οδό.

Ιδιαίτερα ευχάριστη στην οδήγηση προς την πόλη του μεταξιού, κινείται με αυξημένη ασφάλεια και απόλυτη προβλεψιμότητα. Αποτελεί μια ιδανική επιλογή για όσους αναζητούν ένα crossover με ήπιες δυνατότητες, ισχυρή ροπή και μεγάλη οικονομία καυσίμου.

Στο Σουφλί

Στην πόλη του μεταξιού

Mercedes GLA 180Μόλις 500 μέτρα από τον ποταμό Έβρο, η "πόλη του μεταξιού", το Σουφλί δεσπόζει στην κοιλάδα του Έβρου. Απέχει 70 χλμ. από την Αλεξανδρούπολη και 370 από τη Θεσσαλονίκη. Για πρώτη φορά αναφέρεται από τον περιηγητή Εβλιγιά Τσελεμπή το  1667, η δε τουρκική ονομασία Σοφουλού, προέρχεται από την παρουσία μοναστικού τάγματος στην περιοχή. Ωστόσο, είναι επιβεβαιωμένο ότι, στην περιοχή υπήρξε πολιτισμός από την νεολιθική εποχή.

Η πόλη λόγω της βιομηχανίας του μεταξιού αναπτύχθηκε ραγδαία τον 19ο αιώνα. Είναι η μοναδική «πόλη του μεταξιού» της χώρας. Με την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής και του σταθμού, το 1872, το Σουφλί γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη. Η ανακάλυψη δε  από τον Παστέρ  μεθόδου καταπολέμησης των ασθενειών των κουκουλιών εκσφενδόνισε τους ρυθμούς ανάπτυξη της σηροτροφίας.

Και άλλα προϊόντα του Σουφλίου είναι πασίγνωστα, όπως το τσίπουρο, το κρασί και τα τοπικά αλλαντικά. Η αμπελουργία είναι η δεύτερη σημαντική απασχόληση των κατοίκων της περιοχής, αφού κατά τον 19ο αιώνα η παραγωγή κρασιού έφτανε τα 2.000.000 λίτρα. Την ίδια περίοδο αναπτύχθηκαν και πολλές βιοτεχνίες καροποιίας, κατασκευάζοντας τις φημισμένες βοϊδάμαξες, οι οποίες ξεχώριζαν για την μοναδική ποιότητα κατασκευής.

Mercedes GLA 180Η κατασκευή της συνθετικής μετάξης, μετά το 1922, άρχισε να περιορίζει την τοπική παραγωγή, συρρικνώνοντας την παραγωγή. Η πόλη του Σουφλίου, με 4.000 κατοίκους σήμερα, συνεχίζει την μεγάλη παράδοση στο μετάξι. Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε τον οίκο Κάλφας, στο κέντρο της πόλης, ( Ελ. Βενιζέλου 1 - Βασ. Γεωργίου 148, τηλ. 25540 22028)  όπου έχει παράδοση σχεδόν ενός αιώνα. Ενημερωθήκαμε για τα μυστικά του μεταξιού και θαυμάσαμε πραγματικά έργα τέχνης από γνήσιο μετάξι.

Αξίζει κατά την επίσκεψή σας στο Σουφλί, πέρα από τα προϊόντα μετάξης, να επισκεφτείτε το αρχοντικό Κουρτίδη (19ου αιώνα), όπου στεγάζεται το ιδιαίτερα αξιόλογο Mουσείο Μετάξης.  Παρουσιάζεται η ιστορία του μεταξιού από τη μακρινή Kίνα, όπου ανακαλύφθηκε τυχαία περίπου το 3000 π.X. Ανήκει στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς και αν επιθυμείτε να επικοινωνήστε το τηλ. είναι  25540 23700.

Το φωτογραφικό  υλικό του οδοιπορικού μας κατά μεγάλο του μέρος πραγματοποιήθηκε στο υπέροχο παλιό βιομηχανικό συγκρότημα μεταξιού Τσίβρε, τμήματα του οποίου σήμερα έχουν συντηρηθεί επαρκώς, ενώ κάποια άλλα χρειάζονται άμεση αποκατάσταση.  Αποτελεί μια μοναδική εμπειρία μια επίσκεψη στους χώρους αυτούς, οι οποίοι βρίσκονται εντός του πολεοδομικού χάρτη της πόλης. 

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok