Για αλώνια και σαλόνια
Είναι το όγδοο μοντέλο της οικογένειας compact της μάρκας. Η νέα Mercedes-Benz GLB είναι ένα πολυχρηστικό SUV. Στην καθημερινότητα όμως, είναι ένα ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο. Με 2829 χιλιοστά, το μεταξόνιο της GLB είναι 10 εκατ. μακρύτερο σε σύγκριση με τη νέα B-Class, γεγονός καθοριστικό για την αίσθηση ευρυχωρίας, ιδίως σε συνδυασμό με το λειτουργικό πίσω μέρος καμπίνας.
Η χωρητικότητα των 570 έως 1805 λίτρων του χώρου φόρτωσης (στοιχεία για το πενταθέσιο μοντέλο) είναι αντίστοιχη ενός μοντέλου στέισον-βάγκον. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Ακουασκαλιέντες (Μεξικό) και, για την κινεζική αγορά, στο Πεκίνο.
Είναι το πρώτο compact μοντέλο της Mercedes που προσφέρει προαιρετικά μια τρίτη σειρά καθισμάτων με δύο επιπλέον ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία εξασφαλίζουν ευρυχωρία σε άτομα ύψους έως 1,68 μέτρων. Οι δυναμικές αναλογίες της GLB υπογραμμίζουν τη σχεδίαση που παραπέμπει στην εκτός δρόμου οδήγηση: έχουν τονιστεί οι επιφάνειες, ενώ εξίσου σημαντικά χαρακτηριστικά είναι οι λιγότερες ακμές και οι ακριβείς συναρμογές.
Το ταμπλό οργάνων είναι ενιαίο, με οπτικές εσοχές στον χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη και σύστημα χειρισμού και ενδείξεων μέσω MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Νέο χαρακτηριστικό αποτελεί το κυλινδρικό offroad στοιχείο με εμφάνιση αλουμινίου που ολοκληρώνει το κάτω τμήμα του ταμπλό οργάνων και φιλοξενεί τους τρεις στρογγυλούς κεντρικούς αεραγωγούς. Οι προβολείς LED High Performance και οι προβολείς MULTIBEAM LED διατίθενται κατ' επιλογή. Οι τελευταίοι επιτρέπουν την ταχύτατη και απολύτως ακριβή, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη προσαρμογή των προβολέων στην τρέχουσα κατάσταση κυκλοφορίας.
Προαιρετικά, διατίθενται επίσης μπροστινοί προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED. Εξασφαλίζουν ευρύτερη κατανομή του φωτός σε σύγκριση με τους κύριους προβολείς, φωτίζοντας έτσι καλύτερα την άκρη του δρόμου. Χάρη στη χαμηλή τοποθέτησή τους στον μπροστινό προφυλακτήρα, δεν τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς.
Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad. Σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED, αυτά τα μοντέλα προσφέρουν μια ειδική λειτουργία φωτισμού offroad, διευκολύνοντας τον εντοπισμό εμποδίων σε ανώμαλο έδαφος στο σκοτάδι. Με τη λειτουργία off-road, ο φωτισμός αλλαγής κατεύθυνσης των προβολέων MULTIBEAM LED παραμένει διαρκώς ενεργοποιημένος σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Έτσι εξασφαλίζεται ευρεία και αποτελεσματική κατανομή του φωτός μπροστά από το όχημα.
Η GLB διαθέτει όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της τρέχουσας γενιάς compact αυτοκινήτων της Mercedes-Benz. Συγκεκριμένα:
Τους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι ανανεώθηκαν, ειδικά για το νέο αυτό compact μοντέλο: σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, υπερέχουν με σημαντικά αυξημένη ειδική απόδοση ισχύος, βελτιωμένη αποδοτικότητα και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Το εισαγωγικό βενζινοκίνητο μοντέλο είναι η GLB 200 με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου.
Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης με συνεργατική υποστήριξη του οδηγού και λειτουργίες δανεισμένες από την S-Class: χάρη στα βελτιωμένα συστήματα κάμερας και ραντάρ, η GLB μπορεί να «βλέπει» έως 500 μ. μπροστά και να οδηγεί μερικώς αυτόνομα υπό ορισμένες συνθήκες, για παράδειγμα χρησιμοποιώντας το Active Distance Assist DISTRONIC και αξιοποιώντας δεδομένα χαρτών και πλοήγησης, για να προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα πριν από στροφές, διασταυρώσεις ή κυκλικούς κόμβους.
Η GLB διαθέτει μπροστινή ανάρτηση με γόνατα McPherson και πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων με ελατήρια συμπίεσης για απομόνωση των θορύβων και των κραδασμών. Η προσαρμοζόμενη μεταβαλλόμενη απόσβεση διατίθεται κατ' επιλογή. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει πιο άνετη ή ιδιαίτερα σπορ ρύθμιση μέσω του διακόπτη DYNAMIC SELECT.
Το σύστημα Infotainment διαισθητικού χειρισμού MBUX: ο πανίσχυρος υπολογιστής, οι λαμπερές οθόνες και τα άψογα γραφικά, οι προσαρμόσιμες ενδείξεις, η έγχρωμη οθόνη Head-up, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα, το λογισμικό που μαθαίνει και το σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τις λέξεις «Hey Mercedes» αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος.
Το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING: δικτυώνει διάφορα συστήματα ανέσεων του οχήματος και χρησιμοποιεί ρυθμίσεις φωτισμού και μουσικής ανάλογα με τη διάθεση, καθώς και διάφορες λειτουργίες μασάζ, για μια πλούσια ποικιλία προγραμμάτων ευεξίας.
Κατ’ επιλογή διατίθεται με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC με πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής. Αυτή η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη DYNAMIC SELECT, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC. Διατίθενται τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες για τον έλεγχο του συμπλέκτη της τετρακίνησης, αν και το σύστημα ανταποκρίνεται ευέλικτα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ανεξαρτήτως προγράμματος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.
Εκτός από τον φωτισμό offroad, το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad περιλαμβάνει και μια πρόσθετη λειτουργία οδήγησης. Προσαρμόζει την απόδοση ισχύος του κινητήρα, τα χαρακτηριστικά της τετρακίνησης 4MATIC και την επέμβαση του ABS σε ελαφρώς ανώμαλα εδάφη και ενεργοποιείται από τον διακόπτη DYNAMIC SELECT.
Γκάμα κινητήρων
Εξοπλίζεται με τους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι ανανεώθηκαν εξολοκλήρου για το λανσάρισμα του νέου compact μοντέλου. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη ισχύ, υψηλότερη αποδοτικότητα και βελτιωμένες εκπομπές.
Η βασική έκδοση του βενζινοκινητήρα είναι ο M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων στην GLB 200 (μικτή κατανάλωση καυσίμου 6,2-6,0 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 142-137 g/km). Αυτός ο κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο. Ο δίλιτρος κινητήρας M 260 της GLB 250 4MATIC διαθέτει μπλοκ κινητήρα από χυτό αλουμίνιο με χιτώνια κυλίνδρων από χυτοσίδηρο και φαρδύτερο κάτω άκρο σύμφωνα με την τεχνολογία CONICSHAPE. Εσωτερικά, η διαμόρφωση της εσωτερικής διαμέτρου κυλίνδρου είναι κωνική, η λεγόμενη «διαμόρφωση τρομπέτας». Έτσι ελαχιστοποιείται η τριβή των εμβόλων και μειώνεται η κατανάλωση. Στην αλουμινένια κυλινδροκεφαλή τεσσάρων βαλβίδων, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων CAMTRONIC επιτρέπει τη ρύθμιση της διαδρομής βαλβίδων σε δύο στάδια στην πλευρά εισαγωγής.
Χάρη στην ακόμα εκτενέστερη μετεπεξεργασία καυσαερίων, ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας (OM 654q) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8G-DCT πληροί ήδη το δεύτερο στάδιο του κύκλου δοκιμής εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης RDE (Real Driving Emissions) και έχει λάβει πιστοποίηση σύμφωνα με το πρότυπο Euro 6d.
Oι τιμές της νέας GLB
GLB 200 Auto €37.235
GLB250 4MATIC €51.365
GLB 180d Auto €43.280
GLB 200d Auto €45.565
GLB 200d 4MATIC €50.635
GLB 220d 4MATIC €54.830
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της GLB:
|
GLB 200 |
GLB 250 4MATIC |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
7G-DCT (αυτόματο) |
8G-DCT (αυτόματο) |
Κυβισμός (cc) |
1332 |
1991 |
Ονομαστική ισχύς kW/hp |
120/163 |
165/224 |
στις σ.α.λ. |
5500 +/- 1.5% |
5500-6100 |
Μέγ. ροπή στρέψης (Nm) |
250 |
350 |
στις σ.α.λ. |
1620 - 4000 |
1800 - 4000 |
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο (l/100 km) |
6,2-6,0 |
7,4-7,2 |
Μικτές εκπομπές CO2 (g/km)1 |
142-137 |
169-165 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h (s) |
9,1 |
6,9 |
Τελική ταχύτητα (km/h) |
207 |
236 |
|
GLB 180 d |
GLB 200 d |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
8G-DCT (αυτόματο) |
8G-DCT (αυτόματο) |
Κυβισμός (cc) |
1950 |
1950 |
Ονομαστική ισχύς kW/hp |
85/116 |
110/150 |
στις σ.α.λ. |
3300 – 4400 |
3400 – 4440 |
Μέγ. ροπή στρέψης (Nm) |
280 |
320 |
στις σ.α.λ. |
1200 - 2600 |
1400 - 3200 |
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο |
5,0-4,9 |
5,0-4,9 |
Μικτές εκπομπές CO2 (g/km) |
132-128 |
133-129 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h (s) |
11,3 |
9,0 |
Τελική ταχύτητα (km/h) |
188 |
204 |
|
GLB 200 d 4MATIC |
GLB 220 d 4MATIC |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
8G-DCT (αυτόματο) |
8G-DCT (αυτόματο) |
Κυβισμός (cc) |
1950 |
1950 |
Ονομαστική ισχύς kW/hp |
110/150 |
140/190 |
στις σ.α.λ. |
3400 – 4400 |
3800 |
Μέγ. ροπή στρέψης (Nm) |
320 |
400 |
στις σ.α.λ. |
1400 - 3200 |
1600 - 2600 |
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο |
5,5 - 5,2 |
5,5 - 5,3 |
Μικτές εκπομπές CO2 (g/km) |
145-136 |
146-138 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h (s) |
9,3 |
7,6 |
Τελική ταχύτητα (km/h) |
201 |
217 |