spot_img

Honda Jazz 1.5 i-VTEC

Honda Jazz 1,5 VTEC 10Με μοναδικό μίγμα ευελιξίας, ποιότητας και τεχνολογίας για την κατηγορία B, το Honda Jazz ολοκληρώνεται με την προσθήκη ενός νέου κινητήρα 1.5 i-VTEC 130 PS. Εξαιρετικά αξιόπιστο όλα αυτά τα χρόνια το παγκόσμιο αυτοκίνητο, γνωστό και σαν ‘Fit’ σε μερικές αγορές, έχει πουλήσει πάνω από 7 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο από το 2001 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά.

Ενώ το νέο μοντέλο διατηρεί την κλασική φόρμα ενός Jazz, διαθέτει ανανεωμένα, σπορ στιλιστικά στοιχεία, με πιο τολμηρή νέα φυσιογνωμία, έντονες χαρακτηριστικές γραμμές Honda Jazz 1,5 VTEC 11και την προσθήκη μιας νέας έκδοσης Dynamic. Το Jazz ενσαρκώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda, ‘man maximum, machine minimum’. Αυτή στοχεύει στην επίτευξη μιας συμπαγούς αλλά αποδοτικής διάταξης του εσωτερικού, με μεγιστοποίηση του χώρου των επιβατών και ελαχιστοποίηση των εξωτερικών διαστάσεων.

Το νέο Jazz συνεχίζει να διατίθεται με τον ήδη γνωστό μας βενζινοκινητήρα 1.3 L i-VTEC (102 PS) της σειράς Earth Dreams Technology της Honda, ενώ τώρα θα υπάρχει και ο νέος βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC (130 PS). Ο τελευταίος, προσφέρεται με το Jazz για πρώτη φορά στην Ευρώπη, σαν μία ισχυρότερη έκδοση κινητήρα.

Honda Jazz 1,5 VTEC 13Τιμές
Το Honda Jazz 1,5 ξεκινά από τις 20.250€ έκδοση Dynamic με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και φτάνει τις 21.650€ στην έκδοση Dynamic με αυτόματο κιβώτιο CVT. Οι εκδόσεις 1,3 ξεκινούν από 15.110€ (έκδοση Trend) και φτάνει στις 20.650€ (έκδοση Elegance).

Πάντα ευρύχωρο και ευέλικτο
Με μακρύ μεταξόνιο αλλά συμπαγείς διαστάσεις, το Jazz είναι προικισμένο με μία πραγματικά ευρύχωρη καμπίνα επιβατών. Οι πίσω επιβάτες κάθονται ευρύχωρα, με ένα χώρο αποσκευών χωρητικότητας 354 lit που φτάνει έως τα 1.314 L με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Και φυσικά το σύστημα Magic Seats με τέσσερα προγράμματα φροντίζει για τη μέγιστη ευελιξία.

Honda Jazz 1,5 VTEC 12Σταθερό στο δρόμο
Διαθέτει άκαμπτη πλατφόρμα με αμάξωμα και ανάρτηση ειδικά διαμορφωμένα για την Ευρώπη, ελαφρύτερη ανάρτηση και νέα συστήματα αποσβεστήρων που βελτιώνουν την οδηγική ποιότητα. Τώρα η ρύθμιση της ανάρτησης και το σύστημα AHA (Agile Handling Assist) ελαχιστοποιούν την υποστροφή, ενώ σύστημα δισκόφρενων και στους τέσσερις τροχούς, διασφαλίζουν δυναμικό και αξιόπιστο φρενάρισμα.

Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC
Τα σπουδαία νέα βρίσκονται εδώ. Για πρώτη φορά στην Ευρώπη ο βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC διατίθεται με το Jazz, με μέγιστη ισχύ 130 PS και μέγιστη ροπή 155 Nm. Συνδυάζοντας υψηλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση, ο κινητήρας αποδίδει 130 PS (96 kW) στις 6.600 σ.α.λ. Honda Jazz 1,5 VTEC 21και μέγιστη ροπή 155 Nm στις 4.600 σ.α.λ.

Πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, και πετυχαίνει κατανάλωση 5,4λ. /100χλμ. και εκπομπές CO2 από 124γρμ/χλμ. – όταν συνδυάζεται με το προαιρετικό, αυτόματο κιβώτιο CVT.

Επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 8,7 δεύτερα (μηχανικό κιβώτιο) και 10,0 δεύτερα (CVT). Το σύστημα CVT έχει αναβαθμιστεί για να προσφέρει πιο γραμμική και άμεση απόκριση κατά την επιτάχυνση.

Honda Jazz 1,5 VTEC 24Οι τεχνολογίες της Honda VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) και VTC (Variable Timing Control) συνδυάζονται με άμεσο ψεκασμό, αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού και βελτιστοποιημένο σχήμα εμβόλων προς όφελος της ισχύος και της απόδοσης. Εξοικονόμηση βάρους στον 1.5 i-VTEC επιτυγχάνεται με τη μείωση του βάρους του στροφάλου και την υιοθέτηση ανεξάρτητων κουζινέτων.

Παραμένει ο 1.3 i-VTEC 102 PS
Ο βενζινοκινητήρας 1.3 i-VTEC 102 PS (75 kW) θα εξακολουθήσει να διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις του Jazz, εκτός από τη νέα έκδοση Dynamic. Η μέγιστη ροπή είναι 123 Nm στις 5.000 σ.α.λ. Ο βενζινοκινητήρας 1.3 i-VTEC χρησιμοποιεί σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων EGR (exhaust gas recirculation) υψηλής ροής με Honda Jazz 1,5 VTEC 14σύστημα ψύξης και ηλεκτρονικό έλεγχο του εκκεντροφόρου μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC) που βελτιστοποιεί το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής ακόμα και με κρύο κινητήρα. Για βελτίωση της θερμικής απόδοσης, η αναλογία συμπίεσης είναι 13.5:1. Οι εκπομπές CO2 του κινητήρα 1.3 i-VTEC ξεκινούν από 106 γρμ/χλμ.

Και για τους δύο βενζινοκινητήρες, δύο ειδικά προγράμματα ελέγχου για το κιβώτιο CVT παρέχουν υποστήριξη στον οδηγό ανάλογα με τις συνθήκες: Πρόκειται για το Early Downshift During Braking (EDDB) και το σύστημα ‘Fast Off’.

Honda Jazz 1,5 VTEC 22Early Downshift During Braking
Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί το φρένο κινητήρα για υποστήριξη του οδηγού. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει μία επιβράδυνση, κατηφόρα ή στροφή μέσω του συστήματος πέδησης, το EDDB αυτόματα αυξάνει τις στροφές για αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα. Στη συνέχεια αυτό επιτρέπει ταχεία ανάκτηση της ταχύτητας μετά την επιβράδυνση ή ταχεία επιτάχυνση μετά τη στροφή.

Honda Jazz 1,5 VTEC 23Fast Off
Το Fast Off μετρά πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου και διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για ενεργοποίηση του φρένου του σε τέτοιες περιπτώσεις. Το σύστημα είναι προσαρμοσμένο στους Ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων και υψηλών ταχυτήτων. Για παράδειγμα, το Fast Off αναγνωρίζει πότε ο οδηγός ετοιμάζεται να προσπεράσει ένα προπορευόμενο όχημα, αλλά δεν μπορεί να ολοκληρώσει τον ελιγμό εξ αιτίας κάποιου οχήματος στη γειτονική λωρίδα. Καθώς ο οδηγός αφήνει γρήγορα το πεντάλ του γκαζιού επιτρέποντας στο πίσω όχημα να περάσει, το Fast Off διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα, εν όψει της ολοκλήρωσης του ελιγμού προσπέρασης.
Honda Jazz 1,5 VTEC 15
Το κιβώτιο CVT επιτρέπει τη λειτουργία του κινητήρα στην πιο αποδοτική ζώνη του το περισσότερο διάστημα, μεταβάλλοντας συνεχώς τη σχέση μετάδοσης αντί να ρυθμίζει το άνοιγμα της πεταλούδας του γκαζιού. Με αυτόματο έλεγχο από το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, το CVT επιλέγει τη βέλτιστη σχέση εντός των επτά προεπιλεγμένων σχέσεων ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού και την εντολή του οδηγού.

Honda Jazz 1,5 VTEC 16Με σειρά συστημάτων ασφάλειας
Όλα τα Jazz που πωλούνται στην Ευρώπη εφοδιάζονται με το City-Brake Active System. Ειδικά σχεδιασμένο για την αποφυγή ή μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων με χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ λέιζερ για την ανίχνευση του δρόμου μπροστά, εφαρμόζοντας αυτόματα πίεση πέδησης εάν διαπιστωθεί επικείμενος κίνδυνος σύγκρουσης. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί με ταχύτητες κάτω από 32 χλμ/ώρα.

Honda Jazz 1,5 VTEC 17Η ολοκληρωμένη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας της Honda γνωστή με την ονομασία ‘Advanced Driver Assist System’ διατίθεται προαιρετικά με το βασικό μοντέλο και τοποθετείται στάνταρ σε μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις. Το ADAS περιλαμβάνει: Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition System, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support System.

Με υψηλή παθητική ασφάλεια
Απέσπασε πέντε αστέρια στα Euro NCAP crash tests 2015 και υιοθετεί την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering (ACE) – πατέντα της Honda – που αποτελεί τη βάση για τα υψηλά χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, αυξάνοντας την Honda Jazz 1,5 VTEC 20προστασία των επιβατών στις συγκρούσεις.

Ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών χαρακτηριστικών κατανέμει την ενέργεια κρούσης ακόμα πιο ομοιόμορφα στο εμπρός τμήμα του οχήματος, μειώνοντας τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών. Η δομή ACE ελαχιστοποιεί επίσης την πιθανότητα να περάσει το ένα αυτοκίνητο πάνω ή κάτω από το άλλο σε περιπτώσεις μετωπικής ή πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με μεγαλύτερο ή μικρότερο όχημα.

Honda Jazz 1,5 VTEC 19Κάθε Jazz που πωλείται στην Ευρώπη εφοδιάζεται με συνολικά έξι αερόσακους, μεγιστοποιώντας την προστασία των επιβατών. Οι εμπρόσθιοι, οι πλευρικοί και οι αερόσακοι οροφής πλήρους μήκους βασίζονται σε μία προηγμένη ‘ευφυή’ σχεδίαση και ενεργοποιούνται μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO