Me lifestyle πόλης πάει παντού
Οδηγούμε για πρώτη φορά το νέοVW T-Roc το οποίο εισέρχεται με ιδιαίτερο δυναμισμό στα compact SUV, σε μια κατηγορία η οποία αναπτύσσεται με ξέφρενους ρυθμούς τόσο στην Ευρώπη, όσο και στη χώρα μας. Συνδυάζει φαινομενικά αντιφατικά χαρακτηριστικά, όπως επιδόσεις και άνεση, συναίσθημα και ορθολογισμό, lifestyle πόλης και πολύπλευρη προσωπικότητα που πάει παντού. Αυτές οι διαφορετικές παράμετροι ενώνονται σε μια νέα αντίληψη για την κατηγορία.
The new Volkswagen T-Roc
Η γκάμα SUV
Το πράσινο φως για τη σημαντική επέκταση της σειράς των SUV δόθηκε το 2016, όταν έκανε το ντεμπούτο της η δεύτερη γενιά του Tiguan. Το νέο 7-θέσιο Tiguan Allspace πρόκειται επίσης να μπει πολύ δυναμικά στην αγορά. Θα ακολουθήσει το 2018 η επόμενη γενιά Touareg. Και η συνέχεια στα SUV θα έλθει με το μικρότερο T-Cross, που τοποθετείται αμέσως κάτω από το T-Roc. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς SUV, το I.D. CROZZ προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει το 2020.
Τρία επίπεδα εξοπλισμού
Το νέο T-Roc προσφέρεται σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις με γνώμονα την πληρότητα, την μοναδικότητα και τον δυναμισμό του νέου μοντέλου της Volkswagen. Αυτά είναι
T-Roc Discover
T-Roc Advance
T-Roc Experience
Τιμές T-Roc
Βενζίνη |
Discover |
|
Advance |
|
Experience |
1.0 TSI 115PS |
19.650 € |
21.250 € |
|||
1.5 TSI EVO 150PS |
23.950 € |
25.850 € |
|||
1.5 TSI EVO 150PS DSG |
24.850 € |
27.050 € |
|||
2.0 TSI 190PS 4MOTION DSG |
32.250 € |
||||
Diesel |
|||||
2.0 TSI 150PS 4MOTION |
26.700 € |
30.850 € |
|||
2.0 TSI 150PS 4MOTION DSG |
27.900 € |
32.150 € |
Τεχνολογικά μπροστά
Στο ιδιαίτερης αισθητικής T-Roc οι σχεδιαστές διεπαφών της Volkswagen έχουν συστηματικά εξελίξει ακόμη περισσότερο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display (οθόνη με διαγώνιο 11,7 ιντσών) και τα υψηλής ποιότητας γραφικά του (133 dpi) και έχουν ανεβάσει σε νέα υψηλά επίπεδα τη γκάμα των λειτουργιών του. Η αλληλεπίδραση ανάμεσα στο Active Info Display και το επιλεγμένο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας δημιουργεί ένα νέο, ψηφιακό και διαδραστικό πιλοτήριο. Στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Composition Colour με οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Στο επόμενο επίπεδο προς τα πάνω, κάτω από μία κρυστάλλινη επιφάνεια, βρίσκεται το σύστημα Composition Media διαγωνίου 8 ιντσών με CD player. Το κορυφαίο σύστημα, με οθόνη 8 ιντσών, Discover Media, επίσης καλυμμένο από κρυστάλλινη επιφάνεια, συνοδεύεται από μονάδα πλοήγησης.
Γκάμα κινητήρων
Το T-Roc εξοπλίζεται με έξι κινητήρες σε τρία επίπεδα ισχύος. Δηλαδή με τούρμπο κινητήρες: τρεις βενζινοκινητήρες (TSI) και τρεις πετρελαιοκινητήρες (TDI), σε τρία επίπεδα ισχύος: 85 kW / 115 PS, 110 kW / 150 PS και 140 kW / 190 PS. Οι εκδόσεις των 115 PS προσφέρονται με μπροστινή κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Για τους κινητήρες των 150 PS, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση (4ΜΟΤΙΟΝ) καθώς και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG 7 ταχυτήτων). Ο βενζινοκινητήρας των 150 PS είναι εφοδιασμένος με Active Cylinder Management (αυτόματη απενεργοποίηση δύο κυλίνδρων). Οι δύο κινητήρες των 190 PS είναι εφοδιασμένοι με DSG 7 ταχυτήτων και 4ΜΟΤΙΟΝ ως στάνταρ.
Η τετρακίνηση 4ΜΟΤΙΟΝΟι εκδόσεις 4ΜΟΤΙΟΝ του T-Roc είναι εφοδιασμένες με μόνιμο σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς. Η ροπή που φτάνει στους τροχούς κατανέμεται ανάμεσα σε μπροστά και πίσω τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη ανάλογα με διάφορους παράγοντες, όπως η στιγμιαία ροπή στρέψης του κινητήρα. Η κατανομή αυτή γίνεται με βάση τις ανάγκες της κίνησης – η εστίαση βρίσκεται στην ανάγκη διατήρησης βέλτιστης πρόσφυσης, και ως εκ τούτου οδηγικής ασφάλειας, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου.
Σε συνθήκες χαμηλής ροπής στρέψης, ή κατά τη διάρκεια kickdown, η προώθηση έρχεται κατά κύριο λόγο από τον μπροστινό άξονα, ενώ ο πίσω άξονας εν μέρει απεμπλέκεται. Η βασική αυτή οδηγική λειτουργία εξοικονομεί καύσιμο. Εάν χρειαστεί, ο πίσω άξονας μπορεί να ενεργοποιηθεί εκ νέου και σε διάφορους βαθμούς μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Οι διαδρομές σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους δεν αποτελούν πρόβλημα για το T-Roc με την τετρακίνησή του και την απόσταση των 16,1 εκατοστών από το έδαφος.
4ΜΟΤΙΟΝ Active Control
Όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις του T-Roc έχουν 4ΜΟΤΙΟΝ Active Control με επιλογή οδηγικού προφίλ ως στάνταρ. Το σύστημα αυτό ελέγχεται από έναν διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, με τέσσερις προηγμένες λειτουργίες και διάφορα αναδυόμενα μενού. Όταν ο περιστροφικός διακόπτης γυρίζει προς τα αριστερά, ενεργοποιείται ένα από τα δύο on-road προφίλ: ‘Street’ και ‘Snow’ (άσφαλτος και χιόνι). Όταν ο διακόπτης στρέφεται δεξιά, επιλέγονται δύο off-road λειτουργίες: ‘Off-road’ (αυτόματη ρύθμιση off-road παραμέτρων) ή ‘Off-road Individual’ (μεταβλητές ρυθμίσεις).
Το 4ΜΟΤΙΟΝ Active Control προσαρμόζει όλα τα σχετικά συστήματα υποβοήθησης στις δεδομένες οδηγικές συνθήκες μέσα σε δευτερόλεπτα. Η επιλογή οδηγικού προφίλ περιλαμβάνεται επίσης ως στάνταρ στα μοντέλα 4ΜΟΤΙΟΝ. Επιτρέπει στον οδηγό τον ατομικό χειρισμό – ανάλογα με τον εγκατεστημένο στάνταρ και προαιρετικό εξοπλισμό – των παραμέτρων του DSG, του αυτόματου κλιματισμού, του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού, του δυναμικού ελέγχου αμαξώματος (DCC) και του Adaptive Cruise Control (ACC). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προφίλ: Comfort, Normal, Sport, Eco και Individual [άνετο, κανονικό, σπορ, οικολογικό και ατομικό]. Για μοντέλα με κίνηση εμπρός, η επιλογή οδηγικού προφίλ μπορεί να παραγγελθεί προαιρετικά.
Συστήματα άνεσης & υποστήριξης οδηγούΤο T-Roc μπορεί να προσαρμοστεί ακόμη περισσότερο στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού μέσω μιας σειράς λειτουργικών συστημάτων, όπως ο δυναμικός έλεγχος αμαξώματος (DCC). Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ του συστήματος επιτρέπουν στην ανάρτηση του T-Roc να γίνεται πιο σπορ ή πιο άνετη, εναλλακτικά προς τις στάνταρ ρυθμίσεις.
Σε όλα τα T-Roc συμπεριλαμβάνονται ως στάνταρ: το Multi-Colission Braking (Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων), Lane Assist (Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) και το Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring (Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, με λειτουργία αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης και αναγνώριση πεζών). Το T-Roc είναι επίσης εφοδιασμένο με το Fatigue detection (Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού) ως στάνταρ. Άλλες επιλογές που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό άλλων εκδόσεων ή μπορούν να συμπεριληφθούν στο μοντέλο αφορούν διάφορα πρόσθετα συστήματα υποστήριξης, όπως:
Adaptive Cruise Control (ACC)
Emergency Assist
Light Assist main-beam control system
Park Assist park-steering assistant with the manoeuvre braking function
Proactive occupant protection system
Rear View camera system
Blind Spot Monitor με Rear Traffic Alert
Traffic Jam Assist
Dynamic Road Sign Display
To αποτέλεσμα στο δρόμο
Έχοντας την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη "μικρότερη" έκδοση του T-Roc, την 1.0 TSI 115PS διαπιστώσαμε ότι η VW έκανε εξαιρετική δουλειά. Το πλαίσιο στο οποίο είναι βασισμένο το νέο μοντέλο, αποδεικνύεται ιδιαίτερα στιβαρό και άκαμπτο. Η ορατότητα περιμετρικά είναι η χαρακτηριστική των SUV, με τη βολική θέση οδήγησης να "δένει" απόλυτα με τη συνολική εργονομία του αυτοκινήτου.
Με ακριβές τιμόνι και σαφέστατο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, μπορεί και προσφέρει ευχάριστες εμπειρίες οδήγησης, τόσο στον ανοιχτό δρόμο με τις υψηλές ταχύτητες, όσο και στα στενά, ανηφορικά και κατηγορικά κομμάτια των επαρχιακών δρόμων.
Ο ολοζώντανος 3κύλινδρος κινητήρας των 115 ίππων δεν κομπιάζει πουθενά και αποδεικνύει ότι είναι ένας εξαιρετικό μηχανικό σύνολο το οποίο με τις υψηλές δικές μας ταχύτητες κινήθηκε με μέση κατανάλωση τα 7 λίτρα/100 χλμ.
Όσοι είστε fum των compact crossover SUV και της νέας τάξης πραγμάτων, έτσι όπως διαμορφώνεται η αγορά μας σήμερα, θα πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε ένα test drive σε αυτό το εντελώς νέο δημιούργημα της VW. Πρόκειται για μια νέα εμπειρία σε έναν εντελώς νέο κόσμο της αυτοκίνησης.