spot_img

Νέα Mercedes-Benz GLA

Νέα Mercedes-Benz GLA

Η νέα GLA αποτελεί το βασικό μοντέλο της επιτυχημένης γκάμας SUV της εταιρείας και το πιο αγαπημένο της Ελληνικής αγοράς. Τώρα το ύψος της φτάνει τα 1611 χιλιοστά (1616 χιλιοστά με τις ράγες οροφής), δηλαδή τουλάχιστον δέκα εκατοστά υψηλότερο. Η επίσης υψηλότερη θέση καθίσματος συνοδεύεται από μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος στην μπροστινή σειρά. Αυτήν τη στιγμή, στην Ελληνική αγορά είναι διαθέσιμη μόνο η έκδοση GLA 200 ενώ και οι υπόλοιπες εκδόσεις αναμένονται το αμέσως προσεχές διάστημα. Η τιμή της ανέρχεται στα €35.850. 

Mercedes GLA_03

Η νέα GLA κάνει άλλο ένα βήμα ως προς την ασφάλεια που παρέχουν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Έχει τη δυνατότητα να αντιδρά όταν αδρανεί ο οδηγός. Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις να πραγματοποιεί αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της. Με τις ταχύτητες που αναπτύσσονται συνήθως στην πόλη, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα ή πεζούς που διασχίζουν τον δρόμο, ώστε να αποτρέπονται συγκρούσεις ανάλογα με την περίσταση. 

Mercedes GLA_04

Η GLA προσφέρει άριστη αεροδυναμική με τιμή Cd από 0,28. Σύντομα θα διατίθεται ένα μοντέλο EQ Power με υβριδικό σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ακολουθήσει η EQA, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο.

Κάνει το ντεμπούτο της στην Ευρώπη στα τέλη Απριλίου 2020.

Mercedes GLA_05

Το ταμπλό οργάνων είναι ενιαίο, με οπτικές εσοχές στο χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Η εσοχή στην πλευρά του οδηγού φιλοξενεί την εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών, η οποία διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 cm), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 cm) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Στην πλευρά του συνοδηγού, η εσοχή καλύπτεται από διακοσμητική επένδυση.

Η μπροστινή ανάρτηση της νέας GLA είναι τύπου MacPherson. Οι τροχοί ελέγχονται από βραχίονες κάτω από το κέντρο κάθε τροχού, γόνατα MacPherson και δύο ημίμπαρα. Τα ψαλίδια είναι φτιαγμένα από σφυρήλατο αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος αλλά και τις μη αναρτημένες μάζες. Τα ακραξόνια κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο.

Η GLA διαθέτει έναν υπερσύγχρονο πίσω άξονα τεσσάρων συνδέσμων. Οι τρεις εγκάρσιοι και ο ένας διαμήκης βραχίονας σε κάθε πίσω τροχό είναι σχεδιασμένοι για μέγιστη οδηγική ευστάθεια, υψηλή άνεση καθώς και διαμήκη/πλευρική δυναμική. Ο πίσω άξονας είναι στερεωμένος σε ένα υποπλαίσιο, το οποίο απομονώνεται από το αμάξωμα με λαστιχένια έδρανα, ώστε να μεταφέρονται λιγότεροι κραδασμοί από το σύστημα ανάρτησης στο αμάξωμα.

Mercedes GLA_06

Σύστημα τετρακίνησης 4MATIC

Μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο προσφέρει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής στρέψης. Στα επιμέρους στοιχεία του 4MATIC περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και το πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη. Αντίθετα με το προηγούμενο μοντέλο, όπου η ενεργοποίηση ήταν υδραυλική, ο συμπλέκτης αυτού του μοντέλου λειτουργεί ηλεκτρομηχανικά. Τα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος ελέγχου είναι πρωτίστως, ότι λειτουργεί ανεξάρτητα από τον αριθμό στροφών σε όλο το εύρος ενεργοποίησης, όπως και ο προκαταρκτικός έλεγχος του συμπλέκτη με σταματημένο το αυτοκίνητο, καθώς και η υψηλότερη αποδοτικότητα χάρη στο σχεδιασμό «σφαίρας σε στεφάνη».

Mercedes GLA_07

 Αυτή η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη DYNAMIC SELECT, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC. Διατίθενται τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες για τον έλεγχο του συμπλέκτη της τετρακίνησης, αν και το σύστημα ανταποκρίνεται ευέλικτα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ανεξαρτήτως προγράμματος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε μια κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα Offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50. Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad στον βασικό εξοπλισμό.

Mercedes GLA_08

Γκάμα κινητήρων

Εξοπλίζεται με 4κύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι εξελίχθηκαν εξολοκλήρου για τη νέα έκδοση. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη απόδοση ισχύος, υψηλότερη αποδοτικότητα και βελτιωμένες εκπομπές ρύπων. Ετοιμάζεται ήδη ένα μοντέλο με plug-in hybrid σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς για οδήγηση χωρίς ρύπους.

Η βασική έκδοση των βενζινοκίνητων μοντέλων είναι ο M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων στην GLA 200 (μικτή κατανάλωση καυσίμου 6,0-5,7 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 137-130 g/km). Αυτός ο κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο.

Mercedes GLA_09

Ο 2λιτρος κινητήρας M 260 των ισχυρότερων βενζινοκίνητων μοντέλων GLA διαθέτει μπλοκ κινητήρα από χυτό αλουμίνιο με χιτώνια κυλίνδρων από χυτοσίδηρο και φαρδύτερο κάτω άκρο σύμφωνα με την τεχνολογία CONICSHAPE. Αυτή η αρχή σχεδιασμού, η οποία εσωτερικά ονομάζεται «διαμόρφωση τρομπέτας», ελαχιστοποιεί την τριβή των εμβόλων και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Οι άξονες εξισορρόπησης για ομαλή λειτουργία του κινητήρα έχουν τοποθετηθεί στο κατώτερο τμήμα του στροφαλοθαλάμου. Στην αλουμινένια κυλινδροκεφαλή τεσσάρων βαλβίδων, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων CAMTRONIC επιτρέπει τη ρύθμιση της διαδρομής βαλβίδων σε δύο στάδια στην πλευρά εισαγωγής.

Όλα τα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί, όπως ο ακριβής έλεγχος της γεωμετρίας του στροβιλοσυμπιεστή με wastegate, καθιστούν τον κινητήρα αθόρυβο, πανίσχυρο και οικονομικό, ενώ παράλληλα εξασφαλίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ο κινητήρας είναι διαμορφωμένος για μπροστινή κίνηση και τετρακίνηση 4MATIC και συνδυάζεται πάντα με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8G-DCT. Ο κινητήρας M 260 παράγεται στο εργοστάσιο Kölleda της Θουριγγίας (Γερμανία).

Mercedes GLA_10

 Επισκόπηση βενζινοκίνητων μοντέλων

 

 

GLA 200

GLA 250

GLA 250
4MATIC1

Κινητήρας

 

4 εν σειρά

4 εν σειρά

4 εν σειρά

Κιβώτιο ταχυτήτων

αυτόματο

7G-DCT

8G-DCT

8G-DCT

Κυβισμός

cc

1332

1991

1991

Ισχύς

kW/hp

120/163

165/225

165/225

σε

σ.α.λ.

5500

5500

5500

Ροπή στρέψης

Nm

250

350

350

σε

σ.α.λ.

1620-4000

1800-4000

1800-4000

Μικτή κατανάλωση καυσίμου

l/100 km

6,0-5,7

6,7-6,5

7,1-6,9

Μικτές εκπομπές CO2

g/km

137-130

153-148

163-158

Επιτάχυνση 0-100 km/h

s

8,7

6,9

6,7

Μέγιστη ταχύτητα

km/h

210

240

240

 

Mercedes GLA_11

Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της νέας GLA εξοπλίζονται με τον 2λιτρο, premium κινητήρα OM 654 ο οποίος τοποθετείται εγκάρσια. Εσωτερικά, ο κινητήρας OM 654q προσφέρει χαρακτηριστικά που αυξάνουν την αποδοτικότητα, όπως χαλύβδινα έμβολα με βαθμιδωτές εσοχές σε μπλοκ αλουμινίου. Τα χιτώνια κυλίνδρων επιστρώνονται με την εξελιγμένη διεργασία NANOSLIDE.

 

Mercedes GLA_12

 Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα

 

 

GLA 200 d

GLA 200 d
4MATIC1

GLA 220 d

GLA 220 d
4MATIC1

Κιβώτιο ταχυτήτων

αυτόματο

8G-DCT

Κυβισμός

cc

1950

1950

1950

1950

Ισχύς

kW/hp

110/150

110/150

140/190

140/190

σε

σ.α.λ.

3400–4440

3400–4440

3800

3800

Μέγ. ροπή στρέψης

Nm

320

320

400

400

σε

σ.α.λ.

1400–3200

1400–3200

1600–2600

1600–2600

Μικτή κατανάλωση καυσίμου

l/100 km

4,8-4,6

5,2-4,9

4,9-4,7

5,3-5,0

Μικτές εκπομπές CO2

g/km

126–121

138–130

129–123

140–133

Επιτάχυνση 0-100 km/h

s

8,6

8,9

7,4

7,3

Μέγιστη ταχύτητα

km/h

208

205

217

219

 

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO