Ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη

H νέα Mercedes B-Class βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις των εξουσιοδοτημένων διανομέων στην Ελλάδα, με την εμπορική της καριέρα να έχει ήδη  ξεκινήσει   και σε πρώτη φάση είναι διαθέσιμες με  πέντε  εκδόσεις κινητήρων:

B 180 (100 kW/136 hp, 200 Nm) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο μετρήσεων: 5,6‑5,4 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2: 128-124 g/km)

B 200 (120 kW/163 hp, 250 Nm) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο μετρήσεων: 5,6-5,4 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2: 129-124 g/km)

B 180 d (85 kW/116 hp, 260 Nm) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο μετρήσεων: 4,4-4,1 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2: 115-109 g/km)

B 200 d (110 kW/150 hp, 320 Nm) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8G-DCT (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο μετρήσεων: 4,5-4,2 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2: 119-112 g/km)

B 220 d (140 kW/190 hp, 400 Nm) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8G-DCT (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο μετρήσεων: 4,5-4,4 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2: 119-116 g/km).

Mercedes-Benz B-Class_  03

Οι τιμές της νέας B-Class στην Ελληνική αγορά είναι:

B180                           € 32.560

Β200                           € 32.900

Β180d Auto               € 34.957

B200d Auto               € 40.960

B220d Auto               € 48.926

Mercedes-Benz B-Class_  04

Τώρα έχει πιο δυναμική εμφάνιση από το προηγούμενο μοντέλο και είναι πιο ευέλικτη στο δρόμο. Η τιμή αεροδυναμική c της νέας B-Class ξεκινά από 0,24 (προηγούμενο μοντέλο: 0,25). Η χαμηλότερη γραμμή οροφής συντελεί στην καλύτερη ροή αέρα της κατηγορίας, λόγω της μικρότερης μετωπικής επιφάνειας. Επιπλέον, οι μηχανικοί αεροδυναμικής μείωσαν και τους αεροδυναμικούς θορύβους χάρη σε εκτενείς, λεπτομερείς μελέτες. Τα πλεονεκτήματα είναι το υψηλό επίπεδο εγρήγορσης και η δυνατότητα για ήρεμη συζήτηση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Mercedes-Benz B-Class_  05

Σύστημα ENERGIZING

Διατίθεται με προαιρετικό εξοπλισμό που στο παρελθόν προοριζόταν για οχήματα πολύ υψηλότερων κατηγοριών, όπως ο κλιματισμός καθισμάτων και τα καθίσματα πολλαπλού περιγράμματος με λειτουργία μασάζ. Έτσι εξασφαλίζεται ακόμη μεγαλύτερη άνεση στο κάθισμα.

Το νέο σύστημα ENERGIZING στο κάθισμα είναι ευεργετικό για την πλάτη και τη μέση. Μπορεί να υποστηρίζει ορθοπεδικά την αλλαγή της στάσης του σώματος, μεταβάλλοντας ανεπαίσθητα τη γωνία της πλάτης και της έδρας του καθίσματος σε τακτά διαστήματα. Αυτή η καινοτομία διατίθεται για τα μπροστινά καθίσματα με πλήρως ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μνήμης.

Mercedes-Benz B-Class_  06

MBUX – Mercedes-Benz User Experience

Ότι ισχύει για το A ισχύει και για το B: η νέα B-Class είναι το δεύτερο μοντέλο μετά την A-Class που εξοπλίζεται με το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience), το οποίο εγκαινίασε μία νέα εποχή με τις Υπηρεσίες Συνδεσιμότητας Mercedes me. Η ικανότητά του να μαθαίνει με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης καθιστά το σύστημα μοναδικό. Το MBUX προσαρμόζεται στις απαιτήσεις κι επιθυμίες κάθε χρήστη. Έτσι δημιουργεί ένα συναισθηματικό σύνδεσμο ανάμεσα στο όχημα, τον οδηγό και τους επιβάτες.

Η νέα B-Class είναι ήδη έτοιμη για κοινή χρήση ιδιωτικών αυτοκινήτων: Χάρη στο Mercedes me, θα μπορείτε να μοιράζεστε το νέο compact αυτοκίνητο με φίλους και συγγενείς. Η διαδικασία είναι απλή και ασφαλής μέσω της εφαρμογής Mercedes me Car Sharing.

Mercedes-Benz B-Class_  07

Intelligent Drive

Για πρώτη φορά, η B-Class έχει τη δυνατότητα να κινείται ημιαυτόνομα σε ορισμένες καταστάσεις. Για να το επιτύχει, χρησιμοποιεί βελτιωμένα συστήματα κάμερας και ραντάρ, ώστε να «προβλέπει» την κατάσταση της κυκλοφορίας έως και 500 μέτρα μπροστά, ενώ αξιοποιεί δεδομένα χαρτών και πλοήγησης για λειτουργίες υποβοήθησης. Για παράδειγμα, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC (Active Distance Assist DISTRONIC), που αποτελεί μέρος του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης, έχει την δυνατότητα να υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες οδηγικές καταστάσεις και να προσαρμόζει προνοητικά και αυτόματα την ταχύτητα, π.χ. όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε στροφές, διασταυρώσεις ή κυκλικούς κόμβους. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης ενεργό σύστημα υποβοήθησης ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης (Active Emergency Stop Assist) και το ενεργό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Active Lane Change Assist).

Mercedes-Benz B-Class_  08

Γκάμα κινητήρων

Όλες οι εκδόσεις της νέας B-Class εξοπλίζονται με τη νέα οικογένεια κινητήρων με όρια του προτύπου Euro 6d-TEMP. Πρεμιέρα κάνει η εγκάρσια τοποθετημένη έκδοση του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα OM 654 ισχύος 110 kW και 140 kW, στροφαλοθάλαμο από αλουμίνιο και βαθμιδωτή διαδικασία καύσης ("stepped-bowl"). Χάρη στην εκτενή μετεπεξεργασία καυσαερίων με πρόσθετο καταλύτη SCR κάτω από το δάπεδο, η B-Class με τον κινητήρα OM 654q είναι το πρώτο compact μοντέλο της Mercedes-Benz που λαμβάνει πιστοποίηση σύμφωνα με το πρότυπο Euro 6d, το οποίο θα τεθεί υποχρεωτικά σε ισχύ για τα νέα μοντέλα την 1.1.2020. Ο μεγάλος πετρελαιοκινητήρας έρχεται να προστεθεί στον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα (OM 608) 1,5 λίτρων με ισχύ έως 85 kW και ροπή στρέψης έως 260 Nm, ο οποίος μας είναι ήδη γνωστός από την A-Class.

Διαθέσιμοι είναι επίσης δύο τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες της γκάμας M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων και ισχύ 100 kW/120 kW. Στα καινοτόμα χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται η διαχείριση κυλίνδρων (σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT), η κυλινδροκεφαλή σχήματος «Δ» και το φίλτρο σωματιδίων.

Η νέα B-Class διατίθεται αρχικά μόνο με κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Νέο εδώ είναι το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων 8G-DCT, το οποίο τοποθετείται σε συνδυασμό με τον μεγαλύτερο πετρελαιοκινητήρα. Θα ακολουθήσουν νέοι κινητήρες και μοντέλα με τετρακίνηση 4MATIC. Ως βασικός εξοπλισμός τοποθετείται ρεζερβουάρ 43 λίτρων, ενώ προαιρετικά διατίθεται ρεζερβουάρ 51 λίτρων, ανάλογα με τον κινητήρα.

Mercedes-Benz B-Class_  09

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας OM 654q

Ο εγκάρσια τοποθετημένος κινητήρας της νέας premium οικογένειας πετρελαιοκινητήρων κάνει το ντεμπούτο της στη νέα B-Class. Παρά τον μικρότερο κυβισμό του – κάτω από δύο λίτρα – ο νέος πετρελαιοκινητήρας με περίπου 16% μικρότερο βάρος και ισχύ 140 kW (190 hp) αποδίδει 10 kW περισσότερα από τον προηγούμενο κινητήρα. Εσωτερικά, ο κινητήρας OM 654q προσφέρει χαρακτηριστικά που αυξάνουν την αποδοτικότητα, όπως χαλύβδινα έμβολα με βαθμιδωτές εσοχές σε μπλοκ αλουμινίου. Τα χιτώνια κυλίνδρων επιστρώνονται με την εξελιγμένη διεργασία NANOSLIDE.

Mercedes-Benz B-Class_  10

Ανάρτηση

Ανάλογα με την έκδοση, υπάρχουν αρκετές επιλογές για τη βασική διαμόρφωση, όπως η χαμηλωμένη ανάρτηση άνεσης και η ανάρτηση με ενεργή μεταβαλλόμενη απόσβεση, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τη ρύθμιση των αποσβεστήρων κατά την οδήγηση με το DYNAMIC SELECT. Το σύστημα διαθέτει μία ηλεκτρονική βαλβίδα, με την οποία επιπλέον αναλύεται η κατάσταση οδήγησης και βελτιστοποιείται ο βαθμός απόσβεσης σε κάθε τροχό ξεχωριστά.

Σε όλες τις εκδόσεις της νέας B-Class, οι μπροστινοί τροχοί διαθέτουν γόνατα McPherson και σφυρήλατα αλουμινένια ψαλίδια, στα οποία υπάρχουν στερεωμένα ακραξόνια από χυτό αλουμίνιο. Με τον τρόπο αυτό, μειώνεται όσο το δυνατόν περισσότερο η μη αναρτημένη μάζα, βελτιώνοντας το κράτημα στο δρόμο και την άνεση.

Mercedes-Benz B-Class_  11

Πίσω, τα μοντέλα με τις μικρές εκδόσεις κινητήρα εξοπλίζονται με ημιάκαμπτο άξονα στη βασική διαμόρφωση. Σε συνδυασμό με τους πιο ισχυρούς κινητήρες ή κατ’ επιλογή του πελάτη, χρησιμοποιείται ένας πιο σύγχρονος πίσω άξονας τεσσάρων συνδέσμων, ο οποίος κατασκευάζεται κυρίως από αλουμίνιο, ώστε να μειώνεται η μη αναρτημένη μάζα. Τα τρία ψαλίδια και ο διαμήκης βραχίονας σε καθέναν από τους πίσω τροχούς στερεώνονται σε ένα φορέα, ο οποίος απομονώνεται από τα αμάξωμα με λαστιχένια έδρανα, ώστε να μεταφέρονται λιγότεροι κραδασμοί από την ανάρτηση στο αμάξωμα. Και στις δύο εκδόσεις πίσω άξονα, τεσσάρων συνδέσμων και με ημιάκαμπτο άξονα, χρησιμοποιούνται αμορτισέρ μονού σωλήνα και ξεχωριστά ελικοειδή ελατήρια.