Η συνέχεια της επιτυχίας
Η επιτυχημένη ιστορία του Yaris συνεχίζεται με τη μεγαλύτερη γκάμα στην κατηγορία Β: ένας υβριδικός κινητήρας 1.5L, δύο βενζινοκινητήρες των 1.0 & 1.5 κ.ε., αλλά κι ένας diesel D-4D 1.4L. Όλα τα μοντέλα πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 και έχουν ωφεληθεί από τις ρυθμίσεις που περιόρισαν ακόμα περισσότερο τις εκπομπές C02.
Προκειμένου να ενισχυθεί η επιτυχία του Yaris, εισάγονται τώρα νέα στιλιστικά στοιχεία και εκδόσεις, αναβαθμίζοντας την οδική συμπεριφορά και ασφάλεια και λανσάροντας ένα νέο, πολύ αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.5-L. Η υβριδική ισχύς παραμένει ένα μοναδικό επιχείρημα πωλήσεων, συγκεντρώνοντας το 40% όλων των Ευρωπαϊκών πωλήσεων Yaris.
Εξωτερική σχεδίαση
Η Toyota ανέθεσε το σχεδιασμό του Yaris στο Ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης και οι αλλαγές που αποφασίστηκαν στην Ευρώπη θα υιοθετηθούν στο αδερφικό μοντέλο Vitz που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.
Ο επανασχεδιασμός του εμπρός τμήματος περιλαμβάνει νέο εμπρός προφυλακτήρα.
Η μάσκα αποκτά νέα στοιχεία με κυψελοειδή σχεδίαση για τις δίχρωμες εκδόσεις και διάταξη οριζόντιων. Τα ενσωματωμένα κελύφη των προβολέων ομίχλης εκατέρωθεν της μάσκας έχουν επίσης επανασχεδιαστεί. Οι νέοι προβολείς αναδεικνύουν τα στοιχεία Keen Look της εμπρός σχεδίασης, προσφέροντας μια εξατομικευμένη νυχτερινή παρουσία. Αισθητική ανανέωση και του πίσω τμήματος με νέα πίσω πόρτα, προφυλακτήρα και φωτιστικά σώματα.
Σχεδίαση εσωτερικού
Η έμφαση στις αλλαγές του εσωτερικού ήταν να διατηρηθεί η μοντέρνα εμφάνιση της καμπίνας, με νέες ταπετσαρίες και διάκοσμο και αναβαθμισμένα όργανα και χειριστήρια. Ο πίνακας οργάνων έχει νέα διάταξη δύο αναλογικών οργάνων που πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών.
Διαφορετικές πληροφορίες και δεδομένα οχήματος μπορούν να επιλέγονται και να ρυθμίζονται μέσω των διακοπτών ελέγχου στο τριάκτινο τιμόνι, το οποίο φέρει νέα διακοσμητικά. Ένα νέο χρωμιωμένο διακοσμητικό πλαισιώνει τα όργανα, προσδίδοντας μία πρόσθετη νότα ποιότητας. Άλλες αλλαγές αφορούν τους νέους αεραγωγούς.
Βελτιωμένη απόδοση υβριδικού συστήματος
Το Yaris παραμένει μοναδικό στην κατηγορία B που διατίθεται με υβριδικό σύστημα κίνησης. Τώρα χρησιμοποιεί ένα έξυπνο εργαλείο συλλογής δεδομένων για να βοηθήσει τους Ευρωπαίους εμπόρους να δείξουν στους πελάτες πώς λειτουργεί η υβριδική τεχνολογία και τα πραγματικά οφέλη που μπορεί να αποφέρει.
Το Driveco box ήδη χρησιμοποιείται σε επτά Ευρωπαϊκές αγορές για Υβριδικά μοντέλα όπως το Yaris Hybrid και προορίζεται για πιλοτικές δοκιμές σε εννέα ακόμα. Σαν ένα αυτόματο σύστημα καταγραφής δεδομένων οδηγού, συλλέγει δεδομένα για τις αποστάσεις των δοκιμαστικών διαδρομών, τους χρόνους και τις μέσες ταχύτητες, και επιπλέον την αναλογία του ταξιδιού στην οποία το αυτοκίνητο λειτουργεί σε πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV mode), με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ο χρήστης μπορεί να κατεβάζει και να βλέπει τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας ένα smartphone ή μία εφαρμογή tablet, μαζί με συγκρίσεις από προηγούμενες επιδόσεις και με τα επίπεδα που έχουν πετύχει άλλοι οδηγοί.
Νέος βενζινοκινητήρας 1.5L
Ο νέος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5-L υιοθετεί νέα τεχνικά χαρακτηριστικά με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης έως 12%. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.496 κ. εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 111 DIN hp/82 kW και μέγιστη ροπή 136 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Συγκριτικά με τον 1.33-L που αντικαθιστά, είναι 0,8 δεύτερα ταχύτερος στην επιτάχυνση 0 – 100 km/h (11,0 έναντι 11,8), ενώ στην ταχύτητα προσπέρασης με 5η σχέση η βελτίωση είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο, πετυχαίνοντας το 80 - 120 km/h σε 17,6 συγκριτικά με τα 18,8.
Πλήρως βελτιωμένος 3κύλινδρος κινητήρας 1.0L
Ο 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 L, δίνει έμφαση στη βελτίωση των επιδόσεων, τη μείωση των εκπομπών ρύπων καθώς και των επιπέδων θορύβων και κραδασμών. Προδιαγραφών Euro 6, πετυχαίνει επίπεδο θερμικής απόδοσης – το ποσοστό της ενέργειας που περιέχεται στο καύσιμο και μετατρέπεται σε μηχανική ενέργεια – πάνω από 37%, που είναι εξαιρετικό αποτέλεσμα για βενζινοκινητήρα μαζικής παραγωγής που κατά μέσο όρο έχει θερμική απόδοση μεταξύ 30 και 35%. Οι εκπομπές CO2 της έκδοσης 1.0L έχουν μειωθεί από 110 σε 99 g/km.
Συνδεδεμένος με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ο 3-κύλινδρος εκτός από οικονομικός στη λειτουργία του, προσφέρει στον οδηγό του Yaris 1.0 μία πολύ καλή αίσθηση ροπής προσαρμοσμένη κυρίως στην οδήγηση πόλης.
Πετρελαιοκινητήρας 1.4D-4D
Ο κινητήρας 1.4 diesel ωφελείται από δευτερεύουσες μετατροπές οι οποίες στοχεύουν στη μείωση θορύβων και κραδασμών: πρώτον, προσφέροντας καλύτερη μόνωση για το σύστημα εξαγωγής και δεύτερον χρησιμοποιώντας μία ανασχεδιασμένη βάσης κινητήρα τύπου ράβδου στρέψης για την έκδοση diesel. Με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, πετυχαίνει τον ιδανικό συγκερασμό μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης. Το Yaris φτάνει στην τελική ταχύτητα των 175 km/h με κατανάλωση μικτού κύκλου 3.5 l/100
Ασφάλεια
Για την Toyota, η ασφάλεια αποτελεί πρωταρχική προτεραιότητα. Αυτό διασφαλίζει ότι κάθε αυτοκίνητο της γκάμας εφοδιάζεται με συστήματα που μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή ενός ατυχήματος ή να περιορίσουν τις συνέπειες του εάν είναι αναπόφευκτο. Το πακέτο περιλαμβάνει σύστημα προ-σύγκρουσης - Pre-Collision System με αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης - Autonomous Emergency Braking, αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων - Automatic High Beam, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας - Lane Departure Alert και, σε μοντέλα πάνω από την έκδοση Live, αναγνώριση οδικής σήμανσης - Road Sign Assist.