spot_img

VW Golf 1.5 TSI EVO ACT

VW Golf 1,5 TSI EVO ACT 10Μα τι κάνει η Volkswagen! Τώρα έχει εξελίξει ένα βενζινοκινητήρα ο οποίος επιτυγχάνει επίπεδα οικονομίας καυσίμου που μέχρι σήμερα ήταν προνόμιο αποκλειστικά των πετρελαιοκινητήρων. Τώρα το Golf 1.5 TSI EVO ACT 130PS BlueMotion είναι ένα βενζινοκίνητο Golf 130 ίππων με μέση μικτή κατανάλωση μόλις 4,8 λίτρα/100χλμ. Και το πιο σημαντικό είναι ότι μέσω της τεχνολογίας ACT ο κινητήρας ανάλογα με τις απαιτήσεις απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους ή σβήνει εντελώς, με το αυτοκίνητο απλά να ρολλάρει. Και το πλέον σημαντικό είναι ότι το Golf 1.5 TSI EVO ACT 130PS BlueMotion έχει προτεινόμενη τιμή λιανικής 19.500 €.

Θα αναρωτιέστε
Υπάρχει μοντέλο με κινητήρα βενζίνης, με κατανάλωση ανάλογη με αυτή ενός VW Golf 1,5 TSI EVO ACT 11πετρελαιοκίνητου αλλά παράλληλα να είναι σημαντικά πιο προσιτό στην αγορά του; Με κινητήρα βενζίνης που συνδυάζει ροπή με χαμηλές εκπομπές ρύπων; Κινητήρας που κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είτε απενεργοποιεί δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του είτε απενεργοποιείται εντελώς; Άλλες εποχές τα παραπάνω ερωτήματα θα χαρακτηρίζονταν ουτοπικά ή – τουλάχιστον – απλά ρητορικά. Και όμως, ο συγκεκριμένος σημαντικά εξελιγμένος κινητήρας “κουμπώνει” απόλυτα στο Golf 1.5 TSI EVO ACT 130PS BlueMotion. Πρόκειται για ένα Golf με βενζινοκινητήρα 130 ίππων, με μέση μικτή κατανάλωση μόλις 4,8 λίτρα/100χλμ. και προτεινόμενη τιμή λιανικής από 19.500 €. Μάλλον εξαιρετικός συνδυασμός.

10% πιο οικονομικός με 2 ή 4 κυλίνδρους
Ο νέος βενζινοκινητήρας των 1.498 κ.εκ., είναι κατά 10% πιο οικονομικός σε σχέση με άλλους VW Golf 1,5 TSI EVO ACT 12συγκρίσιμους κινητήρες. Μάλιστα, η κατανάλωση για τον κύκλο NEDC εκτός πόλης, μειώνεται ακόμα περισσότερο, στο εντυπωσιακό νούμερο των 4,0 λίτρων/100χλμ.. Ο γερμανικός όμιλος έκανε εφικτή αυτήν την τεχνολογία υιοθετώντας το νέο κύκλο καύσης TSI Miller και με χρήση hi-tech υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας (VTG).

Ιδανικά, ο 4κύλινδρος κινητήρας έχει καλύτερη απόδοση όταν λειτουργεί στην περιοχή μερικού φορτίου του. Όποτε λοιπόν είναι εφικτό, ο κινητήρας απενεργοποιεί τους δύο εσωτερικούς κυλίνδρους. Αυτό γίνεται κάθε φορά που οι απαιτήσεις ισχύος είναι χαμηλές, για την περιοχή από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. και ταχύτητες μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Η αλλαγή από την 4κύλινδρη στη 2κύλινδρη λειτουργία (και τούμπαλιν) είναι ανεπαίσθητη και γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό μόνο από την ένδειξη «2κύλινδρη λειτουργία» στον πίνακα οργάνων. Όσον αφορά στο turbo με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας, υπερσυμπιεστές αυτού του τύπου σε συνδυασμό με κινητήρες βενζίVW Golf 1,5 TSI EVO ACT 13νης απαντώνται μόνο σε σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων.

Με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG
Το εν λόγω μοντέλο συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων. Στην περίπτωση αυτή μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι λόγω των κυκλοφοριακών συνθηκών ή γιατί κινείται σε κάποια κατηφόρα, η μονάδα ελέγχου του κινητήρα σβήνει τον TSI και τον απομονώνει από τη μετάδοση απελευθερώνοντας το συμπλέκτη, με το αυτοκίνητο να ρολάρει. Κατά το «ρολάρισμα», το Golf λειτουργεί ως όχημα μηδενικών ρύπων. Στην πράξη, το παροδικό σβήσιμο του κινητήρα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου μέχρι και έως 0,4 λίτρα/100χλμ..

VW Golf 1,5 TSI EVO ACT 14Έρχονται και άλλοι κινητήρες
Στο άμεσο μέλλον η Volkswagen θα λανσάρει στην παγκόσμια αγορά και άλλα μοντέλα που θα χρησιμοποιούν τον 1.5 TSI EVO ACT BlueMotion ενώ αντίστοιχα θα παρουσιαστούν και άλλες παραλλαγές του ίδιου κινητήρα. Με λιγότερους κυλίνδρους και μικρότερο κυβισμό, θα έχουν ακόμα μεγαλύτερες αποδόσεις ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο ή να ενσωματώσουν διαφόρων μορφών υβριδικά συστήματα (ήπια, plug-in κλπ.).

Ο νέος κύκλος καύσης TSI Miller
Ο νέος κύκλος καύσης TSI Miller περιλαμβάνει έναν εξελιγμένο έλεγχο βαλβίδων (πιο γρήγορο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής) σε συνδυασμό με μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης VW Golf 1,5 TSI EVO ACT 16και υπερτροφοδότηση. Ελέγχει με καινοτόμο τρόπο τη συμπίεση του μίγματος καυσίμου και αέρα, κάτι που οδηγεί σε αύξηση της αποδοτικότητας μέχρι και κατά 10%. Επιτυγχάνεται περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων σε συνδυασμό με μεγαλύτερη ροπή, ακόμα και στις χαμηλές στροφές. Συγκριτικά με άλλους κινητήρες βενζίνης οι βαλβίδες εισαγωγής του 1.5 TSI EVO ACT 130PS BlueMotion είναι ανοιχτές για μικρότερο χρονικό διάστημα.

Πρόκειται για μια σημαντική διαφοροποίηση, καθώς οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν κατά το VW Golf 1,5 TSI EVO ACT 17χρόνο εισαγωγής και ενώ το πιστόνι κινείται προς τα κάτω. Αυτό οδηγεί σε μια μείωση των απωλειών υπό μερικό φορτίο. Ταυτόχρονα, το καύσιμο μίγμα επωφελείται από την επέκταση του ορίου προανάφλεξης, καθώς μειώνεται η πίεση και η θερμοκρασία του. Έτσι η ανάφλεξη, από τη στιγμή που ο κίνδυνος μιας μη ελεγχόμενης διαδικασίας καύσης έχει περιορισθεί, μπορεί να καθυστερήσει για χάρη της αποδοτικότητας. Με τον τρόπο αυτό γίνεται εφικτή και η αύξηση της σχέσης συμπίεσης στο 12,5:1. Η αύξηση της συμπίεσης δεν σημαίνει τίποτα άλλο από αύξηση και της αποδοτικότητας, που με τη σειρά της μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

Μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας
Καθώς οι βαλβίδες εισαγωγής στον κύκλο TSI Miller είναι ανοικτές για μικρότερα χρονικά διαστήματα οι κύλινδροι πρέπει να γεμίσουν με ενισχυμένη πίεση πλήρωσης. Προκειμένου να VW Golf 1,5 TSI EVO ACT 15γίνει αυτό εφικτό, η Volkswagen χρησιμοποιεί έναν υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας (Variable Turbine Geometry). Χάρη στο VTG είναι δυνατόν να ρυθμιστούν αυξήσεις στην απόδοση της εξόδου της τουρμπίνας. Υπερσυμπιεστές αυτού του τύπου σε συνδυασμό με κινητήρες βενζίνης απαντώνται μόνο σε σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Για χάρη συγκρίσεων: ένα συμβατικό σύστημα turbo μοιράζει τη ροή των καυσαερίων που χρειάζεται για την υπερπλήρωση μακριά από την τουρμπίνα και με τη χρήση μιας βαλβίδας εκτόνωσης (wastegate valve), ως μέρος της διαδικασίας λειτουργίας του. Στο Golf 1.5 TSI EVO ACT 130PS BlueMotion μπορεί ανά πάσα στιγμή και χάρη στο VTG να περάσει το 100% της ροής των καυσαερίων από την τουρμπίνα. Με τον τρόπο αυτό η πλήρωση του θαλάμου καύσης είναι πάντα η καλύτερη δυνατή, καθώς υπάρχει το υψηλό επίπεδο απόδοσης του υπερσυμπιεστή. Έτσι, μειώνονται η κατανάλωση και οι ρύποι και παράλληλα αυξάνεται η απόκριση.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO