spot_img
HomeΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑTEST DRIVEΟδηγούμε το νέο Ford Fiesta

Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta

Στοχεύει σε μια κατηγορία στην οποία δίνεται πραγματική μάχη. Κάθε κατασκευαστής με τη δική του Ford Fiesta 1,6 d 10πρόταση είναι τόσο ολοκληρωμένος και τόσο ξεχωριστός που πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να προκύψουν σημαντικές διαφορές. Ωστόσο, το νέο Fiesta, η 8η γενιά του νέου μοντέλου ξαφνιάζει ευχάριστα με τα πολλά νέα στοιχεία που εισάγει στην κατηγορία. Τώρα προσφέρει μια προηγμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού και συνδεσιμότητας από οποιοδήποτε μικρό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της ευρωπαϊκής αγοράς. Ήταν άλλωστε λογικό για μια βαριά παρακαταθήκη στη 40+χρονη ιστορία του Fiesta. Καταλυτικά στοιχεία του συγκεκριμένου μοντέλου για την ελληνική αγορά είναι το 2,99 επιτόκιο, αλλά και η εγγύηση των 8 ετών που καλύπτει το συγκεκριμένο μοντέλο.

Ford Fiesta 1,6 d 11Στις εκδόσεις Fiesta που διατίθενται στο λανσάρισμα είναι το Fiesta Titanium, το Fiesta ST-Line εμπνευσμένο από τη Ford Performance, το πολυτελές Fiesta Vignale και το Fiesta Trend. Το Fiesta Active crossover – το πρώτο στη νέα γκάμα μοντέλων Active που θα λανσαριστούν στην οικογένεια Ford το ερχόμενο καλοκαίρι. αλλά και το νέο 200 PS Fiesta ST.

Το νέο μικρό της Ford διατίθεται σε 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις. Είναι το πρώτο Ford που διαθέτει ένα premium B&O PLAY Sound System, ενώ για πρώτη φορά προσφέρει μία ανοιγόμενη, πανοραμική, κρυστάλλινη οροφή. Το προηγμένο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 υποστηρίζεται από ανεξάρτητες οθόνης αφής υψηλής ανάλυσης έως 8 ιντσών. Το Ford Fiesta 1,6 d 21εσωτερικό τώρα έχει καταργήσει το 50% των διακοπτών της κεντρικής κονσόλας, διαμορφώνοντας ένα πιο φιλικό προς το χρήστη περιβάλλον.

Φορτωμένο τεχνολογικά
Οι προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού βασίζονται σε δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, που σε συνεργασία μπορούν να παρακολουθούν τα πάντα περιμετρικά του οχήματος, αλλά και να σκανάρουν το δρόμο μπροστά σε απόσταση 130 μ. – περισσότερο από το μήκος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου.Ford Fiesta 1,6 d 14

Είναι το πρώτο Ford που διαθέτει μία αναβαθμισμένη έκδοση του Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection. Αυτό μπορεί να ανιχνεύει άτομα που βρίσκονται μέσα ή κοντά στο δρόμο ή μπορεί να περνούν από τη διαδρομή του οχήματος, εκμεταλλευόμενο τους προβολείς του Fiesta στο σκοτάδι.

Επίσης για πρώτη φορά προσφέρεται το Active Park Assist with Perpendicular Parking, που βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν hands free κάθετα ή παράλληλα.

Επιπλέον συστήματα που διατίθενται για πρώτη φορά με το Fiesta είναι:
Traffic Sign Recognition, που παρακολουθεί πολλαπλά όρια ταχύτητας
Auto High Beam, που αποτρέπει το θάμπωμα των οδηγών που βρίσκονται πιο ψηλά από το κεντρικό Ford Fiesta 1,6 d 16διαχωριστικό. Προσφέρει τώρα 15 τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού συνολικά, μεταξύ των οποίων Adaptive Cruise Control, Adjustable Speed Limiter, Blind Spot Information System, Cross Traffic Alert, Distance Indication, Driver Alert, Lane Keeping Aid, Lane Keeping Alert και Forward Collision Warning.

Γκάμα κινητήρων
Ο βενζινοκινητήρας 1.0L EcoBoost είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις 100 , 125 και 140 ίππων, ενώ με τη συμβολή ενός νέου, 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου μειωμένων τριβών πετυχαίνει εκπομπές CO2 97 g/km και κατανάλωση 4,3 l/100 km. Προαιρετικά, διατίθεται ένα εξάρι αυτόματο κιβώτιο για την έκδοση 100 ίππων με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι.

Ο υπερτροφοδοτούμενος, τρικύλινδρος 1.0L EcoBoost χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες όπως άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης, Twin-independent Variable Cam Timing, και μία καινοτόμο έκκεντρη σχεδίαση Ford Fiesta 1,6 d 23στροφάλου για απαράμιλλα αθόρυβη λειτουργία τριών κυλίνδρων.

Ο κινητήρας 1.5L TDCi 120 ίππων είναι ο πρώτος diesel υψηλής ισχύος που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Fiesta – προσφέροντας έναν ευέλικτο συνδυασμό ισχύος, ροπής και οικονομίας καυσίμου, 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και προβλεπόμενες εκπομπές CO2 89 g/km. Χρησιμοποιεί βελτιστοποιημένη σχεδίαση θαλάμου καύσης, υπερσυμπίεση – με τεχνολογία μεταβλητής γεωμετρίας για την έκδοση 120 ίππων – και προηγμένο ψεκασμό καυσίμου που βελτιώνει την πολιτισμένη λειτουργία. Για τον κινητήρα αυτό υπάρχει και έκδοση 85 ίππων. Η λειτουργία Smart Regenerative Charging βελτιώνει την απόδοση, ελέγχοντας την εμπλοκή του εναλλάκτη που φορτίζει τη μπαταρία όταν το όχημα ρολάρει ή φρενάρει.

Ford Fiesta 1,6 d 13Ο βενζινοκινητήρας 1.1L μοιράζεται την αρχιτεκτονική ενός τρικύλινδρου με τον 1.0-L EcoBoost, και συνδυάζεται με νέο, 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο στις εκδόσεις 70 και 85 ίππων, αντικαθιστώντας τον απερχόμενο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.25L και αποδίδοντας περισσότερη ισχύ και μειωμένες εκπομπές CO2 κάτω από 101 g/km και κατανάλωση 4,4 l/100.

Η απόδοση αυξάνεται ακόμα περισσότερο με την τεχνολογία Auto Start Stop που προσφέρεται για όλους τους κινητήρες, και το Active Grille Shutter για τους 1.0L EcoBoost και 1.5L TDCi 85 ίππων. Ένα νέο μπουτόν Eco για μηχανικά κιβώτια προσαρμόζει τη χαρτογράφηση κινητήρα και απόκρισης γκαζιού για να μπορούν οι οδηγοί να εξοικονομούν περισσότερο καύσιμο όταν το επιθυμούν. Οι ποδιές στο κάτω τμήμα του αμαξώματος μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση.

Πολύ καλό και σταθερό στο δρόμοFord Fiesta 1,6 d 12
Στο δρόμο παρουσιάζεται με κορυφαία δυναμική συμπεριφορά και προσφέρει περισσότερη πρόσφυση, μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος και βελτιωμένη αίσθηση τιμονιού. Η αυξημένη χρήση ατσαλιού βορείου, η συγκόλληση μέσω λέιζερ, τα πιο άκαμπτα σημεία έδρασης του εμπρός υποπλαισίου και οι συγκολλημένες βάσεις του ημιάκαμπτου άξονα πετυχαίνουν μία αύξηση στρεπτικής ακαμψίας κατά 15%. Το εμπρός μετατρόχιο είναι αυξημένο κατά 30 mm, το πίσω μετατρόχιο κατά 10 mm και το μεταξόνιο κατά 4 mm, με αποτέλεσμα η ανάρτηση να βελτιστοποιείται για χρήση μεγαλύτερων τροχών έως 18 ιντσών. Μία ελαφρύτερη, πιο άκαμπτη κοίλη αντιστρεπτική δοκός συμβάλλει επίσης στον καλύτερο έλεγχο κλίσεων αμαξώματος και στη Ford Fiesta 1,6 d 20βελτιωμένη αίσθηση του τιμονιού. Η τριβή στο σύστημα διεύθυνσης έχει μειωθεί, ενώ τα κιβώτια προσφέρουν τώρα πιο ομαλές αλλαγές σχέσεων.

Το πλαίσιο τώρα προσφέρει 10% περισσότερη πρόσφυση στις στροφές, με την υποστήριξη του Electronic Torque Vectoring Control που αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία, εφαρμόζοντας ελαφρά πέδηση στους εσωτερικούς τροχούς για να εξασφαλίσει πρόσφυση και ευστάθεια στις στροφές. Οι αποστάσεις φρεναρίσματος στα 100 km/h μειώνονται πάνω από 8% . Πίσω δισκόφρενα τοποθετούνται σε μοντέλα ισχύος άνω των 100 ίππων.

Ford Fiesta 1,6 d 22Νέα σαϊλεντμπλόκ της ανάρτησης έχουν διπλάσια ακαμψία συγκριτικά με του απερχόμενου Fiesta για μεγαλύτερη ακρίβεια στην απόκριση του τιμονιού. Τα σαϊλεντμπλόκ μάλιστα είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να απορροφούν καλύτερα τις ανωμαλίες το οδοστρώματος, ενώ σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη αντιστρεπτική δοκό του ημιάκαμπτου άξονα μειώνουν τους κραδασμούς σε σαμαράκια και το θόρυβο που μεταφέρεται από το δρόμο στην καμπίνα.

Η άποψή μας
Εξαιρετικό στο δρόμο. Νέα αίσθηση από Fiesta σε συνδυασμό με υψηλές τεχνολογίες άνεσης, Ford Fiesta 1,6 d 17συνδεσιμότητας και ασφάλειας. Στοχεύοντας σε μια καίρια κατηγορία για τη χώρα μας και όχι μόνο, θέτει υψηλά στάνταρ για αυτοκίνητα της κατηγορίας. Είναι καινοτόμο σε πολλά του σημεία. Ανεβάζει ακόμη ψηλότερα τον ήδη υψηλό πήχη και αναρωτιόμαστε πως θα είναι η επόμενη γενιά της κατηγορίας αυτής. Το νέο Ford Fiesta είναι διαθέσιμο από 12.990€ στην έκδοση Trend και φτάνει στις 19.608€ στην έκδοση Vignale. Σε κάθε περίπτωση, όποια έκδοση κι αν επιλεγεί αξίζει τα λεφτά της.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO