Τι καυτή εμπειρία κι αυτή!
Οδηγούμε στην πίστα των Μεγάρων ένα τεχνολογικό δημιούργημα που ξεφεύγει πέρα για πέρα από την καθημερινότητα. Και για το γεγονός αυτό θεωρούμε τον εαυτό μας πολύ τυχερό.
Είναι μια πραγματική εμπειρία το να οδηγεί κανείς το νέο Honda Civic Type R. Πρόκειται για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με προδιαγραφές για καθημερινή χρήση. Έχει κατασκευαστεί εξ αρχής για να προσφέρει την πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία στην κατηγορία hot hatch– στο δρόμο και στην πίστα. Βρίσκεται ήδη στη χώρα μας, άμεσα διαθέσιμο, σε δύο εκδόσεις:
Civic Type R 2.0 Petrol MT Honda Connect 49.740€
Civic Type R 2.0 Petrol MT GT Honda Connect Navi 53.650€
Και η τιμή του είναι σε πολύ καλά επίπεδα, αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι περίπου 21.000€ από το τελικό ποσό είναι φόροι και δασμοί.
Με βαριά κληρονομιά
Η περασμένη χρονιά σηματοδότησε τα 25 χρόνια από το ντεμπούτο του πρώτου Honda Type R. Ένα τέταρτο του αιώνα με αυτοκίνητα δρόμου εμπνευσμένα από το μηχανοκίνητο αθλητισμό και έμφαση σε εξαρτήματα ελαφρού βάρους , αναβαθμίσεις πλαισίου και επιδόσεων. Η νέα πέμπτη γενιά του Civic hot hatch είναι ένα πραγματικά ‘παγκόσμιο’ Type R. Κατασκευάζεται στο Βρετανικό εργοστάσιο της Honda στο Swindon και εξάγεται σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ.
Κορυφαίο στο Nürburgring
Λίγο μετά την παρουσίαση του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2017, το νέο Honda Civic Type R πέτυχε νέο ρεκόρ γύρου για τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα στην πίστα Nürburgring Nordschleife. Στις 3 Απριλίου 2017, ένα πρωτότυπο μοντέλο ολοκλήρωσε το γύρο της θρυλικής πίστας σε χρόνο 7:43.8.
Καινοτόμο τεχνολογικά
Βασισμένο σε εντελώς νέες σχεδιαστικές αρχές, εξελίχθηκε παράλληλα με το νέο Civic hatchback, συνδυάζοντας τη γνήσια δυναμική της εμπρόσθιας κίνησης με εντυπωσιακή σχεδίαση και μελετημένη αεροδυναμική.
Ένα νέο βολάν μονής μάζας σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%, και συνδυάζεται με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-κιβωτίου εξαφανίζει τους κραδασμούς κατά τις αλλαγές λόγω μεγάλης διαφοράς στροφών, ενώ απογειώνει την απόλαυση της οδήγησης ενός σπορ αυτοκινήτου με μηχανικό κιβώτιο.
Με προηγμένο σύστημα ανάρτησης
Ένα ελαφρύ, άκαμπτο αμάξωμα – προϊόν καινοτόμων, νέων τεχνικών σχεδιασμού & κατασκευής – συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το νέο, προηγμένο σύστημα ανάρτησης, συμβάλλοντας στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.
Το προηγμένο σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα - Dual-Axis Strut μειώνει τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
Τιμόνι "διαβήτης"
Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν, μεταβλητού λόγου και με ηλεκτρική υποβοήθηση (Dual-Pinion Variable-Ratio Electric Power Steering) είναι νέο στο Type R, παρόμοιο με αυτό του στάνταρ Civic, αλλά με βελτιστοποιημένο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες.
Με 320 ίππους
Η μέγιστη ισχύς από τον κινητήρα 2.0-litre VTEC TURBO είναι 320 PS στις 6.500 σ.α.λ., και η μέγιστη ροπή 400Nm από 2.500σ.α.λ. έως τις 4.500σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0-100χλμ/ώρα γίνεται σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272χλμ/ώρα, που σημαίνει ότι είναι το πιο γρήγορο, και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του.
Οι τεχνολογίες Μεταβλητού Χρονισμού & Ηλεκτρονικού Ελέγχου Βύθισης Βαλβίδων - Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλού Μεταβλητού Ελέγχου Χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda προσφέρουν ειδικά πλεονεκτήματα στον υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής (mono-scroll) του κινητήρα. Το VTEC μεταβάλλει τη βύθιση των βαλβίδων εξαγωγής για να μειώσει την υστέρηση turbo (turbo lag) μέσω αυξημένης πίεσης στην εξαγωγή στις χαμηλότερες στροφές, ενώ προσφέρει αυξημένη ισχύ στις υψηλότερες στροφές. Το Dual-VTC επιτρέπει ένα βαθμό επικάλυψης στο χρονισμό των βαλβίδων που μεταβάλλεται σε μεγάλο εύρος στροφών για βελτίωση της απόκρισης και της απόδοσης του καυσίμου. Η ηλεκτρική ενεργοποίηση της βαλβίδας ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate) επιτρέπει πιο ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης σε σχέση με ένα συμβατικό turbo.
Τρία προγράμματα οδήγησης
Το Type R διαθέτει μεγαλύτερη σειρά προγραμμάτων οδήγησης, προσθέτοντας μία ρύθμιση ‘Comfort’ στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για την αγωνιστική πίστα. Όλα προσαρμόζουν την ενδοτικότητα της ανάρτησης, τη γεωμετρία διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις απαιτήσεις (on demand). Συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, η σημαντικότερη διαφορά μεταξύ των δυνάμεων απόσβεσης κάθε προγράμματος προσφέρει τώρα μεγαλύτερη χρηστικότητα σε μεγαλύτερη ποικιλία οδικών συνθηκών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Comfort mode προσφέρει υψηλό βαθμό ενδοτικότητας, μαζί με πιο ομαλή απόκριση διεύθυνσης.
Οδηγική εμπειρία
Τι να πρωτοαναφέρουμε από την σύντομη αλλά ουσιαστική μας "επαφή" με αυτό το μοναδικό αυτοκίνητο. Ιδανικός χώρος η πίστα των Μεγάρων, μας επέτρεψε να κινηθούμε πιο σβέλτα, δίχως να βρίσκεται το μυαλό μας σε έναν δρόμο με κίνηση. Από εκεί και πέρα το αυτοκίνητο κάνει απίστευτα πράγματα, ακόμη και όταν ο οδηγός του προσπαθεί να το "αποπροσανατολίσει" από τις ιδανικές γραμμές του.
Απίστευτη επιτάχυνση, τιμόνι "διαβήτης" , φρένα "ξυράφια". Η επιβράδυνση του Type R ίσως να είναι και το πιο εντυπωσιακό γεγονός για την δική μου οδηγική εμπειρία. Η λειτουργία του πλαισίου και της ανάρτησης παραπέμπουν σε άλλου είδους εμπειρίες. Όλα λειτουργούν εκπληκτικά ακόμη και για έναν ιδιαίτερα έμπειρο οδηγό αγωνιστικών αυτοκινήτων. Πόσο μάλλον εμάς που οι βασικές οδηγικές εμπειρίες μας προέρχονται από αυτοκίνητα παραγωγής και όχι τέτοιας παραγωγής.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Civic Type R