Έχει άποψη & στυλ
Είναι τουλάχιστον δεδομένο πως ότι και να γράψουμε για το μοντέλο αυτό στη χώρα μας θα πουλήσει. Είναι το χάρισμα της μάρκας και του μοντέλου όπου αποτελούν και τα δύο πολύ ισχυρά "χαρτιά" στην κατά τα άλλα πολύ απαιτητική αγορά της συγκεκριμένης B κατηγορίας.
H 4η γενιά Yaris έρχεται πιο ολοκληρωμένη από ποτέ. Με περισσότερα από 900 νέα εξαρτήματα έφθασε στην αγορά μας για να συνεχίσει μια άκρως επιτυχημένη πορεία. Επιχειρώντας κάτι πολύ πιο ουσιαστικό από ένα απλό “facelift” τώρα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό όλων των νέων μοντέλων Yaris, εισάγοντας μια νέα πορεία & στρατηγική. Και βέβαια, από την γκάμα των προτάσεων Yaris δεν λείπει και η υβριδική έκδοση.
Σημαντικά νέα στοιχεία
Πέρα από τη φρέσκια του αισθητική, τόσο εξωτερικά όσο κι εσωτερικά, τώρα προσφέρεται ένας νέος βενζινοκινητήρας 1.5-L, που αποδίδει 10% περισσότερη ισχύ και ροπή από τον προηγούμενο κινητήρα 1.33-L, με βελτιωμένη κατανάλωση έως 12%.
Εξαιρετικά σημαντική η δέσμευση της Toyota να κάνει τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα που αντανακλάται σε όλες τις εκδόσεις του νέου Yaris που εφοδιάζονται στάνταρ με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, όπως Σύστημα Προ-Σύγκρουσης (Pre-Collision System) με Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking), Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα Φώτων (Automatic High Beam), Ειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert) και Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων (Road Sign Assist).
Βελτιωμένο οδηγικά
Και στον τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς έγιναν σημαντικές επεμβάσεις. Τώρα οι ανασχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα αυξάνουν την οδηγική άνεση, περιορίζοντας τους κραδασμούς κατά την οδήγηση σε ανώμαλα οδοστρώματα. Αλλαγές έχουν γίνει και στις δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ και το σχέδιο των βαλβίδων με σκοπό τη βελτίωση της άνεσης και τη διατήρηση της αξιόπιστης συμπεριφοράς.
Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει χαρτογραφηθεί εκ νέου για λιγότερη αίσθηση ‘τριβής’ και πιο ομαλή απόκριση στις εντολές του οδηγού. Η κατευθυντικότητα στις στροφές έχει βελτιωθεί με καλύτερη απόκριση του οχήματος στις εντολές του οδηγού.
Νέος κινητήρας βενζίνης 1,5L
Συμμορφώνεται με όλες τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων και αντικαθιστά αυτόν των 1,33lt στοχεύοντας στη μεγιστοποίηση του θερμικού βαθμού απόδοσης, κάτι που είναι και το κλειδί για το συνδυασμό υψηλής απόδοσης και εξαιρετικής οικονομίας. Και αυτό επιτυγχάνεται:
α) Με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVT-iE για εναλλαγή κύκλου λειτουργίας. Με την χρήση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος μεταβολής του χρονισμού των βαλβίδων VVT-iE ο κινητήρας μπορεί να εναλλάσσει τον κύκλο λειτουργίας του από Otto σε Atkinson και αντίστροφα. Έτσι, στα χαμηλά φορτία ο κινητήρας χρησιμοποιεί τον κύκλο Atkinson για μέγιστη οικονομία. Μόλις οι απαιτήσεις ισχύος αυξηθούν (επιτάχυνση), μέσω του VVT-iE ο κύκλος λειτουργίας αλλάζει αστραπιαία σε κύκλο Otto για μέγιστη απόδοση και καλύτερες επιδόσεις.
β) Με την αυξημένη σχέση συμπίεσης και βελτιωμένη ανάμιξη του μίγματος στο θάλαμο καύσης. Χάρις στα ανασχεδιασμένα έμβολα και κυλινδροκεφαλή η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί σε 13,5:1 και έχει βελτιωθεί η ανάμιξη του μίγματος στο θάλαμο καύσης, κάτι που συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας της καύσης, για καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη οικονομία.
γ) Με την υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής και EGR. Για πρώτη φορά σε κινητήρα της κατηγορίας αυτής υιοθετείται σύστημα υδρόψυξης στην πολλαπλή εξαγωγής, ώστε να μειώνεται αποτελεσματικά η θερμοκρασία των καυσαερίων. Με τον τρόπο αυτό, και σε συνδυασμό με το επίσης υδρόψυκτο σύστημα EGR, μειώνονται οι ανάγκες εμπλουτισμού του μίγματος με καύσιμο (ειδικά στα υψηλά φορτία) και μειώνονται τόσο οι εκπομπές καυσαερίων όσο και η κατανάλωση.
Ο νέος κινητήρας 1,5lt επιτυγχάνει κορυφαίο θερμικό βαθμό απόδοσης 38,5% και αποδίδει 111Ps με ροπή 136Nm/4400rpm. Η απόδοση αυτή του επιτρέπει να βελτιώνει το χρόνο που απαιτείται για το 0-100km/η κατά 0,8sec σε σχέση με το προηγούμενο μοτέρ 1,33lt, πετυχαίνοντας όμως ταυτόχρονα μείωση της κατανάλωσης που φτάνει και το 12%.
Ντίζελ κινητήρας 1.4D-4D
Οι διάφορες μετατροπές που του έγιναν στοχεύουν στη μείωση θορύβων και κραδασμών: πρώτον, προσφέροντας καλύτερη μόνωση για το σύστημα εξαγωγής και δεύτερον χρησιμοποιώντας μία ανασχεδιασμένη βάσης κινητήρα τύπου ράβδου στρέψης για την έκδοση diesel. Με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, πετυχαίνει τελική ταχύτητα των 175 km/h με κατανάλωση μικτού κύκλου 3,5 l/100.
Κινητήρας 1,0VVT-i
O 3κύλινδρος των 998 κ. εκ. αποδίδει ισχύ 69 ίππων/6.000 σ.α.λ. με ροπή 95Nm/4.300 σ.α.λ. Με μηχανικό 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων καταναλώνει 4,3 λιτ/100 χλμ. με εκπομπές CO2 99 γρμ/χλμ. και επιτάχυνση 0-100 σε 15,3 δευτ.
Yaris Hybrid
Με εμπειρία ετών στην υβριδική τεχνολογία το Yaris έχει τη δική του έκδοση με κινητήρα 1.497 κ. εκ. Euro6 ισχύος 100 ίππων και αυτόματο κιβώτιο E-CVT. Έχει μέση κατανάλωση 3,3 λιτ/100 χλμ. εκπομπές CO2 75 γρμ/χλμ., τελική ταχύτητα 165 χλμ και επιτάχυνση 0-100 τα 11,8 δευτ.
Σε ότι αφορά το υβριδικό μοντέλο, οι μηχανικοί επεδίωξαν να πετύχουν ακόμα πιο αθόρυβη λειτουργία, κυρίως κατά την επιτάχυνση, λανσάροντας μία σειρά μέτρων, όπως νέες βάσεις κινητήρα, μεγαλύτερος αποσβεστήρας περιστροφής κινητήρα, νέα εμπρός ημιαξόνια και υποπλαίσιο. Η σχεδίαση των νέων βάσεων του κινητήρα και οι ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχουν βελτιώσει την οδηγική άνεση του υβριδικού μοντέλου και την ακρίβεια διεύθυνσης.
Τιμές
Οι εκδόσεις Yaris 1.000 ξεκινούν από 12.000€, με κινητήρα 1,5L από 13.100€, η έκδοση ντίζελ 1,4D-4D από 16.200€ και τέλος, η υβριδική έκδοση ξεκινά από 16.690€.