spot_img
HomeUncategorized2017 ΚΤΜ Super Adventure 1290S & Adventure 1090 (2)

2017 ΚΤΜ Super Adventure 1290S & Adventure 1090 (2)

2017 KTM Adventure Spain 19Με όλη η διαθέσιμη τεχνολογία και τις κορυφαίες επιδόσεις της κατηγορίας , το 1290S τοποθετείται αυτόματα στην κορυφή χωρίς αντίλογο! Η ΚΤΜ έχει δώσει τεράστιο βάρος σε αυτή την κατηγορία μοτοσυκλετών και το αποδεικνύει με συνεχή εξέλιξη στα όρια που επιτρέπει η σύγχρονη τεχνολογία, αλλά και με την διεύρυνση της γκάμας μοντέλων ώστε να καλύψει και τις πιο ειδικές απαιτήσεις.

ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ….
Σε μία από τις πιο αγαπημένες μου ευρωπαϊκές πόλεις είχα την τύχη να βρεθώ με τους δημοσιογράφους από την Σουηδία, την Φιλανδία και άλλους τρεις έλληνες που 2017 KTM Adventure Spain 12επέλεξε η ΚΤΜ SEE, για να οδηγήσουμε τους αντικαταστάτες του KTM Adventure 1190 (και του Adventure 1050). Στην Βαρκελώνη λοιπόν που είχα να επισκεφθώ σχεδόν 10 χρόνια, αποφάσισε η ΚΤΜ να κάνει την πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του KTM Super Adventure 1290S.

Μόλις φτάσαμε στο ξενοδοχείο, αφήσαμε τα πράγματα μας και στη συνέχεια ανεβήκαμε με τους σκανδιναβούς συναδέλφους μας στο λεωφορείο που μας περίμενε να μας μεταφέρει στις εγκαταστάσεις της ΚΤΜ Ισπανίας. Εκεί οι άνθρωποι της ΚΤΜ μας έκαναν την παρουσίαση ξεκινώντας από τον διαχωρισμό της ταυτότητας και των στόχων που έχουν τα νέα Adventure.

2017 KTM Adventure Spain 16Η εισαγωγή της παρουσίασης είχε να κάνει με την ανάλυση των 5 μοντέλων που θα διαθέτει πλέον η σειρά των Adventure. Στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργήσει την ιδανική μοτοσυκλέτα για κάθε χρήστη μέσα από την διαφοροποίηση και την εξειδίκευση.

Η μεγάλη διαφορά των KTM Adventure με όλες τις άλλες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας, είναι ο τρόπος που δημιουργήθηκαν. Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές πήραν μια μοτοσυκλέτα παραγωγής και έκαναν τις απαραίτητες βελτιώσεις και μετατροπές για να δημιουργήσουν τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες των rally τύπου Dakar. H KTM έφτιαξε πρώτα τις μοτοσυκλέτες του Dakar προσαρμόζοντας τους κατάλληλους κινητήρες στα 2017 KTM Adventure Spain 15ενισχυμένα πλαίσια των μεγάλων αγωνιστικών της enduro. Στην συνέχεια η ΚΤΜ χρησιμοποίησε ως βάση την αγωνιστική μοτοσυκλέτα του Dakar και έκανε τις απαιτούμενες αλλαγές για να δημιουργήσει τα πρώτα Adventure πριν από 20 χρόνια, για να κάνει την μεγάλη επανάσταση αργότερα με το δικύλινδρο 950 και να φτάσει σήμερα εξελίσσοντας την κατηγορία σε νέα εξωπραγματικά όρια.

5 διαφορετικά KTM ADVENTURE το 2017

2017 KTM Adventure Spain 21Adventure 1090 & Super Adventure 1290S: Για όσους θέλουν ένα συναρπαστικό Adventure Tourer κυρίως για χρήση στην άσφαλτο. Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτές οι μοτοσυκλέτες δεν μπορούν να κινηθούν εκτός δρόμου με την ίδια ή και μεγαλύτερη ευκολία σε σύγκριση με τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού. Το περίεργο είναι ότι η 1090 χαρακτηρίζεται προς το παρόν ως η entry level της κατηγορίας!

2017 KTM 1290 Super Adventure TSuper Adventure 1290Τ: Η γνωστή λευκή μοτοσυκλέτα με το μεγάλο ρεζερβουάρ που ξέρουμε από την προηγούμενη χρονιά, με λίγες βελτιώσεις. Για όσους κάνουν πολύ μεγάλα ταξίδια σε κάθε είδους δρόμους και θέλουν μεγάλη αυτονομία, ή απλά τους αρέσουν οι εντυπωσιακές μοτοσυκλέτες με μεγάλο όγκο.

2017 KTM 1290 Super Adventure RSuper Adventure 1290R & Adventure 1090R: Το πρώτο θα είναι η πιο δυνατή μοτοσυκλέτα της κατηγορίας με πραγματικά σημαντικές ικανότητες για εκτός δρόμου οδήγηση που θα μπορεί κανείς να αποκτήσει. Το 1090R φιλοδοξεί να είναι το απόλυτο όπλο για αυτή τη χρήση, χάρη και στο μικρότερο βάρος. Άλλωστε 125 άλογα δεν τα λες και λίγα.

Στη συνέχεια ακολούθησε η αναλυτική παρουσίαση του Super Adventure 1290S με ειδική αναφορά στις διαφορές με το 1190 που αντικαθιστά, τις τεχνολογικές καινοτομίες και τις δυνατότητες του. Με φανερή υπερηφάνεια μας ανέλυαν τα σημεία υπεροχής του νέου 1290S και παρά το ότι γινόταν μία φανερή προσπάθεια να φανούν διακριτικοί, τους …ξέφυγε και μια αναφορά στον άμεσο ανταγωνισμό που δεν θα μπορεί να ακολουθήσει….

2017 KTM Adventure eisagogh aera 31Αλλαγές έχουν δεχτεί τα πλαστικά του ρεζερβουάρ για να φιλοξενήσουν το νέο σύστημα εισαγωγής αέρα που σχεδιάστηκε για να προστατεύει από την είσοδο των ανεπιθύμητων σωματιδίων και της βροχής στο φίλτρο αέρα. Επίσης νέο είναι το πλευστό σύστημα στήριξης που συνδέει μεταξύ τους, τις βάσεις για τις πλαϊνές βαλίτσες. Αυτό, μαζί με τις νέες πιο αεροδυναμικά σχεδιασμένες βαλίτσες είναι η αιτία που δεν υπάρχει πλέον κανένα πρόβλημα σταθερότητας ακόμη και στις πολύ υψηλές ταχύτητες.

2017 KTM Adventure Spain 17Κλείνοντας την παρουσίαση έγινε λεπτομερής ανάλυση που αφορούσε δύο πράγματα. Την προηγμένη οθόνη οργάνων TFT που θυμίζει I pad και βραβεύτηκε πρόσφατα ως σημαντική καινοτομία στο Consumer Electronics Show (CES) στο Las Vegas και τα υπερεξελιγμένα φώτα του 1290S. To πολυσυζητημένο νέο φωτιστικό σώμα με το φουτουριστικό σχήμα, τον led προβολέα και τα led cornering lights δεν δίνουν απλά ξεχωριστή εμφάνιση στα νέα ΚΤΜ. Φυσικά ένας από τους στόχους της KISKA που το σχεδίασε, ήταν να αναγνωρίζεις την μοτοσυκλέτα από μακριά και το ότι δίνει μια ξεχωριστή ταυτότητα είναι κάτι που σίγουρα έχουν πετύχει. Σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι. Εκεί όμως τελειώνει η καινοτομία των νέων φώτων? Κάθε άλλο. Με το περίεργο σχήμα και το σασί αλουμινίου που έχει χρησιμοποιηθεί, έχει επιτευχθεί με απίστευτα μικρό βάρος και παρά τον ελάχιστο όγκο του, να αποβάλει αποτελεσματικά την θερμότητα από τις πανίσχυρες λάμπες led.

ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ: Νυχτερινή οδήγηση με 0 βαθμούς κελσίου.
Μετά από την ολοκλήρωση της παρουσίασης, ήταν προγραμματισμένη η πρώτη 2017 KTM Adventure Spain 29μας 45λεπτη βόλτα με το 1290S σε συνθήκες νυχτερινής οδήγησης. Οι άνθρωποι της ΚΤΜ ήθελαν οπωσδήποτε να δούμε στην πράξη τα εξελιγμένα φώτα της και την ευκρίνεια της hi tech οθόνης οργάνων . Ήταν σίγουροι ότι θα μας εντυπωσιάσουν και δεν είχαν καθόλου άδικο!
Ξεκινήσαμε από τα κεντρικά γραφεία της ΚΤΜ Ισπανίας μόλις σκοτείνιασε εντελώς. Βάλαμε μπροστά τις μοτοσυκλέτες που μας περίμεναν και χρειάστηκε λίγη ώρα να αντιληφθούμε τον τρόπο λειτουργίας της οθόνης TFT που έχει εντυπωσιακή ευκρίνεια και προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του κάθε αναβάτη.

2017 KTM Adventure Spain 30Το convoy ξεκίνησε και το θερμόμετρο έδειχνε 0 βαθμούς κελσίου! Η διαδρομή που είχαν επιλέξει για εμάς, ήταν αυτό ακριβώς που έπρεπε. Κυρίως επαρχιακοί δρόμοι με διαδοχικές κλειστές στροφές και έλλειψη φωτισμού. Η μεσαία σκάλα προσέφερε μία δυνατή κατάλευκη δέσμη από φως με ένα πολύ ικανοποιητικό πλάτος. Δεν ένοιωσα την ανάγκη να κάνω χρήση της μεγάλης σκάλας σχεδόν πουθενά. Μόλις η μοτοσυκλέτα παίρνει κλίση, μία πρόσθετη δέσμη φωτίζει το εσωτερικό της στροφής βελτιώνοντας δραστικά την ορατότητα του αναβάτη και την αίσθηση ασφάλειας.

Είναι εντυπωσιακή η αποτελεσματικότητα των cornering lights.Δεν φοβάσαι ότι δεν θα προσέξεις κάτι, δεν σε μπερδεύουν καθόλου τα φώτα των υπόλοιπων οχημάτων και δεν σου αποσπούν την προσοχή. Εσύ έχεις όσο φως χρειάζεσαι και 2017 KTM Adventure Spain details 10οδηγείς απερίσπαστος σαν να είναι ημέρα! Η εξωφρενικά δυνατή μεγάλη σκάλα, θα χρειαστεί μόνο αν πηγαίνεις πολύ γρήγορα και θέλεις να ελέγξεις πως εξελίσσεται η διαδρομή σε πολύ μεγάλη απόσταση. Ένα κακό είχε η υπερβολική ορατότητα που μας προσέφεραν τα απίστευτα φώτα της ΚΤΜ. Βλέπαμε να γυαλίζει η λευκή ροδιά που άφηνε η προπορευόμενη μοτοσυκλέτα και δεν ήμασταν σίγουροι αν ήταν επάνω στο άφθονο αλάτι που είχε πέσει στους ισπανικούς δρόμους, η σε κάποιο σημείο που έλειπε το αλάτι και ήταν παγωμένος ο δρόμος.

2017 KTM Adventure Spain details 49Στην οθόνη των οργάνων πάντως βλέπαμε προειδοποίηση παγετού και οδηγούσαμε γρήγορα αλλά με προσοχή. Όταν μας είχαν ανακοινώσει ότι θα οδηγούσαμε αμέσως μετά την παρουσίαση, αρχικά ομολογώ πως δυσανασχετήσαμε λόγω κούρασης από το ταξίδι, αλλά τελικά χαρήκαμε πολύ αυτή τη διαδρομή. Ήταν ο μόνος τρόπος για να δούμε στην πράξη την εκπληκτική απόδοση των αμφιλεγόμενων σχεδιαστικά φώτων του 1290S. Ακόμη και αν δεν σας αρέσει το νέο σχήμα τους, μόλις τα δείτε να φωτίζουν τον δρόμο σας, θα τα λατρέψετε!

1090 ή 1290S Μία ολόκληρη ημέρα μαζί τους για να αποφασίσουμε!

Adventure 1090
Όταν οδηγεί κανείς την νέα Adventure 1090 νοιώθει ότι έχει στα χέρια του μια ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα με πολλές δυνατότητες που υπερκαλύπτουν τις 2017 KTM Adventure Spain 20απαιτήσεις σχεδόν οποιουδήποτε αναβάτη. Αν δεν έχει υπερβολικές απαιτήσεις στο χώμα, οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα και να είχε αγοράσει την προηγούμενη τριετία, δεν υπάρχει περίπτωση να ήταν πιο ολοκληρωμένη. Η ΚΤΜ μπορεί να την χαρακτηρίζει entry level για την κατηγορία των Adventure tourers, αλλά πόσες μοτοσυκλέτες σε αυτή την κατηγορία έχουν κινητήρα που αποδίδει 125 ίππους με βάρος στα 205kg? Αυτή είναι και η βασικότερη διαφορά του 1090 με το 1050 που απέδιδε 95 ίππους. Βέβαια θα διατίθεται και έκδοση για όσους θέλουν να την οδηγήσουν με δίπλωμα Α2. Σε αυτή την έκδοση ο κινητήρας θα αποδίδει 48hp και στην συνέχεια θα μπορεί να «ανοίξει» στα 95 άλογα αλλά όχι στα 125.

Αυτό που έχει βελτιωθεί αισθητά είναι η οδηγική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Τα νέα μεγαλύτερα ρουλεμάν στον ενισχυμένο λαιμό του πλαισίου σε συνδυασμό με 2017 KTM Adventure Spain 23τις νέες χυτές ζάντες αλουμινίου, έδωσαν μια αίσθηση ευελιξίας που σε κάνει να πιστεύεις ότι οδηγείς μια μικρότερη, ελαφρύτερη αλλά πιο στιβαρή μοτοσυκλέτα.

Οδηγώντας λοιπόν το νέο Adventure 1090 έχεις την αίσθηση ότι δεν χρειάζεσαι τίποτα περισσότερο από μία μοτοσυκλέτα. Θα σε καλύψει απόλυτα στις καθημερινές μετακινήσεις σου, στις κοντινές αποδράσεις εκτόνωσης, αλλά και στις ταξιδιωτικές περιπέτειες όσο μακριά και αν αυτές σας πάνε. Δεν θέλεις τίποτα περισσότερο, μέχρι να έρθεις σε επαφή με την δύναμη και την ακραία τεχνολογία του . ..

2017 KTM Adventure Spain 24… Super Adventure 1290S
Πρώτη φορά έχω τόσο μεγάλο πρόβλημα να συμπυκνώσω τόσες πολλές ουσιαστικές πληροφορίες σε ένα λογικού μεγέθους κείμενο. Το σίγουρο είναι πως όποιος το διαβάσει μέχρι τέλους, θα δει ότι άξιζε τον κόπο, γιατί έχει τόσες πολλές σημαντικές καινοτομίες το Super Adventure 1290S που οφείλει να τις αναφέρει κανείς έστω και επιγραμματικά. Στο τέλος θα καταλάβετε γιατί κανείς από όσους την οδήγησαν, δεν είχε ενδοιασμούς να πει ότι πρόκειται για την κορυφαία μοτοσυκλέτα της κατηγορίας.

2017 KTM Adventure Spain 26Hi Tech:
Η οθόνη TFT 6,5’’ που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Bosch, θυμίζει I pad και είναι φυσικά το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει τον αναβάτη. Παρά το ότι η ευκρίνεια της είναι υπεράνω κριτικής, διαθέτει και εύκολη ρύθμιση κλίσης για να προσαρμόσει ο αναβάτης την γωνία θέασης ανάλογα με το ύψος του. Ξεχωρίζει η εικόνα του μεγάλου στροφόμετρου και ένδειξη ταχύτητας. Αριστερά υπάρχει ένα εύχρηστο μενού που δίνει όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες ενώ βοηθάει να κάνουμε όλες τις ρυθμίσεις που μπορείτε να φανταστείτε, χωρίς καμία απολύτως δυσκολία με τα κουμπιά που βρίσκονται στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Πολύ ευκολότερα από ότι έχετε δει στα προηγούμενα 1190 και στα 1050 Adventure. (Στο 1090 έχουν παραμείνει τα προηγούμενα όργανα για λόγους κόστους).

Μάλιστα μπορείτε να επιλέξετε ποιες ενδείξεις θέλετε να είναι διαθέσιμες κατά προτεραιότητα. Ο φωτισμός της οθόνης ρυθμίζεται ενώ προσαρμόζεται και στις συνθήκες του περιβάλλοντος. Όταν οι ταχύτητες ξεπεράσουν τα 200χλμ/ω οι 2017 KTM Adventure Spain details 50αριθμοί μεγαλώνουν για να είναι πιο ευανάγνωστοι! Όταν το φως του περιβάλλοντος μειωθεί το φόντο της οθόνης από λευκό γίνεται μαύρο για να μην ενοχλεί τα μάτια. . Το μοναδικό «μειονέκτημα» που μπορούμε να αναφέρουμε είναι ότι στην περίπτωση που εναλλάσσεται ο εξωτερικός φωτισμός, η οθόνη χρειάζεται λίγη συνήθεια γιατί η αλλαγή φόντου της οθόνης από μαύρο σε λευκό σου αποσπά αρχικά την προσοχή.

Υπάρχει Bluetooth για να συνδεθεί με την οθόνη οργάνων το κινητό σας, να βλέπετε τις κλήσεις και να απαντάτε, αν έχετε αντίστοιχη σύνδεση στο κράνος σας. Υπάρχει βέβαια και ειδική αδιάβροχη θήκη τοποθέτησης smartphone με usb φόρτισης. 2017 KTM Adventure Spain details 51Στα μοναδικά φώτα του 1290S με το ενσωματωμένο σύστημα cornering lights αναφερθήκαμε ήδη αναλυτικά. Να προσθέσουμε όμως ότι το νέο Super Adventure 1290S διαθέτει και σύστημα keyless δηλαδή σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί. Έχοντας το κλειδί στην τσέπη σας, η μοτοσυκλέτα «αφυπνύζεται» μόλις πλησιάσετε στο 1,5 μέτρο. Με το πρώτο πάτημα της μίζας ξεκλειδώνει το τιμόνι και ανάβουν οι ενδείξεις των οργάνων ενώ με το δεύτερο πάτημα παίρνει μπροστά ο κινητήρας. Ακόμη και αν το κλειδί μείνει από μπαταρία, υπάρχει πρόβλεψη να πάρει μπροστά η μοτοσυκλέτα, ακουμπώντας το σε συγκεκριμένο σημείο για να δώσει εντολή μέσω Bluetooth. Επίσης αν σας πέσει ενώ οδηγείτε την μοτοσυκλέτα, εμφανίζεται ένδειξη στην οθόνη οργάνων για να σταματήσετε και να το αναζητήσετε!

Το σύστημα φρένων διαθέτει την πιο εξελιγμένη μονάδα ABS της Bosch που διαθέτει σύστημα MSC (Motorcycle Stability Control/Σύστημα Ελέγχου 2017 KTM Adventure Spain details 48Ευστάθειας Μοτοσικλέτας) που παίρνει δεδομένα από τους ειδικούς αισθητήρες των τροχών και αντιμετωπίζει την πιθανότητα γλιστρήματος του μπροστινού τροχού. Υποστηρίζει συνδυαζόμενη λειτουργία φρένων (Combined ABS)και λειτουργία cornering ABS που φροντίζει για την σωστή απόδοση χωρίς μπλοκάρισμα 2017 KTM Adventure Spain details 46κατά την διάρκεια των στροφών. Πρόσθετα υπάρχει η επιλογή απενεργοποίησης αλλά διαθέτει και την επιλογή λειτουργίας OFF ROAD ABS όπου επιτρέπει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού. Τέλος, έχει προστεθεί και το σύστημα Hill Hold Control που δημιουργεί φρενάρισμα υποβοήθησης ελέγχου όταν σταματήσει η μοτοσυκλέτα σε ανηφορικό σημείο. Ακόμη και αν αφήσετε το φρένο, δεν επιτρέπει στην μοτοσυκλέτα να φύγει προς τα πίσω, δίνοντας χρόνο στον αναβάτη να ξεκινήσει.

Οι ημιενεργητικές αναρτήσεις της WP είναι έτσι και αλλιώς ένα από τα hi tech συστήματα που μεταμορφώνουν την συμπεριφορά μιας μοτοσυκλέτας. Με διαδρομές 200mm μπροστά και πίσω, το αμορτισέρ και το πιρούνι του 1290S είναι 2017 KTM Adventure Spain details 35ελεγχόμενα από την κεντρική μονάδα που διαθέτει τέσσερεις προεπιλογές ρυθμίσεων προφόρτισης: Ένας αναβάτης, αναβάτης με αποσκευές, αναβάτης με συνεπιβάτη, δύο άτομα με αποσκευές. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης της λειτουργίας των αναρτήσεων με τέσσερεις επιλογές λειτουργίας: Comfort, street, sport & off road. Το traction control είναι κάτι που πλέον θεωρείται σχεδόν δεδομένο στις μοτοσυκλέτες νέας γενιάς, αυτό που δεν θεωρείται σε όλες δεδομένο είναι η δυνατότητα απενεργοποίησης του όταν αποφασίσετε να …διασκεδάσετε οδηγώντας λίγο διαφορετικά…

QUICKSHIFTER+ Το εξελιγμένο σε αγώνες quickshifter της ΚΤΜ, επιτρέπει το ομαλό ανέβασμα και το κατέβασμα ταχυτήτων χωρίς την χρήση συμπλέκτη. Στην άψογη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας συμβάλει και το σύστημα MSR (MOTOR SLIP REGULATION) που λειτουργεί περίπου αντίστροφα από το Traction Control. 2017 KTM Adventure Spain details 64Δεν επιτρέπει δηλαδή τον πίσω τροχό να επιβραδύνει απότομα ή να μπλοκάρει στο κατέβασμα ταχύτητας.

Όλα τα παραπάνω που αποτελούν την αιχμή της τεχνολογίας για τον χώρο της μοτοσυκλέτας, τοποθετούν το Super Adventure 1290S σε ένα άλλο επίπεδο που εντυπωσιάζει όσους παρακολουθούν τις νέες τεχνολογίες και το κάνει σαφώς πολύ πιο ελκυστικό στους λάτρεις των Hi Tech προϊόντων και τους εραστές των gadgets. Αυτό βέβαια δεν μειώνει καθόλου την χρηστικότητα, την άνεση και κυρίως την μοναδική ασφάλεια που προσφέρουν όλα αυτά.

2017 KTM Adventure Spain 22Πρακτικότητα και άνεση
Για τους ταξιδιώτες υπάρχει το cruise control που έχει γίνει πιο εύχρηστο με έναν νέο διακόπτη στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Από εκεί ενεργοποιείται και γίνεται η επιλογή της ταχύτητας που συνοδεύεται με ένδειξη στην οθόνη οργάνων.
TPMS: Αυτόματη μέτρηση πίεσης ελαστικών που εμφανίζεται στην οθόνη οργάνων. Πολύ χρήσιμο αν σκεφτεί κανείς ότι οι περισσότερες πτώσεις οφείλονται σε σκασμένο ελαστικό.

2017 KTM Adventure Spain_details 36Τα θερμαινόμενα γκριπ διαθέτουν τρεις ρυθμίσεις θερμοκρασίας. Η επιλογή θερμοκρασίας γίνεται από το κεντρικό μενού και αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι τα γκριπ δεν έχουν αυξημένη διάμετρο όπως συμβαίνει με τα περισσότερα θερμαινόμενα που έχουμε συναντήσει.
Λιγότερο σημαντικό αλλά ιδιαίτερα χρήσιμο είναι το αυτόματο σβήσιμο των φλάς (ATR) μετά από 10’’ και 150 μέτρα.

Η σέλα είναι βελτιωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα και το ύψος της ρυθμίζεται πολύ πιο εύκολα. Επίσης έχει αλλάξει και το σύστημα ρύθμισης ύψους του παρμπρίζ που μπορεί πλέον ο αναβάτης να το ανεβάσει και να το κατεβάσει με το ένα χέρι! Διατίθεται και θερμαινόμενη σέλα ως extra για όσους ταξιδεύουν τον χειμώνα.

2017 KTM Adventure Spain details 22Οι νέες πλαϊνές βαλίτσες που κατασκευάζονται από την ισπανική SHAD, δεν είναι τετραγωνισμένες όπως οι προηγούμενες και το πιο οβάλ σχήμα τους βελτιώνει την αεροδυναμική. Οι νέες βάσεις τοποθέτησης που συνδέονται μεταξύ τους δημιουργούν ένα πλευστό σύστημα που δεν μεταφέρει τις αεροδυναμικές πιέσεις στο πλαίσιο. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίσθηκαν τα προβλήματα ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες. Ακόμη και μετά τα 200χλμ/ω η μοτοσυκλέτα δεν επηρεαζόταν και ήταν απόλυτα σταθερή!

Στο δρόμο. Αίσθηση δυνατοτήτων και ασφάλειας που ξεπερνούν την λογική…
Έχοντας οδηγήσει τα 1190 και το πρώτο 1290, νόμιζα ότι ήξερα πως περίπου θα ήταν η εξελιγμένη εκδοχή του, αλλά ήταν πολύ καλύτερο! Παρά το ότι ήταν 2017 KTM Adventure Spain 26φορτωμένο με τις πλαϊνές βαλίτσες, ένοιωθα ότι οδηγώ ένα πιο στιβαρό, αλλά πιο ελαφρύ και ευέλικτο πράγμα, χάρη κυρίως στους νέους τροχούς και τον ενισχυμένο λαιμό. Τα ηλεκτρονικά σε κάνουν καλύτερο οδηγό, διορθώνοντας κάθε λάθος και το καταλαβαίνεις κάθε φορά που τολμάς για λίγο να ξεπεράσεις αυτά που θεωρείς φυσιολογικά όρια. Σίγουρα σε μία ημέρα δεν μπορείς να νοιώσεις τις πραγματικές δυνατότητες μίας μοτοσυκλέτας που ήρθε από το μέλλον. Δεν τολμάς να δοκιμάσεις όλες τις δυνατότητες της γιατί δεν είναι εύκολο να πείσεις την λογική σου ότι μπορείς να ξεπεράσεις τα όρια χωρίς να κινδυνεύσεις. Απλά δεν πιστεύεις…. Η μοτοσυκλέτα σε κάνει μάγκα! Αλλά το ανακαλύπτεις σιγά σιγά. Δεν πειράζει όμως . Το σημαντικό είναι ότι αυτή η έτσι και αλλιώς τόσο καλοστημένη μοτοσυκλέτα που κάνει σχεδόν τα πάντα, έχει όλη αυτή την εξελιγμένη τεχνολογία που περιμένει την ώρα που θα την χρειαστείς.

2017 KTM 1290 SUPER ADVENTURE Studio 15Είναι σχεδόν περιττό να προσπαθήσω να σας μεταφέρω την εμπειρία οδήγησης αφού τα όρια ήταν πολύ πιο επάνω από όσο τολμήσαμε να δοκιμάσουμε. Η δύναμη είναι εξωπραγματική αλλά απόλυτα ελέγξιμη. Το κιβώτιο απίστευτα φιλικό ακόμη και χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Μία μικρή δυσκολία στην εύρεση νεκράς, ίσως είναι το μοναδικό μειονέκτημα που μπόρεσα να εντοπίσω στην μοτοσυκλέτα, αλλά αυτό μάλλον θα στρώσει με την χρήση. Τα φρένα απίστευτα αποτελεσματικά και πιο ασφαλή από όσο θα τολμούσα να δοκιμάσω. Ξεκούραστη σέλα και απόλυτη προστασία από τον αέρα. Στρίβει , αλλάζει κατεύθυνση με τρόπο που δεν περιμένεις από τον όγκο που έχει. Όλοι κατεβήκαμε ενθουσιασμένοι και από τις δύο μοτοσυκλέτες που οδηγήσαμε.

Το2017 KTM 1090 Adventure Studio 10 νέο 1090 μπορεί να καλύπτει με το παραπάνω τις ανάγκες που έχετε στο μυαλό σας, αλλά αν έχετε την ατυχία και το οδηγήσετε μετά από 1290S, το 1090 θα σας φανεί πιο ευέλικτο αλλά «λίγο», γιατί το άλλο είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. Σε όλα τα επίπεδα. Αξίζει την σημαντική διαφορά τιμής του εάν έχεις να την πληρώσεις. Ανυπομονώ να το πάρω στα χέρια μου για αρκετές ημέρες στην Ελλάδα, για να δοκιμάσω πολύ μεγαλύτερο ποσοστό των δυνατοτήτων του.

ΤΕΛΙΚΑ?
Το 1090 είναι πλήρες, δυνατό, χρηστικό, ευέλικτο και θα σας υπερκαλύψει σε κάθε είδους χρήση με μία τιμή πολύ λογική. Το 1290S δοκιμάστε το μόνο μπορείτε να 2017 KTM Adventure Spain_details 50διαθέσετε την διαφορά τιμής (3700€) που έχει, γιατί θα σας πάρει το μυαλό. Είναι ότι πιο δυνατό, ασφαλές, συναρπαστικό και εξελιγμένο υπάρχει σε αυτή την κατηγορία μέχρι σήμερα. Έχει απίστευτές δυνατότητες και αυτό είναι το πρόβλημα του. Δεν θα οδηγήσετε μάλλον ποτέ στα πραγματικά όρια του γιατί το μυαλό σας δεν μπορεί να πιστέψει ότι μπορείτε να ξεπεράσετε τους νόμους της φυσικής. Τα ηλεκτρονικά όμως είναι εκεί για να σας κάνουν πιο γρήγορο και αν χρειαστεί να σας σώσουν, μερικές φορές χωρίς ίσως να το καταλάβετε. Θα την ψήφιζα χωρίς ενδοιασμούς ως την καλύτερη μοτοσυκλέτα του 2017.

KTM SUPER ADVENTURE 1290S (ADVENTURE 1090)
Τιμή: 17580 (13880)
Κινητήρας: 1301cc, V2 ,75°υγρόψυκτος , 8βάλβιδος , 2ΕΕΚ (1050cc)
Διάμετρος Χ Διαδρομή: 108 Χ 71 mm (103X63)
Σχέση συμπίεσης : 13,1:1 (13,0:1)
Ισχύς: 160hp @ 8750 rpm (125@8500)
Ροπή: 140@ 6750 rpm (109@6500)
Service: 15000χλμ
Κιβώτιο: 6 ταχύτητες
Μπροστινή ανάρτηση: WP Semi-active ,USD, Ø 48mm, διαδρομή 200mm (WP USD, Ø 43mm, διαδρομή 185mm)
Πίσω ανάρτηση: WP Semi-active, Monoshock, με διαδρομή 200mm (WP Monoshock, με διαδρομή 190mm)
Μπροστινά φρένα: 2 δίσκοι Ø320mm Brembo Monobloc , με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων
Πίσω φρένο: Δίσκος Brembo Ø 267 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων
ABS: Bosch 9ME Συνδυαζόμενων φρένων-ABS με cornering ABS και offroad mode, απενεργοποιούμενο (Bosch 9M+)
Πλαίσιο: Ατσάλινο χωροδικτύωμα με υποπλαίσιο αλουμινίου
Μεταξόνιο/ Ιχνος/ Caster: 1560mm/120mm/ 26° (1544mm/120mm/ 26°)
Απόσταση εδάφους: 220mm
Μπροστινό ελαστικό: 120/70 ZR 19
Πίσω ελαστικό: 170/60 ZR 17
Ύψος σέλας : 860/875mm
Ρεζερβουάρ : 23 lt
Βάρος : 215kg Χωρίς βενζίνη (205)
Αντιπροσωπεία: ΚΤΜ SEE Πλαταιών 6, Κεραμεικός τηλ .2105540640
Θεσσαλονίκη: ΔΕΛΤΑ Κων. Καραμανλή 27 τηλ. 2311900013

RELATED ARTICLES

ΝΕΑ AUTO