fbpx

Παρουσίαση Auto

Nέα RS 5 Coupé και RS 5 Sportback

Με 2,9 TFSI twin-turbo V6 ισχύος  450 ps και 600 Nm ροπής

Τα νέα  Audi RS 5 Coupé και RS 5 Sportback είναι προορισμένα για σπορ οδήγηση. Ο ξεχωριστός σπορ σχεδιασμός συνδυάζεται με στάνταρ τετρακίνηση quattro και εντυπωσιακές επιδόσεις, αφού η π ηγή ισχύος ο 2,9 TFSI twin-turbo V6 αποδίδει 450 PS και 600 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Είναι διαθέσιμα άμεσα για παραγγελία και στην Ελλάδα, με ίδια προτεινόμενη τιμή λιανικής, 127.700 €.

Έμπνευση των σχεδιαστών για το εξωτερικό των νέων RS 5 αποτέλεσε η ένδοξη παρουσία της Audi στο motorsport, ειδικότερα, το πρωτότυπο quattro του 1980 και το Sport quattro του 1984. Ως στάνταρ, τα μοντέλα RS 5 διαθέτουν προβολείς Matrix LED και δυναμικά φλας ενώ προαιρετικά διατίθεται και το Audi laser light. Μεταξύ του ενιαίου πλαισίου και του καλύμματος κινητήρα υπάρχουν επίπεδες δίοδοι αερισμού που θυμίζουν το κλασικό Sport quattro του 1984. Ο δε συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,32.

AUDI RS 5_03

Χωρίς τον οδηγό, το RS 5 Coupé ζυγίζει μόλις 1.707 κιλά ενώ το RS 5 Sportback ζυγίζει 1.742 κιλά. Το χαμηλό βάρος επιτυγχάνεται λόγω του συμπαγούς κινητήρα twin-turbo V6 αλλά και της μεγάλης αναλογίας εξαρτημάτων χάλυβα που έχουν υποστεί επεξεργασία σε υψηλές θερμοκρασίες. Για το coupé, είναι διαθέσιμη μια οροφή από πολυμερές ενισχυμένο με ίνες άνθρακα (CFRP) με ορατή δομή ινών. Αυτή μειώνει το βάρος του RS 5 κατά περίπου 4 κιλά, μάλιστα στην υψηλότερη περιοχή του αυτοκινήτου, με άμεση ωφέλεια στο κέντρο βάρους.

Οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες. Το δίθυρο κουπέ έχει μήκος 4,72 μ., πλάτος 1,87 μ. και ύψος 1,37 μ.. Το τετράθυρο Sportback είναι κάπως μακρύτερο (4,78 μ.) και υψηλότερο (1,40 μ.). Ο χώρος αποσκευών είναι 410 λίτρα στο κουπέ και 465 λίτρα στο Sportback.

AUDI RS 5_04

Ιδιαίτερο και hi-tech: το εσωτερικό

Το εσωτερικό των μοντέλων RS 5 χαρακτηρίζεται από οριζόντιες γραμμές και λεπτές επιφάνειες, οι οποίες δημιουργούν ένα αίσθημα ευρυχωρίας. Τα σπορ καθίσματα RS είναι καλυμμένα με Alcantara και δέρμα ως στάνταρ, ή εξαιρετικό δέρμα Nappa προαιρετικά. Τα μπροστινά καθίσματα σπορ RS μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρικά και πνευματικά με διάφορους τρόπους και έτσι να παρέχουν τη βέλτιστη σταθερότητα.

Το πακέτο σχεδιασμού RS με κόκκινες ή γκρίζες νότες είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας. Με αυτό, το τιμόνι και ο μοχλός ταχυτήτων, καθώς και τα μαξιλαράκια γονάτων, διαθέτουν καλύμματα Alcantara με κόκκινες ή γκρι ραφές αντίθεσης. Τα υποπόδια και τα πεντάλ είναι κατασκευασμένα από ανοξείδωτο χάλυβα ενώ τα ένθετα από αλουμίνιο. Προαιρετικά είναι διαθέσιμα και σε ανθρακί αλουμίνιο, γυαλιστερό άνθρακα, ή - ως νέα επιλογή - ματ ανθρακί.

AUDI RS 5_05

Άγγιγμα αντί για πίεση

Το εσωτερικό του νέου RS 5 είναι εξόχως hi-tech και εστιασμένο στο μέλλον, με στάνταρ την οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών. Η ελεύθερη στο χώρο οθόνη έχει κλίση ελαφρώς προς τον οδηγό και είναι εξοπλισμένη με ακουστική ανάδραση. Η δομή του μενού είναι επίπεδη σαν ένα smartphone και πολύ εύχρηστη. Η αναζήτηση MMI βασίζεται στην ελεύθερη εισαγωγή κειμένου και επιστρέφει σχετικές επιτυχίες πολύ γρήγορα. Εναλλακτικά, ο φωνητικός έλεγχος φυσικής γλώσσας επεξεργάζεται πολλές εντολές από την καθημερινή ομιλία.

AUDI RS 5_06

Το κινητήριο σύστημα

Ο 2.9 TFSI twin-turbo V6, η καρδιά των μοντέλων RS 5, παράγει ένα μεγάλο ποσό ισχύος, 450 PS και ήδη προσφέρει μια εκπληκτική ροπή 600 Nm από τις 1.900 rpm. Και τα δύο μοντέλα RS 5 επιταχύνουν 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα και φτάνουν μέγιστη ταχύτητα έως 250 χλμ./ώρα (ή προαιρετικά 280 χλμ./ώρα ). Εντούτοις, στον κύκλο WLTP, ο 2,9 TFSI καταναλώνει μόλις 9,1 λίτρα στο Coupé και 9,2 στο Sportback.

AUDI RS 5_07

Κάθε ένας από τους δύο υπερσυμπιεστές του 2,9 TFSI έχει αναλάβει τη μία πλευρά κυλίνδρων, με μέγιστη πίεση φόρτισης (σχετική) 1,5 bar. Οι υπερσυμπιεστές βρίσκονται σε γωνία 90 μοιρών εκατέρωθεν των κυλίνδρων. Η πλευρά εξάτμισης του κινητήρα βρίσκεται στο εσωτερικό και η πλευρά εισαγωγής βρίσκεται στο εξωτερικό. Αυτή η διάταξη επιτρέπει τη συμπαγή κατασκευή και τις μικρές διαδρομές ροής με ελάχιστες απώλειες – ως αποτέλεσμα ο κινητήρας ανταποκρίνεται εξαιρετικά αυθόρμητα στην κίνηση του πεντάλ γκαζιού.

AUDI RS 5_08

Το βασικό χαρακτηριστικό της διαδικασίας καύσης είναι ένας ασυνήθιστα μικρός χρόνος ανοίγματος κατά τη διάρκεια της εισαγωγής με μερικό φορτίο. Οι βαλβίδες εισαγωγής του V6 TFSI κλείνουν ήδη σε γωνία στροφάλου 130 μοιρών - πολύ πριν τα πιστόνια φθάσουν στο κάτω νεκρό σημείο (BDC). Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την αυξημένη πίεση στην πολλαπλή μειώνει τις απώλειες στο γκάζι. Η ποσότητα του επαγόμενου φρέσκου αέρα παραμένει σχετικά μικρή. Συνεπώς, η φάση συμπίεσης αρχίζει αργότερα, όταν το έμβολο μετακινείται προς τα πάνω. Αυτό επιτρέπει υψηλό λόγο γεωμετρικής συμπίεσης και η καύση λαμβάνει χώρα σε σχετικά μικρό όγκο καύσης.

AUDI RS 5_09

Αντίθετα με τη σύντομη φάση συμπίεσης, η φάση επέκτασης επιμηκύνεται σημαντικά. Το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερη παραγωγή ισχύος κινητήρα με την ίδια κατανάλωση καυσίμου, η οποία αυξάνει σημαντικά την απόδοση. Σε υψηλότερα φορτία και ταχύτητες κινητήρα, το AVS του V6 TFSI κλείνει αργότερα τις βαλβίδες εισαγωγής - ο χρόνος ανοίγματος αυξάνεται σε 200 μοίρες γωνίας στροφάλου στο 2,9 TFSI. Ταυτόχρονα, η ανύψωση βαλβίδων αυξάνεται από 6,0 σε 10 χιλιοστά. Η φόρτιση του κυλίνδρου αυξάνεται επίσης σημαντικά - ο κινητήρας ανεβάζει στροφές δυναμικά και παράγει εντυπωσιακή ισχύ.

AUDI RS 5_10

Ένα επιπλέον στοιχείο αποδοτικότητας του 2.9 TFSI είναι το σύστημα θερμικής διαχείρισης. Ο στροφαλοθάλαμος και η κυλινδροκεφαλή έχουν ξεχωριστά κυκλώματα ψυκτικού μέσου, ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Και τα δύο κυκλώματα είναι κλειστά μετά την εκκίνηση με ψυχρό κινητήρα. Αυτό οδηγεί σε γρήγορη προθέρμανση της κυλινδροκεφαλής και του στροφαλοθαλάμου. Οι πολλαπλές εξαγωγής, ενσωματωμένες στην κυλινδροκεφαλή ξεπλένονται με ψυκτικό μέσο. Όταν ο κινητήρας είναι ζεστός, αυτή η τεχνολογία μειώνει τη θερμοκρασία καυσαερίων - η κατανάλωση πέφτει, ειδικά όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με σπορ τρόπο. Η μεγάλη απόδοση του V6 twin-turbo οφείλεται επίσης στις χαμηλές εσωτερικές τριβές.

AUDI RS 5_11

Ένα πολύ γρήγορο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων tiptronic μεταδίδει την ισχύ στη μόνιμη τετρακίνηση quattro. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες D και S ή να ελέγξει την αλλαγή ταχυτήτων μέσω των νέων μεγαλύτερων paddles αλουμινίου. Η τετρακίνηση quattro παρέχει τα δύο μοντέλα RS * με την απαιτούμενη πρόσφυση, δυναμισμό και σταθερότητα, ανεξάρτητα από καιρικές συνθήκες. Ο χειρισμός γίνεται ακόμα πιο σπορ με το προαιρετικό σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα, το οποίο κατανέμει ενεργά τη ροπή μεταξύ των τροχών.

AUDI RS 5_12

Quattro

Το νέο RS 5 διαθέτει  τετρακίνηση quattro. Σε κανονική λειτουργία οδήγησης, το κεντρικό διαφορικό κατανέμει δυνάμεις λίγο περισσότερο προς τα πίσω - 40% καταλήγει στον εμπρόσθιο άξονα και 60% στον πίσω. Εάν η ολίσθηση εμφανιστεί σε έναν άξονα, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής μετατοπίζεται γρήγορα στον άλλο - μέχρι 70% προς τα εμπρός ή έως 85% προς τον πίσω. Η κατανομή ροπής σε κάθε τροχό, μια λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου σταθεροποίησης (ESC), βελτιώνει τη λειτουργία της μονάδας quattro. Όταν το RS 5 στρίβει γρήγορα, εφαρμόζει επακριβώς υπολογισμένες επεμβάσεις φρένων στους τροχούς στο εσωτερικό της καμπύλης πριν ξεκινήσουν να περιστρέφονται. Η διαφορά στις δυνάμεις πρόωσης αναγκάζει το αυτοκίνητο να στρέφει πολύ εύκολα στην καμπύλη, προς όφελος της ευελιξίας, της ακρίβειας και της σταθερότητας.

AUDI RS 5_13

Το σπορ διαφορικό είναι συντονισμένο ειδικά για το RS και παρέχει επιπλέον δυναμισμό και ουδετερότητα. Όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με σπορ τρόπο, κατανέμει ενεργά τις ροπές μεταξύ των πίσω τροχών. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιεί δύο γρανάζια υπέρθεσης, τα οποία ενεργοποιούνται μέσω πολύδισκων συμπλεκτών. Όταν στρίβει ή επιταχύνει, η ροπή ωθείται κυρίως στον τροχό στο εξωτερικό της καμπύλης, με καλύτερη οδική συμπεριφορά. Το σπορ διαφορικό είναι εξίσου αποτελεσματικό στην κατάσταση overrun καθώς είναι υπό φορτίο. Ελέγχεται ηλεκτρονικά μέσα σε λίγα εκατοστά του δευτερολέπτου. Με βάση τη γωνία διεύθυνσης, τη γωνία κλίσης, την πλευρική επιτάχυνση, την ταχύτητα και άλλες πληροφορίες, η μονάδα ελέγχου υπολογίζει γρήγορα και συνεχώς την ιδανική κατανομή των δυνάμεων για κάθε κατάσταση οδήγησης.

AUDI RS 5_14

Σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά

Το νέο RS 5 είναι εξοπλισμένο στάνταρ με ανάρτηση RS sport. Υλοποίηση πέντε συνδέσμων, που αποτελείται κυρίως από αλουμίνιο, χρησιμοποιείται για τον εμπρόσθιο και τον οπίσθιο άξονα.

Υπάρχουν δε πέντε προφίλ διαθέσιμα: Comfort, Auto, Dynamic, καθώς και δύο νέες, λειτουργίες “RS1” και “RS2”, οι οποίες είναι παραμετροποιήσιμες από τον οδηγό.

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.