spot_img

Νέο Ford Focus

Ford Focus 10Σχεδιασμένο από λευκή κόλλα χαρτί, το νέο Ford Focus εγκαινιάζει μία νέα εποχή στην τεχνολογία, άνεση, ευρυχωρία και οδηγική εμπειρία. Λανσάρει μία νέα, ‘ανθρωποκεντρική’ σχεδιαστική φιλοσοφία που συνδυάζει συναισθηματική εξωτερική σχεδίαση με κορυφαία αεροδυναμική, περισσότερους χώρους, υλικά υψηλής ποιότητας και άριστη κατασκευή.

Παραμένοντας πιστό σε μια παράδοση 20 ετών, το νέο Focus παρουσιάζεται με πιο δυναμική συμπεριφορά, που αναβαθμίζεται με τη χρήση – για πρώτη φορά σε Focus – της τεχνολογίας Continuously Controlled Damping (CCD) για τα ανεξάρτητα συστήματα εμπρός και πίσω Ford Focus 11ανάρτησης, νέα, επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes), ένα απομονωμένο πίσω υποπλαίσιο για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και τεχνολογία ελατηρίων – πατέντα της Ford.

Η πιο ολοκληρωμένη γκάμα στην ιστορία του Focus παρουσιάζεται σε πεντάθυρες hatchback, wagon και σε ορισμένες αγορές τετράθυρες εκδόσεις. Ανάμεσά τους τα κομψά Focus Trend και Titanium, το σπορ Focus ST-Line, το πολυτελές Focus Vignale και το πρώτο Focus Active crossover. Είναι το πρώτο όχημα σε όλο τον κόσμο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford.

Με ανθρωποκεντρική σχεδίαση
Σηματοδοτεί μία εξέλιξη στη σχεδιαστική γλώσσα της Ford. Διαθέτει πιο ώριμες αναλογίες που υποδηλώνουν μία πιο premium, σπορ σιλουέτα, προσφέροντας παράλληλα αυξημένα επίπεδα άνεσης και ευρυχωρίας. Η αύξηση του μεταξονίου κατά 53 mm επιτρέπει τη χρήση τροχών Ford Focus 12μεγαλύτερης διαμέτρου, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αίσθηση μήκους και μάζας αμαξώματος. Οι κοντύτεροι πρόβολοι και η τοποθέτηση της καμπίνας προς τα πίσω χαρίζει ισχυρό, δυναμικό στήσιμο με συμπαγές αποτύπωμα.

Η ίδια φιλοσοφία επεκτείνεται και στο εσωτερικό, που προσφέρει ένα πιο ελκυστικό και φιλόξενο περιβάλλον με μεγαλύτερη αντιληπτή ποιότητα. Οι εμπρός πόρτες ‘ρέουν’ οπτικά πίσω από τον πίνακα οργάνων, δημιουργώντας μία αίσθηση ευρυχωρίας και πολυτέλειας. Το πάνω τμήμα του ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών αποτελούνται από μαλακά υλικά για μία πιο premium αίσθηση.

Εμπνέει αυτοπεποίθησηFord Focus 14
Τώρα λανσάρει μία ευρύτερη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών, φέρνοντας τεχνολογίες συνώνυμες με αυτοματοποίηση Επιπέδου 2 σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Προηγμένες τεχνολογίες Ford Co-Pilot360 βελτιώνουν την προστασία, την οδήγηση και το παρκάρισμα, και είναι σχεδιασμένες για να κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ασφαλέστερη.

ACC με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθά το αυτοκίνητο να διατηρεί μία απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Παράλληλα διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας τους και μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος εντός των νόμιμων ορίων, παρακολουθώντας την οδική σήμανση στο πλάι του δρόμου και τις εναέριες πινακίδες πέρα από τη χρήση πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Το ACC λειτουργεί με ταχύτητες έως 200 km/h.

Το Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφών) και Sign-based light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) για πρώτη φορά προσαρμόζει Ford Focus 15εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο.

Οι τεχνολογίες φωτισμού του νέου Focus που περιλαμβάνουν το Adaptive Front Lighting System το οποίο προσαρμόζει τη γωνία και την ένταση της δέσμης του προβολέα σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες, και η αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων Glare-free high beam βελτιώνει την ορατότητα τη νύχτα, υποστηρίζονται από προηγμένους προβολείς full-LED.

Είναι το πρώτο όχημα της Ford στην Ευρώπη με Head-up display (HUD), που βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο πεδίο ορατότητάς τους.

Το Active Park Assist 2 διευκολύνει το παρκάρισμα με πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς σε κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης, πιέζοντας απλά ένα μπουτόν.

Βελτιωμένη είναι και η τεχνολογία της Ford Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection (ανίχνευση πεζού και δικυκλιστή).Ford Focus 20

Πρόσθετες τεχνολογίες σχεδιασμένες να βοηθούν τους οδηγούς να αποφεύγουν ατυχήματα και διάσπαση της προσοχής περιλαμβάνουν:
Evasive Steering Assist
Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert
Rear wide-view camera
Wrong Way Alert
Ford MyKey

Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα, η νέα τεχνολογία Post-Collision Braking βοηθά στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας σύγκρουσης.

Δυναμικό και με άμεση απόκριση
Το νέο Focus διαθέτει νέο, απομονωμένο υποπλαίσιο για την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με ανισομεγέθεις βραχίονες (SLA) που βελτιστοποιεί αFord Focus 16φενός την άνεση, αφετέρου την απόκριση του οχήματος στις εντολές του οδηγού.
Το σύστημα SLA προσφέρει την επιθυμητή ισορροπία μεταξύ αντιστάθμισης κραδασμών εμπρός και πίσω από τις μεγαλύτερες ανωμαλίες του δρόμου, για πιο άνετα ταξίδια. Πολυσυνθετικά σαϊλεντμπλόκ διαθέτουν διαφορετικά χαρακτηριστικά ακαμψίας όταν υπόκεινται σε φορτία από διαφορετικές κατευθύνσεις – απομονώνοντας το υποπλαίσιο από τη δομή του αμαξώματος για καλύτερη αντιστάθμιση ελαφριών κραδασμών και βελτιωμένα χαρακτηριστικά NVH (θορύβων, κραδασμών και τριγμών). Μία μοναδική γεωμετρία SLA για μοντέλα Focus wagon επανατοποθετεί τους αποσβεστήρες, βοηθώντας το όχημα να παραμείνει ευέλικτο και άμεσο, ακόμα και με πλήρως φορτωμένο χώρο αποσκευών, και βοηθώντας στη μεγιστοποίηση του χώρου αποσκευών με φαρδύτερη επιφάνεια πατώματος φόρτωσης.

Αναρτήσεις για κάθε έκδοση
Επίσης, ένας ημιάκαμπτος πίσω άξονας ελαφρού βάρους είναι διαμορφωμένος ώστε να προσφέρει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και τη δυναμική συμπεριφορά που έχουν μάθει να περιμένουν οι πελάτες από το FocusFord Focus 17. Η πατενταρισμένη δομή, που έχει αναβαθμιστεί με την τεχνολογία ελατηρίων ελεγχόμενης απόσβεσης και βρίσκεται πίσω από την άμεση απόκριση και απολαυστική οδηγική εμπειρία του νέου Fiesta ST, έχει σχεδιαστεί για να συμπληρώνει τους ελαφρύτερους κινητήρες 1.0L EcoBoost και 1.5L EcoBlue.

Η προηγμένη τεχνολογία ελατηρίων εφαρμόζει διαφορετικές δυνάμεις στην πίσω ανάρτηση, επιτρέποντας αντιστάθμιση εγκάρσιων φορτίων από τα ίδια τα ελατήρια για αυξημένη πλευρική ακαμψία. Επίσης βελτιώνεται η σταθερότητα, ευελιξία και απόκριση για μία ακόμα πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία.

Προστασία από λακκούβες
Η οδηγική ποιότητα των πεντάθFord Focus 18υρων μοντέλων με ανάρτηση SLA βελτιώνεται περαιτέρω με την τεχνολογία CCD της Ford για το Focus, η οποία κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και πέδησης και προσαρμόζει τις δυνάμεις απόσβεσης για εξαιρετική οδηγική ποιότητα.

Η τεχνολογία βοηθά επίσης στη μείωση της πρόσκρουσης όταν το όχημα πέφτει σε λακκούβες, ανιχνεύοντας την άκρη μιας λακκούβας και προσαρμόζοντας τον αποσβεστήρα ώστε ο τροχός να μην εισέρχεται πολύ μέσα σε αυτή. Επειδή ο τροχός και ο ελαστικό δεν πέφτουν τόσο βαθιά στις λακκούβες, αναπηδούν πολύ λιγότερο κατά την έξοδο. Η πίσω ανάρτηση μπορεί να αντιδρά ακόμα ταχύτερα, με ένα σήμα από τον εμπρός τροχό, δίνοντας μία πρώτη ειδοποίηση στον πίσω τροχό πριν καν φτάσει στη λακκούβα.

Επιλέξιμα προφίλ οδήγησης
Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης Normal, Sport και Eco προσφέρονται για πρώτη φορά με Focus, επιτρέποντας στους οδηγούς να προσαρμόζουν άμεσα το πεντάλ του γκαζιού, το οκτατάχυτο Ford Focus 19αυτόματο κιβώτιο, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διεύθυνσης Electronic Power Assisted Steering (EPAS) και τα χαρακτηριστικά του ACC στην εκάστοτε οδηγική κατάσταση. Όταν το Focus διαθέτει CCD, προσφέρει επίσης Comfort και Eco-Comfort Drive Modes, προσαρμόζοντας ανάλογα το χαρακτήρα της ανάρτησης.

Το Focus λανσάρει επίσης για πρώτη φορά ένα εξελιγμένο εσωτερικά ειδικό σύστημα με την ονομασία Ford Stability Control που υποστηρίζει τη δυναμική συμπεριφορά με τη λειτουργία Torque Vectoring Control.

Οι αποστάσεις φρεναρίσματος από 100 km/h μειώνονται μέχρι 1 m, χάρη στο νέο Electric Brake Booster για ορισμένα μοντέλα, που αναπτύσσει ταχύτερα πίεση πέδησης, ενώ προσφέρει καλύτερη σταθερότητα και αίσθηση στο πεντάλ, σε μεγαλύτερο εύρος συνθηκών λειτουργίας.

20% περισσότερο άκαμπτο
Η νέα πλατφόρμα C2 επέτρεψε στους μηχανικούς να αυξήσουν την ακαμψία για μεγαλύτερη απόκριση. Η στρεπτική ακαμψία έχει βελτιωθεί κατά 20% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Focus, ενώ η στιβαρότητα των σημείων έδρασης της ανάρτησης αυξήθηκε μέχρι 50%, μειώνοντας την κάμψη για καλύτερο έλεγχο αμαξώματος.Ford Focus 23

Υιοθετεί μία καινοτόμα μέθοδο για αύξηση της ακαμψίας της πίσω δομής που εξελίχθηκε για το αναγνωρισμένο μοντέλο Ford Focus RS. Υγρός αφρός εισέρχεται στις πίσω κοιλότητες κάτω από το αμάξωμα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας συναρμολόγησης. Στη συνέχεια στεγνώνει και διογκώνεται στον φούρνο βαφής αυξάνοντας κατά 10% την τοπική πλευρική ακαμψία με ελάχιστο πρόσθετο βάρος. Από το – 10 mm χαμηλότερο – Focus ST-Line με μοναδικά ελατήρια, αποσβεστήρες και αντιστρεπτικές δοκούς μέχρι το – 30 mm υπερυψωμένο – Focus Active με μοναδικά εμπρός και πίσω ακροαξόνια, το πλαίσιο κάθε έκδοσης έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει την αναγνωρίσιμη συμπεριφορά του Focus.

Ford Focus 25Γκάμα κινητήρων
Οι κινητήρες του πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 του πρωτόκολλου WLTP. Με στάνταρ λειτουργία Auto Start-Stop εφοδιάζονται με 6τάχυτα μηχανικά κιβώτια και ένα νέο 8τάχυτο αυτόματο.

Ο χιλιάρης EcoBoost διατίθεται σε εκδόσεις 85, 100 και 125 ίππων, και ο νέος 1.5L EcoBoost αντίστοιχα σε 150 και 182 ίππων.

Οι νέοι, προηγμένοι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες EcoBlue diesel προσφέρουν υψηλότερη ισχύ, περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές, βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και πολιτισμένη λειτουργία για οδηγούς που διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Ο νέος 1.5L EcoBlue διατίθεται σε εκδόσεις 95 και 120 ίππων, που αποδίδουν ροπή 300 Nm και με προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από 91 g/km για το πεντάθυρο μοντέλο. Ο κινητήρας 2.0L EcoBlue αποδίδει 150 ίππους, ροπή 370 Nm κα προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από 112 g/km για το πεντάθυρο μοντέλο.

Ford Focus 24Νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο
Το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, απόκριση και επιδόσεις. Διατίθεται με τους κινητήρες 1.0-litre EcoBoost 125 ίππων, 1.5-litre EcoBoost 150 ίππων, 1.5-litre EcoBlue 120 ίππων και 2.0-litre EcoBlue 150 ίππων.

Τα 6τάχυτα μηχανικά κιβώτια με βελτιωμένη ποιότητα αλλαγής, μειωμένο θόρυβο γραναζιών και αρχιτεκτονική χαμηλών τριβών, περιλαμβάνουν λάδια χαμηλού ιξώδους, ρουλεμάν μειωμένων τριβών και σε μερικές περιπτώσεις ρουλεμάν από Teflon. Προσφέρει δε βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 10% σε όλη τη γκάμα. Η οικονομία καυσίμου βελτιώνεται περαιτέρω με μειώσεις βάρους έως 88 kg σε συγκρίσιμα μοντέλα του απερχόμενου Focus.

Τιμές
Το νέο Focus ξεκινά από τις 17.894€ για την έκδοση Trend 5θ 1,0 βενζίνης με τους 125 ίππους και φτάνει έως τις 33.535€ για την κορυφαία Wagon Vignale έκδοση 1,5 diesel με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο.

Ford Focus 21Η πρώτη μας εμπειρία
Έχοντας το για λίγες ώρες στα χέρια μας, κατά την πρώτη του επίσημη παρουσίαση στην Ελλάδα, διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για ένα εντελώς άλλο αυτοκίνητο. Τόσο στην οδική του συμπεριφορά, όσο και στην ποιότητα κύλισης, τους εσωτερικούς χώρους, αλλά και την ποιότητα κατασκευής του, δεν έχει σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Η Ford βάζει ψηλά τον πήχη σε μια κατηγορία η οποία στη χώρα μας, δυστυχώς, φθίνει σε πωλήσεις. Όμως η δουλειά που έγινε στο νέο Focus είναι πολύ σοβαρή και άκρως εντυπωσιακή.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO